Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä raiskaa

Vierailija
09.03.2015 |

Mitä teen? Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä miltei 4 vuotta. Vuosi sitten ongelmaksi asti alkoi kehittyä miehen jatkuva vaatiminen seksiin, vaikka seksielämämme oli normaali. Vaikka asioista puhuttiin, ongelma jatkui vielä puoli vuotta. Ja tottakai, omat haluni vähenivät yhtä paljon,kun mies kopeloi vasten tahtoani. Olemme asuneet yhdessä nyt puoli vuotta ja ongelma alkaa taas nostaa päätään. Tänä aamuna heräsin siihen, kun mies asettelee minua ja vaatteitani haluamaansa asentoon. Vaikka vielä illalla sanoin ääneen, etten halua hänen koskevan minuun "sillä tavalla". Rakastan miestäni yli kaiken, mutta en voi jatkaa näin. Mitä teen? Ps. Olen lapsena joutunut kokemaan saman isäni tekemänä, ja mieheni tietää kokemuksestani.

Kommentit (135)

Vierailija
61/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:05"]

Ongelma alkoi miehen ollessa armeijassa. Viikonloppulomat alkoi vaa ahsistaa mua. Vaadin miestäni menemään ammattilaisen apuun. Hän kävi lääkärillä ja ongelma loppui siihen. Mä en todellakaan tiedä, mistä tää tämän kertainen on saanut alkunsa. Kun suutun miehelle, ja kysyn että mitä ****, miks teet näin, nii mies alkaa itsekin aina itkemään, ja ei kuulemma tiedä syytä. Mä tiedän ettei hän tahallaan mulle pahaa tee, joku vaan vinksahtaa... ap

[/quote]

Hän on aikuinen ihminen ja vastuussa tekemisistään. Hän tasan tarkkaan tekee tekonsa TAHALLAAN. Kukaan ei vahingossa tai vasten omaa tahtoaan ja vakaata aikomustaan raiskaa ketään.

Vierailija
62/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:05"]

Ongelma alkoi miehen ollessa armeijassa. Viikonloppulomat alkoi vaa ahsistaa mua. Vaadin miestäni menemään ammattilaisen apuun. Hän kävi lääkärillä ja ongelma loppui siihen. Mä en todellakaan tiedä, mistä tää tämän kertainen on saanut alkunsa. Kun suutun miehelle, ja kysyn että mitä ****, miks teet näin, nii mies alkaa itsekin aina itkemään, ja ei kuulemma tiedä syytä. Mä tiedän ettei hän tahallaan mulle pahaa tee, joku vaan vinksahtaa... ap

[/quote]

Hän on aikuinen ihminen ja vastuussa tekemisistään. Hän tasan tarkkaan tekee tekonsa TAHALLAAN. Kukaan ei vahingossa tai vasten omaa tahtoaan ja vakaata aikomustaan raiskaa ketään.

[/quote]

Ap ja hänen miehensä ovat aikuisuudestaan huolimatta hyvin nuoria. Joka tapauksessa tuossa tilanteessa tarvitaan nyt ulkopuolista apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Ap tapahtuuko niitä raiskauksia siellä kotona. Puhut asiasta epäselvästi. Voisitko kertoa tarkemmin ja selkeästi mitä on tapahtunut ja milloin? Varmasti ei ole kaikki kohdallaan, jos mieskin itkee ja pyytelee anteeksi.

Vierailija
64/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitäisi käydä terapiassa kummankin mutta erikseen. Sun pitäisi hankkia kiireesti itsellesi apua, psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille on helpoin päästä jotta pääset alkuun ja avun äärelle. Ihminen ei voi muuttaa kuin itseään ja sinä päätät kuinka sinua kohdellaan. Jos jäät suhteeseen annat samalla miehellesi luvan jatkaa. Kaikkia muutoksia ei tarvitse tehdä heti joten aloita avun hakemisella itsellesi niin saat tukea huonosta suhteesta lähtemiseen. Maailmassa on olemassa hyviä miehiä mutta omasi ei kuulosta siltä. Käytös on sairasta varsinkin kun hän tietää sun menneisyyden.

Vierailija
65/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille hyvistä ja vähän vähemmän hyvistä ajatuksista. Sain uusia näkökulmia ja jos joitain kiinnostaa, niin aion vaatia miestä lopettamaan tämän käytöksen ja etsimään meille terapian. Jos tämä ei toimi, ei jäljelle jää kuin ero. En halua katua mitään päätöksiä myöhemmin ja nyt olen aika tunteiden vallassa. Terapiassa saamme molemmat pohtia omia tuntemuksia ja ajatuksia rauhassa. Kyllä mä pystyn tähän. Oon niin monesta sonnasta jo noussut, niin enköhän mä tämänkin osaa hoitaa loppujen lopuksi itselleni parhain päin!

Vierailija
66/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:33"]

Kiitos kaikille hyvistä ja vähän vähemmän hyvistä ajatuksista. Sain uusia näkökulmia ja jos joitain kiinnostaa, niin aion vaatia miestä lopettamaan tämän käytöksen ja etsimään meille terapian. Jos tämä ei toimi, ei jäljelle jää kuin ero. En halua katua mitään päätöksiä myöhemmin ja nyt olen aika tunteiden vallassa. Terapiassa saamme molemmat pohtia omia tuntemuksia ja ajatuksia rauhassa. Kyllä mä pystyn tähän. Oon niin monesta sonnasta jo noussut, niin enköhän mä tämänkin osaa hoitaa loppujen lopuksi itselleni parhain päin!

[/quote]

Ei kukaan ole niin tyhmä, että jää suhteeseen, jossa on tullut raiskatuksi monta kertaa! 

Mikset tee rikosilmoitusta isästäsi? Miksi suojelet sekä miestäsi että isääsi?

Vierailija
67/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin tuosta suhteesta nyt heti. Et tuu katumaan

Vierailija
68/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:33"]

[/quote]

Ei kukaan ole niin tyhmä, että jää suhteeseen, jossa on tullut raiskatuksi monta kertaa! 

Mikset tee rikosilmoitusta isästäsi? Miksi suojelet sekä miestäsi että isääsi?
[/quote]

Saatan olla tyhmä, mutta ainakin varmistan asian. Mulla on vielä monta hyvää vuotta edessä, jos selviää, että tämä mies on läpimätä. Tajuan, että mun on arvostettava itteeni enemmän, ennen kuin voin vaatia sitä muilta. Oon mä jo kyllä pitkälle noussut jos vertaa siihen mitä olin pari vuotta sitten. Isääni en suojele, vaan odotan hetkeä, jolloin asia on paras tuoda esille. Isä on sitten asia erikseen. Mutta eihän mua meinattu uskoa edes tämän yhden ongelman kanssa... miehelleni en halua vielä antaa periksi. Katsotaan mihin tää mun valitsema tie vie. Jos se ei toimi, voin valita toisen. En sulje vielä mitään ovia perässäni vaan annan tunteiden tasoittua. Kyllä tuhkasta voi nousta entistä ehompana. Oon todistanu sen itelle ennenki. Ap

Vierailija
69/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten pyydä apua tai neuvoja jos et ymmärrä tai halua ottaa niitä vastaan!

Luuletko tosiaan että sinä tai me tuntemattomat täällä pystymme muuttaa miehesi?

Älä ole tyhmä vaan ala järjestää elämääsi ilman miestäsi. Jos vaan haluat niin taatusti pärjäät. Käännyt lääkärin, sossun ym.puoleen. Varmasti saat apua.

Ja tyhmintä mitä olen ikinä kuullu ton se, että jäät suhteeseen sen takia että sinulla ei ole varaa asuntoon. Muuta muualle. Jos pelkäät miehesi reaktiota niin mene ensikotiin ja anna heidän auttaa sinua esim. siten että käyt poliisin tai sosiaalityöntekijän kanssa pakkaamassa ja muuttamassa tavarasi. Joskushan on niin että kun lähtee apua pyytää niin kotona odottavan hullu miesystävä voi tehdä mitä vain pahaa, joten älä mene enää koskaan yksin kotiisi. Lähde turvakotiin jo tänään - sinua kyllä autetaan kunhan ymmärrät ottaa apua vastaan.

Vierailija
70/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:03"]

Oonko vähän yksinkertainen nyt mut missä kohti tapahtui se raiskaaminen? Tuossahan puhuttiin jostain asettelemisesta?!

[/quote]

No ilmeiseti tällä kertaa mies oli vasta aloittamassa raiskaamista,mutta ap on näissä muissa viesteissä selventänyt,että mies harrastaa tuota väkisinmakaamista enemmänkin,nyt ongelma on taas noussut esiin.
[/quote]
Joo mutta miten hän raiskaa? Siis käyttää väkivaltaa? Pitää kiinni? Tekee mitä? Nytkin oli asetellut mutta lopetti kuitenkin kun ap pyysi?

Vierailija
71/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:07"]

Luuletko tosiaan että sinä tai me tuntemattomat täällä pystymme muuttaa miehesi?

Älä ole tyhmä vaan ala järjestää elämääsi ilman miestäsi. Jos vaan haluat niin taatusti pärjäät. Käännyt lääkärin, sossun ym.puoleen. Varmasti saat apua.

Ja tyhmintä mitä olen ikinä kuullu ton se, että jäät suhteeseen sen takia että sinulla ei ole varaa asuntoon. Muuta muualle. Jos pelkäät miehesi reaktiota niin mene ensikotiin ja anna heidän auttaa sinua esim. siten että käyt poliisin tai sosiaalityöntekijän kanssa pakkaamassa ja muuttamassa tavarasi. Joskushan on niin että kun lähtee apua pyytää niin kotona odottavan hullu miesystävä voi tehdä mitä vain pahaa, joten älä mene enää koskaan yksin kotiisi. Lähde turvakotiin jo tänään - sinua kyllä autetaan kunhan ymmärrät ottaa apua vastaan.

[/quote]

Ap teki rohkean itsenäisen päätöksen ja nyt moitit Ap:ta avun pyytämisestä, kun päätös ei ollut juuri sinulle mieleen. Mielestäni Ap:n päätös on parempi kuin pakeneminen. Onhan suhdetta kestänyt jo 4 vuotta ja mies on muuten kunnollinen ja huolehtiva. Ap:lle itselleen on parempi varmistaa asia. 

Vierailija
72/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:13"]

[/quote]

Ap teki rohkean itsenäisen päätöksen ja nyt moitit Ap:ta avun pyytämisestä, kun päätös ei ollut juuri sinulle mieleen. Mielestäni Ap:n päätös on parempi kuin pakeneminen. Onhan suhdetta kestänyt jo 4 vuotta ja mies on muuten kunnollinen ja huolehtiva. Ap:lle itselleen on parempi varmistaa asia. 

[/quote]

Muuten kunnollinen ja huolehtiva mies, mitä nyt raiskannut ap:n toistuvasti. HALOO! 

Vierailija
73/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:33"] Kiitos kaikille hyvistä ja vähän vähemmän hyvistä ajatuksista. Sain uusia näkökulmia ja jos joitain kiinnostaa, niin aion vaatia miestä lopettamaan tämän käytöksen ja etsimään meille terapian. Jos tämä ei toimi, ei jäljelle jää kuin ero. En halua katua mitään päätöksiä myöhemmin ja nyt olen aika tunteiden vallassa. Terapiassa saamme molemmat pohtia omia tuntemuksia ja ajatuksia rauhassa. Kyllä mä pystyn tähän. Oon niin monesta sonnasta jo noussut, niin enköhän mä tämänkin osaa hoitaa loppujen lopuksi itselleni parhain päin! [/quote]   Ei kukaan ole niin tyhmä, että jää suhteeseen, jossa on tullut raiskatuksi monta kertaa!  Mikset tee rikosilmoitusta isästäsi? Miksi suojelet sekä miestäsi että isääsi? [/quote] Saatan olla tyhmä, mutta ainakin varmistan asian. Mulla on vielä monta hyvää vuotta edessä, jos selviää, että tämä mies on läpimätä. Tajuan, että mun on arvostettava itteeni enemmän, ennen kuin voin vaatia sitä muilta. Oon mä jo kyllä pitkälle noussut jos vertaa siihen mitä olin pari vuotta sitten. Isääni en suojele, vaan odotan hetkeä, jolloin asia on paras tuoda esille. Isä on sitten asia erikseen. Mutta eihän mua meinattu uskoa edes tämän yhden ongelman kanssa... miehelleni en halua vielä antaa periksi. Katsotaan mihin tää mun valitsema tie vie. Jos se ei toimi, voin valita toisen. En sulje vielä mitään ovia perässäni vaan annan tunteiden tasoittua. Kyllä tuhkasta voi nousta entistä ehompana. Oon todistanu sen itelle ennenki. Ap

[/quote]

Mitä vielä varmistat? Olisi eri asia,jos tuollainen "vinksahdus" sattuisi kerran,mutta ilmeisesti miehellä on ollut jo aika monta mahdollisuutta muuttaa käytöstään/hankkia apua.Kai ymmärrät,että avausta epäiltiin provoksi,koska tuollainen vuosikausien pään hakkaaminen seinään ei ole kovin yleistä.

Vai olisiko raiskarimiehen kanssa yhdessä pysyminen vähän sama kuin minkä tahansa lähisuhdeväkivallan harjoittajan kanssa? Vaikka kuinka tulee turpaan,niin kyllä se mies siitä varmaan vielä muuttuu ja ei se oikeasti tarkoittanut iskeä hampaita kurkkuun,menetti vain malttinsa.

Kannattiaisi oikeasti arvostaa itseäsi sen verran,että lähdet sinne turvakotiin.Ei se raiskatuksi tuleminen muutu ajan kanssa yhtään helpommaksi,eikä tuollainen suhde parane puhumalla.

Vierailija
74/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa asioita, joiden rinnalla ei auta vaikka olisi muuten ihana ja huolehtiva. Raiskaaminen on tällainen asia. Jostain syystä ihmiset toistavat omassa parisuhteessaan lapsuudenperheessään oppimiaan malleja, ja siitä on nytkin kyse. Ap, lähde. Ihan oikeasti, heti. Mene terapiaan, mutta itseksesi. Lähde, sä pärjäät kyllä.

Vierailija
75/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei koskaan esim löisi minua. En mä silleen häntä pelkää. Sain mielestäni apua ja tukea. Kuulin mitä muut on mieltä. Tulin varmaksi omasta päätöksestä ja sain rohkeutta. Kyllä mä tiedän, että on monia, jotka lähtis tästä suhteesta. Mä en oo vielä valmis antamaan periksi. Ehkä oon tehny iteki jotain väärin, ja koitan jos korjaan omaa käyttäytymistä, muuttuuko hänenkin käytös. En voi muuttaa muualle vuokrasopimuksen vuoksi. Ehkä häviän elämästäni puoli vuotta kokeilemalla tätä uutta järjestelyä, tai ehkä voitan itelleni sen prinssi uljaan. Jos en, mulla on vuosia edessä metsästää. All in all, mä oon päättäny nyt toimia näib, eikä se.varmasti kaikkia.miellytä. Nyt kuitenki tiedän, mitä tehdä jos tää homma kusee.

Vierailija
76/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä raiskauskriisikeskus Tukinaiseen. ala selvitellä asiaa ja sitä, voisitko vaikka lähteä turvakotiin ja sitä kautta alkaa rauhassa järjestelemään itsellesi uutta elämää. Apua on saatavilla ja myös sellainen taho, jossa tämä problematiikka tunnetaan.

Vierailija
77/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:22"]

Mies ei koskaan esim löisi minua. En mä silleen häntä pelkää. Sain mielestäni apua ja tukea. Kuulin mitä muut on mieltä. Tulin varmaksi omasta päätöksestä ja sain rohkeutta. Kyllä mä tiedän, että on monia, jotka lähtis tästä suhteesta. Mä en oo vielä valmis antamaan periksi. Ehkä oon tehny iteki jotain väärin, ja koitan jos korjaan omaa käyttäytymistä, muuttuuko hänenkin käytös. En voi muuttaa muualle vuokrasopimuksen vuoksi. Ehkä häviän elämästäni puoli vuotta kokeilemalla tätä uutta järjestelyä, tai ehkä voitan itelleni sen prinssi uljaan. Jos en, mulla on vuosia edessä metsästää. All in all, mä oon päättäny nyt toimia näib, eikä se.varmasti kaikkia.miellytä. Nyt kuitenki tiedän, mitä tehdä jos tää homma kusee.

[/quote]

Ei koskaan löisi tai mitään,ainoastaan raiskaa? Kyllä itse ainakin kokisin raiskauksen pahempana ja nöyryyttävämpänä kuin "tavallisen" väkivallan.Jos tilanne on sinusta OK ja oikeasti haluat jatkaa,et siis roiku miehessä yksinolon pelosta tai siksi ettei ole varaa vuokraaa,niin ei kai siinä sitten mitään.Toivottavasti saat asiasi kuntoon.

Vierailija
78/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:16"]

[/quote]

[/quote]

Muuten kunnollinen ja huolehtiva mies, mitä nyt raiskannut ap:n toistuvasti. HALOO! 

[/quote]

Eipä selvinnyt missään kohdassa keskustelua että olisi tapahtunut varsinainen raiskaus. Helppo huudella että Ap:n pitäisi lähteä heti menemään kun ei 1) tunne parisuhteen historiaa ja laatua paremmin, 2) miesosapuolta juuri ollenkaan, 3) ei joudu Ap:n lailla vastaamaan muuttamisen seurauksista tai asian silleen jättämisen aiheuttamasta henkisestä kuormittumisesta.

Vierailija
79/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi onpa kamalaa. Ajalla ennen femakkoja tuo oli ihan normaalia perhe-elämää.

Vierailija
80/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eipä selvinnyt missään kohdassa keskustelua että olisi tapahtunut varsinainen raiskaus. Helppo huudella että Ap:n pitäisi lähteä heti menemään kun ei 1) tunne parisuhteen historiaa ja laatua paremmin, 2) miesosapuolta juuri ollenkaan, 3) ei joudu Ap:n lailla vastaamaan muuttamisen seurauksista tai asian silleen jättämisen aiheuttamasta henkisestä kuormittumisesta.

[/quote]

Luitko otsikkoa?