Naapuri syötti vauvalle mokkapalaa!
Naapuri tuli kylään ja antoi 10 kk ikäiselle pojalleen lautaseltaan pari murua mokkapalasta. Mikä siinä on että noin pieni pitää totuttaa sokeriin ja antaa kiellettyä ruokaa vaikka olisikin kyse pikku muruista. Kuulemma lapsen isä taas on joskus antanut lipaista jäätelöpuikosta. Ihme touhua. Siinä perheessä ei olla lihavia mutta kuitenkin herkkuja jatkuvasti popsitaan, ja nyt jo lapsi opetetaan samoille tavoille. Häpeä.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:10"]Miksi niitä herkkuja ja mokkapaloja pitää aikuisellekaan olla? Hyvin pärjää ilmankin. [/quote] senkun pärjäät sitten vaan. Mä tahdon erilaisia nautintoja mun elämään. Yksi niistä on herkut. Hmm. Pitäisköhän leipoa mokkapaloja
[/quote]
Käytä sitten oikeaa voita. ;)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:10"]Miksi niitä herkkuja ja mokkapaloja pitää aikuisellekaan olla? Hyvin pärjää ilmankin. [/quote] senkun pärjäät sitten vaan. Mä tahdon erilaisia nautintoja mun elämään. Yksi niistä on herkut. Hmm. Pitäisköhän leipoa mokkapaloja
[/quote]
Käytä sitten oikeaa voita. ;)
[/quote]
tietysti! Me käytetään kaikkeen sitä ja myös punaista maitoa. Kenelläkään ei muuten ole paino-ongelmia perheessämme. Myös 2-vuotiaamme saa varmasti maistaa mokkapaloja. Pitääkin tarkistaa onko tarvittavia aineita kotona
Hei. Tämä ei ole provo, vaan olen oikeasti tätä mieltä. Toivoin kuitenkin keskustelua aiheesta, sillä olen itsekin äiti ja mietin mikä olisi parasta lapsilleni - saattaa olla että tarpeeksi hyvät perustelut saisivat katsomaan asioita uudestaan. Olen itse ollut aiemmin hirveässä sokerikoukussa, nyt onneksi alkanut helpottamaan. Lapsuudenkodissa kaikki isää lukuunottamatta olivat sokerihiiriä ja ylipainoisia, ja haluan omille lapsilleni parempaa. Siksi suhtaudun niin tiukasti tähän asiaan, ja annan aniharvoin mitään epäterveellistä lapsille. Poikkeuksena oli miehen syntymäpäivät, jonne niitä mokkapaloja tein. Ja ei kyse ole siitä että pelkään kofeiinia, ei siinä pohjassa ollut edes kahvia ja kuorrutetta ei kai muruissa ollut. AP
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:10"]Miksi niitä herkkuja ja mokkapaloja pitää aikuisellekaan olla? Hyvin pärjää ilmankin.
[/quote]
Ja pärjää hyvin ilman seksiä, viiniä, lihaa ja aaveetäkin. Mut kato elämän pienet ilot - pärjää vähän paremmin.