Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä raiskaa

Vierailija
09.03.2015 |

Mitä teen? Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä miltei 4 vuotta. Vuosi sitten ongelmaksi asti alkoi kehittyä miehen jatkuva vaatiminen seksiin, vaikka seksielämämme oli normaali. Vaikka asioista puhuttiin, ongelma jatkui vielä puoli vuotta. Ja tottakai, omat haluni vähenivät yhtä paljon,kun mies kopeloi vasten tahtoani. Olemme asuneet yhdessä nyt puoli vuotta ja ongelma alkaa taas nostaa päätään. Tänä aamuna heräsin siihen, kun mies asettelee minua ja vaatteitani haluamaansa asentoon. Vaikka vielä illalla sanoin ääneen, etten halua hänen koskevan minuun "sillä tavalla". Rakastan miestäni yli kaiken, mutta en voi jatkaa näin. Mitä teen? Ps. Olen lapsena joutunut kokemaan saman isäni tekemänä, ja mieheni tietää kokemuksestani.

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:03"]

Tässä alla on linkki rikoslakiin. Siinä kerrotaan lain mukaiset määrittelyt seksuaaliselle hyväksikäytölle ja raiskaukselle. Huomaa tämä: "Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväkseen sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan"

Jos vieläpä olet erikseen kieltänyt seksuaalisen lähestymisen nukkuessasi ja toinen niin tekee niin kysymyksessä on ehdottomasti teosta riippuen raiskaus tai seksuaalinen hyväksikäyttö eli rankka rikos.

Tässä alla rikoslaki auki seksirikosten kohdalta:

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20

Tässä hieman kertomuksia siitä, miten näihin tilanteisiin ajaudutaan. Se tapahtuu pikkuhiljaa.

http://www.rakkaudeksi.fi/artikkelit/v%C3%A4kivalta/tositarina-hyv%C3%A4ksik%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4

Printtaa asiaan liittyvä rikoslain kohta ja laita se näkyviin pöydällenne. Käytä korostuskynää tai alleviivaa oleellinen kohta.

[/quote]

Hedelmällinen asetelma: mies on rikollinen, jonka Ap voi vaikka hommata vankilaan, ja Ap ikuinen uhri. Soisin että Ap olisi nyt uhriutumisen sijasta aktiivinen toimija. Tiedät kyllä miten pääset tilanteesta heti pois, jos siltä alkaa näyttää. Voit myös näyttää tämän viestiketjun miehelle. Se on parempi kuin lakitekstien tulostaminen-  mikä on vain selkeä uhkaus ja epäluottamuksen osoitus sekä tuomio. Ja siitä on pitempi matka terapiaan kuin aiemmasta lähtökohdasta.

[/quote]

Minä antaisin miehelle tasan yhden tilaisuuden. Tulostaisin tuon lainkohdan ja sanoisin että jos edes yhden kerran vielä nukkuessani käy kiinni niin kävelen poliisille.

Jos hyväksikäyttänyt isä on vielä elossa ja ap alle 28 - vuotias (syyteoikeus vanhenee kun uhri täyttää 28) niin sen asian osalta poliisiasemalle pitäisi lähteä nyt ja heti. Se teko laittaisi pisteen uhriksi jäämiselle ja samalla opettaisi nykyiselle miesystävälle, että ap on tosissaan poliisin suhteen. Asiasta kannattaisi puhua vaikkapa Tukinaisen puhelinpalvelun kanssa ensin ja mahdollisesti jopa paikan päällä. Mutta jos syyteoikeus on olemassa niin tuollaista ei saa jättää auki.

ÄLÄ JÄÄ UHRIKSI!

m45+

yöllisestä nukkuessani tapahtuvasta seksistä 

Vierailija
102/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:03"]

Tässä alla on linkki rikoslakiin. Siinä kerrotaan lain mukaiset määrittelyt seksuaaliselle hyväksikäytölle ja raiskaukselle. Huomaa tämä: "Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväkseen sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan"

Jos vieläpä olet erikseen kieltänyt seksuaalisen lähestymisen nukkuessasi ja toinen niin tekee niin kysymyksessä on ehdottomasti teosta riippuen raiskaus tai seksuaalinen hyväksikäyttö eli rankka rikos.

Tässä alla rikoslaki auki seksirikosten kohdalta:

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20

Tässä hieman kertomuksia siitä, miten näihin tilanteisiin ajaudutaan. Se tapahtuu pikkuhiljaa.

http://www.rakkaudeksi.fi/artikkelit/v%C3%A4kivalta/tositarina-hyv%C3%A4ksik%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4

Printtaa asiaan liittyvä rikoslain kohta ja laita se näkyviin pöydällenne. Käytä korostuskynää tai alleviivaa oleellinen kohta.

[/quote]

Hedelmällinen asetelma: mies on rikollinen, jonka Ap voi vaikka hommata vankilaan, ja Ap ikuinen uhri. Soisin että Ap olisi nyt uhriutumisen sijasta aktiivinen toimija. Tiedät kyllä miten pääset tilanteesta heti pois, jos siltä alkaa näyttää. Voit myös näyttää tämän viestiketjun miehelle. Se on parempi kuin lakitekstien tulostaminen-  mikä on vain selkeä uhkaus ja epäluottamuksen osoitus sekä tuomio. Ja siitä on pitempi matka terapiaan kuin aiemmasta lähtökohdasta.

[/quote]

Minä antaisin miehelle tasan yhden tilaisuuden. Tulostaisin tuon lainkohdan ja sanoisin että jos edes yhden kerran vielä nukkuessani käy kiinni niin kävelen poliisille.

Jos hyväksikäyttänyt isä on vielä elossa ja ap alle 28 - vuotias (syyteoikeus vanhenee kun uhri täyttää 28) niin sen asian osalta poliisiasemalle pitäisi lähteä nyt ja heti. Se teko laittaisi pisteen uhriksi jäämiselle ja samalla opettaisi nykyiselle miesystävälle, että ap on tosissaan poliisin suhteen. Asiasta kannattaisi puhua vaikkapa Tukinaisen puhelinpalvelun kanssa ensin ja mahdollisesti jopa paikan päällä. Mutta jos syyteoikeus on olemassa niin tuollaista ei saa jättää auki.

ÄLÄ JÄÄ UHRIKSI!

m45+

yöllisestä nukkuessani tapahtuvasta seksistä 
[/quote]

Isä ei varmasti edes tiedä näin tehneensä. Hän oli erittäin humalassa. Oltiin ulkomailla perhelomalla. Vaikuttaako tämä asiaan että tapaus on sattunut Thaimaassa? Mitä isälle tapahtuisi jos ilmiannan? Mähän vien sen elämältä maton alta. Vaikka se on satuttanut mua, niin oon jollain.tavalla päässyt jo yli. Se on läpipaska ihminen, jonka en enää anna vaikutaa mun elämään. Silti tuntuis oudolta "kostaa" ilmiantamalla. Ja uskoisko mua kukaan? Ei isä sitä myönnö kun ei muista. Ja mä olin vasta 11-12v ku tää tapahtu. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti provo. Kaikki tuntui innostuvan. Mutta toi ei ole raiskaus. Mies asetteli apta johonkin asentoon. Ei sukupuoliyhteyttä. Ei raiskausta. Ei edes raiskauksen yritystä tuossa vaiheessa mielestäni. Tilanne olisi toki saattanut edetä raiskaukseksi, mutta ilmeisestibei edennyt?

Vierailija
104/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:09"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:03"] Tässä alla on linkki rikoslakiin. Siinä kerrotaan lain mukaiset määrittelyt seksuaaliselle hyväksikäytölle ja raiskaukselle. Huomaa tämä: "Raiskauksesta tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväkseen sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden, pelkotilan tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan" Jos vieläpä olet erikseen kieltänyt seksuaalisen lähestymisen nukkuessasi ja toinen niin tekee niin kysymyksessä on ehdottomasti teosta riippuen raiskaus tai seksuaalinen hyväksikäyttö eli rankka rikos. Tässä alla rikoslaki auki seksirikosten kohdalta: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20 Tässä hieman kertomuksia siitä, miten näihin tilanteisiin ajaudutaan. Se tapahtuu pikkuhiljaa. http://www.rakkaudeksi.fi/artikkelit/v%C3%A4kivalta/tositarina-hyv%C3%A4ksik%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4 Printtaa asiaan liittyvä rikoslain kohta ja laita se näkyviin pöydällenne. Käytä korostuskynää tai alleviivaa oleellinen kohta. [/quote] Hedelmällinen asetelma: mies on rikollinen, jonka Ap voi vaikka hommata vankilaan, ja Ap ikuinen uhri. Soisin että Ap olisi nyt uhriutumisen sijasta aktiivinen toimija. Tiedät kyllä miten pääset tilanteesta heti pois, jos siltä alkaa näyttää. Voit myös näyttää tämän viestiketjun miehelle. Se on parempi kuin lakitekstien tulostaminen-  mikä on vain selkeä uhkaus ja epäluottamuksen osoitus sekä tuomio. Ja siitä on pitempi matka terapiaan kuin aiemmasta lähtökohdasta. [/quote] Minä antaisin miehelle tasan yhden tilaisuuden. Tulostaisin tuon lainkohdan ja sanoisin että jos edes yhden kerran vielä nukkuessani käy kiinni niin kävelen poliisille. Jos hyväksikäyttänyt isä on vielä elossa ja ap alle 28 - vuotias (syyteoikeus vanhenee kun uhri täyttää 28) niin sen asian osalta poliisiasemalle pitäisi lähteä nyt ja heti. Se teko laittaisi pisteen uhriksi jäämiselle ja samalla opettaisi nykyiselle miesystävälle, että ap on tosissaan poliisin suhteen. Asiasta kannattaisi puhua vaikkapa Tukinaisen puhelinpalvelun kanssa ensin ja mahdollisesti jopa paikan päällä. Mutta jos syyteoikeus on olemassa niin tuollaista ei saa jättää auki. ÄLÄ JÄÄ UHRIKSI! m45+   yöllisestä nukkuessani tapahtuvasta seksistä  [/quote] Isä ei varmasti edes tiedä näin tehneensä. Hän oli erittäin humalassa. Oltiin ulkomailla perhelomalla. Vaikuttaako tämä asiaan että tapaus on sattunut Thaimaassa? Mitä isälle tapahtuisi jos ilmiannan? Mähän vien sen elämältä maton alta. Vaikka se on satuttanut mua, niin oon jollain.tavalla päässyt jo yli. Se on läpipaska ihminen, jonka en enää anna vaikutaa mun elämään. Silti tuntuis oudolta "kostaa" ilmiantamalla. Ja uskoisko mua kukaan? Ei isä sitä myönnö kun ei muista. Ja mä olin vasta 11-12v ku tää tapahtu. Ap

[/quote]

Oletko pistänyt välit poikki tai kertonut äidillesi tapahtuneesta? Raiskasiko isäsi sinut vai kopeloiko? Oliko selvinpäin kaksimielinen? 

Vierailija
105/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että Ap:n historia toistaa itseään ja vanha ongelma siirtyy eteenpäin, mutta jos Ap tällä kerralla saisi jotenkin ongelman ratkaistua, tulevaisuus olisi varmaankin paljon valoisampi. Ja vaikka menisitte läpi terapian yhdessä, se ei tarkoita sitä, että olet velvoitettu jäämään miehen rinnalle. Paras kosto isällesi on välien poikki pistäminen ja/tai asian kertominen muille perheenjäsenille/sukulaisille.

Vierailija
106/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:17"]Oon vasta 19 vuotias ja kokenu elämässäni aivan järkyttävän paljon pahaa. Olen juuri toipunut masennuksesta, syömishäiriö vaivaa edelleen. Oon menettänyt liian paljon tärkeitä ihmisiä. Tiedän, että "hyväksymällä" tilanteen teen itseäni kohtaan väärin. Mutta mieheni on ainoa, joka oikeasti kuuntelee ja tukee minua. Jään ihan tyhjän päälle jos eroamme. Mulla ei ole yksin opiskelijana varaa tähän kämppään, ja asun toisella puolella suomea kotipaikkakunnalta. Oon neuvoton. Plus tuntuisi väärältä ilmiantaa mieheni, joka kuitenkin rakastaa ja huolehtii musta, kun isäni on päässyt kuin koira veräjästä.

Ap
[/quote]

Ai rakastaa?? No ei rakasta. Ei rakkaus ole tuollaisia tekoja. Vaan provohan tämä on

Vierailija
107/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tauti miten sekopäisiä vastaajia täällä on ollut!! Jos henkilö on kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa, ei hän osaa aikuisenakaan itseään puolustaa!! Miksette te ihmiset voi auttaa neuvoa kysyvää hyvällä mielellä? Ei meistä kaikki ole saanut yhtä ihanaa lapsuutta kuin te typerät ilkeilijät!!

Vierailija
108/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:50"]Ei tauti miten sekopäisiä vastaajia täällä on ollut!! Jos henkilö on kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa, ei hän osaa aikuisenakaan itseään puolustaa!! Miksette te ihmiset voi auttaa neuvoa kysyvää hyvällä mielellä? Ei meistä kaikki ole saanut yhtä ihanaa lapsuutta kuin te typerät ilkeilijät!!
[/quote]

Uskotko sinä ihan kaiken lukemasi??

Vierailija
109/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei varmasti edes tiedä näin tehneensä. Hän oli erittäin humalassa. Oltiin ulkomailla perhelomalla. Vaikuttaako tämä asiaan että tapaus on sattunut Thaimaassa? Mitä isälle tapahtuisi jos ilmiannan? Mähän vien sen elämältä maton alta. Vaikka se on satuttanut mua, niin oon jollain.tavalla päässyt jo yli. Se on läpipaska ihminen, jonka en enää anna vaikutaa mun elämään. Silti tuntuis oudolta "kostaa" ilmiantamalla. Ja uskoisko mua kukaan? Ei isä sitä myönnö kun ei muista. Ja mä olin vasta 11-12v ku tää tapahtu. Ap

[/quote]

Lain kannalta ei vaikuta millään tavalla se että tapahtui Thaimaassa. Suomalaisia sitoo seksirikosten osalta Suomen rikoslaki niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Ja Thaimaankin lain mukaan tapahtunut olisi rikos, josta isäsi olisi päässyt virumaan paikallisessa vankilassa kymmenen vuoden ajaksi.

Epäilen vahvasti, että nimenomaan et ole päässyt tapahtuneen yli. Hyvin harva pääsee ilman ulkopuolista apua. Tämä ei ole mikään moite sinua kohtaan vaan muiden havaintoihin perustuva toteamus siitä, miten nämä asiat yleensä vaikuttavat hyväksikäytetyn elämään myöhemmin. 

Jos olisit OK menneisyytesi kanssa niin sinulle olisi päivänelvää että sinun ei tarvitse jäädä suhteeseen sellaisen miehen kanssa joka ei ymmärrä sanaa EI. Lapsella ei ollut mahdollisuutta valita mutta sinä et enää ole lapsi. Aikuisella on mahdollisuus ja velvollisuus toimia oikein. 

Soita sinne Tukinaiseen ja kerro koko tarinasi mukaanlukien tuo lapsuudenaikainen hyväksikäyttö. Osaavat auttaa paljon paremmin kuin me satunnaiset palstailijat.

Vierailija
110/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin ja aapeelle:

Hae oikeutta itsellesi!! Totta kai teet isästäsi rikosilmoituksen. Älä puhu siitä isällesi mitään sitä ennen. Hän on vetänyt sinulta maton jalkojen alta. Hän ei ole huolehtinut sinusta ja sinun mielenterveydestäsi siten kuin olisi pitänyt. Hän on häpäissyt sinut. Hän ON tehnyt rikoksen! Sinun ei tarvi ajatella isäsi parasta tai isääsi mitenkään, sinä olet uhri ja ansaitset oikeutta ja paremman elämän!

....toivottavasti miehesi ei ole toisinto lapsuudestasi... toivottavasti miehesi OIKEASTI haluaa ajatella parastasi!! Ja toivottavasti miehesi säikähtää kun teet isästäsi rikosilmoituksen.

Mutta ennenkaikkea: Hakeudu terapiaan!! Laita elämäsi kuntoon!! Huolehdi itsestäsi!! Sinulla on oikeus maksuttomaan kunnalliseen terapiaan! Älä vähättele oireitasi kun otat yhteyttä terapiakeskukseen!!

Vierailija
111/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:56"]

[/quote]

Lain kannalta ei vaikuta millään tavalla se että tapahtui Thaimaassa. Suomalaisia sitoo seksirikosten osalta Suomen rikoslaki niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Ja Thaimaankin lain mukaan tapahtunut olisi rikos, josta isäsi olisi päässyt virumaan paikallisessa vankilassa kymmenen vuoden ajaksi.

Epäilen vahvasti, että nimenomaan et ole päässyt tapahtuneen yli. Hyvin harva pääsee ilman ulkopuolista apua. Tämä ei ole mikään moite sinua kohtaan vaan muiden havaintoihin perustuva toteamus siitä, miten nämä asiat yleensä vaikuttavat hyväksikäytetyn elämään myöhemmin. 

Jos olisit OK menneisyytesi kanssa niin sinulle olisi päivänelvää että sinun ei tarvitse jäädä suhteeseen sellaisen miehen kanssa joka ei ymmärrä sanaa EI. Lapsella ei ollut mahdollisuutta valita mutta sinä et enää ole lapsi. Aikuisella on mahdollisuus ja velvollisuus toimia oikein. 

Soita sinne Tukinaiseen ja kerro koko tarinasi mukaanlukien tuo lapsuudenaikainen hyväksikäyttö. Osaavat auttaa paljon paremmin kuin me satunnaiset palstailijat.

[/quote]

Niin, tämä on sitten viimeinen neuvo jonka tähän keskusteluun kirjoitan siksi, että vastaavista asioista on täällä valitettavasti ennenkin provoiltu. Olet nyt saanut ohjeet siitä, mistä saat lisää neuvoja. Noudata niitä. Tätä enempää apua et palstalta saa muutenkaan vaan keskustelu alkaa muuttua asiattomaksi provoiluksi. Alla olevasta linkistä saat yhteystiedot ja voit aloittaa asioinnin heidän kanssaan paljastamatta nimeäsi.

https://www.tukinainen.fi/yhteydenotot

m45+

Vierailija
112/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09paljonon 15 53"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:50"]Ei tauti miten sekopäisiä vastaajia täällä on ollut!! Jos henkilö on kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa, ei hän osaa aikuisenakaan itseään puolustaa!! Miksette te ihmiset voi auttaa neuvoa kysyvää hyvällä mielellä? Ei meistä kaikki ole saanut yhtä ihanaa lapsuutta kuin te typerät ilkeilijät!!
[/quote]

Uskotko sinä ihan kaiken lukemasi??
[/quote]

Miksi mun tarinaa ei pitäisi uskoa? On oikeesti valitettavan.yleistä tulla läheisen hyväksikäyttämäksi. Joskus totuus on tarua ihmeellisempää. Isä on täysnarsisti, mutta ite oon vanhempien.eron jälkee pitäny isään siedettävät välit. Rakkautta ei oo ollu, mutta kunhan käyty kylässä. Isä on oikeesti kieroin ja psykopaattisin ihminen ketä oon tavanut. Tällä hetkellä meidän välit on siinä pisteessä, että hän kiristää mua mm. sillä, ettei kerro heidän tulevasta lapsestaan josta sain kuulla muualta. Isä ei oo ollu kaksimielinen, pidin normaalina isänä. Myöhemmin mulle selvis että isä oli pettäny äitiä 20v ja äiti ei tiennyt yhdessä olon aikana mitään. Mestarivalehtelija siis kyseessä. Musta tuntuu ihan hirveen surulliselta, että ihmiset ei usko mun tarinaa todeksi. Tällaista elämää mä oon elänyt. Ja lyödäänkö vetoa, että kun kadulla törmätään, niin mun huulet on paljon suuremmassa virneessä kun sun, joka väität tätä kaikkea provoksi, kun et voi uskoa, että asiat.voi olla jollain näin huonosti. Mä voin hymyillä, koska mä oon voittanu elämässäni niin paljon pahaa, että osaan nauttia elämän valonhetkistä. Niin kliseiseltä kun tää kuulostaakin. Mutta uskokaa tai älkää, tätä ja.paljon muuta on mun elämä pitäny sisällään. Ap

Vierailija
113/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:56"]

[/quote]

[/quote]

Niin, tämä on sitten viimeinen neuvo jonka tähän keskusteluun kirjoitan siksi, että vastaavista asioista on täällä valitettavasti ennenkin provoiltu. Olet nyt saanut ohjeet siitä, mistä saat lisää neuvoja. Noudata niitä. Tätä enempää apua et palstalta saa muutenkaan vaan keskustelu alkaa muuttua asiattomaksi provoiluksi. Alla olevasta linkistä saat yhteystiedot ja voit aloittaa asioinnin heidän kanssaan paljastamatta nimeäsi.

https://www.tukinainen.fi/yhteydenotot

m45+
[/quote]

Kiitos! Mies etsii tällä hetkellä terapiaa itselleen ja myls.meille pariskuntana. Jos tämä ei onnistu, vaan käytös jatkuu,.kävelen lähimmälle poliisiasemalle. En tiedä, miksi suojelen isää. Tuntuu tyhmältä, kun tiedän kuinka paljon hallaa hän on elämälleni tehnyt. Menen vasta sitten ilmiantamaan kun olen itse varma asiasta ja perustellut asian itselleni. Koska.tottakai isä suuttuu mulle. Mun pitää taas olla valmis.vastaanottamaan kuraa niskaan. Tällä hetkellä en oo vielä valmis siihen. Kiitos vielä, nyy tiedän kuinka toimia jos tilanteeseen ei löydy ratkaisua terapiasta. Ap

Vierailija
114/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:06"]

Miksi mun tarinaa ei pitäisi uskoa? On oikeesti valitettavan.yleistä tulla läheisen hyväksikäyttämäksi. Joskus totuus on tarua ihmeellisempää. Isä on täysnarsisti, mutta ite oon vanhempien.eron jälkee pitäny isään siedettävät välit. Rakkautta ei oo ollu, mutta kunhan käyty kylässä. Isä on oikeesti kieroin ja psykopaattisin ihminen ketä oon tavanut. Tällä hetkellä meidän välit on siinä pisteessä, että hän kiristää mua mm. sillä, ettei kerro heidän tulevasta lapsestaan josta sain kuulla muualta. Isä ei oo ollu kaksimielinen, pidin normaalina isänä. Myöhemmin mulle selvis että isä oli pettäny äitiä 20v ja äiti ei tiennyt yhdessä olon aikana mitään. Mestarivalehtelija siis kyseessä. Musta tuntuu ihan hirveen surulliselta, että ihmiset ei usko mun tarinaa todeksi. Tällaista elämää mä oon elänyt. Ja lyödäänkö vetoa, että kun kadulla törmätään, niin mun huulet on paljon suuremmassa virneessä kun sun, joka väität tätä kaikkea provoksi, kun et voi uskoa, että asiat.voi olla jollain näin huonosti. Mä voin hymyillä, koska mä oon voittanu elämässäni niin paljon pahaa, että osaan nauttia elämän valonhetkistä. Niin kliseiseltä kun tää kuulostaakin. Mutta uskokaa tai älkää, tätä ja.paljon muuta on mun elämä pitäny sisällään. Ap

[/quote]

Mutta et siltikään halua "vetää mattoa" hänen altaan "kostoksi"? Varsinkin kun tiedät, että heille on tulossa lisää lapsia jotka myöskin voivat joutua hyväksikäytön uhreiksi, sillä nämä sairaat tapaukset usein toistavat tekojaan. Ja ainoastaan sinulla on keino puuttua tilanteeseen ennenkuin kyseinen lapsi seuraa sinun jäljilläsi hyväksikäytön helvettiin. Mutta et tuota keinoa käytä vaan kirjoittelet palstalle.

Tästä syystä kirjoitusta epäillään provoksi. Tarjoat viesteissäsi paljon lisää täkyjä mutta et tartu sinulle annettuihin neuvoihin. En sano että olet provo mutta sen sanon että täältä tuskin enää saat mitään hyödyllistä ohjetta. Hae siis apua sieltä missä auttajilla on vastaavasta ammattinsa puolesta kokemusta ja missä auttamiseen ei kuulu asiaton tölviminen ja syyllistäminen. Viimeistään iltayhteentoista mennessä tämä keskustelu on muuttunut haisevaksi tunkioksi.

Vierailija
115/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:06"]

[/quote]

Mutta et siltikään halua "vetää mattoa" hänen altaan "kostoksi"? Varsinkin kun tiedät, että heille on tulossa lisää lapsia jotka myöskin voivat joutua hyväksikäytön uhreiksi, sillä nämä sairaat tapaukset usein toistavat tekojaan. Ja ainoastaan sinulla on keino puuttua tilanteeseen ennenkuin kyseinen lapsi seuraa sinun jäljilläsi hyväksikäytön helvettiin. Mutta et tuota keinoa käytä vaan kirjoittelet palstalle.

Tästä syystä kirjoitusta epäillään provoksi. Tarjoat viesteissäsi paljon lisää täkyjä mutta et tartu sinulle annettuihin neuvoihin. En sano että olet provo mutta sen sanon että täältä tuskin enää saat mitään hyödyllistä ohjetta. Hae siis apua sieltä missä auttajilla on vastaavasta ammattinsa puolesta kokemusta ja missä auttamiseen ei kuulu asiaton tölviminen ja syyllistäminen. Viimeistään iltayhteentoista mennessä tämä keskustelu on muuttunut haisevaksi tunkioksi.
[/quote]

Varmasti on! Ymmärrän pointtisi, mutta ajattele omalle kohdalle. Helpommin sanottu kuin tehty. Olen nähnyt mihin isäni pystyy, enkä todellakaan ole valmis paskamyrskyyn. Kai mä sit vaan pelkään. Mutta enkö mä saakin pelätä? En oo vielä valmis.ilmiantoon. Eikö ole parasta tehdä sr sitte, kun olen täysin itsevarma? Silloin en anna periksi, vaikka isä alkaisikin uhkailla. Ap

Vierailija
116/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:50"]Ei tauti miten sekopäisiä vastaajia täällä on ollut!! Jos henkilö on kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa, ei hän osaa aikuisenakaan itseään puolustaa!! Miksette te ihmiset voi auttaa neuvoa kysyvää hyvällä mielellä? Ei meistä kaikki ole saanut yhtä ihanaa lapsuutta kuin te typerät ilkeilijät!! [/quote] Uskotko sinä ihan kaiken lukemasi??

[/quote]

Jos vastaa tälläiseen aloitukseen niin silloin kannattaa vastata joko asiallisesti tai olla vastaamatta ensinkään. Muuten keskustelun ilmapiiri muuttuu sellaiseksi, että kukaan ei uskalla avautua mistään hyväksikäyttöön ja seksirikoksiin liittyvästä. Kun siitä seuraa vain provo - huutelua ja asiattomuuksia.

Voi ajatella, että aloitus on provo ja siitä voi mainitakin vastauksessaan. Mutta silti jos vaivautuu vastaamaan niin pitäisi vastata sellaisella tavalla, että vastauksesta olisi hyötyä mikäli viesti olikin totta. Jokaista kirjoittajaa kohti on monta lukijaa, jotka eivät omista kokemuksistaan uskalla tai pysty kertomaan edes anonyymisti. Myös he lukevat näitä vastauksia ja myös heille voi vastauksista olla hyötyä. Jos siis sisätönä on muukin kuin haistattelu.

Vierailija
117/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni provoksi siinä vaiheessa kun ap sanoi että "ei mistä pidäkään kieltää".

Voi vittu nyt. Raiskaus on vakava asia ja hyväksymällä sen teet hallaa kaikille raiskauksien uhreille, niin miehille kuin naisillekin. Jos et itseäsi ajattele niin mieti edes niitä jotka saavat kärsiä. Esim. Isäsi tulevat lapset. Jotain otetta nyt.

Vierailija
118/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä alaa opiskelet? mikset mene töihin?

Vierailija
119/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:06"] Miksi mun tarinaa ei pitäisi uskoa? On oikeesti valitettavan.yleistä tulla läheisen hyväksikäyttämäksi. Joskus totuus on tarua ihmeellisempää. Isä on täysnarsisti, mutta ite oon vanhempien.eron jälkee pitäny isään siedettävät välit. Rakkautta ei oo ollu, mutta kunhan käyty kylässä. Isä on oikeesti kieroin ja psykopaattisin ihminen ketä oon tavanut. Tällä hetkellä meidän välit on siinä pisteessä, että hän kiristää mua mm. sillä, ettei kerro heidän tulevasta lapsestaan josta sain kuulla muualta. Isä ei oo ollu kaksimielinen, pidin normaalina isänä. Myöhemmin mulle selvis että isä oli pettäny äitiä 20v ja äiti ei tiennyt yhdessä olon aikana mitään. Mestarivalehtelija siis kyseessä. Musta tuntuu ihan hirveen surulliselta, että ihmiset ei usko mun tarinaa todeksi. Tällaista elämää mä oon elänyt. Ja lyödäänkö vetoa, että kun kadulla törmätään, niin mun huulet on paljon suuremmassa virneessä kun sun, joka väität tätä kaikkea provoksi, kun et voi uskoa, että asiat.voi olla jollain näin huonosti. Mä voin hymyillä, koska mä oon voittanu elämässäni niin paljon pahaa, että osaan nauttia elämän valonhetkistä. Niin kliseiseltä kun tää kuulostaakin. Mutta uskokaa tai älkää, tätä ja.paljon muuta on mun elämä pitäny sisällään. Ap [/quote] Mutta et siltikään halua "vetää mattoa" hänen altaan "kostoksi"? Varsinkin kun tiedät, että heille on tulossa lisää lapsia jotka myöskin voivat joutua hyväksikäytön uhreiksi, sillä nämä sairaat tapaukset usein toistavat tekojaan. Ja ainoastaan sinulla on keino puuttua tilanteeseen ennenkuin kyseinen lapsi seuraa sinun jäljilläsi hyväksikäytön helvettiin. Mutta et tuota keinoa käytä vaan kirjoittelet palstalle. Tästä syystä kirjoitusta epäillään provoksi. Tarjoat viesteissäsi paljon lisää täkyjä mutta et tartu sinulle annettuihin neuvoihin. En sano että olet provo mutta sen sanon että täältä tuskin enää saat mitään hyödyllistä ohjetta. Hae siis apua sieltä missä auttajilla on vastaavasta ammattinsa puolesta kokemusta ja missä auttamiseen ei kuulu asiaton tölviminen ja syyllistäminen. Viimeistään iltayhteentoista mennessä tämä keskustelu on muuttunut haisevaksi tunkioksi. [/quote] Varmasti on! Ymmärrän pointtisi, mutta ajattele omalle kohdalle. Helpommin sanottu kuin tehty. Olen nähnyt mihin isäni pystyy, enkä todellakaan ole valmis paskamyrskyyn. Kai mä sit vaan pelkään. Mutta enkö mä saakin pelätä? En oo vielä valmis.ilmiantoon. Eikö ole parasta tehdä sr sitte, kun olen täysin itsevarma? Silloin en anna periksi, vaikka isä alkaisikin uhkailla. Ap

[/quote]

Yhteydenotto Tukinaiseen ei tuo poliisia automaattisesti mukaan kuvioon. Soita sinne tai laita sähköpostia ja keskustele nimettömänä. Kännykästä soittaessa kun puhelinnnumeron eteen laittaa #31# niin toisessa päässä ei nähdä sinun puhelinnumeroasi. 

Tukinaisen kriisipäivystyksen puhelinnumero on siis 0800-97899 ja kännykästä soitettaessa numeroon #31#080097899 vastaanottaja ei näe numeroasi. Ma - to 9-15, la ja su 15-21.

Vierailija
120/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:32"]meni provoksi siinä vaiheessa kun ap sanoi että "ei mistä pidäkään kieltää".

Voi vittu nyt. Raiskaus on vakava asia ja hyväksymällä sen teet hallaa kaikille raiskauksien uhreille, niin miehille kuin naisillekin. Jos et itseäsi ajattele niin mieti edes niitä jotka saavat kärsiä. Esim. Isäsi tulevat lapset. Jotain otetta nyt.
[/quote]

Tarkoitan tällä nimenomaan sitä, että jokaisella pitäisi olla omaan kehoon oikeus. Kellään ei ole.mitään asiaa koskea toiseen ilman lupaa. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys. Mielestäni mun ei tarvi sanoa joka ilta miehelleni että en halua et muhun nyt kosketaan, vaan haluan että mies kunnioittaa mua ja mun koskemattomuutta. Ja opiskelen opettajaksi. Sillä alalla ei paljo ilta- ja viikonloppuduunia tehdä. Ap