Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä raiskaa

Vierailija
09.03.2015 |

Mitä teen? Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä miltei 4 vuotta. Vuosi sitten ongelmaksi asti alkoi kehittyä miehen jatkuva vaatiminen seksiin, vaikka seksielämämme oli normaali. Vaikka asioista puhuttiin, ongelma jatkui vielä puoli vuotta. Ja tottakai, omat haluni vähenivät yhtä paljon,kun mies kopeloi vasten tahtoani. Olemme asuneet yhdessä nyt puoli vuotta ja ongelma alkaa taas nostaa päätään. Tänä aamuna heräsin siihen, kun mies asettelee minua ja vaatteitani haluamaansa asentoon. Vaikka vielä illalla sanoin ääneen, etten halua hänen koskevan minuun "sillä tavalla". Rakastan miestäni yli kaiken, mutta en voi jatkaa näin. Mitä teen? Ps. Olen lapsena joutunut kokemaan saman isäni tekemänä, ja mieheni tietää kokemuksestani.

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:47"]

Näytänkö miehelle tämän viestiketjun? Näkisi,miten pahana muut tilannetta pitää.. ap

[/quote]

Ei. Älä näytä. Ei se siitä muutu.

Pakkaat kamasi ja häivyt!

Vierailija
42/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun mä tunnen oloni onnelliseksi silloin, kun tää ongelma ei ilmene. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen tarkoitus ei ole tehdä elämästä entistä vaikeampaa. 

Jos näytät viestiketjun, se voi vaikuttaa keskinäiseen luottamukseenne negatiivisesti. Toisaalta tilanne on jo nyt äärimmäisen paha.

Vierailija
44/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:45"]

Mies ei heti luovuta. Viime kerralla sanoin, että jos vielä nöin tapahtuu, ei mulla oo muita vaihtoehtoja kuin jättää hänet. Mulla on tällä hetkellä niin sairaan tyhmä olo. Näin miten oma äiti tuhlasi 20 vuotta elämästään kamalaan mieheen. En ikinä halua samaa virhettä tehdä. Mutta samalla musta tuntuu, että tää mun mies on mulle täydellinen. Ja olisikin, ilman tätä ongelmaa... ap

[/quote] Olet jo tekemässä samaa virhettä etkö näe. Oletko läheisriippuvainen, voisiko olla mahdollista, kun tuollaiseen paskaan takerrut?

Vierailija
45/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Jos tämä on totta, mitä vahvasti epäilen, niin mene nyt sinne poliisin pakeille. Heti. Miehesi on rikollinen, siinä ei mikään pariterapia auta. Rahaa saat hätätilanteessa kunnalta toimeentulotukena, Kelalta, kirkolta, tavaraa myymällä jne. Muutat pois sieltä.

Vierailija
46/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:47"]

Näytänkö miehelle tämän viestiketjun? Näkisi,miten pahana muut tilannetta pitää.. ap

[/quote]

Ei. Älä näytä. Ei se siitä muutu.

Pakkaat kamasi ja häivyt!

[/quote]

Hakeudu turvakotiin, kerro siellä tilanteesi ja ala selvittää asiaa siitä suunnasta. Ensimmäinen ja tärkein asia on päästä pois tilanteesta jossa olet miehen seksuaalisen ahdistelun armoilla. Siitä se alkaa.

m45+

Vierailija
47/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:38"]

Ei ole.ainut kämppä, siitä ei oo kysymys. Vaan.kun meillä on määräaikainen sopimus vuodeksi. Ei mulla oo opiskelijana varaa maksaa puolta vuotta 800€/kk vuokraa! Ap

[/quote]OTA joku toinen tyttö asumaan kanssasi. Jos opiskelija kaupunki asunnon tarvitsioita on aina. Hae asumistukea.

Vierailija
48/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haluan rehellisiä mielipiteitä, ilman sen suurempia syytöksiä: annanko miehelle vielä mahdollisuuden, mennään pariterapiaan enkä enää hyväksy mitään tällaista vai erotaanko? Poliisille en mene, koska isänikään, joka on paljon pahempi ihminen, ei ole joutunut vastuuseen. Tuntuisi väärältä. Ap

Vierailija
49/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:51"]

Parisuhteen tarkoitus ei ole tehdä elämästä entistä vaikeampaa. 

Jos näytät viestiketjun, se voi vaikuttaa keskinäiseen luottamukseenne negatiivisesti. Toisaalta tilanne on jo nyt äärimmäisen paha.

[/quote]

Jos sinulla ei ole kokemusta normaalista parisuhteesta,tuo "hyvä suhde silloin kun mies ei harrasta seksuaalista väkivaltaa"-suhde voi tuntua onnelliselta.Sinun on nyt vain oltava rohkea ja lähdettävä.Sitten kun löydät miehen,joka oikeasti kohtelee sinua hyvin,ihmettelet jälkikäteen miksi kuvittelit olevasi onnellinen raiskarin kanssa.

Vierailija
50/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä miksi muutit yhteen, kun tämä ongelma oli jo todellinen seurustellessakin..

Vierailija
51/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma ilmenee kausittain niin mistä nämä kaudet mielestäsi johtuvat ja mihin ne ovat loppuneet? 

Vierailija
52/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko mies raiskaavansa vai miten hän selittää käyttäytymistään sinulle? 

Vierailija
53/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko vähän yksinkertainen nyt mut missä kohti tapahtui se raiskaaminen? Tuossahan puhuttiin jostain asettelemisesta?!

Vierailija
54/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä ilmoituksen isästäsi edelleen. Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö vanhenee hitaammin, sillä usein muistot nousevat pintaan myöhemmin, "ikäraja" ilmoittamiseen oli muistaakseni 28 vuotta.

Vierailija
55/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma alkoi miehen ollessa armeijassa. Viikonloppulomat alkoi vaa ahsistaa mua. Vaadin miestäni menemään ammattilaisen apuun. Hän kävi lääkärillä ja ongelma loppui siihen. Mä en todellakaan tiedä, mistä tää tämän kertainen on saanut alkunsa.

Kun suutun miehelle, ja kysyn että mitä ****, miks teet näin, nii mies alkaa itsekin aina itkemään, ja ei kuulemma tiedä syytä. Mä tiedän ettei hän tahallaan mulle pahaa tee, joku vaan vinksahtaa... ap

Vierailija
56/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:03"]

Oonko vähän yksinkertainen nyt mut missä kohti tapahtui se raiskaaminen? Tuossahan puhuttiin jostain asettelemisesta?!

[/quote]

No ilmeiseti tällä kertaa mies oli vasta aloittamassa raiskaamista,mutta ap on näissä muissa viesteissä selventänyt,että mies harrastaa tuota väkisinmakaamista enemmänkin,nyt ongelma on taas noussut esiin.

Vierailija
57/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 15:58"]

Nyt haluan rehellisiä mielipiteitä, ilman sen suurempia syytöksiä: annanko miehelle vielä mahdollisuuden, mennään pariterapiaan enkä enää hyväksy mitään tällaista vai erotaanko? Poliisille en mene, koska isänikään, joka on paljon pahempi ihminen, ei ole joutunut vastuuseen. Tuntuisi väärältä. Ap

[/quote] Itse näkisin asian niin, että olet ehkä niin pahasti rikki että tasaveroinen suhde ei ole mahdollista teidän tapauksessa ja annat jatkossakin miehen kohdella itseäsi huonosti, jopa niin että et itse edes huomaa missä paskassa ja alistamisessa elät, kävittepä terapissa tai ei. Opi ensin arvostamaan itseäsi ja tietämään rajasi, mitä sinulle saa ja ei saa tehdä. Minulle tulee mielikuva että tässä suhteessa kohtaa lähesriippuvainen ja hyväksikäyttäjä ja roikkuminen/kiintyminen/leimaantuminen tulkitaan tässä virheellisesti rakkaudeksi. Hoida ensin oma pääsi ja sielusi, siis elämäsi kuntoon. Minun silmään tämä pieni määrä mitä suhteestanne tiedän, perustuu vääriin lähtökohtiin. Olet jo samalla tiellä kuin äitisi, mutta sinä voit vielä muuttaa suuntasi. Mutta tämä siis on vain minun mielipide asiaan.

Vierailija
58/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti jätät tuon parisuhteen. Ei se mies sinua rakasta. Ei kukaan kykene raiskaamaan ihmistä, jota rakastaa. Lopeta tuollaisen suojelu. Jätät miehen ja menet myös poliisin juttusille. Näin pääsen miehestä varmasti eroon. 

Lisäksi, jos teillä on molempien nimet vuokrasopimuksessa, miehen tulee maksaa osuutensa sopimuskauden loppuun saakka. Jos ei maksa, se ei ole sinun ongelmasi, vaan vuokranantajan ja miehen välinen ongelma. Niin kaun kuin sinä maksat oman osuutesi, et ole ongelmissa. 

Ongelmaksi voi muodostua se, että mies ei suostu jättämään asuntoa. Älä siis kerro hänelle, että hänellä on velvollisuus maksaa asunnosta. Anna hänen mennä ja menet heti poliisin juttusille. Säiltytä kaikki tekstiviestit, sähköpostit ja muut viestit missä mies mahdollisesti uhkailee tai haukkuu sinua. Koita saada hänet tunnustamaan raiskaukset näissä viesteissä. Näiden pohjalta voit myös hakea tarvittaessa lähestymiskieltoa. 

Miksi et tee isästäsi rikosilmoitusta?

Vierailija
59/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:05"]

Ongelma alkoi miehen ollessa armeijassa. Viikonloppulomat alkoi vaa ahsistaa mua. Vaadin miestäni menemään ammattilaisen apuun. Hän kävi lääkärillä ja ongelma loppui siihen. Mä en todellakaan tiedä, mistä tää tämän kertainen on saanut alkunsa. Kun suutun miehelle, ja kysyn että mitä ****, miks teet näin, nii mies alkaa itsekin aina itkemään, ja ei kuulemma tiedä syytä. Mä tiedän ettei hän tahallaan mulle pahaa tee, joku vaan vinksahtaa... ap

No niin, kaksi ongelmallista yhdessä. Hyvä että asialla on jo taustaa ja mies on myöntänyt ongelmansa. Tästä on helppo jatkaa terapiaan. Mieshän kärsii itsekin ongelmastaan. Vai alkaako joku psykoraiskari itkemään tuossa kohtaa? Onhan asia ennenkin saatu loppumaan, joten miksei sitä saataisi loppumaan pysyvästikin? Jos siis mies on kyllin yhteistyöhaluinen...

Vierailija
60/135 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 16:05"]

Ongelma alkoi miehen ollessa armeijassa. Viikonloppulomat alkoi vaa ahsistaa mua. Vaadin miestäni menemään ammattilaisen apuun. Hän kävi lääkärillä ja ongelma loppui siihen. Mä en todellakaan tiedä, mistä tää tämän kertainen on saanut alkunsa. Kun suutun miehelle, ja kysyn että mitä ****, miks teet näin, nii mies alkaa itsekin aina itkemään, ja ei kuulemma tiedä syytä. Mä tiedän ettei hän tahallaan mulle pahaa tee, joku vaan vinksahtaa... ap

[/quote]

Jos ongelma on jatkunut jo pitkää ja mies ei osaa edes sanoa syytä käytökselleen,hän vain kausittain "vinsahtaa",eipä tuo tule paremmaksi muuttumaan. Kannattaa nyt oikeasti vain lähteä pelkän erolla uhkailun sijasta,löydät vielä miehen,joka kunnioittaa sinua eikä tee pahaa. Ja tietenkin voit tehdä rikosilmoituksen,joku jo sanoikin että voit yhä tehdä sen myös isästä. Rikolliset pitää saada vastuuseen teoistaan,muuten ne vain jatkavat samaan malliin kuin ennenkin.