Ethän tänä jouluna "anna" minulle vuohia, potkupalloja tai koulutarvikkeita.
Jos haluat lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, ethän naamioi sitä joululahjaksi minulle ja kiillota sillä omaa kilpeäsi. SINÄ annat rahaa johonkin OMISSA NIMISSÄSI. Se ei ole mitenkään lahja minulle. Jos oikeasti haluaisit antaa nimissäni lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, kysyisit minulta, mihin sen haluaisin osoittaa. Ehkä haluankin ohjata lahjoituksesi vaikka omaishoitajille, Itämeren suojeluun tai ihmisoikeuksien tukemiseen. Kiitos.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vuohien ja kanojen ja kaiken elävän lahjoittaminen eläinrääkkäykseen rinnastettavissa olevaan touhuun on täysin vastuutonta ja epäeettistä!! Joten ihan siitä syystä järki käteen ja jätetään eläimet lahjoittamatta.
No joo. Onhan se vähän sama kuin jos "ilahduttaisi" kaveria lähettämällä hänen nimissään rakkauskirjeen jollekin henkilölle, tietämättä yhtään onko kaveri rakastunut siihen henkilöön vai ei.
Just annettiin metsähehtaari Etiopiaan, ihmisille jotka olivat ilmoittaneet että eivät halua jouluksi mitään kun tavaraa on liikaakin. Palaute positiivista.
Vuohista olen kuullut sen, että saattavat aiheuttaa eroosiota ja maaperän köyhtymistä. Joten ei vuohia :)
Onnex en tunne tälläsiä vuohien lahjottaja tyyppejä, olis yhteydet kyllä katki samantien
Lahjoita vaan omasta puolesta äläkä minun puolesta ja pidä vaan rahat itselläsi.
Juu laitetaan kilipukki ostoskärryyn ja lähetetään siemeniä Australiaan.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Onhan se vähän sama kuin jos "ilahduttaisi" kaveria lähettämällä hänen nimissään rakkauskirjeen jollekin henkilölle, tietämättä yhtään onko kaveri rakastunut siihen henkilöön vai ei.
Eikö tässä ole kuitenkin vähän isompi onnistumisen todennäköisyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta annetaanhan sitä muitakin lahjoja kysymättä etukäteen, mitä saaja haluaisi.
Mutta se lahja annetaan suoraan sille saajalla, joka voi sitten tehdä sillä lahjalla mitä haluaa. Pitää itsellään tai vaikka antaa hyväntekeväisyyteen.
Lahjoittakoon itse turhat rojunsa hyväntekeväisyyteen. Miksi ne pitää ensin kierrättää jollain muulla ja antaa niille vaivaksi? Että saisi itse tuntea hyvää mieltä kun toinen hymyilee vaivaantunaana ja kiittää koska on pakko.
Älkää ostako lahjoja jos ette tiedä mitä saaja tarvitsee tai haluaa! Teette sen muuten vain itsenne takia.
Vierailija kirjoitti:
Just annettiin metsähehtaari Etiopiaan, ihmisille jotka olivat ilmoittaneet että eivät halua jouluksi mitään kun tavaraa on liikaakin. Palaute positiivista.
Vuohista olen kuullut sen, että saattavat aiheuttaa eroosiota ja maaperän köyhtymistä. Joten ei vuohia :)
Miksi toisen puolesta pitäisi lahjoitaa yhtikästä mitään? Lahjoittaa vaan omalla nimellään tai lahjoittaa sille kaverilleen, jos jotain halua lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut hölmöt luulevat, että kun "lahjoittaa vuohia" niin silloin oikeasti niin tapahtuu. Se on vain mainoskikka. Pitää olla jotain konkreettista, koska muutoin rahaa ei tule. Kaivo, rokote, lukutaito tytölle, vuohi, jne. Ei ne rahat oikeasti mene siihen, mitä sanotaan.
Voihan niillä rahoilla hankkia vaikka se vuohen ja se on väärin. Rahat tulisi kohdentaa kaikkeen muuhun kuin eläimiin. Eläinten olot Afrikassa ovat pohjasakkaa.
Kun sanoo, että suurin osa lahjasta menee kuluihin ja lahjasta ei menisi mitään perille, eikö se ole vain omantunnon tyynnyttämistä, kun on oikeasti niin pihi, ettei halua antaa mitään hyväntekeväisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Kun sanoo, että suurin osa lahjasta menee kuluihin ja lahjasta ei menisi mitään perille, eikö se ole vain omantunnon tyynnyttämistä, kun on oikeasti niin pihi, ettei halua antaa mitään hyväntekeväisyyteen?
Minullaon kaksi kuukauslahjoitusta hyväntekeväisyyteen, mutta en todellakaan, ikinä, halua mitään vuohia lahjaksi. Siitä ei saa lahjan saaja mitään hyvää mieltä. Vain antaja tekee itse itselleen hyvän mielen.
Jos haluatte antaa vuohia, niin ostakaa niitä lahjaksi itsellenne.
Rakas joulupukki en tänäkään vuonna halua mitään lahjoja, mutta jos välttämättä haluat antaa minulle jotain. Haluaisin ystäviä jotka tajuavat ja näkevät maailman hädän. Paras lahja minulle olisi että edes yhtenäpäivänä joku lapsi ei kuolisi nälkään. En tarvitse mitään, mutta jos joku haluaa minua muistaa lahjalla, toivottavasti he lahjoittavat jotain ihmisille jotka tarvitsevat jotain. Paras lahja ikinä olisi että ystäväni muistaisivat vähempiosaisia ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Ei vuohia koska eläinten hyvinvointi - joka ei todellakaan toteudu esim Afrikassa.
Minulle taas saa hyvin mielellään antaa ap:n mainitsemiani lahjoja. Otan niitä paljon mieluummin kuin tavaraa, joka harvoin osuu oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi stana kun ihmiset jaksaa valittaa. Ole kiitollinen että kukaan edes haluaa antaa sinulle jotain.
"Antaa sinulle jotain". Mutta kun eihän tässä nyt anneta mitään. :D Eihän aloittaja saa mitään, haluaisi vain päättää, mihin hänen "lahjansa" ohjataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisen puolesta pitäisi lahjoitaa yhtikästä mitään? Lahjoittaa vaan omalla nimellään tai lahjoittaa sille kaverilleen, jos jotain halua lahjoittaa.
No aivan!
En anna sinulle tänäkään vuonna minkäänlaista joululahjaa.
Iloista joulua! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi stana kun ihmiset jaksaa valittaa. Ole kiitollinen että kukaan edes haluaa antaa sinulle jotain.
"Antaa sinulle jotain". Mutta kun eihän tässä nyt anneta mitään. :D Eihän aloittaja saa mitään, haluaisi vain päättää, mihin hänen "lahjansa" ohjataan.
Niin, vuohen ostaja ostaa itselleen hyvän mielen. Hän ei anna toiselle mitään.
Jos haluat ilahduttaa lahjalla, niin miksi haluat määrätä mitä sillä lahjalla tehdään tämän lahjan saan puolesta? Kuulostaa narsistilta, joka haluaa määrät kaikesta toisen puolesta.