Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
801/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt aukesi tälle sairaanhoitajalle ovet paratiisiin. Pakkorokote otettu ja 7 vrk:n kuluttua passi voimassa (Olen koronan sairastanut työperäisenä aiemmin).

Lähden baariin laulamaan karaokea ja kuuntelemaan raskasta joulua konsertin. En rajoita meneväni yhtään. Maskit meni roskiin. Minulla on kuulemma paras suoja, sairastettu tauti+ pakkorokote.

Voihan niitä teidän mummeleita, nyt olen todella riski hauraille ja heikoille potilaille. Minua EI kiinnosta enää. Hyvää jatkoa kaikille, yritetään selvitä jokainen jotenkin. Minä suojelen enää vain itseäni.

Tällaiset tahallaan tartuttavat päätyvät onneksi myrkkuhoitaja Nykopp-Kosken kanssa samaan selliin. Toinen toivottava vaihtoehto on, että joku toinen hoitaja ajattelee samoin sinun tai omaisesi kohdalla. Sairas ihminen olet.

Perustele. Tahallaan tartuttaja? Rokotuspassi kunnossa ja saan hallituksen luvalla elää, tulla ja mennä. Ihan kuten te muutkin rokotetut. Äläpä auo päätäsi.

Vierailija
802/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin te kaikki hoitoalan ihmiset ajattelitte sijoittua? Täystyöllisyysalalla ollessa, on ehkä vähän hälvennyt se todellisuus että niihin siisteihin sisätöihin on satoja hakijoita, ja silloin ei sairaanhoitajan koulutuksella ja kokemuksella pääse edes haastatteluun. 

Kauhulla olen seurannut kun invalidi sukulaistani hoitaa avustaja joka ei ota rokotetta, koko sukunsa kuulemma vastustaa. Ihmiselle, jolle jo valmiiksi liikkuminen on vaikeaa ja tarvitsee sitä avustajaa, joku korona vielä päälle viemään viimeisetkin rippeet toimintakyvystä.....

Esim päivähoidossa on paljonkin pulaa työntekijöistä, myös ravintola-alalla ja talouhallinnossa. Tässä vain muutama esimerkki äkkiseltään.

Päivähoidossa ja kouluissa on pian sama velvoite ottaa rokotukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Tuollaisten vastuuttomien pas..housujen sietääkin poistua. Nimet ja naamat esiin näistä etulinjan maanpettureista. Sota-aikana käytettiin kenttäoikeutta näissä pakenemistilanteissa.

Miettikää jos poliisit ja palomiehet ryhtyisivät pelkuruuksissaan jättämään työtehtävänsä. "Joo emmä uskalla mennä sisään kun siellä voi roistolla olla ase ja se voi ampua" "En kai minä nyt palavaan taloon mene, voi tulla pipi"

Huomaa että on naisvaltainen ala. Ja naisillehan tuollainen pelkuruus sallitaan - mikä on vain yksi niistä lukuisisra etuoikeuksista mitä vaginallisille suodaan. Miehet kyllä uhrautuvat ja miehiä uhrataan kaikkien hyvinvoinnin nimissä.

Ei missään nimessä lisää liksaa sairaanhoitajille. Puolet pois p-housuilta.

Pakkorokotus saa aikaan sen, että alalta tulee poistumaan hoitajia lisää. Mistä meinasitte ottaa tilalle, kun pula on jo nyt valtava? No mutta ei se mitää,kaikki eivät tuke jatkossa saamaan hoitoa ja hoitopaikkoja suljetaan.

Niinpä. Siinä voi sitten miettiä, kun oma läheinen ei pääse tarvitsemaansa leikkaukseen ja hoitoon.

Oman läheiseni leikkaus on peruttu 3 kertaa, koska teholla ei ole tilaa koronapotilaiden vuoksi.

ohis sivusta

Päädytäänkö kiireettömistä leikkauksista teho-osastolle? Kuulostaa aika erikoiselta.

Monet leikkaukset edellyttävät tehohoitovalmiutta. Lisäksi koronapotilaiden hoito kestää suhteellisen kauan ja heitä varten tarvitaan enemmän hoitajia. Eli kyse ei välttämättä ole pelkästä tilan tarpeesta, vaan siitä, ettei teholla riitä henkilökuntaa. Ja tähän ei nyt kannata esittää, että hoitajia ei riitä rokotusvaatimusten takia: teholla on todellakin rokotettua porukkaa töissä. Sinne ei myöskään oteta tuosta vaan ekaa lähihoitajaa hommiin, vaan vaaditaan kunnolla erityisosaamista.

Vierailija
804/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini on ollut viimeaikoina usein sairaalahoidossa ja ei voi ymmärtää rokotuspakkoa.

Sanoi vaan, että ihan samahan se on, onko rokotettu vai ei. Kummatkin voi tartuttaa.

Vierailija
805/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt aukesi tälle sairaanhoitajalle ovet paratiisiin. Pakkorokote otettu ja 7 vrk:n kuluttua passi voimassa (Olen koronan sairastanut työperäisenä aiemmin).

Lähden baariin laulamaan karaokea ja kuuntelemaan raskasta joulua konsertin. En rajoita meneväni yhtään. Maskit meni roskiin. Minulla on kuulemma paras suoja, sairastettu tauti+ pakkorokote.

Voihan niitä teidän mummeleita, nyt olen todella riski hauraille ja heikoille potilaille. Minua EI kiinnosta enää. Hyvää jatkoa kaikille, yritetään selvitä jokainen jotenkin. Minä suojelen enää vain itseäni.

Tällaiset tahallaan tartuttavat päätyvät onneksi myrkkuhoitaja Nykopp-Kosken kanssa samaan selliin. Toinen toivottava vaihtoehto on, että joku toinen hoitaja ajattelee samoin sinun tai omaisesi kohdalla. Sairas ihminen olet.

Perustele. Tahallaan tartuttaja? Rokotuspassi kunnossa ja saan hallituksen luvalla elää, tulla ja mennä. Ihan kuten te muutkin rokotetut. Äläpä auo päätäsi.

Jos käytät passia olet osa ongelmaa.

Passista ja vaatimuksista päästän sillä ettei niitä käytetä tai totella. Se on ainoa keino.

Vierailija
806/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö ei sitten enää kelpaa se rokotettukaan hoitaja? No, on se kumma, kun ensin vaaditaan, että pitää ottaa rokote ja sitten kun joku kertoo sen ottaneensa, niin se onkin huono juttu. Koittakaa nyt jo päättää.

Mikään rokotus ei ole 100 % varma. Tartuntataudin tahallinen levittäminen ja potilaiden t a pp a mi nen ovat kiellettyjä laissa.

Sinullekin kysymys. Miten tämän potilaita? Olen saanut pakkorokotteen ja passilla saan käydä ihan siellä missä kaikki muut. Sinäkin voit pitää pääsi kiinni.

Vierailija
807/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua läpi, eli saa neuvoa oikealle sivulle jos tätä on jo käsitelty. Sosiaali- ja terveysalallahan on jo ennestään olemassa pakollisia rokotuksia. Eikö teillä tosiaan ole käynyt mielessä, että sitä rokotelistaa jossain vaiheessa muutetaan? Eli jos se ei olisi juuri tämä rokote, varmasti joku muu siihen kuitenkin varmasti joskus lisättäisiin, kun tauti- ja rokotetilanne jatkuvasti elää. Kai tätä on tullut edes vähän ajateltua tässä vuosien varrella?

Nämä muut rokotteet ovat sentään olleet jo vuosia käytössä. Ne on ns tuttuja ja turvallisia. Ja esim tämä "pakollinen" influenssarokotus ei ole käytössä ollenkaan pakollinen.

Vierailija
808/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö ei sitten enää kelpaa se rokotettukaan hoitaja? No, on se kumma, kun ensin vaaditaan, että pitää ottaa rokote ja sitten kun joku kertoo sen ottaneensa, niin se onkin huono juttu. Koittakaa nyt jo päättää.

Mikään rokotus ei ole 100 % varma. Tartuntataudin tahallinen levittäminen ja potilaiden t a pp a mi nen ovat kiellettyjä laissa.

Sinullekin kysymys. Miten tapan potilaita? Olen saanut pakkorokotteen ja passilla saan käydä ihan siellä missä kaikki muut. Sinäkin voit pitää pääsi kiinni. Luostariinko hoitajat ajattelitte laittaa.

Vierailija
809/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua läpi, eli saa neuvoa oikealle sivulle jos tätä on jo käsitelty. Sosiaali- ja terveysalallahan on jo ennestään olemassa pakollisia rokotuksia. Eikö teillä tosiaan ole käynyt mielessä, että sitä rokotelistaa jossain vaiheessa muutetaan? Eli jos se ei olisi juuri tämä rokote, varmasti joku muu siihen kuitenkin varmasti joskus lisättäisiin, kun tauti- ja rokotetilanne jatkuvasti elää. Kai tätä on tullut edes vähän ajateltua tässä vuosien varrella?

Nämä muut rokotteet ovat sentään olleet jo vuosia käytössä. Ne on ns tuttuja ja turvallisia. Ja esim tämä "pakollinen" influenssarokotus ei ole käytössä ollenkaan pakollinen.

Mutta tätä mrna-rokotetta on kehitetty 70-luvulta lähtien, eihän se varsinaisesti mikään uusi ja tuntematon ole.

Vierailija
810/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät passia olet osa ongelmaa.

Passista ja vaatimuksista päästän sillä ettei niitä käytetä tai totella. Se on ainoa keino.

Te jotka pakotitte minut rokotukseen olette ongelma, en minä. Minä en ole kenellekkään enää mitäön velkaa. Olen puhunut Ugh.

Vierailija
811/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön Suomen hoitajat. Ryhmäkanne tulossa jo satoja mukana!

Vierailija
812/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä voi miettiä, että jos on hoitoalalle lähtenyt, niin kannattaako kuitenkin enemmän poppahoitoa ja uskooko rokotevastaisten valheita.

Kyllä potilaalla on oikeus saada lääketieteeseen perustuvaa hoitoa henkilöltä jolla ei ole suurta riskiä tartuttaa vaarallista tautia häneen. Myös työkavereiden turvallisuutta voi ajatella.

Esim. Ruotsissa rokotusmyönteisyys nousi kummasti, kun siirrettiin hoitotyöstä muuhun työhön. Kaikkien pitää tehdä osansa tämän paskapandemian voittamiseksi, ja rokotteita parempaa ei nyt ole toistaiseksi tarjolla sen hillitsemiseksi.

Vierailija
813/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tätä mrna-rokotetta on kehitetty 70-luvulta lähtien, eihän se varsinaisesti mikään uusi ja tuntematon ole.

Minä puhuin nyt koronarokotteesta. Se ei ole ollut käytössä 70-luvulta lähtien.

Vierailija
814/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.google.com/amp/s/avoin.media/2021/12/06/maria-kiiski-miksi-…

Kannattaa katsoa video, joka löytyy tuolta sivulta.

"Hoitohenkilökunta tietää – ja myöntää – että koronapiikkihaittaisia hoidetaan nyt paljon, päivystyksestä asiakkaita osastolle saattavalla potilaskuljettajalla on päivittäin piikkihaittaisia avustettavana. Eräs hoitaja oli kannustanut Mariaa jaksamaan sanomalla, että koronapiikkihaitoista kertomaan tarvitaan joku."

Että näin. Ei tarvitse ihmetellä, miksi kaikki hoitajat eivät halua piikkiä ottaa.

Miksi hoitajat ei tule yhtenä isona ryhmänä julkisuuteen, jos kerran tietävät näistä haitoista paljon? Ryhmässä on paljon enemmän voimaa, kuin yksittäisissä ulostulossa. Alkaa jo epäilyttämään, onko totta ollenkaa? Mielenosoitus johonkin sairaalan pihalle, niin alkaa mediakin kiinnostumaan.

Vierailija
815/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Tuollaisten vastuuttomien pas..housujen sietääkin poistua. Nimet ja naamat esiin näistä etulinjan maanpettureista. Sota-aikana käytettiin kenttäoikeutta näissä pakenemistilanteissa.

Miettikää jos poliisit ja palomiehet ryhtyisivät pelkuruuksissaan jättämään työtehtävänsä. "Joo emmä uskalla mennä sisään kun siellä voi roistolla olla ase ja se voi ampua" "En kai minä nyt palavaan taloon mene, voi tulla pipi"

Huomaa että on naisvaltainen ala. Ja naisillehan tuollainen pelkuruus sallitaan - mikä on vain yksi niistä lukuisisra etuoikeuksista mitä vaginallisille suodaan. Miehet kyllä uhrautuvat ja miehiä uhrataan kaikkien hyvinvoinnin nimissä.

Ei missään nimessä lisää liksaa sairaanhoitajille. Puolet pois p-housuilta.

Pakkorokotus saa aikaan sen, että alalta tulee poistumaan hoitajia lisää. Mistä meinasitte ottaa tilalle, kun pula on jo nyt valtava? No mutta ei se mitää,kaikki eivät tuke jatkossa saamaan hoitoa ja hoitopaikkoja suljetaan.

Niinpä. Siinä voi sitten miettiä, kun oma läheinen ei pääse tarvitsemaansa leikkaukseen ja hoitoon.

Oman läheiseni leikkaus on peruttu 3 kertaa, koska teholla ei ole tilaa koronapotilaiden vuoksi.

ohis sivusta

Päädytäänkö kiireettömistä leikkauksista teho-osastolle? Kuulostaa aika erikoiselta.

Toisinaan.

Vierailija
816/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai potilaiden tap paminen on laissa kiellettyä? Onko siellä jopa ihan erikseen kielletty tap pamasta potilaita? Veikkaan, että sinä et ole varmaan yhtäkään lakipykälää elämäsi aikana lukenut. Kannattaisi siis sinunkin ensin tutustua asioihin ennen kuin tyhmiä huutelet.

Vierailija
817/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenosoitusta sairaalanpihalla ei saa järjestää. Eivätkä hoitajat saa poistua yhtäaikaa osastoilta. Nämä on kuule suunniteltu etukäteen. Lakko-oikeuskin vietiin. Aika voimaton olo :(

Vierailija
818/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoitohenkilökunta tietää – ja myöntää – että koronapiikkihaittaisia hoidetaan nyt paljon, päivystyksestä asiakkaita osastolle saattavalla potilaskuljettajalla on päivittäin piikkihaittaisia avustettavana. Eräs hoitaja oli kannustanut Mariaa jaksamaan sanomalla, että koronapiikkihaitoista kertomaan tarvitaan joku."

Että näin. Ei tarvitse ihmetellä, miksi kaikki hoitajat eivät halua piikkiä ottaa.

Miksi hoitajat ei tule yhtenä isona ryhmänä julkisuuteen, jos kerran tietävät näistä haitoista paljon? Ryhmässä on paljon enemmän voimaa, kuin yksittäisissä ulostulossa. Alkaa jo epäilyttämään, onko totta ollenkaa? Mielenosoitus johonkin sairaalan pihalle, niin alkaa mediakin kiinnostumaan.

Kannattaa katsoa se video mikä siellä sivulla on. Jos ei lääkärit suostu edes tutkimaan asiaa, niin ei niistä rokotevaurioista voi niin vain julkisesti huudella. Jos ei ole tutkimustuloksia, niin ei ole myöskään todettuja rokotevaurioitakaan.

Vierailija
819/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska tuo kaikki on valetta, että muka sairaalat ovat täynnä rokotettuja rokotehaittojensa kanssa

Vierailija
820/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikatestit hoitajille parempi vaihtoehto kuin pakkorokotukset.

Tämä suojaisi oikeasti vanhuksia.

Rokotetutkin tartuttaa.