Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
761/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi jostain saada tartunta, ottaisin sen mielummin kuin rokotuksen. Valitettavasti en ole tavannut yhtään koronaa sairastanutta vaikka työskentelen tk:ssa. Pitäisi pitää koronabileet, löytyykö täältä kerään jolla korona päällä?

Mä oon jo yrittänyt saada vaikka mistä sen koronan, mutta ei onnistu. Ollut kolme kertaa juuri diagnosoidun kaverin luona kylässä ja pyytänyt, että oikeen yskii ja kröhii muhun päin. Sitten oon altistunut töissä neljä kertaa koronalle. Mutta aina testissä vaan negatiivinen tulos :(.

Vierailija
762/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista argumenttia käytetään rokotevastaisuuden perusteluna: sitä että myös kahdesti tai kolmesti rokotettuja on joutunut sairaalahoitoon jossain päin. Eikö nimenomaan se kerro, että miten vaarallisesta taudista on kyse, ja viimeistään kannustaisi ottamaan rokotteen perusterveenäkin? Todistetusti se kuitenki suojaa valtaosaa vakavalta tautimuodolta. (Sairaalahoidettujen rokotettujen määrä kertoo myös taudin levinneisyydestä). Eikö sairaanhoitajille opeteta amk:ssa todennäkeisyyslaskentaa ja epidemian leviämisen perusteita?

Yllä oleva argumentti on yhtä pätevä kuin se, että turvavöitä käyttäviä on joutunut kolarissa sairaalaan - > En käytä turvavyötä, koska se ei suojaa sataprosenttisesti.

Avatkaa joku tämä pitäkää tunkkinne-logiikka minulle, en ymmärrä.

On huomioitavaa myös, että suuri osa lääkäreistä on ottanut rokotteen. Rokottamattomia on nimenomaan hoitajissa. Kummallakohan taholla on laajempi ymmärrys rokotetutkimukseen ja epidemian leviämisperiaatteisiin? Kannattaa joskus oikeasti vain kuunnella ihmisiä, jotka ovat tehneet tutkimusta oikeasti, eikä perustaa kantaansa facebook-ryhmiin.

Älkää tehkö periaatekysymystä asiassa, jossa oma itsepäisyytenne voi viedä toisen ihmisen hengen.

Jos haluat vertailuja tehdä - mikä yleensä kylläkin kertoo, ettei verrattava asia ole itsessään ongelmallinen - niin tee vertailusi oikein tai edes niin, ettet vaikuta ihan pöntöltä.

Koronatartunta = autokolari. Kuinka moni koronatartunnan saanut rokottamaton päätyy sairaalaan, teholle tai kuolee ja vastaavasti kuinka moni autokolarin ajanut turvavyötä käyttämätön?

Kun valtaosa koronatartunnoista rokottamattomillakin on oireeton tai vähäoireinen? Tapahtuuko paljonkin kolareita, joita ei huomaa ajaneensa tai tiedä minkälainen kolari mahtoi olla kyseessä?

Veikkaan, että aika moni valitsee koronan ilman rokotetta kuin autokolarin ilman turvavyötä. Etenkin jos ei kuulu koronan riskiryhmään.

Influenssatartuntakin on valtaosalla oirehtivampi kuin koronatartunta.

Miksi ei ottaisi sekä turvavyötä että itseä ja muita suojaavaa rokotetta? Miksi tehdä periaatepäätös jättää rokottautumatta, kun sen hyödyt ovat tutkitusti haittoja paremmat? Rokotteen jättäminen väliin vähintään vaikeuttaa elämää, ja pahimmillaan aiheuttaa todella vakavia jälkiseuraamuksia omalle ja muiden terveydelle.

Kun sen jättää ottamatta juurikin sen takia, ettei koronasta ole mitään haittaa ihmiselle, joka ei kuulu riskiryhmään. Ja jos riskiryhmäläistä rokote ei suojaa, niin ei se rokotetta ottamattoman vika ole. Josta sitten seuraa valhe, jonka mukaan rokotteen ottaminen estää tartuntoja, vaikkei sitä teekään. Jos seuraa väite, että rokote kuitenkin vähentää tartuntoja, mutta sekin on kyseenalainen väite ja kuitenkin jäädään ilman vastausta sille, mikä sitten on sallittu tartuntojen määrä eikä vastausta saada sille, kuinka muutoin tartuntariskiä tulisi minimoida (esim. hoitajien kohdalla) pakkokeinoin ja rajoituksin.

Nythän ravintolat ovat esim. auki koronapassin omaaville, vaikka tartuntojen on kerrottu lisääntyvän mm. ravintoloissa ja tartuntoja on ennätysmäärä. Pitäisikö hoitajia estää käymässä ravintoloissa? Ja perheellisten hoitajien perheenjäseniä myös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkorokotukset ois ihan jees. Uskon että niihin vielä päästään :)

Jos hallitus haluaa siirtyä laittomuuden tilaan niin sitten varmaan näin. LAILLISESTI pakko rokotukset eivät ole nykyisen lainsäädännön mukaan mahdollisia, etenkään tämän tason infulenssan ollessa kyseessä.

Vierailija
764/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menköön rokottamattomat sitten hoitamaan koronapotilaita. Eivät ainakaan nämä potilaat voi enää sairastua. Ehkä siellä voisi se todellisuuskiin paljastua. Vai onko juuri niin, että voisivat rokotettuina joutua heitä hoitamaan ja välttävät sen koska ovat rokottamattomia? Keksitään tekosyitä.. Rokotteen vaarallisuus isossa mittakaavassa täyttä höpöä. Yli 80% kahteen kertaan rokotettu, missä siitä syystä sairastuneet ja kuolleet?

Vierailija
765/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin on pfizer onnistunut, kun on saanut jo EU tasoisia päättäjiä innostumaan pakkorokotuksista. Ja koska näistä tulee toistuvia pakkoja niin rahaa on tiedossa enemmän kuin kerkeävät edes tuhlaamaan ja hintaakin voi nostaa miten huvittaa. Aivan mahtava bisnesidea. Ihan kuin olisin tämän jossain jo joskus nähnyt. Taisi olla tuolla hämärien piikkien markkinoilla. Lisää on saatava hinnalla millä hyvänsä. "Tämän ensimmäisen saat ilmaiseksi ja et sä tähän koukkuun jää. Tulee vain hyvä turvallinen fiilis."

Vierailija
766/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt aukesi tälle sairaanhoitajalle ovet paratiisiin. Pakkorokote otettu ja 7 vrk:n kuluttua passi voimassa (Olen koronan sairastanut työperäisenä aiemmin).

Lähden baariin laulamaan karaokea ja kuuntelemaan raskasta joulua konsertin. En rajoita meneväni yhtään. Maskit meni roskiin. Minulla on kuulemma paras suoja, sairastettu tauti+ pakkorokote.

Voihan niitä teidän mummeleita, nyt olen todella riski hauraille ja heikoille potilaille. Minua EI kiinnosta enää. Hyvää jatkoa kaikille, yritetään selvitä jokainen jotenkin. Minä suojelen enää vain itseäni.

Tämäkö on nyt sitä korkeaa moraalia josta moni hoitoalan ihminen on niin ylpeä?

Vierailija
767/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin te kaikki hoitoalan ihmiset ajattelitte sijoittua? Täystyöllisyysalalla ollessa, on ehkä vähän hälvennyt se todellisuus että niihin siisteihin sisätöihin on satoja hakijoita, ja silloin ei sairaanhoitajan koulutuksella ja kokemuksella pääse edes haastatteluun. 

Kauhulla olen seurannut kun invalidi sukulaistani hoitaa avustaja joka ei ota rokotetta, koko sukunsa kuulemma vastustaa. Ihmiselle, jolle jo valmiiksi liikkuminen on vaikeaa ja tarvitsee sitä avustajaa, joku korona vielä päälle viemään viimeisetkin rippeet toimintakyvystä.....

Esim päivähoidossa on paljonkin pulaa työntekijöistä, myös ravintola-alalla ja talouhallinnossa. Tässä vain muutama esimerkki äkkiseltään.

No minun lapsiani et ainakaan tule hoitamaan. En kestä myöskään ajatusta, että tarjoilet minulle ravintolassa. Näitä jääräpäitä ei palkkaa kukaan, ei kukaan. Riippakivenä työttöminä luuhaavat lopun elämäänsä, sontiaiset.

Vierailija
768/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisesi rokottamattomat sairaanhoitajat tartuttavat sitten koronaa ympäri sairaalaa. Sietäisit hävetä! Ties kuinka moni jo kuollut sinulta saamaan koronaan!! Pakkorokotukset sairaanhoitajille!!!

Hyvä, että on olemassa superihmisiä joihin korona ei vaikuta millään tavalla. Lisää näitä niin ei tarvitse koronasta välittää paskaakaan. Hittojako omaatte niin huonot geenit, että sairastutte joka viruksesta mikä eteen tulee. Näin se luonto jatkaa kulkuaa. Heikot sortuu elon tiellä.

Vierailija
769/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt aukesi tälle sairaanhoitajalle ovet paratiisiin. Pakkorokote otettu ja 7 vrk:n kuluttua passi voimassa (Olen koronan sairastanut työperäisenä aiemmin).

Lähden baariin laulamaan karaokea ja kuuntelemaan raskasta joulua konsertin. En rajoita meneväni yhtään. Maskit meni roskiin. Minulla on kuulemma paras suoja, sairastettu tauti+ pakkorokote.

Voihan niitä teidän mummeleita, nyt olen todella riski hauraille ja heikoille potilaille. Minua EI kiinnosta enää. Hyvää jatkoa kaikille, yritetään selvitä jokainen jotenkin. Minä suojelen enää vain itseäni.

Tällaiset tahallaan tartuttavat päätyvät onneksi myrkkuhoitaja Nykopp-Kosken kanssa samaan selliin. Toinen toivottava vaihtoehto on, että joku toinen hoitaja ajattelee samoin sinun tai omaisesi kohdalla. Sairas ihminen olet.

Vierailija
770/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne

Vierailija
771/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin te kaikki hoitoalan ihmiset ajattelitte sijoittua? Täystyöllisyysalalla ollessa, on ehkä vähän hälvennyt se todellisuus että niihin siisteihin sisätöihin on satoja hakijoita, ja silloin ei sairaanhoitajan koulutuksella ja kokemuksella pääse edes haastatteluun. 

Kauhulla olen seurannut kun invalidi sukulaistani hoitaa avustaja joka ei ota rokotetta, koko sukunsa kuulemma vastustaa. Ihmiselle, jolle jo valmiiksi liikkuminen on vaikeaa ja tarvitsee sitä avustajaa, joku korona vielä päälle viemään viimeisetkin rippeet toimintakyvystä.....

Esim päivähoidossa on paljonkin pulaa työntekijöistä, myös ravintola-alalla ja talouhallinnossa. Tässä vain muutama esimerkki äkkiseltään.

No minun lapsiani et ainakaan tule hoitamaan. En kestä myöskään ajatusta, että tarjoilet minulle ravintolassa. Näitä jääräpäitä ei palkkaa kukaan, ei kukaan. Riippakivenä työttöminä luuhaavat lopun elämäänsä, sontiaiset.

Pidä vaan pentusi kotona ja syö keittelemääsi kaurapuuroa. Sillähän siitä selviää. Änkyrä.

Vierailija
772/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnassa on iso joukko semmoisia jotka vastustavat koronapassia ja pakkoruotsia. Liity heihin kun olet kannattamassa samoja asioita.

Vierailija
773/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisesi rokottamattomat sairaanhoitajat tartuttavat sitten koronaa ympäri sairaalaa. Sietäisit hävetä! Ties kuinka moni jo kuollut sinulta saamaan koronaan!! Pakkorokotukset sairaanhoitajille!!!

Hyvä, että on olemassa superihmisiä joihin korona ei vaikuta millään tavalla. Lisää näitä niin ei tarvitse koronasta välittää paskaakaan. Hittojako omaatte niin huonot geenit, että sairastutte joka viruksesta mikä eteen tulee. Näin se luonto jatkaa kulkuaa. Heikot sortuu elon tiellä.

Tuohan on nimenomaan sitä luonnon valintaa, darwinismia.

Vierailija
774/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset tahallaan tartuttavat päätyvät onneksi myrkkuhoitaja Nykopp-Kosken kanssa samaan selliin. Toinen toivottava vaihtoehto on, että joku toinen hoitaja ajattelee samoin sinun tai omaisesi kohdalla. Sairas ihminen olet.

Ai nytkö ei sitten enää kelpaa se rokotettukaan hoitaja? No, on se kumma, kun ensin vaaditaan, että pitää ottaa rokote ja sitten kun joku kertoo sen ottaneensa, niin se onkin huono juttu. Koittakaa nyt jo päättää.

Vierailija
775/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä jotka pelkäävät koronarokottamatonta hoitajaa. Itseäni ainakin saa hoitaa. Ja miksi ei saisi, koska ei se korona sen parempi ole, kun sen saa rokotetulta passibileilijältä.

En halua koronaa keltään. Bilettelijöitä pystyn välttelemään, terveydenhuollon ammattilaisia en.

Vierailija
776/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain Oppinut kirjoitti:

Jokaisella Suomen kansalaisella on PERUSTUSLAILLINEN oikeus päättää mitä piikkejä tai lääkkeitä ottaa, tai on ottamatta.

Tätä ei voi kukaan LAILLISESTI tehdä yksilön puolesta, eli koronapassit ja suunnitellut pakkorokotukset, vaikka tunkeutumalla ihmisten koteihin ovat perustus lain mukaan täysin LAITTOMIA, jo pelkkä tälläisten toimenpiteiden suunnittelu täyttää terrosistiset piirteet, ja ovat täysin yksiseleiitteisesti LAITTONTA toimintaa!!!

Trolli opettelee ensin puhumaan suomea.

Vierailija
777/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menköön rokottamattomat sitten hoitamaan koronapotilaita. Eivät ainakaan nämä potilaat voi enää sairastua. Ehkä siellä voisi se todellisuuskiin paljastua. Vai onko juuri niin, että voisivat rokotettuina joutua heitä hoitamaan ja välttävät sen koska ovat rokottamattomia? Keksitään tekosyitä.. Rokotteen vaarallisuus isossa mittakaavassa täyttä höpöä. Yli 80% kahteen kertaan rokotettu, missä siitä syystä sairastuneet ja kuolleet?

Onhan noista tietoa saatavilla, kun vaan ottaa selvää. Mutta ei niitä iltsikoiden lööpeissä hehkuteta niin kuin koronatapauksia.

Vierailija
778/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista argumenttia käytetään rokotevastaisuuden perusteluna: sitä että myös kahdesti tai kolmesti rokotettuja on joutunut sairaalahoitoon jossain päin. Eikö nimenomaan se kerro, että miten vaarallisesta taudista on kyse, ja viimeistään kannustaisi ottamaan rokotteen perusterveenäkin? Todistetusti se kuitenki suojaa valtaosaa vakavalta tautimuodolta. (Sairaalahoidettujen rokotettujen määrä kertoo myös taudin levinneisyydestä). Eikö sairaanhoitajille opeteta amk:ssa todennäkeisyyslaskentaa ja epidemian leviämisen perusteita?

Yllä oleva argumentti on yhtä pätevä kuin se, että turvavöitä käyttäviä on joutunut kolarissa sairaalaan - > En käytä turvavyötä, koska se ei suojaa sataprosenttisesti.

Avatkaa joku tämä pitäkää tunkkinne-logiikka minulle, en ymmärrä.

On huomioitavaa myös, että suuri osa lääkäreistä on ottanut rokotteen. Rokottamattomia on nimenomaan hoitajissa. Kummallakohan taholla on laajempi ymmärrys rokotetutkimukseen ja epidemian leviämisperiaatteisiin? Kannattaa joskus oikeasti vain kuunnella ihmisiä, jotka ovat tehneet tutkimusta oikeasti, eikä perustaa kantaansa facebook-ryhmiin.

Älkää tehkö periaatekysymystä asiassa, jossa oma itsepäisyytenne voi viedä toisen ihmisen hengen.

Jos haluat vertailuja tehdä - mikä yleensä kylläkin kertoo, ettei verrattava asia ole itsessään ongelmallinen - niin tee vertailusi oikein tai edes niin, ettet vaikuta ihan pöntöltä.

Koronatartunta = autokolari. Kuinka moni koronatartunnan saanut rokottamaton päätyy sairaalaan, teholle tai kuolee ja vastaavasti kuinka moni autokolarin ajanut turvavyötä käyttämätön?

Kun valtaosa koronatartunnoista rokottamattomillakin on oireeton tai vähäoireinen? Tapahtuuko paljonkin kolareita, joita ei huomaa ajaneensa tai tiedä minkälainen kolari mahtoi olla kyseessä?

Veikkaan, että aika moni valitsee koronan ilman rokotetta kuin autokolarin ilman turvavyötä. Etenkin jos ei kuulu koronan riskiryhmään.

Influenssatartuntakin on valtaosalla oirehtivampi kuin koronatartunta.

Miksi ei ottaisi sekä turvavyötä että itseä ja muita suojaavaa rokotetta? Miksi tehdä periaatepäätös jättää rokottautumatta, kun sen hyödyt ovat tutkitusti haittoja paremmat? Rokotteen jättäminen väliin vähintään vaikeuttaa elämää, ja pahimmillaan aiheuttaa todella vakavia jälkiseuraamuksia omalle ja muiden terveydelle.

Kun sen jättää ottamatta juurikin sen takia, ettei koronasta ole mitään haittaa ihmiselle, joka ei kuulu riskiryhmään. Ja jos riskiryhmäläistä rokote ei suojaa, niin ei se rokotetta ottamattoman vika ole. Josta sitten seuraa valhe, jonka mukaan rokotteen ottaminen estää tartuntoja, vaikkei sitä teekään. Jos seuraa väite, että rokote kuitenkin vähentää tartuntoja, mutta sekin on kyseenalainen väite ja kuitenkin jäädään ilman vastausta sille, mikä sitten on sallittu tartuntojen määrä eikä vastausta saada sille, kuinka muutoin tartuntariskiä tulisi minimoida (esim. hoitajien kohdalla) pakkokeinoin ja rajoituksin.

Nythän ravintolat ovat esim. auki koronapassin omaaville, vaikka tartuntojen on kerrottu lisääntyvän mm. ravintoloissa ja tartuntoja on ennätysmäärä. Pitäisikö hoitajia estää käymässä ravintoloissa? Ja perheellisten hoitajien perheenjäseniä myös?

Kyllä voi olla haittaa myös riskiryhmiin kuulumattomille.

ohis

Vierailija
779/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BioNTech CEO recommends getting 3rd booster shot of the current vaccine now rather than waiting for the new doses for the #Omicron variant.

https://twitter.com/disclosetv/status/1468600479621996551

Vierailija
780/1468 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö ei sitten enää kelpaa se rokotettukaan hoitaja? No, on se kumma, kun ensin vaaditaan, että pitää ottaa rokote ja sitten kun joku kertoo sen ottaneensa, niin se onkin huono juttu. Koittakaa nyt jo päättää.

Mikään rokotus ei ole 100 % varma. Tartuntataudin tahallinen levittäminen ja potilaiden t a pp a mi nen ovat kiellettyjä laissa.