Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
1121/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittiön saareke on aivan kamala. Purkaisin sen heti, jos asunnossani olisi saareke.

Meillä se on keittiön keskipiste missä tapahtuu! Sen päällä valmistellaan ruoanlaittoa, pilkotaan ja pienitään. Siinä leivotaan. Siinä tehdään monenlaista keittiössä tapahtuvia asioita. Jatkuvasti käytössä. Lähes kaikki tärkeimmät kätevästi saarekkeen säilytystiloissa heti esille otettavissa.

Pilkkomista ja ruuanlaittoa varten on yleensä keittiössä kaappien alla olevat työpöydät. Ja kaapeissa on tilaa työtarvikkeille. Miksi pitää siis olla keskellä lattiaa erikseen paljon tilaavievä hökötys näille työtarvikkeille ja työskentelylle? Veikkaan, että jonkin ajan kuluttua ei kukaan halua keittiöönsä tätä "saareketta".

Tässä meidän talossa saareke on ollut talon rakentamisesta saakka eli vuodesta 1997, normaalit ylä- ja alakaapit on, ja paljon muutkin työtilaa saarekkeen lisäksi.

Meillä myös saarekkeen lisäksi 6m työtasoja seinien ja ikkunan edessä. Itse en osaa niitä käyttää kuin laskutasoina, työt teen saarekkeen ääressä. Saarekkeessa ei ole vesipistettä eikä hellaa

Saareke on ❤

Vierailija
1122/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olohuonetilassa olevan keittiön ymmärrän täysin, koska se antaa aidosti lisäarvoa.

.

Apua

Siis minä en voi ymmärtää avokeittiötä !!!!!

Etsinnässä uusi asunto, jossa on Oma keittiö.

Ei missään nimessä yhdellä seinällä olohuoneessa tai avoimena olohuoneeseen ❗️

-

Voin kuvitella tilanteen:

Minä käytän yleiskonetta keittiössä, ukko-kulta huudattaa tv tä liigapelejä katsoen,

Ei kiitos.

-

Minulle on ehdoton ei avokeittiölle !

Haluan ison keittiön, jota voi myös käyttää ruuan valmistukseen.

Eikä vain koristekeittiön ruuan lämmitykseen.

Jos asunto on kaksi kerroksinen, siinä on oltava iso mh ja kylpytilat samassa tasossa kun keittiö ja oh.

( siinä vaiheessa, kun ikä alkakaa painaa se on käytännöllisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1123/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko osaa vanhempi talo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olohuonetilassa olevan keittiön ymmärrän täysin, koska se antaa aidosti lisäarvoa.

.

Apua

-

Minä käytän yleiskonetta keittiössä, ukko-kulta huudattaa tv tä liigapelejä katsoen,

Ei kiitos.

-

Jos asunto on kaksi kerroksinen, siinä on oltava iso mh ja kylpytilat samassa tasossa kun keittiö ja oh.

Juurikin näin

Vierailija
1124/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inssinen kirjoitti:

Mautonta on,

Päreet

Kaislat

70 l värit

Rottinki

Liialliset tyynyt

Purnukat, purkit

3 jalkaiset tuolit

Pienet asunnot

Pienet huoneet

9  tyynyä niin että istumatilaa ei ole isolla sohvalla. 

En ole sohvatyynyjen ystävä, mutta meillä on iso kulmasohva ja siinä 9 tyynyä.  Sohvassa on niin syvä jalkatila että normaalimittaisella on hankala istua ellei saa tyynyä selän taakse.

Pienissä sohvissa voi olla eri juttu.

Tässä hölmöys onkin tuo liian syvä sohva

Ollaan pitkä perhe. Tyynyt on vieraiden mukavuudeksi.

Juu ja sen ymmärränkin. Tottakai 190 cm veljeni ja n. 180 cm vaimonsa ostivat sellaisen sohvan. Sitä en ymmärrä että sellainen sohva on nyt niin kovassa huudossa, että kaltaiseni persjalkaiset ostavat niitä

Meillä oli tämä sohvaongelma ja Askosta löytyi meille 165senttisille sopiva kulmasohva kakkoskotiimme. Jouduttiin muutama viikko odottamaan sen valmistumista.

Kannattaa myös sohvahankinnassa muistaa se, että imurinsuulakkeen pitäisi mahtua sohvan alle.

Sohva ei edes ollut kovin kallis ja aivan eri luokkaa kuin Ikean härpäkkeet.

Aikaisemmin Iskusta löytyi vastaava sohva meille kotiin.

Vierailija
1125/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itse sisustuksen parissa enkä voi sietää sitä että olohuoneen pöydälle sommitellaan 3-5 ”coffee table book” -kirjaa päällekkäin. Mielestäni mikään ei sano suorempaan että ”en lue ikinä mitään kirjoja, olen vähän yksinkertainen, mutta tässä on muutama kaunis kirja pinossa ja ehkä joku samanhenkinen erehtyy pitämään minua fiksuna ja sivistyneenä”. Yhdellä oli myös kotinsa eteisessä paraatipaikalla TYHJÄ Chanelin paperikassi, yöök.

No ei varmaan kukaan muu kuin samanhenkinen pitäisi noita feikkikirjoja sivistyksen merkkinä. 🤭 Muut ajattelevat vain, että muahahahaha mikä pönö.

Vierailija
1126/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kukaan istu sohvalla? Siis niin että jalat lattiaa kohti ja selkä selkänojaa vasten? Kyllähän sohvalla joko maataan tai istutaan muuten löhöasennossa. Kukaan ei kotona kirjaimellisesti istu sohvalla. Mikäli sen sohvan selkänoja on ikkunaa päin, niin ne maisemat näkyy silti, jos sohvalla makoilee.

Toisaalta mä en ainakaan ikinä katse sohvalta ulos. Ihan sama miten päin se sohva siinä on.

Vierailija
1127/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että kotioloissa sohvalla ei istuta. Olin vuosikausia huonekalukaupassa töissä ja meille ihan opetettiin, että asiakasta kannattaa muistuttaa, että harvoin sohvalla istutaan selkä suorana jalat lattialla. Yleensä asiakkaat liikkeessä kokeilivat "onko sohva hyvä istua" menemällä juuri sellaiseen pönötysasentoon. Kotona silti sohvalla ollaan aina enemmän tai vähemmän löhöasennossa tai vähintäänkin jalat nostettuna rahille. Ehdottomasti syvä istuinsyvyys palvelee suurinta osaa.

Vierailija
1128/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Apua

-

Ei kiitos.

-

Siis kenellä on omakotitalossa televisio olohuoneessa vielä vuonna 2022?

Vierailija
1129/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Apua

-

Ei kiitos.

-

Enemmän mua häiritsisi, että tv on olohuoneessa. Mikäli talon ostaa tai rakentaa, niin kyllä ehdottomasti yksi huone erikseen televisiolle. Itse haluan, että olohuone on sellainen rauhallinen tila, jossa luetaan kirjoja, seurustellaan, vain istutaan ja rahoitutaan tai vaikkapa pelataan lautapeliä. Mikäli on vieraita kylässä, niin lapsi saa katsoa telkkaria rauhassa muualla, eikä häiritse aikuisten seurustelua.

Vierailija
1130/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka hurahtavat sisustamiseen. Tuntuu, etteivät osaa muusta edes keskustella ja tuntuvat miettivän sisustamiseen liittyviä asioita koko hereilläoloaikansa. Sisustus, huonekalut ja astiat vaihtuvat tiuhaan tahtiin, eikä asunnosta löydy paria vuotta vanhempaa tavaraa. Muutama tällainen löytyy lähipiiristä. He eivät voi ymmärtää, miten joku voi elää ihan tyytyväisenä jossain kasari- tai ysäritalossa, vaikka olisi varaa remontoida tai muuttaakin. Heille tyylikäs sisustus viestii menestystä.

Itse saan valtavasti nautintoa kalusteista. Myös kaunis sisustus on, no, kaunis. Mutta en ole hurahtanut niin että pakonomaisesti vaihtelisin.

Mulla samanlaiset ajatukset. Mulle on tärkeää, että kotona on nättiä ja viihtyisää, mutta en vaihtele sisustusta. Kodintuntu tulee jonkinlaisesta pysyvyydestä ja muuttumattomuudesta. 

Vierailija
1131/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä on nykyisten pikkuvessojen kaapittomuus. Siis ihan normaaleissa perhekodeissa.

Meillä on kylppärin peilikaapissa miehen parranajovehkeet ja -tuotteet, miehen hampaidenhoito tuotteet, dödöt, tuoksut ja geeli. Lisäksi siellä on yskänlääkepullot. 

Mutta siellä pikkuvessan peilikaapissa on ylähyllyllä kaikki minun kynsienhoitotuotteet ja kosteusvoiteet. Keskihyllyllä seerumit, meikkivoide ja luomiväripaletit. Alimmalla hyllyllä meikkisiveltimet, ripsivärit, meikkikynät, poskipunat, puuterit ja hampaidenhoitotuotteet. Peilikaapin viereisissä kaapeissa on vartalovoiteet, hajuvedet, hiustuotteet, pumpulipuikot, kasvovedet, vitamiinien tapaiset tuotteet ja paljon muuta. Alakaapissa on yksi hylly täynnä vessaaperia ja toisen hyllyn täyttää hiustenkuivaaja, suoristusrauta ja hiuslakat ym.

Ihmettelen, että onko kaikilla nykyisin muka erikseen kampauspöytä jossain extra pukeutumishuoneessa, koska siellä vessassa ei ole mahdollista säilyttää kuin vessapaperia ja nekin jossain nätissä korissa?

Mulla on "kampauspöytä" koska en tajua miksi kynsilakat tai meikkikamat pitäis pitää vessassa ja olla siellä sitten tukkona (no tietty jos omistaa 3 vessaa) ja SEISTÄ ja tihrustaa peiliä ja tiputella altaaseen kamoja ja äh. Vitamiinit jne on lääkekaapissa. 

Meillä on kyllä kummassakin vessantapaisessa yläkaapit ja alalaatikot. 

Vierailija
1132/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se saunasta näkymä WC pöntölle on oksettavin ja yllättävän suosittu trendi. Sauna oli aikoinaan pyhä paikka...

Se johtuu siitä, että vesiputket ja viemärit vedetään märkätiloihin, joihin saunakin kuuluu, niin siihenpä se pönttökin sitten laitetaan.  Harvalla on varaa erillisiin vessoihin juuri tuon putkituksen takia.

Suurin syy on se, että wc:ssä pitää nykymääräysten mukaan mahtua kääntymään pyörätuolilla. Erilliseen wc:hen menisi tämän vuoksi aika paljon ”ylimääräistä” tilaa joka on taas pois oleskelu- ja makuutiloista. Pesuhuone on jo valmiiksi sen kokoinen että siinä mahtuu tarvittaessa p-tuolilla toimimaan, joten siksi se pönttö sinne laitetaan.

Pitääkö nykymääräysten mukaan olla myös hissi toisesta kerroksesta alkaen?  Muutenhan tuoossa pyörätuolimääräyksessä ei ole mitään järkeä.  Miten se pyörätuolilla liikkuja sinne kerroksiin edes pääsee.

Oli järkeä tai ei, mutta sellaiset on nykyiset esteettömyysmääräykset. https://www.rakennusteollisuus.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet1/2017/asetus…

Kiva että noita on näköjään päivitetty. Meillä on ennen 2018 rakennettu omakotitalo jossa 2 kerroksessa on esteetön hehtohallivessa, vaikka yläkertaan ei pääse pyörätuolilla ja alakerrassa on jo toinen jättihallivessa. Olisi kiva käyttää nekin neliöt vaikka isompaan varastoon/vaatehuoneeseen, mutta mukava tietää että jos satun vaikka halvaantumaan ja olen niin varakas että minulla on pyörätuoli joka kerroksessa, mahdun käyttämään jokaista vessamme. Ennen sitä voin vaikka säilyttää perheen juhlavaatteita vessanpöntön vieressä!

Pyörätuolit jne apuvälineet saa ihan ILMAISEKSI lainaan apuvälinelainaamosta, niitä varten ei tarvitse olla rikas. 

Vierailija
1133/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Apua

-

Ei kiitos.

-

Kaikilla? Paitsi isälläni jolla ei ole televisiota ollenkaan.

Vierailija
1134/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se saunasta näkymä WC pöntölle on oksettavin ja yllättävän suosittu trendi. Sauna oli aikoinaan pyhä paikka...

Se johtuu siitä, että vesiputket ja viemärit vedetään märkätiloihin, joihin saunakin kuuluu, niin siihenpä se pönttökin sitten laitetaan.  Harvalla on varaa erillisiin vessoihin juuri tuon putkituksen takia.

Suurin syy on se, että wc:ssä pitää nykymääräysten mukaan mahtua kääntymään pyörätuolilla. Erilliseen wc:hen menisi tämän vuoksi aika paljon ”ylimääräistä” tilaa joka on taas pois oleskelu- ja makuutiloista. Pesuhuone on jo valmiiksi sen kokoinen että siinä mahtuu tarvittaessa p-tuolilla toimimaan, joten siksi se pönttö sinne laitetaan.

Pitääkö nykymääräysten mukaan olla myös hissi toisesta kerroksesta alkaen?  Muutenhan tuoossa pyörätuolimääräyksessä ei ole mitään järkeä.  Miten se pyörätuolilla liikkuja sinne kerroksiin edes pääsee.

Oli järkeä tai ei, mutta sellaiset on nykyiset esteettömyysmääräykset. https://www.rakennusteollisuus.fi/Ajankohtaista/Tiedotteet1/2017/asetus…

Kiva että noita on näköjään päivitetty. Meillä on ennen 2018 rakennettu omakotitalo jossa 2 kerroksessa on esteetön hehtohallivessa, vaikka yläkertaan ei pääse pyörätuolilla ja alakerrassa on jo toinen jättihallivessa. Olisi kiva käyttää nekin neliöt vaikka isompaan varastoon/vaatehuoneeseen, mutta mukava tietää että jos satun vaikka halvaantumaan ja olen niin varakas että minulla on pyörätuoli joka kerroksessa, mahdun käyttämään jokaista vessamme. Ennen sitä voin vaikka säilyttää perheen juhlavaatteita vessanpöntön vieressä!

Pyörätuolit jne apuvälineet saa ihan ILMAISEKSI lainaan apuvälinelainaamosta, niitä varten ei tarvitse olla rikas. 

Ja sossusta/kelalta tukea kodin muutostöihin niin että voi rakennuttaa semmoisen pyörätuolihissin jolla pääsee yläkertaan. Tosin ei välttämättä katsota tarpeelliseksi, jos alakerrassakin on makuuhuone ja kylppäri.

Vierailija
1135/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä on nykyisten pikkuvessojen kaapittomuus. Siis ihan normaaleissa perhekodeissa.

Meillä on kylppärin peilikaapissa miehen parranajovehkeet ja -tuotteet, miehen hampaidenhoito tuotteet, dödöt, tuoksut ja geeli. Lisäksi siellä on yskänlääkepullot. 

Mutta siellä pikkuvessan peilikaapissa on ylähyllyllä kaikki minun kynsienhoitotuotteet ja kosteusvoiteet. Keskihyllyllä seerumit, meikkivoide ja luomiväripaletit. Alimmalla hyllyllä meikkisiveltimet, ripsivärit, meikkikynät, poskipunat, puuterit ja hampaidenhoitotuotteet. Peilikaapin viereisissä kaapeissa on vartalovoiteet, hajuvedet, hiustuotteet, pumpulipuikot, kasvovedet, vitamiinien tapaiset tuotteet ja paljon muuta. Alakaapissa on yksi hylly täynnä vessaaperia ja toisen hyllyn täyttää hiustenkuivaaja, suoristusrauta ja hiuslakat ym.

Ihmettelen, että onko kaikilla nykyisin muka erikseen kampauspöytä jossain extra pukeutumishuoneessa, koska siellä vessassa ei ole mahdollista säilyttää kuin vessapaperia ja nekin jossain nätissä korissa?

Mulla on "kampauspöytä" koska en tajua miksi kynsilakat tai meikkikamat pitäis pitää vessassa ja olla siellä sitten tukkona (no tietty jos omistaa 3 vessaa) ja SEISTÄ ja tihrustaa peiliä ja tiputella altaaseen kamoja ja äh. Vitamiinit jne on lääkekaapissa. 

Meillä on kyllä kummassakin vessantapaisessa yläkaapit ja alalaatikot. 

Minä en taas ole koskaan ymmärtänyt meikki/kampauspöytiä, pitää päästä kunnolla siihen peilin lähelle että pystyy meikkaamaan, käytännössä onnistuu parhaiten seisten. Mutta johtuu ehkä siitä, että minä en ilman silmälaseja nää kunnolla kuin ihan lähelle. Enkä toisaalta ymmärrä sitäkään miten kukaan jaksaa käyttää meikkaamiseen ja tukan laittoon niin paljon aikaa että pitää olla erillinen kaluste sitä varten, mutta harrastuksensa kullakin kai.

Vierailija
1136/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä muiden valintoja ymmärtämättömät ovat kyllä ihan oma ihmislajinsa. Vain heidän omat mielipiteensä ovat niitä ainoita oikeita ja mitenkään ei voi ajatella asioita muusta kuin omasta rajoittuneesta näkövinkkelistä.

Vierailija
1137/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkkään en käsitä sisustustrendejä. Mun kämppä on laitettu semmoiseksi, mistä minä tykkään. Ei mitään valkoista, kaikki seinäpinnat on täynnä tauluja tai peilejä raskailla kehyksillä, seinät on maalattu vihreäksi, huonekalut ovat kokopuuta, joista mitään en ole hommannut uutena, kaikki hyllyt ja tasot ovat täynnä koristeita ja kasveja. En vain pidä siitä vaaleanhaalean harmaan & beigen skandinaavisesta minimalistisesta sisustustyylistä. Joku sisustussuunnittelija varmaan pyörtyisi, jos tänne tulisi. Tämä on minulle tehty minun kotini.

Ööh, eiköhän kaikki sisusta kotinsa niin että itse tykkäävät ja jokainen on tehnyt itselleen oman kotinsa niinkuin sinäkin.

Tykkääkö nää sisustustrendien mukaan kotinsa tyyliä muuttavat ihmiset aidosti jokaisesta uudesta trendikkäästä asiasta jota kotiinsa tunkevat? Hommataanko uudet tyylit muita vai itseä varten?

Kyllä he luultavasti tykkää. He aidosti tykkää seurata trendejä ja kyllähän ne sisustuslehtien kuvat kauniille näyttää, joten en oikeastaan yhtään ihmettele miksi joku haluaa samanlaisen. Ei se ole sen enempää oikea tai väärä tapa toimia, paitsi ehkä ekologiselta kannalta.

Vierailija
1138/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Apua

-

Ei kiitos.

-

No ei kyllä ole, vaan nykyään kai aika harvalla. Mulle tämä tapa on tuttu jo lapsuudestani ysäriltä, koska meillä oli kotona erillinen telkkarihuone. Mun kavereiden kotona oli myös telkkari jossain muualla, kuin olkkarissa. Takkahuoneessa, yläkerran aulassa tai sitten yksi tavallinen makuuhuone oli sellainen, jossa oli sohva ja televisio.

Mä asun nyt itse rivitalossa ja tilaa ei ole laittaa televisiota muualle kuin olkkariin. Mun mielestä tämä on todella epäkäytännöllistä. Vihaan sitä, että tyttö kavereineen pelaa pleikkaria olohuoneessa ja samalla itse en voi rauhassa lukea lehtä, kirjaa tai selata ihan vaikka puhelinta. Tuntuu, että koko talo on vallattu silloin. Olisi myös kiva, että olisi sellainen rauhallinen yhteinen tila käytössä myös silloin, kun mies haluaa kattoa vaikkapa urheilua ja minä pelata lautapeliä tms tyttöjen kanssa. Olohuone olisi myös huomattavasti siistimpi jos olisi televisio muualla.

Kaverit jotka ovat rakentaneet talonsa viimeisen 10v sisällä tai ostaneet omakotitalon ovat kyllä sijoittaneet suurin osa sen telkkarin eri huoneeseen, mutta toki joillain on edelleen olkkarissakin.

Vierailija
1139/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Apua

-

Ei kiitos.

-

No ei kyllä ole, vaan nykyään kai aika harvalla. Mulle tämä tapa on tuttu jo lapsuudestani ysäriltä, koska meillä oli kotona erillinen telkkarihuone. Mun kavereiden kotona oli myös telkkari jossain muualla, kuin olkkarissa. Takkahuoneessa, yläkerran aulassa tai sitten yksi tavallinen makuuhuone oli sellainen, jossa oli sohva ja televisio.

Mä asun nyt itse rivitalossa ja tilaa ei ole laittaa televisiota muualle kuin olkkariin. Mun mielestä tämä on todella epäkäytännöllistä. Vihaan sitä, että tyttö kavereineen pelaa pleikkaria olohuoneessa ja samalla itse en voi rauhassa lukea lehtä, kirjaa tai selata ihan vaikka puhelinta. Tuntuu, että koko talo on vallattu silloin. Olisi myös kiva, että olisi sellainen rauhallinen yhteinen tila käytössä myös silloin, kun mies haluaa kattoa vaikkapa urheilua ja minä pelata lautapeliä tms tyttöjen kanssa. Olohuone olisi myös huomattavasti siistimpi jos olisi televisio muualla.

Kaverit jotka ovat rakentaneet talonsa viimeisen 10v sisällä tai ostaneet omakotitalon ovat kyllä sijoittaneet suurin osa sen telkkarin eri huoneeseen, mutta toki joillain on edelleen olkkarissakin.

Nykyasunnoissa se tv on pakko sijoittaa tähän keittiö/oh-hybridiin joka maksimoi kurjuuden kaikille, niin pleikkarinpelaajille, ruuanlaittajille ja kirjanlukijalle.

Vierailija
1140/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole telkkaria olohuoneessa, eikä sellaista sinne tule. Televisio olohuoneessa olisi ok siinä tapauksessa, että kodissa olisi myös joku toinen tila televisiolle.  Puhun nyt siis vain omasta puolestani ja kaikki saavat tehdä miten haluavat.  Mua siis ärsyttäisi ihan suunnattomasti, jos ei olisi yhteistä tilaa, mikä olisi täysin televisiolta vapaa.  Osa haluaa katso telkkaria ja osa vaikka vain lukea kirjaa, jutella, pelata jotain tms, niin on hyvä kun tiloja on erillisiä.  Meidän talo on 130m2 ja rakennusvaiheessa yhteen makkariin jätettiin laittamatta mitään kiintokalusteita ja sinne tehtiin extraleveät lasipariovet. Tuossa huoneessa on telkkaritila.  Lapsuudenkodissani televisio oli takkahuoneessa, mutta nykyään ei taida takkahuoneita erikseen juurikaan olla.

Silloin kun meille tulee aikuisia vieraita kylään, niin on ihan kiva antaa lapsen katsoa vaikkapa elokuva ja aikuiset voivat jutella. Ärsyttäisi, jos joku frozen pauhaisi siinä taustalla, kun yrittää jutella itse.  Mä olen myös sen verran hienohelma, että olohuoneen olen halunnut sisustaa sellaiseksi kauniiksi ja esteettiseksi tilaksi, eikä tälläiseen tilaan mun mielestä istu televisio.