Missä olit kun Estonia upposi 1994 ? ?
Kommentit (26)
Silja Europalla. Matka joka jäi mieleen.
Todennäköisesti viettämässä kuvitteellista baari-iltaa huoneessani, johon kuului musiikin kuuntelu, pukeutuminen ja meikkaaminen ja joskus kuvitteellisen keskustelun käynti. Oli niitä oikeitakin baari-iltoja sitten ihan runsaasti.
Muistan kun musiikinkuuntelun katkaisi radio lähetys, jossa kerrottiin onnettomuudesta.
Omassa punkassa nukkumassa Malmilla. Tais eka havainto olla lööppi kioskin ovessa, että yli 800 hukkunut.
Pariisissa hotellissa. Työkaveri soitti Suomesta ja kertoi Estonian uppoamisesta. Puhuttiin pitkä puhelu. Muistan sen siitä, kun puhelut oli siihen aikaan kalliita kännykällä.
Ja asuin tuolloin Kankaanpäässä, Ap. Että saattaa olla, että oltiin törmätty.
Kotona nukkumassa. Aamulla teksti-tv:stä luin tai joku luki. Se oli aika synkkä ja sateinen päivä.
Olin sotilaspoliisina erikoiskomennuksella sellaisen rakennuksen ovilla, jossa suomen ydinaseohjelmaa suunniteltiin. Estonia kun upposi, pari amerikkalaista kenraalia ja muutama suomen puolustusvoimien kenraalimajuri kävi jututtamassa, että tästä illasta sitten puhuta ikinä mitään. Väinämöinen -luokan ydinohjus upotettiin tuona iltana. Mutta tästä ei saa puhua.
Vierailija kirjoitti:
Faijan säkeissä
Vain , jos synnyit 21.6.1995.
Vierailija kirjoitti:
Pariisissa hotellissa. Työkaveri soitti Suomesta ja kertoi Estonian uppoamisesta. Puhuttiin pitkä puhelu. Muistan sen siitä, kun puhelut oli siihen aikaan kalliita kännykällä.
Ja asuin tuolloin Kankaanpäässä, Ap. Että saattaa olla, että oltiin törmätty.
Olen mies Pirkanmaalta 50v. ap Ja tosiaan niinisalossa armeijassa.. Jäi kyl tosiaan mieleen tuo karmea onnettomuus.
Olin juuri päässyt pois Merivoimista. Meidän miinalautta toi miinakansi täynnä ruumisarkut Utöstä Turkuun :( Onneksi en joutunut kantamaan niitä arkkuja.
Otan osaa miehistölle, joka sen minun jälkeen teki.
Rivitaloasunnossa jossakin itä--Suomessa - Nukuin patjalla lattialla television edessä ja noin kolmen aikaan avasin telkkarin ja sieltä ilmeisesti radio Suomesta kuului meiday, meiday...
tapulis pelaamas korttii ja juomas kiljuu Space Dogin ja Mad Ninjan kans
Vierailija kirjoitti:
Nukkumassa.
Missä tuo Nukkuma sijaitsee?
Äitini ruokki minua.