Miesystävä raiskaa
Mitä teen? Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä miltei 4 vuotta. Vuosi sitten ongelmaksi asti alkoi kehittyä miehen jatkuva vaatiminen seksiin, vaikka seksielämämme oli normaali. Vaikka asioista puhuttiin, ongelma jatkui vielä puoli vuotta. Ja tottakai, omat haluni vähenivät yhtä paljon,kun mies kopeloi vasten tahtoani. Olemme asuneet yhdessä nyt puoli vuotta ja ongelma alkaa taas nostaa päätään. Tänä aamuna heräsin siihen, kun mies asettelee minua ja vaatteitani haluamaansa asentoon. Vaikka vielä illalla sanoin ääneen, etten halua hänen koskevan minuun "sillä tavalla". Rakastan miestäni yli kaiken, mutta en voi jatkaa näin. Mitä teen? Ps. Olen lapsena joutunut kokemaan saman isäni tekemänä, ja mieheni tietää kokemuksestani.
Kommentit (135)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:32"]meni provoksi siinä vaiheessa kun ap sanoi että "ei mistä pidäkään kieltää". Voi vittu nyt. Raiskaus on vakava asia ja hyväksymällä sen teet hallaa kaikille raiskauksien uhreille, niin miehille kuin naisillekin. Jos et itseäsi ajattele niin mieti edes niitä jotka saavat kärsiä. Esim. Isäsi tulevat lapset. Jotain otetta nyt. [/quote] Tarkoitan tällä nimenomaan sitä, että jokaisella pitäisi olla omaan kehoon oikeus. Kellään ei ole.mitään asiaa koskea toiseen ilman lupaa. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys. Mielestäni mun ei tarvi sanoa joka ilta miehelleni että en halua et muhun nyt kosketaan, vaan haluan että mies kunnioittaa mua ja mun koskemattomuutta. Ja opiskelen opettajaksi. Sillä alalla ei paljo ilta- ja viikonloppuduunia tehdä. Ap
[/quote]
sori mutta typerin tekosyy ikinä että luet jotain alaa ja juuri sillä alalla ei voi tehdä ilta-tai viikonlopputyötä. Opiskelet kellon ympäri? Tiedän mistä puhun, olen opiskellut yliopistossa, amiksessa, lukiossa. Edes yhden päivän viikossa voi tehdä töitä jos ei halua aina loisia muista. Koska juuri näin siinä sitten käy, luotat muiden elatukseen ja tuleekin ero ja ollaan tyhjän päällä.
Tiedän että on rankkaa ja aivan paskaa opiskella JA olla töissä, siinä olisi yhteiskunnalla toki petraamista, mutta tällä hetkellä ei ole muuta vaihtoehtoa. Kuulostat todella sellaiselta joka ei osaa puolustaa itseään ja joka vain menee virran mukana. Tietenkin lapsuudesta on jäänyt traumat ja se vaikuttaa loppuelämän, sitä en väheksy. Mutta kun itsekin tajuat että vääryyksiä on tapahtunut, mikset tee mitään? sitä en ymmärrä.
Terveisin raiskauksen kokenut ja asialle jotain tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:32"]meni provoksi siinä vaiheessa kun ap sanoi että "ei mistä pidäkään kieltää". Voi vittu nyt. Raiskaus on vakava asia ja hyväksymällä sen teet hallaa kaikille raiskauksien uhreille, niin miehille kuin naisillekin. Jos et itseäsi ajattele niin mieti edes niitä jotka saavat kärsiä. Esim. Isäsi tulevat lapset. Jotain otetta nyt. [/quote] Tarkoitan tällä nimenomaan sitä, että jokaisella pitäisi olla omaan kehoon oikeus. Kellään ei ole.mitään asiaa koskea toiseen ilman lupaa. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys. Mielestäni mun ei tarvi sanoa joka ilta miehelleni että en halua et muhun nyt kosketaan, vaan haluan että mies kunnioittaa mua ja mun koskemattomuutta. Ja opiskelen opettajaksi. Sillä alalla ei paljo ilta- ja viikonloppuduunia tehdä. Ap
[/quote]
sori mutta typerin tekosyy ikinä että luet jotain alaa ja juuri sillä alalla ei voi tehdä ilta-tai viikonlopputyötä. Opiskelet kellon ympäri? Tiedän mistä puhun, olen opiskellut yliopistossa, amiksessa, lukiossa. Edes yhden päivän viikossa voi tehdä töitä jos ei halua aina loisia muista. Koska juuri näin siinä sitten käy, luotat muiden elatukseen ja tuleekin ero ja ollaan tyhjän päällä.
Tiedän että on rankkaa ja aivan paskaa opiskella JA olla töissä, siinä olisi yhteiskunnalla toki petraamista, mutta tällä hetkellä ei ole muuta vaihtoehtoa. Kuulostat todella sellaiselta joka ei osaa puolustaa itseään ja joka vain menee virran mukana. Tietenkin lapsuudesta on jäänyt traumat ja se vaikuttaa loppuelämän, sitä en väheksy. Mutta kun itsekin tajuat että vääryyksiä on tapahtunut, mikset tee mitään? sitä en ymmärrä.
Terveisin raiskauksen kokenut ja asialle jotain tehnyt.
[/quote]
Mielestäni tämä oli ensi askel toimintaan. En ole vielä henkisesti valmis jatkamaan prosessia. Ap
Uskallatko tehdä lapsia tuollaisen miehen kanssa? Et ikinä epäilisi mitä tapahtuu, kun et ole näkemässä?
Se mies on hyvin sairas. Ymmärräthän sen? Jos päätät jäädä, niin lupaa, että et tee yhtään lasta sen miehen kanssa samaan talouteen. Itseäsi voit aikuisena kohdella miten haluat, mutta se lapsi ei voi valita. Niin kuin sinäkään et isäsi kanssa voinut. Lupaathan?
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 18:50"]
Ei tauti miten sekopäisiä vastaajia täällä on ollut!! Jos henkilö on kokenut lapsena seksuaalista väkivaltaa, ei hän osaa aikuisenakaan itseään puolustaa!! Miksette te ihmiset voi auttaa neuvoa kysyvää hyvällä mielellä? Ei meistä kaikki ole saanut yhtä ihanaa lapsuutta kuin te typerät ilkeilijät!!
[/quote]
Tiedän oikein hyvin omasta kokemuksesta mistä puhun. Tiedän myös sen, ettei lapsena nujerretut ja hyväksikäytetyt hyödy mitään pään silittelystä. Juuri siitä syystä, että jo lapsena opittu toimintamalli on shokki ja siitä seuraava "jäätyminen", ainut toimiva keino herättää tällainen ihminen on takoa järkeä sinne päähän. Kun ei sinne lapsena ole koskaan sitä järkeä taottu, vain sairaita tekoja jotka ovat omiaan vinouttamaan ja sairastuttamaan koko maailmankuvan. Näin ap:llakin on käynyt. Ei hän nyt miettisi kahta kertaa, jos olisi normaalin lapsuuden elänyt.
Ap rakas älä välitä huonoista kommenteista. Ne jotka ei ole kokeneet hyväksikäyttöä eivät voi käsittää miten olen jäänyt tuohon. Nyt sinun on jätettävä mies vähin äänin ja haettava apua mielenterveystoimistosta tai vastaavasta. Riippuu missä asut. (en lukenut kuin ensimmäisen sivun viestit.)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:55"]Kuulostat todella sellaiselta joka ei osaa puolustaa itseään ja joka vain menee virran mukana. Tietenkin lapsuudesta on jäänyt traumat ja se vaikuttaa loppuelämän, sitä en väheksy. Mutta kun itsekin tajuat että vääryyksiä on tapahtunut, mikset tee mitään? sitä en ymmärrä.
Terveisin raiskauksen kokenut ja asialle jotain tehnyt. [/quote] Mielestäni tämä oli ensi askel toimintaan. En ole vielä henkisesti valmis jatkamaan prosessia. Ap
[/quote]
Seuraava askel on se, että soitat Tukinaiseen.
En haluaisi nähdä uutta avautumista tästä samasta aiheesta esimerkiksi vuoden kuluttua siten, että kun sinulta kysytään niin et ole palstalle kirjoittamisen lisäksi tehnyt muuta asialle. Et itse näe tilanteen vakavuutta kun lapsuutesi hyväksikäyttö saa sen näyttämään tavanomaiselta osalta elämää. Se ei todellakaan ole tavanomainen osa elämää. Esimerkiksi minulle EI - sanaa kunnioittamaton mies olisi totaalinen kauhistus ja henkilö, jonka kanssa en haluaisi viettää yhtään hetkeä saman katon alla.
Jokainen kerta kun tuo toistuu vahvistaa hänessä ajatusta siitä, että olet sallittu uhri ja että sinun puheistasi ei tarvitse välittää. Aluksi yöllisen kähmimisen merkeissä, myöhemmin sitten muulloinkin sillä nämä ongelmat alkavat pienestä ja sitten kasvavat. Ja jos miehellä on oikeasti ongelmia hallita seksuaalisuuttaan niin siihen asiaan pitää puuttua nyt ja heti. Ei vasta siinä vaiheessa, kun jostakin syystä et itse ollut kykenevä tai halukas seksiin ja mies sen seurauksena raiskaa sinut tai jonkun muun. Jos hän ei ymmärrä sanaa EI sinun kohdallasi niin hän ei ymmärrä sitä myöskään muiden kohdalla.
Soita tai kirjoita sinne Tukinaiseen. Yhteystiedothan keskustelussa on jo annettu. Muuta ohjetta on vaikea enää antaa.
On kyllä niin provo tämä juttu. Siis missä vaiheessa otsikon mukainen raiskaus muka tapahtui. Mies vain laittaa jotain vaatteita ja akkaa haluamaansa asentoon. Taitaa ap olla vain seksuaalisesti jotenkin estynyt kun ei yhtään innostu ukostaan silloin kun ukko aloittaa hiplailut.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 19:19"]
Tästä syystä kirjoitusta epäillään provoksi. Tarjoat viesteissäsi paljon lisää täkyjä mutta et tartu sinulle annettuihin neuvoihin. En sano että olet provo mutta sen sanon että täältä tuskin enää saat mitään hyödyllistä ohjetta. Hae siis apua sieltä missä auttajilla on vastaavasta ammattinsa puolesta kokemusta ja missä auttamiseen ei kuulu asiaton tölviminen ja syyllistäminen. Viimeistään iltayhteentoista mennessä tämä keskustelu on muuttunut haisevaksi tunkioksi.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:20"]
On kyllä niin provo tämä juttu. Siis missä vaiheessa otsikon mukainen raiskaus muka tapahtui. Mies vain laittaa jotain vaatteita ja akkaa haluamaansa asentoon. Taitaa ap olla vain seksuaalisesti jotenkin estynyt kun ei yhtään innostu ukostaan silloin kun ukko aloittaa hiplailut.
[/quote]
Jos ap viesti on provo niin komentillasi ei ole mitään arvoa. Se mahdollinen provous kun on tullut todettua kuuden sivun kuluessa aika moneen kertaan. Kaikki lukijat ovat jo tehneet asiasta omat päätelmänsä.
Jos ap viesti ei ole provo niin kommenttisi on ala-arvoinen ja sen tarkoituksena näyttäisi olevan lyödä lyötyä.
Jos huomaat kirjoittavasi kommenttia, jolla joko ei ole mitään arvoa tai joka vaihtoehtoisesti on ala-arvoinen niin älä lähetä sitä palstalle.
Terapia on nyt varattu ensi viikolle sekä parina että mies yksin. Kiitos kaikkien mielipiteistä. En itse vieläkään usko, kuinka jotkut kehtaavat hokea "provosta" nuoren naisen oikeasti huutaessa apua. Nyt kun päällimmäinen tunnekuohu on ohi, ällöttää lukea joidenkin ihmisten reaktioita. Avatkaa silmänne, tää maailma ei oo pelkkää hattaraa ja nallekarkkeja. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:51"]
Terapia on nyt varattu ensi viikolle sekä parina että mies yksin. Kiitos kaikkien mielipiteistä. En itse vieläkään usko, kuinka jotkut kehtaavat hokea "provosta" nuoren naisen oikeasti huutaessa apua. Nyt kun päällimmäinen tunnekuohu on ohi, ällöttää lukea joidenkin ihmisten reaktioita. Avatkaa silmänne, tää maailma ei oo pelkkää hattaraa ja nallekarkkeja. Ap
Hienoa Ap, osoitat suurta rohkeutta ja kypsyyttä 19-vuotiaaksi. Ja muista, voit lähteä milloin tahansa ja laki on puolellasi. Aina löytyy taho, joka voi auttaa sinut asunnostakin pois.
t. narsistin tytär/opettaja
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 21:51"]
Hienoa Ap, osoitat suurta rohkeutta ja kypsyyttä 19-vuotiaaksi. Ja muista, voit lähteä milloin tahansa ja laki on puolellasi. Aina löytyy taho, joka voi auttaa sinut asunnostakin pois.
t. narsistin tytär/opettaja
[/quote]
[/quote]
Kiitos! Tämä piristi raskasta päivääni. Voi paremmilla mielin herätä uuteen päivään, koskemattomana! Ap
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:48"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:35"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:29"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:13"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 17:07"] Älä sitten pyydä apua tai neuvoja jos et ymmärrä tai halua ottaa niitä vastaan! Luuletko tosiaan että sinä tai me tuntemattomat täällä pystymme muuttaa miehesi? Älä ole tyhmä vaan ala järjestää elämääsi ilman miestäsi. Jos vaan haluat niin taatusti pärjäät. Käännyt lääkärin, sossun ym.puoleen. Varmasti saat apua. Ja tyhmintä mitä olen ikinä kuullu ton se, että jäät suhteeseen sen takia että sinulla ei ole varaa asuntoon. Muuta muualle. Jos pelkäät miehesi reaktiota niin mene ensikotiin ja anna heidän auttaa sinua esim. siten että käyt poliisin tai sosiaalityöntekijän kanssa pakkaamassa ja muuttamassa tavarasi. Joskushan on niin että kun lähtee apua pyytää niin kotona odottavan hullu miesystävä voi tehdä mitä vain pahaa, joten älä mene enää koskaan yksin kotiisi. Lähde turvakotiin jo tänään - sinua kyllä autetaan kunhan ymmärrät ottaa apua vastaan. [/quote] Ap teki rohkean itsenäisen päätöksen ja nyt moitit Ap:ta avun pyytämisestä, kun päätös ei ollut juuri sinulle mieleen. Mielestäni Ap:n päätös on parempi kuin pakeneminen. Onhan suhdetta kestänyt jo 4 vuotta ja mies on muuten kunnollinen ja huolehtiva. Ap:lle itselleen on parempi varmistaa asia. [/quote] Muuten kunnollinen ja huolehtiva mies, mitä nyt raiskannut ap:n toistuvasti. HALOO! [/quote] Eipä selvinnyt missään kohdassa keskustelua että olisi tapahtunut varsinainen raiskaus. Helppo huudella että Ap:n pitäisi lähteä heti menemään kun ei 1) tunne parisuhteen historiaa ja laatua paremmin, 2) miesosapuolta juuri ollenkaan, 3) ei joudu Ap:n lailla vastaamaan muuttamisen seurauksista tai asian silleen jättämisen aiheuttamasta henkisestä kuormittumisesta. [/quote] Luitko otsikkoa? [/quote] Pelkkä sanavalinta. Ymmärtääkseni asia oli jäänyt vastentahtoisen kopeloinnin tasolle. Samoin mies oli asetellut Ap:ta mutta lopettanut kun Ap sitä pyysi. Ap:lla on myös huonoja muistoja, jotka yhdistyvät nykyhetkeen. Ap:n mies kävi kuitenkin jo lääkärissä ja on myöntänyt ongelmansa. Ei myöskään heittäytynyt väkivaltaiseksi Ap:n puhuessa poliisille menosta, vaan oli valmis lähtemään. Ihminen joka käyttää valtaa toiseen, ei käyttäytyisi noin. Ap voi itse myös kommentoida jos haluaa, siiitä, tuliko väkisin maatuksi vai ei? [/quote] Tämä on juurikin sitä. Joskus kun olen ollut syvässä unessa, en ole ehtinyt kieltää tarpeeksi ajoissa (ei miestä kuuluisikaan kieltää). Mutta kun olen herännyt asia jää siihen. Ap [/quote] Kuinka monta kertaa tapahtunut 4 vuoden aikana? Missä vaiheessa suhdetta alkoi? Onko mies ollut uskollinen? [/quote] Armeijan aikana oli ensimmäinen "kausi", nyt alkamassa toinen. Vastentahtoista kopelointia on muutaman kerran viikossa, riippuu vähän. Kerran tai kaksi on juuri ehtinyt hommiinsa ennen kuin herään. Ap
[/quote]
SAIRASTA.
Ap hyvä. Itsekin samaa kokeneena, jätä se suhde ja hanki kaikki mahdollinen apu. Psykiatrista apua saat ilmaiseksi, menet vaikka päivystykseen hakemaan lähetteen. Ja kerrot nuo asiat mahd. nopeasti kun vaan jaksat myös poliisille. Ne oikeudenkäynnit menee yllättävän helposti, ja sinne ei tarvitse edes välttämättä mennä paikanpäälle kohtaamaan noita hulluja, jos olet siinä kunnossa ettet pysty. Lääkäri voi kirjottaa lausunnon, ja oikeudessa käytetään vaan sun lausuntoja mitä olet poliiseille kertonut. Myös jos joku läheisesi asiasta tietää, voi hän toimia todistajana. Nyt kuitenkin tärkeintä on, että lähdet tuosta suhteesta. Ja siihen, että pärjäät yksin, hankit kaiken avun mitä voi saada. Se menee ihan hyvin kun saat tukea. Sossusta saat vuokraan rahat jos on tarvis. Pystyt siihen!!! Pahennat vaan traumojasi jos jäät suhteeseen.