Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta
Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.
Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?
Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.
Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.
Kommentit (1468)
https://www.google.com/amp/s/avoin.media/2021/12/06/maria-kiiski-miksi-…
Kannattaa katsoa video, joka löytyy tuolta sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikki altistukset osastolla on kiitos näiden rokottamattomien hoitajien. On ihan asennekysymys vääntää tästä jokin itsemäärämisoikeuskysymys. "Mulla on oikeus vaarantaa jo valmiiksi hauraiden ja sairaiden ihmisten terveys ja henki oman itsekkyyteni takia. Just joo!"
Vain jos on jotain näyttöä siitä, että rokote vaarantaa ihmisen hengen ja terveyden hyväksyn nämä itsekkäät ääliöt, jotka pitävät tautikantaa elossa Suomessa. Muuten en.
Meillä taas kaikki altistukset osastolla on, kiitos näiden rokotettujen hoitajien, rokotetuilta hoitajilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te kaikki hoitoalan ihmiset ajattelitte sijoittua? Täystyöllisyysalalla ollessa, on ehkä vähän hälvennyt se todellisuus että niihin siisteihin sisätöihin on satoja hakijoita, ja silloin ei sairaanhoitajan koulutuksella ja kokemuksella pääse edes haastatteluun.
Kauhulla olen seurannut kun invalidi sukulaistani hoitaa avustaja joka ei ota rokotetta, koko sukunsa kuulemma vastustaa. Ihmiselle, jolle jo valmiiksi liikkuminen on vaikeaa ja tarvitsee sitä avustajaa, joku korona vielä päälle viemään viimeisetkin rippeet toimintakyvystä.....
Esim päivähoidossa on paljonkin pulaa työntekijöistä, myös ravintola-alalla ja talouhallinnossa. Tässä vain muutama esimerkki äkkiseltään.
No minun lapsiani et ainakaan tule hoitamaan. En kestä myöskään ajatusta, että tarjoilet minulle ravintolassa. Näitä jääräpäitä ei palkkaa kukaan, ei kukaan. Riippakivenä työttöminä luuhaavat lopun elämäänsä, sontiaiset.
Lapsesi hoidat itse ja ravintolossa et käy (kokki saattaa ollaa rokottamaton). Sairaskohtauksen saadessasi odottelet jonossa rokotettua ensihoitohenkilökuntaa. Polje jalkaa ja huuda "Minä vaadin". Onnea ja menestystä matkallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Tuollaisten vastuuttomien pas..housujen sietääkin poistua. Nimet ja naamat esiin näistä etulinjan maanpettureista. Sota-aikana käytettiin kenttäoikeutta näissä pakenemistilanteissa.
Miettikää jos poliisit ja palomiehet ryhtyisivät pelkuruuksissaan jättämään työtehtävänsä. "Joo emmä uskalla mennä sisään kun siellä voi roistolla olla ase ja se voi ampua" "En kai minä nyt palavaan taloon mene, voi tulla pipi"
Huomaa että on naisvaltainen ala. Ja naisillehan tuollainen pelkuruus sallitaan - mikä on vain yksi niistä lukuisisra etuoikeuksista mitä vaginallisille suodaan. Miehet kyllä uhrautuvat ja miehiä uhrataan kaikkien hyvinvoinnin nimissä.
Ei missään nimessä lisää liksaa sairaanhoitajille. Puolet pois p-housuilta.
Pakkorokotus saa aikaan sen, että alalta tulee poistumaan hoitajia lisää. Mistä meinasitte ottaa tilalle, kun pula on jo nyt valtava? No mutta ei se mitää,kaikki eivät tuke jatkossa saamaan hoitoa ja hoitopaikkoja suljetaan.
Niinpä. Siinä voi sitten miettiä, kun oma läheinen ei pääse tarvitsemaansa leikkaukseen ja hoitoon.
Oman läheiseni leikkaus on peruttu 3 kertaa, koska teholla ei ole tilaa koronapotilaiden vuoksi.
ohis sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt aukesi tälle sairaanhoitajalle ovet paratiisiin. Pakkorokote otettu ja 7 vrk:n kuluttua passi voimassa (Olen koronan sairastanut työperäisenä aiemmin).
Lähden baariin laulamaan karaokea ja kuuntelemaan raskasta joulua konsertin. En rajoita meneväni yhtään. Maskit meni roskiin. Minulla on kuulemma paras suoja, sairastettu tauti+ pakkorokote.
Voihan niitä teidän mummeleita, nyt olen todella riski hauraille ja heikoille potilaille. Minua EI kiinnosta enää. Hyvää jatkoa kaikille, yritetään selvitä jokainen jotenkin. Minä suojelen enää vain itseäni.
Tällaiset tahallaan tartuttavat päätyvät onneksi myrkkuhoitaja Nykopp-Kosken kanssa samaan selliin. Toinen toivottava vaihtoehto on, että joku toinen hoitaja ajattelee samoin sinun tai omaisesi kohdalla. Sairas ihminen olet.
Ai nytkö ei sitten enää kelpaa se rokotettukaan hoitaja? No, on se kumma, kun ensin vaaditaan, että pitää ottaa rokote ja sitten kun joku kertoo sen ottaneensa, niin se onkin huono juttu. Koittakaa nyt jo päättää.
Mikään rokotus ei ole 100 % varma. Tartuntataudin tahallinen levittäminen ja potilaiden t a pp a mi nen ovat kiellettyjä laissa.
Mikä tuossa olisi muka tahallista tartuttamista? Eihän rokotettuja aseteta enää edes karanteeniin kuin erillisellä lääkärin päätöksellä. Ihme nillittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista argumenttia käytetään rokotevastaisuuden perusteluna: sitä että myös kahdesti tai kolmesti rokotettuja on joutunut sairaalahoitoon jossain päin. Eikö nimenomaan se kerro, että miten vaarallisesta taudista on kyse, ja viimeistään kannustaisi ottamaan rokotteen perusterveenäkin? Todistetusti se kuitenki suojaa valtaosaa vakavalta tautimuodolta. (Sairaalahoidettujen rokotettujen määrä kertoo myös taudin levinneisyydestä). Eikö sairaanhoitajille opeteta amk:ssa todennäkeisyyslaskentaa ja epidemian leviämisen perusteita?
Yllä oleva argumentti on yhtä pätevä kuin se, että turvavöitä käyttäviä on joutunut kolarissa sairaalaan - > En käytä turvavyötä, koska se ei suojaa sataprosenttisesti.
Avatkaa joku tämä pitäkää tunkkinne-logiikka minulle, en ymmärrä.
On huomioitavaa myös, että suuri osa lääkäreistä on ottanut rokotteen. Rokottamattomia on nimenomaan hoitajissa. Kummallakohan taholla on laajempi ymmärrys rokotetutkimukseen ja epidemian leviämisperiaatteisiin? Kannattaa joskus oikeasti vain kuunnella ihmisiä, jotka ovat tehneet tutkimusta oikeasti, eikä perustaa kantaansa facebook-ryhmiin.
Älkää tehkö periaatekysymystä asiassa, jossa oma itsepäisyytenne voi viedä toisen ihmisen hengen.
Jos haluat vertailuja tehdä - mikä yleensä kylläkin kertoo, ettei verrattava asia ole itsessään ongelmallinen - niin tee vertailusi oikein tai edes niin, ettet vaikuta ihan pöntöltä.
Koronatartunta = autokolari. Kuinka moni koronatartunnan saanut rokottamaton päätyy sairaalaan, teholle tai kuolee ja vastaavasti kuinka moni autokolarin ajanut turvavyötä käyttämätön?
Kun valtaosa koronatartunnoista rokottamattomillakin on oireeton tai vähäoireinen? Tapahtuuko paljonkin kolareita, joita ei huomaa ajaneensa tai tiedä minkälainen kolari mahtoi olla kyseessä?
Veikkaan, että aika moni valitsee koronan ilman rokotetta kuin autokolarin ilman turvavyötä. Etenkin jos ei kuulu koronan riskiryhmään.
Influenssatartuntakin on valtaosalla oirehtivampi kuin koronatartunta.
Miksi ei ottaisi sekä turvavyötä että itseä ja muita suojaavaa rokotetta? Miksi tehdä periaatepäätös jättää rokottautumatta, kun sen hyödyt ovat tutkitusti haittoja paremmat? Rokotteen jättäminen väliin vähintään vaikeuttaa elämää, ja pahimmillaan aiheuttaa todella vakavia jälkiseuraamuksia omalle ja muiden terveydelle.
Kun ei rokote suojaa ihmisiä, joille korona on oireeton tai vähäoireinen eikä rokote myöskään estä tartuttamasta muita, kuten terveysviranomaisten maskisuositus myös rokotetuille ja lukuisat rokotettujen saamat koronatartunnat osoittavat.
Oikea kysymys on: miksi väittää koronan olevan riski niille rokottamattomille, joiden ei kerrottu kuuluvan koronan riskiryhmään ennen rokotuksia? Väitehän on täysin absurdi ja käsittämätön terveysviranomaisten esittämänä.
Käytännössä terveysviranomaiset esittävät kyseisen absurdin väitteen vain esittääkseen perustelun sille, että rokotteen ottamista voidaan pakottaa myös sille väestön osalle, joka ei alunperin terveysviranomaisten mukaan ollut edes riskiryhmää.
Tulisi kysyä: Kuinka voi luottaa terveysviranomaisiin, joiden mukaan henkilö ei ensin ole koronan osalta riskiryhmää, mutta onkin sitä sitten siksi, ettei ota koronarokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisinko, että minua hoitaa rokottamaton lääkäri tai muu terveydenhuollon henkilökuntaan kuuluva rokottamaton henkilö?
En. Mitä nämä edes tekevät alalla, jos oppi ei rokotuksista ole mennyt perille?
Kohta sua ei hoida enää ketää, halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kaltaisesi rokottamattomat sairaanhoitajat tartuttavat sitten koronaa ympäri sairaalaa. Sietäisit hävetä! Ties kuinka moni jo kuollut sinulta saamaan koronaan!! Pakkorokotukset sairaanhoitajille!!!
Hyvä, että on olemassa superihmisiä joihin korona ei vaikuta millään tavalla. Lisää näitä niin ei tarvitse koronasta välittää paskaakaan. Hittojako omaatte niin huonot geenit, että sairastutte joka viruksesta mikä eteen tulee. Näin se luonto jatkaa kulkuaa. Heikot sortuu elon tiellä.
Tuohan on nimenomaan sitä luonnon valintaa, darwinismia.
Nimenomaan. Miksi pitäisi kykenemättömiä mukana roikottaa? Näin tämä maapallo toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Tuollaisten vastuuttomien pas..housujen sietääkin poistua. Nimet ja naamat esiin näistä etulinjan maanpettureista. Sota-aikana käytettiin kenttäoikeutta näissä pakenemistilanteissa.
Miettikää jos poliisit ja palomiehet ryhtyisivät pelkuruuksissaan jättämään työtehtävänsä. "Joo emmä uskalla mennä sisään kun siellä voi roistolla olla ase ja se voi ampua" "En kai minä nyt palavaan taloon mene, voi tulla pipi"
Huomaa että on naisvaltainen ala. Ja naisillehan tuollainen pelkuruus sallitaan - mikä on vain yksi niistä lukuisisra etuoikeuksista mitä vaginallisille suodaan. Miehet kyllä uhrautuvat ja miehiä uhrataan kaikkien hyvinvoinnin nimissä.
Ei missään nimessä lisää liksaa sairaanhoitajille. Puolet pois p-housuilta.
Pakkorokotus saa aikaan sen, että alalta tulee poistumaan hoitajia lisää. Mistä meinasitte ottaa tilalle, kun pula on jo nyt valtava? No mutta ei se mitää,kaikki eivät tuke jatkossa saamaan hoitoa ja hoitopaikkoja suljetaan.
Niinpä. Siinä voi sitten miettiä, kun oma läheinen ei pääse tarvitsemaansa leikkaukseen ja hoitoon.
Oman läheiseni leikkaus on peruttu 3 kertaa, koska teholla ei ole tilaa koronapotilaiden vuoksi.
ohis sivusta
Päädytäänkö kiireettömistä leikkauksista teho-osastolle? Kuulostaa aika erikoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt aukesi tälle sairaanhoitajalle ovet paratiisiin. Pakkorokote otettu ja 7 vrk:n kuluttua passi voimassa (Olen koronan sairastanut työperäisenä aiemmin).
Lähden baariin laulamaan karaokea ja kuuntelemaan raskasta joulua konsertin. En rajoita meneväni yhtään. Maskit meni roskiin. Minulla on kuulemma paras suoja, sairastettu tauti+ pakkorokote.
Voihan niitä teidän mummeleita, nyt olen todella riski hauraille ja heikoille potilaille. Minua EI kiinnosta enää. Hyvää jatkoa kaikille, yritetään selvitä jokainen jotenkin. Minä suojelen enää vain itseäni.
Tällaiset tahallaan tartuttavat päätyvät onneksi myrkkuhoitaja Nykopp-Kosken kanssa samaan selliin. Toinen toivottava vaihtoehto on, että joku toinen hoitaja ajattelee samoin sinun tai omaisesi kohdalla. Sairas ihminen olet.
Ai nytkö ei sitten enää kelpaa se rokotettukaan hoitaja? No, on se kumma, kun ensin vaaditaan, että pitää ottaa rokote ja sitten kun joku kertoo sen ottaneensa, niin se onkin huono juttu. Koittakaa nyt jo päättää.
Mikään rokotus ei ole 100 % varma. Tartuntataudin tahallinen levittäminen ja potilaiden t a pp a mi nen ovat kiellettyjä laissa.
Mutta tuo tahallisuus edellyttää, että tiedät olevasi koronapositiviinen ts olet käynyt koronatestissä ja saanut siitä positiivisen testituloksen. Ja silloinhan määrätään karanteeniin ja saa olla kotona täydellä palkalla. Jos ei ole edes kipeä vaan oireeton tai vain lievät oireet, ylimääräinen kotiloma voi olla paljon mukavampaa kuin vanhusten hoitaminen. Tahallisuutta ei ole silloin, jos vapaa-ajallaan käy ravintoloissa, tapaa muita ihmisiä ja elää ihan normaalisti, mutta ei ole positiivista testitulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä niitä jotka pelkäävät koronarokottamatonta hoitajaa. Itseäni ainakin saa hoitaa. Ja miksi ei saisi, koska ei se korona sen parempi ole, kun sen saa rokotetulta passibileilijältä.
En halua koronaa keltään. Bilettelijöitä pystyn välttelemään, terveydenhuollon ammattilaisia en.
Ei ole pakko mennä terveyskeskuksiin eikä sairaaloihin. Etälääkäri puhelinyhteydellä.
Tuoreen tutkimuksen mukaan jopa 60% terveydenhoitoalalla työkentelevistä irtisanoutuu, jos tulee pakollinen rokotus.
Ensin rokotettiin riskiryhmä, jotta riskiryhmäläiset saisivat rokotteen suojan. Seuraavaksi rokotettiin muut, etteivät he riskiryhmään kuulumattomina sairastu vakavasti eivätkä tartuta riskiryhmäläisiä, joilla siis piti jo ensimmäisinä olla rokotesuoja.
Melkoinen vedätys.
En lukenut koko ketjua läpi, eli saa neuvoa oikealle sivulle jos tätä on jo käsitelty. Sosiaali- ja terveysalallahan on jo ennestään olemassa pakollisia rokotuksia. Eikö teillä tosiaan ole käynyt mielessä, että sitä rokotelistaa jossain vaiheessa muutetaan? Eli jos se ei olisi juuri tämä rokote, varmasti joku muu siihen kuitenkin varmasti joskus lisättäisiin, kun tauti- ja rokotetilanne jatkuvasti elää. Kai tätä on tullut edes vähän ajateltua tässä vuosien varrella?
Vierailija kirjoitti:
Tuoreen tutkimuksen mukaan jopa 60% terveydenhoitoalalla työkentelevistä irtisanoutuu, jos tulee pakollinen rokotus.
Missä tämä tutkimus on luettavissa?
Vierailija kirjoitti:
https://www.google.com/amp/s/avoin.media/2021/12/06/maria-kiiski-miksi-…
Kannattaa katsoa video, joka löytyy tuolta sivulta.
"Hoitohenkilökunta tietää – ja myöntää – että koronapiikkihaittaisia hoidetaan nyt paljon, päivystyksestä asiakkaita osastolle saattavalla potilaskuljettajalla on päivittäin piikkihaittaisia avustettavana. Eräs hoitaja oli kannustanut Mariaa jaksamaan sanomalla, että koronapiikkihaitoista kertomaan tarvitaan joku."
Että näin. Ei tarvitse ihmetellä, miksi kaikki hoitajat eivät halua piikkiä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä niitä jotka pelkäävät koronarokottamatonta hoitajaa. Itseäni ainakin saa hoitaa. Ja miksi ei saisi, koska ei se korona sen parempi ole, kun sen saa rokotetulta passibileilijältä.
En halua koronaa keltään. Bilettelijöitä pystyn välttelemään, terveydenhuollon ammattilaisia en.
Entäs, jos se terveydenhuollon ammattilainen on myös passibilettäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tämä Nykopp-Koski taitaa tänäpäivänä olla se vastuuntuntoinen, tolkun ihminen (saanut rokotukset valtion suojissa) ja tulee vapauttaa hoitamaan ivalidisoituja omaisianne (koska ette itse viitsi, vaaditte vaan muilta), että saadaa nämä tahallaan tartuttajat mahtumaan vankeinhuollon tiloihin. Ei sinne muuten mahdu.
Rokotetta kannattaville muistuts vuodelta 2009 ja mites kävikään. mm näiden vuoksi tähän ei uskota.
THL: Sikainfluenssarokote turvallinen pienille lapsille
ja tässä linkki
Hyvä.