Ethän tänä jouluna "anna" minulle vuohia, potkupalloja tai koulutarvikkeita.
Jos haluat lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, ethän naamioi sitä joululahjaksi minulle ja kiillota sillä omaa kilpeäsi. SINÄ annat rahaa johonkin OMISSA NIMISSÄSI. Se ei ole mitenkään lahja minulle. Jos oikeasti haluaisit antaa nimissäni lahjoituksen hyväntekeväisyyteen, kysyisit minulta, mihin sen haluaisin osoittaa. Ehkä haluankin ohjata lahjoituksesi vaikka omaishoitajille, Itämeren suojeluun tai ihmisoikeuksien tukemiseen. Kiitos.
Kommentit (105)
En minäkään tuollaisesta lahjasta kiittäisi vaan sanoisin ääliö mihin rahat nyt pistit. Pistä mihin halua, mutta älä minun kauttani vaan ihan omalla nimelläsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin ap väittää, teen lahjoituksen sinun eli sen hlön nimissä, jolle sen osoitan lahjaksi.
Hänelle menee kunnia ja kiitos lahjoituksesta, johon minä laitoin sen 50e tai 100e.
Mitä kiitosta tai kunniaa ap saa heiltä, joille vuohi tai muu lahjoitus menee? Ei mitään.
Siis hetkinen? Ap:n pitäisi saada ”kiitosta ja kunniaa” lahjan saajalta?
Eikö ap:n pitäisi samalla logiikalla osoittaa ”kiitosta ja kunniaa” sen vuohen ostajalle?
No tuossahan näiden aineettomien lahjojen antaja kuvitteli, että ap saa jotain kiitosta avun saajilta, vaikkei saa. Miksi ap:n pitäisi kiittää lahjasta jota hän ei ole halunnut ja jota hän ei saa itse?
Samaan sarjaan menee nuo kaikki pesuaineet, rasvat ja muut turhuudet. Ei tarvitse kiittää lahjasta jota ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Aineeton lahja on hyvä idea, mutta vain siinä tapauksessa, että lahjan antaja tietää, mihin itse haluaisin lahjoituksen ohjata. Jos minä liputan esim. eturauhassyövän tutkimuksen puolesta, niin mitäpä se lahjoitus allergialiitolle lämmittää?
Tuo on minulle hyvin vieras ajatus. Ymmärrän kyllä, että ihminen ei ehkä halua lahjaksi suklaata jos on allerginen sille. Mutta miten kukaan voisi pitää minkään sairauden vastaista työtä huonona kohteena?
Anna sinä rahaa mihin haluat, mutta älä naamioi sitä lahjaksi minulle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta annetaanhan sitä muitakin lahjoja kysymättä etukäteen, mitä saaja haluaisi.
Mutta se lahja annetaan suoraan sille saajalla, joka voi sitten tehdä sillä lahjalla mitä haluaa. Pitää itsellään tai vaikka antaa hyväntekeväisyyteen.
Huomenna vapaa päivää, jee jee. 🍾🥃
Älä päätä lahjan saajan puolesta heitetäänkö se lahja roskikseen vai ei. Ehkä heittää tai ehkä ei, mutta miksi sinä haluat siitä päättää, jos lahjan haluat antaa?
Voi stana kun ihmiset jaksaa valittaa. Ole kiitollinen että kukaan edes haluaa antaa sinulle jotain.
Vierailija kirjoitti:
On todella epämiellyttävä ajatus, että eläimiä ostetaan afrikkaan käytettäväksi ties mihin oloihin. Ihan kamalaa, että tätä vielä sanotaan lahjaksi. Voi niitä eläin raukkoja :( Toisekseen olen myös sitä mieltä, että kaikki tällainen hyväntekeväisyys pitäisi lopettaa, koska ei siitä ole mitään hyötyä. Hetkellisesti joku välistävetäjä ilahtuu, mutta oikeaa ongelmaa ei korjata näin.
Ei se kirjaimellisesti sitä tarkoita, että Afrikkaan viedään vuohi, eikä välttämättä edes sitä, että joku afrikkalainen perhe konkreettisesti saisi vuohen. Se on vain vuohen hintaa vastaava rahasumma, jolla autetaan niitä sikäläisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna vapaa päivää, jee jee. 🍾🥃
Grillataan vuohet ynnä muut!
Vierailija kirjoitti:
Voi stana kun ihmiset jaksaa valittaa. Ole kiitollinen että kukaan edes haluaa antaa sinulle jotain.
No eihän tässä anneta yhtikästä mitään lahjan saajalle?
Älä pelkää, en anna sulle lahjoja. Jos tuli paha mieli, niin kato vaikka Tanhupalloa telkkarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tässä anneta yhtikästä mitään lahjan saajalle?
Annetaanhan. Paha mieli. XD
No siinä kannattaa käyttää harkintaa ja miettiä, onko tämä ihminen sellainen, joka todennäköisesti ilahtuisi tämän tyyppisestä lahjasta.
Jotkut hölmöt luulevat, että kun "lahjoittaa vuohia" niin silloin oikeasti niin tapahtuu. Se on vain mainoskikka. Pitää olla jotain konkreettista, koska muutoin rahaa ei tule. Kaivo, rokote, lukutaito tytölle, vuohi, jne. Ei ne rahat oikeasti mene siihen, mitä sanotaan.
Ap viittaa u n i s e f i i n. Olen kuukausilahjoittaja ja samaa mieltä. Lahjoitukset on fiksumpaa tehdä omissa nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella epämiellyttävä ajatus, että eläimiä ostetaan afrikkaan käytettäväksi ties mihin oloihin. Ihan kamalaa, että tätä vielä sanotaan lahjaksi. Voi niitä eläin raukkoja :( Toisekseen olen myös sitä mieltä, että kaikki tällainen hyväntekeväisyys pitäisi lopettaa, koska ei siitä ole mitään hyötyä. Hetkellisesti joku välistävetäjä ilahtuu, mutta oikeaa ongelmaa ei korjata näin.
Ei se kirjaimellisesti sitä tarkoita, että Afrikkaan viedään vuohi, eikä välttämättä edes sitä, että joku afrikkalainen perhe konkreettisesti saisi vuohen. Se on vain vuohen hintaa vastaava rahasumma, jolla autetaan niitä sikäläisiä ihmisiä.
Kuluihin menee suurin osa ja loput vie lihava korruptionwwkeri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Aineeton lahja on hyvä idea, mutta vain siinä tapauksessa, että lahjan antaja tietää, mihin itse haluaisin lahjoituksen ohjata. Jos minä liputan esim. eturauhassyövän tutkimuksen puolesta, niin mitäpä se lahjoitus allergialiitolle lämmittää?
Tuo on minulle hyvin vieras ajatus. Ymmärrän kyllä, että ihminen ei ehkä halua lahjaksi suklaata jos on allerginen sille. Mutta miten kukaan voisi pitää minkään sairauden vastaista työtä huonona kohteena?
Anna sinä rahaa mihin haluat, mutta älä naamioi sitä lahjaksi minulle. Ap
Keskustelunavaus ei ollut paras mahdollinen. Olet rikas, muuta ei voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ethän tänä jouluna anna minulle pesuaine/voide-lahjapakkausta kuvitellen, että ajatus on tärkein! En halua pahan hajuisia kuivattavia pesuaineita roskiin heitettäväksi ja ylimääräistä muoviroskaa maailmaa pilaamaan.
Ne voi lahjoittaa eteenpäin jollekin muulle. Mathomlahja.
Jos voisi afrikkalaisten miesten pakkosterilointeja ostaa lahjaksi niin sellaisesta lahjasta tykkäisin.
Mutta annetaanhan sitä muitakin lahjoja kysymättä etukäteen, mitä saaja haluaisi.