Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
161/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama keittiösuunnittelija täällä taas.

Nykyään nuo sileäpintaiset ovet otetaan yhä useammin niillä ns pomppumekanismeilla. Silloin ei jää mitään tiettyä kohtaa, josta painetaan ja ovet pysyvät kauan hyvänä. Toki ovethan voi vuosien päästä aina maalauttaa. Mä suosittelen muutenkin aina tuota pomppumekanismia, koska niihin oviin voi joskus tosiaan laittaa helposti vetimet, jos kaipaa muutosta.

Itse en tykkää kun niihin jää sormenjälkiä vaikka kauniilta näyttää noin muuten

Meillä itsellä on valkoiset metalliurat valkoisissa sileissä kaapeissa, lähin kompromissi. Oven materiaalia olevista urista kuluu aina maali, kivan näköisiä on nekin.

Vierailija
162/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama keittiösuunnittelija täällä taas.

Nykyään nuo sileäpintaiset ovet otetaan yhä useammin niillä ns pomppumekanismeilla. Silloin ei jää mitään tiettyä kohtaa, josta painetaan ja ovet pysyvät kauan hyvänä. Toki ovethan voi vuosien päästä aina maalauttaa. Mä suosittelen muutenkin aina tuota pomppumekanismia, koska niihin oviin voi joskus tosiaan laittaa helposti vetimet, jos kaipaa muutosta.

Itse en tykkää kun niihin jää sormenjälkiä vaikka kauniilta näyttää noin muuten

Meillä itsellä on valkoiset metalliurat valkoisissa sileissä kaapeissa, lähin kompromissi. Oven materiaalia olevista urista kuluu aina maali, kivan näköisiä on nekin.

Ainiin pomppusalvoista, meillä on lipastossa siis ne, kaikki lapset taaperoina on rakastaneet juosta niitä ovi päin ja singauttaa ne auki :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin isot ikkunat, vaikka olisikin tiivistä rakentamista. Verhojen sijaan niihin laitetaan kalvot, jotka sallii valon tulla sisään ja kuitenkin pitää vieraat katseet poissa. Hyvä trendi, sillä harva olohuone on liian valoisa täällä pimeässä pohjolassa :-)

Vierailija
164/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen keittiö sileillä pomppuovilla... sorry, mutta tulee mieleen joku itseään täynnä oleva pikkuporvari perhe jostain Espoon muka paremmalta alueelta.⁰

Vierailija
165/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Sileät ovet ja vetimetön keittiö. Keittiön pöydän päällä roikkuu Artekin mehiläispesä tai lokkivalaisin. Muutama Marimekon kulho ja string hylly seinällä. Pihassa Volvo ja osoitteena joku Espoon, Kirkkonummen tai Tuusulan vähän parempi osoite. yäh.

Vierailija
166/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te tykkäätte haukkua muiden valintoja :D

minulla on avokeittiö, 7m huonekorkeus, lattiasta kattoon ikkunaa, valkoiset sileät keittiökaapit, greigeä siellä täällä, harkitsen juuri hankkivani heiniä koristeeksi, samoin rimaseinää. Musta sauna löytyy umpinaisella alalauteella. Mitäs vielä.. voisin vaihtaa kalanruoto parketin yläkertaan. Tykkään näistä kaikista tosi paljon ja meillä on ihana koti!!

Aamiaiskaappi ei mahtunut, tykkään ajatuksen tasolla niistäkin. Mustaa keittiötä en ole harkinnut, mustaan väriin kyllästyn aina säännöllisesti. Ne on kyllä upeita muuten, ja samoin tumman siniset.

Mitä ajattelet kotisi kertovan sinusta?

Vierailija
167/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kodin pitäisi kertoa asukkaistaan jotain?

Vierailija
168/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelmien kodissa olisi iso avokeittiö. Takka olisi ehdottomasti kaiken keskiössä. Huonekorkeutta reilusti ja ikkunat sellaiset kauniit ristikko-ikkunat. Keittiö oli valkoinen tai ehkä harmaa. Ovet juurikin sileät ja vetimettömät. Yläkaapit kyllä haluan ehdottomasti, vaikka muuten yleisilme saisi olla hieman minimalistinen. Tumma kivitaso. Tontti olisi valtava ja ainakin kahteen suuntaan pitäisi olla täysin naapuriton, eli metsää tai peltoa.

En tykkää, jos keittiön tasot ja lattiat ovat saman väriset. Liika tavara esillä ja aikuisilla ihmisillä pastellinsävyjä huonekaluissa.

Vierailija
169/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kodin pitäisi kertoa asukkaistaan jotain?

Se kertoo joka tapauksessa ,halusit tai et.

Vierailija
170/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisolla on noita isoja divaanikulmasohvia. Ihan järkyttäviä istua ja surkeita nukkua.

Siitä en tiedä, ovatko muotia vai mitä.

Vetimettömät kaapit lapsiperheissä. Tai sellaiset, joissa vetimenä toimii yläreunan ura. Aika törkysiä ovat. Johtuu varmaan siitä, että opetin lapset huonosti siivoamaan 😣

Vierailija
171/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin isot ikkunat, vaikka olisikin tiivistä rakentamista. Verhojen sijaan niihin laitetaan kalvot, jotka sallii valon tulla sisään ja kuitenkin pitää vieraat katseet poissa. Hyvä trendi, sillä harva olohuone on liian valoisa täällä pimeässä pohjolassa :-)

Pysyvätkö katseet pois myös pimeällä, kun sisällä on valot?

Isot ikkunat pienessä tilassa ovat typerät, kun joutuu laittamaan sohvat ja muut kalusteet ikkunan viereen. Ylhäältä ja alhaalta avattavat kaihtimet vähän pelastaa. Mutta mikä merkitys sillä lattiaan ulottuvalla ikkunalla sitten on, kun on jatkuvasti peitetty?

Vierailija
172/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat pelkistetyt modernit talot. Näyttää ihan ulkohuusseilta isommassa koossa.

Tai ruumisarkuilta.

Vierailija
173/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorisolla on noita isoja divaanikulmasohvia. Ihan järkyttäviä istua ja surkeita nukkua.

Vetimettömät kaapit lapsiperheissä. Tai sellaiset, joissa vetimenä toimii yläreunan ura. Aika törkysiä ovat. Johtuu varmaan siitä, että opetin lapset huonosti siivoamaan 😣

No peilikuviolliset ovet ovat vielä vaikeampia pitää puhtaana. Saati jos on vielä jotain uria.

Vierailija
174/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten ne ihmiset, joilla ei ole esteettistä silmää? Ollaanko me nyt jotenkin huonompia ihmisiä?

Rakennettiin talo vuonna 2012. Silloin sai Kannustalojen kautta jotain keittiösuunnittelua yms ja hyödynnettiin niitä. Aika tavallinen keittiö meillä silti on.

En omaa mitään sisustussilmää, vaikka haluaisin. En mä osaa katsoa sopiiko joku yhteen vai ei.

Sellainen valkoinen vetimetön keittiö lokkivalaisimineen on todella kaunis, mutta ei mua. Mä en koe itseäni tuollaisten hienostotalojen asukkaaksi.

Vierailija
175/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kävin katsomassa yksiötä ja sen asukkaalla oli jättikokoinen kulmasohva, joka vei puolet huoneesta. Mikäs siinä jos ei muita huonekaluja tarvitse, mutta olihan se vähän outo ratkaisu.

Vierailija
176/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä sitä tyyliä jonka jokainen vetää jonka mielestä nykykodit ovat "kauheita kliinisiä valkoisia kylmiä halleja", kaikilla heillä on tismalleen samanlainen sisustus. Koti täynnä tavaraa, on vanhoja peittoja kirppikseltä erilaisissa väreissä, se kaikista rumin vihreä väri jolla maalattu seinät - ei tietenkään mikään tummanvihreä tai muuten kaunis, vaan sellainen hieman neonvihreä ja se millä useimmat sairaalat ja terveysasemat oikeasti on maalattu, eikä sillä valkoisella, lisäksi kaikki tavarat pitää ehdottomasti olla kirppikseltä, mikään ei sovi keskenään yhteen. Ja ehdottomasti ollaan jonkun roinan keräilijöitä, joita on sitten vitriinit tai hyllyt täynnä. Mutta aina ne on niitä samoja nekin, tulee mieleen esim. astiat, maljakot, nuket, pehmolelut, kynttilät tms.

Ja ei, mulla ei ole valkoista kotia. Harvalla kai on, mutta edelleen se uskomus elää että se olisi kovin suosittu sisustusvaihtoehto. Ilmeisesti se on noiden värioksennuskotien mielestä väritöntä jos on ihan normaalisti yhteensopivia sävyjä, on vaikka metsänvihreää, puunvärisiä huonekaluja jne.

Vierailija
177/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä sitä tyyliä jonka jokainen vetää jonka mielestä nykykodit ovat "kauheita kliinisiä valkoisia kylmiä halleja", kaikilla heillä on tismalleen samanlainen sisustus. Koti täynnä tavaraa, on vanhoja peittoja kirppikseltä erilaisissa väreissä, se kaikista rumin vihreä väri jolla maalattu seinät - ei tietenkään mikään tummanvihreä tai muuten kaunis, vaan sellainen hieman neonvihreä ja se millä useimmat sairaalat ja terveysasemat oikeasti on maalattu, eikä sillä valkoisella, lisäksi kaikki tavarat pitää ehdottomasti olla kirppikseltä, mikään ei sovi keskenään yhteen. Ja ehdottomasti ollaan jonkun roinan keräilijöitä, joita on sitten vitriinit tai hyllyt täynnä. Mutta aina ne on niitä samoja nekin, tulee mieleen esim. astiat, maljakot, nuket, pehmolelut, kynttilät tms.

Ja ei, mulla ei ole valkoista kotia. Harvalla kai on, mutta edelleen se uskomus elää että se olisi kovin suosittu sisustusvaihtoehto. Ilmeisesti se on noiden värioksennuskotien mielestä väritöntä jos on ihan normaalisti yhteensopivia sävyjä, on vaikka metsänvihreää, puunvärisiä huonekaluja jne.

Facebook mainostaa usein jotain myytävää taloa/asuntoa, esim joku oikotien mainos. Sitten alla on sata kommenttia "hyi miten kliinistä" missä värit" "tulee mieleen sairaala".

Oikeasti noista asunnoista ei yksikään ole ollut mitenkään selvästi valkoinen. Mä en siis tiedä, että onko "liian valkoista" nyt vaan oikeasti iskostunut ihmisten päähän ja se on pakko oksentaa ulos, vaikka kyseessä olisi 100% punainen asunto.

Vierailija
178/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyvätkö katseet pois myös pimeällä, kun sisällä on valot?

Isot ikkunat pienessä tilassa ovat typerät, kun joutuu laittamaan sohvat ja muut kalusteet ikkunan viereen. Ylhäältä ja alhaalta avattavat kaihtimet vähän pelastaa. Mutta mikä merkitys sillä lattiaan ulottuvalla ikkunalla sitten on, kun on jatkuvasti peitetty?

Tuo aikaisemmin mainittu valoisuus, vaikka on kalvotettu niin valoa tulee silti huikean paljon enemmän.

Vierailija
179/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletteko ihan oikeasti sitä mieltä, että kukaan ei voi aidosti tykätä mustasta keittiöstä?

Vierailija
180/1433 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facebook mainostaa usein jotain myytävää taloa/asuntoa, esim joku oikotien mainos. Sitten alla on sata kommenttia "hyi miten kliinistä" missä värit" "tulee mieleen sairaala".

Oikeasti noista asunnoista ei yksikään ole ollut mitenkään selvästi valkoinen. Mä en siis tiedä, että onko "liian valkoista" nyt vaan oikeasti iskostunut ihmisten päähän ja se on pakko oksentaa ulos, vaikka kyseessä olisi 100% punainen asunto.

Varmaan se vallitseva väri on kuitenkin ollut valkoinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi