Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
Vierailija kirjoitti:
Pikatestit hoitajille parempi vaihtoehto kuin pakkorokotukset.
Tämä suojaisi oikeasti vanhuksia.
Rokotetutkin tartuttaa.
Kuinka usein ne pitäisi tehdä? Joka työvuoron alussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua läpi, eli saa neuvoa oikealle sivulle jos tätä on jo käsitelty. Sosiaali- ja terveysalallahan on jo ennestään olemassa pakollisia rokotuksia. Eikö teillä tosiaan ole käynyt mielessä, että sitä rokotelistaa jossain vaiheessa muutetaan? Eli jos se ei olisi juuri tämä rokote, varmasti joku muu siihen kuitenkin varmasti joskus lisättäisiin, kun tauti- ja rokotetilanne jatkuvasti elää. Kai tätä on tullut edes vähän ajateltua tässä vuosien varrella?
Nämä muut rokotteet ovat sentään olleet jo vuosia käytössä. Ne on ns tuttuja ja turvallisia. Ja esim tämä "pakollinen" influenssarokotus ei ole käytössä ollenkaan pakollinen.
Mutta tätä mrna-rokotetta on kehitetty 70-luvulta lähtien, eihän se varsinaisesti mikään uusi ja tuntematon ole.
On aivan eri asia kehitellä jotain rokotetta kuin ottaa se käyttöön ihmisillä. Kerropa milloin näitä rokotteita on alettu ottamaan käyttöön ihmisillä. Eli miten paljon ja miten kauan on kerääntynyt dataa niistä pitkäaikaisvaikutuksista?
Erilaisia rokotteita on kyllä kehitelty jo maailman sivu, mutta ihan syystäkin osa näistä on jäänyt vain sille kehitysasteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.com/amp/s/avoin.media/2021/12/06/maria-kiiski-miksi-…
Kannattaa katsoa video, joka löytyy tuolta sivulta.
"Hoitohenkilökunta tietää – ja myöntää – että koronapiikkihaittaisia hoidetaan nyt paljon, päivystyksestä asiakkaita osastolle saattavalla potilaskuljettajalla on päivittäin piikkihaittaisia avustettavana. Eräs hoitaja oli kannustanut Mariaa jaksamaan sanomalla, että koronapiikkihaitoista kertomaan tarvitaan joku."
Että näin. Ei tarvitse ihmetellä, miksi kaikki hoitajat eivät halua piikkiä ottaa.
Miksi hoitajat ei tule yhtenä isona ryhmänä julkisuuteen, jos kerran tietävät näistä haitoista paljon? Ryhmässä on paljon enemmän voimaa, kuin yksittäisissä ulostulossa. Alkaa jo epäilyttämään, onko totta ollenkaa? Mielenosoitus johonkin sairaalan pihalle, niin alkaa mediakin kiinnostumaan.
koska tuo kaikki on valetta, että muka sairaalat ovat täynnä rokotettuja rokotehaittojensa kanssa
Ei olekaan totta, hölmö. Ei kukaan ole väittänytkään, että sairaalat olisivat täynnä näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hoitohenkilökunta tietää – ja myöntää – että koronapiikkihaittaisia hoidetaan nyt paljon, päivystyksestä asiakkaita osastolle saattavalla potilaskuljettajalla on päivittäin piikkihaittaisia avustettavana. Eräs hoitaja oli kannustanut Mariaa jaksamaan sanomalla, että koronapiikkihaitoista kertomaan tarvitaan joku."
Että näin. Ei tarvitse ihmetellä, miksi kaikki hoitajat eivät halua piikkiä ottaa.
Miksi hoitajat ei tule yhtenä isona ryhmänä julkisuuteen, jos kerran tietävät näistä haitoista paljon? Ryhmässä on paljon enemmän voimaa, kuin yksittäisissä ulostulossa. Alkaa jo epäilyttämään, onko totta ollenkaa? Mielenosoitus johonkin sairaalan pihalle, niin alkaa mediakin kiinnostumaan.
koska tuo kaikki on valetta, että muka sairaalat ovat täynnä rokotettuja rokotehaittojensa kanssa
Ei olekaan totta, hölmö. Ei kukaan ole väittänytkään, että sairaalat olisivat täynnä näitä.
typerys. se on silti valetta, tuo kaikki kuuluu rokotevastaisen leirin peruspropagandaan levittää noita valheita. Se on bisnestä heille. He keräävät rahaa teidän foliohattujen huijaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Onhan nytkin pakolliset influenssa rokotukset yms muita rokotuksia hoitajille. On tietenkin selvää että et voi olla sairaalassa mitenkään riskitön sielläkäyville ihmisille, joilla on oikeus saada turvallisesti hoitoa. Et tunnu ymmärtävän, että kuinka helposti delta esim tarttuu. Olet selvästi väärällä alalla, joten tee hyvä päätös ja palaa siihen aikaisempaan ammattiisi.
Hyvä, jos vaihdat alaa. Eikä sitä tarvitse sen enempää mainostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
typerys. se on silti valetta, tuo kaikki kuuluu rokotevastaisen leirin peruspropagandaan levittää noita valheita. Se on bisnestä heille. He keräävät rahaa teidän foliohattujen huijaamisella.
Ja sitten vielä koronarokottamattomia sanotaan salaliittoteoreetikoiksi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te kaikki hoitoalan ihmiset ajattelitte sijoittua? Täystyöllisyysalalla ollessa, on ehkä vähän hälvennyt se todellisuus että niihin siisteihin sisätöihin on satoja hakijoita, ja silloin ei sairaanhoitajan koulutuksella ja kokemuksella pääse edes haastatteluun.
Kauhulla olen seurannut kun invalidi sukulaistani hoitaa avustaja joka ei ota rokotetta, koko sukunsa kuulemma vastustaa. Ihmiselle, jolle jo valmiiksi liikkuminen on vaikeaa ja tarvitsee sitä avustajaa, joku korona vielä päälle viemään viimeisetkin rippeet toimintakyvystä.....
Esim päivähoidossa on paljonkin pulaa työntekijöistä, myös ravintola-alalla ja talouhallinnossa. Tässä vain muutama esimerkki äkkiseltään.
No minun lapsiani et ainakaan tule hoitamaan. En kestä myöskään ajatusta, että tarjoilet minulle ravintolassa. Näitä jääräpäitä ei palkkaa kukaan, ei kukaan. Riippakivenä työttöminä luuhaavat lopun elämäänsä, sontiaiset.
Lapsesi hoidat itse ja ravintolossa et käy (kokki saattaa ollaa rokottamaton). Sairaskohtauksen saadessasi odottelet jonossa rokotettua ensihoitohenkilökuntaa. Polje jalkaa ja huuda "Minä vaadin". Onnea ja menestystä matkallesi.
Ei siinä tarvitse jalkaa polkea ja huutaa. Kyllä asian saa järjestymään ilman huonoa käytöstäkin. Potilaallahan on oikeus päättää hoidostaan.
eri kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Tuollaisten vastuuttomien pas..housujen sietääkin poistua. Nimet ja naamat esiin näistä etulinjan maanpettureista. Sota-aikana käytettiin kenttäoikeutta näissä pakenemistilanteissa.
Miettikää jos poliisit ja palomiehet ryhtyisivät pelkuruuksissaan jättämään työtehtävänsä. "Joo emmä uskalla mennä sisään kun siellä voi roistolla olla ase ja se voi ampua" "En kai minä nyt palavaan taloon mene, voi tulla pipi"
Huomaa että on naisvaltainen ala. Ja naisillehan tuollainen pelkuruus sallitaan - mikä on vain yksi niistä lukuisisra etuoikeuksista mitä vaginallisille suodaan. Miehet kyllä uhrautuvat ja miehiä uhrataan kaikkien hyvinvoinnin nimissä.
Ei missään nimessä lisää liksaa sairaanhoitajille. Puolet pois p-housuilta.
Pakkorokotus saa aikaan sen, että alalta tulee poistumaan hoitajia lisää. Mistä meinasitte ottaa tilalle, kun pula on jo nyt valtava? No mutta ei se mitää,kaikki eivät tuke jatkossa saamaan hoitoa ja hoitopaikkoja suljetaan.
Niinpä. Siinä voi sitten miettiä, kun oma läheinen ei pääse tarvitsemaansa leikkaukseen ja hoitoon.
Oman läheiseni leikkaus on peruttu 3 kertaa, koska teholla ei ole tilaa koronapotilaiden vuoksi.
ohis sivusta
Eipä taida olla kiireellinen, koska niitä ei peruta kertaakaan. Kiireettömiä peruttiin ja aikataulutettiin uudestaan jo ennen koronaa jos satuit asumaan tietyissä kaupungeissa. Hienoa, että aina keksitään uudet syylliset asiaan mikä olisi voitu hoitaa rahalla jo 10 vuotta sitten. Ennen mitään pandemioita.
Ainoa tasa-arvoinen ja oikeasti mahdollisimman potilasturvallinen tapa hoitajille ja lääkäreille on säännöllinen testaus. Jos rokote vie oireet, altistuu entistä suurempi määrä potilaita, kun sairaat eivät voi jäädä pois. Testaus on ainoa järkevä ja hyväksyttävä tapaa hoitaa asia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin te kaikki hoitoalan ihmiset ajattelitte sijoittua? Täystyöllisyysalalla ollessa, on ehkä vähän hälvennyt se todellisuus että niihin siisteihin sisätöihin on satoja hakijoita, ja silloin ei sairaanhoitajan koulutuksella ja kokemuksella pääse edes haastatteluun.
Kauhulla olen seurannut kun invalidi sukulaistani hoitaa avustaja joka ei ota rokotetta, koko sukunsa kuulemma vastustaa. Ihmiselle, jolle jo valmiiksi liikkuminen on vaikeaa ja tarvitsee sitä avustajaa, joku korona vielä päälle viemään viimeisetkin rippeet toimintakyvystä.....
Mä ajattelin jäädä kokonaan työttömäks. Eka 500 päivää liiton rahoilla ja sitten, vaikka korona tod näk jo ohi, niin ihan vaan Kelan rahoille. Mulla jo ikää 50, niin en viitti enää tehdä töitä, kun arvostus on tätä luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Tuollaisten vastuuttomien pas..housujen sietääkin poistua. Nimet ja naamat esiin näistä etulinjan maanpettureista. Sota-aikana käytettiin kenttäoikeutta näissä pakenemistilanteissa.
Miettikää jos poliisit ja palomiehet ryhtyisivät pelkuruuksissaan jättämään työtehtävänsä. "Joo emmä uskalla mennä sisään kun siellä voi roistolla olla ase ja se voi ampua" "En kai minä nyt palavaan taloon mene, voi tulla pipi"
Huomaa että on naisvaltainen ala. Ja naisillehan tuollainen pelkuruus sallitaan - mikä on vain yksi niistä lukuisisra etuoikeuksista mitä vaginallisille suodaan. Miehet kyllä uhrautuvat ja miehiä uhrataan kaikkien hyvinvoinnin nimissä.
Pakkorokotus saa aikaan sen, että alalta tulee poistumaan hoitajia lisää. Mistä meinasitte ottaa tilalle, kun pula on jo nyt valtava? No mutta ei se mitää,kaikki eivät tuke jatkossa saamaan hoitoa ja hoitopaikkoja suljetaan.
Niinpä. Siinä voi sitten miettiä, kun oma läheinen ei pääse tarvitsemaansa leikkaukseen ja hoitoon.
Oman läheiseni leikkaus on peruttu 3 kertaa, koska teholla ei ole tilaa koronapotilaiden vuoksi.
ohis sivusta
Päädytäänkö kiireettömistä leikkauksista teho-osastolle? Kuulostaa aika erikoiselta.
Ei siinä ole mitään erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim päivähoidossa on paljonkin pulaa työntekijöistä, myös ravintola-alalla ja talouhallinnossa. Tässä vain muutama esimerkki äkkiseltään.
No minun lapsiani et ainakaan tule hoitamaan. En kestä myöskään ajatusta, että tarjoilet minulle ravintolassa. Näitä jääräpäitä ei palkkaa kukaan, ei kukaan. Riippakivenä työttöminä luuhaavat lopun elämäänsä, sontiaiset.
Lapsesi hoidat itse ja ravintolossa et käy (kokki saattaa ollaa rokottamaton). Sairaskohtauksen saadessasi odottelet jonossa rokotettua ensihoitohenkilökuntaa. Polje jalkaa ja huuda "Minä vaadin". Onnea ja menestystä matkallesi.
Ei siinä tarvitse jalkaa polkea ja huutaa. Kyllä asian saa järjestymään ilman huonoa käytöstäkin. Potilaallahan on oikeus päättää hoidostaan.
eri kommentoija
Jos yhtään lukisit viestejä, joihin vastaat, niin noissahan nyt puhuttiin päivähoidosta ja ravintolassa käymisestä.
Miksi yksilön pitäisi ottaa k-piikki, etenkin kun piikin haitoista on tullut valtavasti tietoa julki vaihtoehto medioissa.
En näe mitään syytä miksi yksilön pitäisi turvata isomman yhteisön olemassa olo jos on vaarassa sirastua itse vakavasti ottaessaan kokeellisen k-piikin. Yhteisön etu ei voi mennä yksilön edun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis sivusta
Eipä taida olla kiireellinen, koska niitä ei peruta kertaakaan. Kiireettömiä peruttiin ja aikataulutettiin uudestaan jo ennen koronaa jos satuit asumaan tietyissä kaupungeissa. Hienoa, että aina keksitään uudet syylliset asiaan mikä olisi voitu hoitaa rahalla jo 10 vuotta sitten. Ennen mitään pandemioita.
Tuo ei tarkoita, etteikö kyseinen leikkaus olisi potilaalle tärkeä ja tarpeellinen. Lisäksi myös kiireellisiä operaatioita ja hoitoja on nyt siirretty.
- ohis -
Multa kaikki tuki teille hoitajille jotka ette rokotetta halua tai suostu ottamaan! Teidän puolella olen vaikka hautaani saakka. T. Alkon myyjä
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksilön pitäisi ottaa k-piikki, etenkin kun piikin haitoista on tullut valtavasti tietoa julki vaihtoehto medioissa.
En näe mitään syytä miksi yksilön pitäisi turvata isomman yhteisön olemassa olo jos on vaarassa sirastua itse vakavasti ottaessaan kokeellisen k-piikin. Yhteisön etu ei voi mennä yksilön edun edelle.
miten sinä olet ajatellut, että sairastuisit vakavasti ottaessasi koronarokotteen? Rokotteen haittavaikutuksista ja sivuvaikutuksista on tiedotettu ihan virallisestikin. Suosittelen sulkemaan ne vaihtoehtomediat, niissä kun annetaan ihmisille joskus turhankin vaarallisia elämänneuvoja.
Hoitajia on kyykytetty jo niin paljon ja niin kauan, että todellakin toivon, että mahdollisimman moni äänestäisi jaloillaan tätä vastaan. Saisivat urmuttajat ja änkyrät näpeilleen. Tiedostan toki, että siinä moni viaton ja sivullinen potilaskin kärsisi. Mutta ehkä se menisi sitten siihen suuremman hyödyn nimeen, mitä täälläkin niin kovasti perään kuulutetaan. Ei voi ihmiseltä aina vain vaatia ja vaatia ja kiristää. Jossain vaiheessa se kamelin selkäkin napsahtaa.
Siis kertokaa nyt idiootille että miten mun käy jos nuo pakkorokotukset menevät läpi? Mua ei vissiin irtisanota mutta eihän mua voida pakottaa irtisanomaan itteänikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten sinä olet ajatellut, että sairastuisit vakavasti ottaessasi koronarokotteen? Rokotteen haittavaikutuksista ja sivuvaikutuksista on tiedotettu ihan virallisestikin. Suosittelen sulkemaan ne vaihtoehtomediat, niissä kun annetaan ihmisille joskus turhankin vaarallisia elämänneuvoja.
Jos sinä olet lukenut myös itse niitä tiedotuksia ja lukenut myös tilastoja koronapotilasta niin tiedät, että koronarokotus on nuorehkolle tai keski-ikäiselle perusterveelle ihmiselle paljon suurempi riski kuin kotonatartunta.
-eri
Olette sekaisin. Nyt syytetään jo hoitajaa tappamisesta. Enkös minä olekaan turvallinen pakkorokotettu hoitaja. Vai käsitinkö väärin, rokotteet ei siis tehoa hoitajiin, mutta muihin kyllä. Eli en saa nyt sitten liikkua missään.