Miltä teistä muista yli 50v. tuntuu vanheneminen?
Elämä täällä on niin lyhyt, aika tuntuu juoksevan niin ettei perässä meinaa pysyä.
Alkaa luopumisen opettelu.
Toisaalta niin surullista mutta toisaalta kaunista...
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Ens viikolla 61v - vuoden alusta varhennetulle osa-aikaeläkkeelle. Waude. Teen töitä ehkä satunnaisesti, jos korona väistyy. Ehkä en.
Ihanaa vapaa-aikaa loma-asunnolla. Ei viittis isolla kirkolla (Jäke) ees käyä...
Eläkeläinen joutuu maksamaan kodin siivouksen itse, muista säästää siivousrahat.
Vierailija kirjoitti:
Elämä alkaa silloin kun talo on maksettu ja lapset pärjäävät omillaan.
Minulla ei ole koskaan ollut taloa, ei asuntolainaa eikä omistusasuntoa - eikä ole tarvinnut odotella elämän alkamista.
Jos joutuu hoitokotiin niin sijoitusasuntoa ei kannata silloin vuokrata, koska se nostaa paljon hoitokotimaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut taloa, ei asuntolainaa eikä omistusasuntoa - eikä ole tarvinnut odotella elämän alkamista.
Omakotitaloa ei voi myydä, koska silloin joutuu 5 vuoden vastuuseen jos löytyy hometta. Ja eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen, jos ei omaiset siivoa. Mitä isompi asunto sitä kalliimpaa.
Ja jopa 8 vuoden jälkeen myyjä on joutunut maksamaan nuo kaupparahat takaisin, kun on löytynyt hometta.
Oon 42 ja oon jo aivan valmis lähtemään täältä. En odota enää mitään, en halua kehittää itseäni, näytellä kiinnostunutta ja korkeintaan pelkään kipua joka vaanii nurkan takana kun kroppa alkaa olla laho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloa ei voi myydä, koska silloin joutuu 5 vuoden vastuuseen jos löytyy hometta. Ja eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen, jos ei omaiset siivoa. Mitä isompi asunto sitä kalliimpaa.
Ja jopa 8 vuoden jälkeen myyjä on joutunut maksamaan nuo kaupparahat takaisin, kun on löytynyt hometta.
Sähkö kallistuu koko ajan, sähkölämmitteistä taloa ei haluta edes ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Työelämää on takana enemmän kuin edessä. Ihanaa!
Sairauksia on enemmän tiedossa, kun tulee ikää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se täysillä eläminen oikeen tarkottaa?
Laittaa välillä punaisen villatakin päälle ja juo illalla toisenkin kupin kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaa välillä punaisen villatakin päälle ja juo illalla toisenkin kupin kahvia.
Työttömiltä leikattiin ansiosidonnaisesta 100 päivää pois eli ei ole rahaa autoon, se tarkoittaa, että katsotaan aamusta iltaan telkkaria ja syödään pullaa ja mokkapaloja.
Kodinhoitajat autoilevat ja hoitavat työttömien eläkkeellä olevat vanhemmat.
Päättäjät halusivat helpottaa työttömän elämää.
Ajattelu hidastuu ja muisti heikkenee. Vietti on myös heikentynyt. Peilikuvaa ei viitsi katsella. Onneksi alan tajuta, että saan olla asioista sitä mieltä mitä olen, kaikkia ei tarvitse miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiltä leikattiin ansiosidonnaisesta 100 päivää pois eli ei ole rahaa autoon, se tarkoittaa, että katsotaan aamusta iltaan telkkaria ja syödään pullaa ja mokkapaloja.
On tuo telkkarin katselu, lepäily, mokkapalojen ja pullan syönti kyllä paljon kivempaa, kuin että lähtisi autolla ajamaan jäisille teille ja siivoamaan eläkkeellä olevien vanhempien taloa.
Ei kun vilttiä ja peittoa päälle vaan. Terveisiä kodinhoitajille sinne iltavuoroon.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelu hidastuu ja muisti heikkenee. Vietti on myös heikentynyt. Peilikuvaa ei viitsi katsella. Onneksi alan tajuta, että saan olla asioista sitä mieltä mitä olen, kaikkia ei tarvitse miellyttää.
Jos on rahaa palveluihin ja siivoukseen niin ei tarvitse ketään miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ens viikolla 61v - vuoden alusta varhennetulle osa-aikaeläkkeelle. Waude. Teen töitä ehkä satunnaisesti, jos korona väistyy. Ehkä en.
Ihanaa vapaa-aikaa loma-asunnolla. Ei viittis isolla kirkolla (Jäke) ees käyä...Eläkeläinen joutuu maksamaan kodin siivouksen itse, muista säästää siivousrahat.
.
Niin? Siivoan itse (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo telkkarin katselu, lepäily, mokkapalojen ja pullan syönti kyllä paljon kivempaa, kuin että lähtisi autolla ajamaan jäisille teille ja siivoamaan eläkkeellä olevien vanhempien taloa.
Ei kun vilttiä ja peittoa päälle vaan. Terveisiä kodinhoitajille sinne iltavuoroon.
Tiskikone on hyvä työttömällä, kyllä niin paljon tulee teekuppia, kahvikuppia ja kaakaokuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa vapaa-aikaa loma-asunnolla. Ei viittis isolla kirkolla (Jäke) ees käyä...Eläkeläinen joutuu maksamaan kodin siivouksen itse, muista säästää siivousrahat.
.
Niin? Siivoan itse (61)
Juu, siivoat vielä 100 - vuotiaanakin tai sitten ostat siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä.
83-vuotias tätini siivoaa myös vielä itse omakotitalonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Niin? Siivoan itse (61)Juu, siivoat vielä 100 - vuotiaanakin tai sitten ostat siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä.
Tätini on vähän pihi luonne, ei halua ostaa siivousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Niin? Siivoan itse (61)Juu, siivoat vielä 100 - vuotiaanakin tai sitten ostat siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä.
En ymmärrä viestiäsi. Miksen saa apua siivoukseen, jos eläkkeellä tarvin???