Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
1101/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan jo vuosikymmeniä on jatkunut trendi, jossa kalliiseenkin ok-taloon asennetaan surkeimmista materiaaleista tehdyt lastulevykaapit esim vaatteita, siivoustavaroita yms. varten. Olen käynyt katsomassa taloesittelyjä ja ihmetyttää, että kalliissakin talossa on säästetty noinkin näkyvässä "yksityiskohdassa". Toki ne voi itse vaihtaa laadukkaampiin. Onko teidän asunnoissanne komerot, joita voi vilpittömästi sanoa kauniiksi? Nykyisessä talossa pisti lastulevyhököykset pilkkeeksi ja hankin täyspuiset kaapit ja lipastot. Tosi olen konmarittaja enkä säilö kuutiokaupalla tavaraa.

Vierailija
1102/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä on nykyisten pikkuvessojen kaapittomuus. Siis ihan normaaleissa perhekodeissa.

Meillä on kylppärin peilikaapissa miehen parranajovehkeet ja -tuotteet, miehen hampaidenhoito tuotteet, dödöt, tuoksut ja geeli. Lisäksi siellä on yskänlääkepullot. 

Mutta siellä pikkuvessan peilikaapissa on ylähyllyllä kaikki minun kynsienhoitotuotteet ja kosteusvoiteet. Keskihyllyllä seerumit, meikkivoide ja luomiväripaletit. Alimmalla hyllyllä meikkisiveltimet, ripsivärit, meikkikynät, poskipunat, puuterit ja hampaidenhoitotuotteet. Peilikaapin viereisissä kaapeissa on vartalovoiteet, hajuvedet, hiustuotteet, pumpulipuikot, kasvovedet, vitamiinien tapaiset tuotteet ja paljon muuta. Alakaapissa on yksi hylly täynnä vessaaperia ja toisen hyllyn täyttää hiustenkuivaaja, suoristusrauta ja hiuslakat ym.

Ihmettelen, että onko kaikilla nykyisin muka erikseen kampauspöytä jossain extra pukeutumishuoneessa, koska siellä vessassa ei ole mahdollista säilyttää kuin vessapaperia ja nekin jossain nätissä korissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka hurahtavat sisustamiseen. Tuntuu, etteivät osaa muusta edes keskustella ja tuntuvat miettivän sisustamiseen liittyviä asioita koko hereilläoloaikansa. Sisustus, huonekalut ja astiat vaihtuvat tiuhaan tahtiin, eikä asunnosta löydy paria vuotta vanhempaa tavaraa. Muutama tällainen löytyy lähipiiristä. He eivät voi ymmärtää, miten joku voi elää ihan tyytyväisenä jossain kasari- tai ysäritalossa, vaikka olisi varaa remontoida tai muuttaakin. Heille tyylikäs sisustus viestii menestystä.

Vierailija
1104/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuonetilassa olevan keittiön ymmärrän täysin, koska se antaa aidosti lisäarvoa.

Sen sijaan kylpyhuoneen lasiovet, boho-tyyli, rottinkia sisätiloissa, keinonahka+metalli+muovi sisustus, tolppapöydät, teddykarvakalusteet yms. menee yli hilseen.

Vierailija
1105/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka hurahtavat sisustamiseen. Tuntuu, etteivät osaa muusta edes keskustella ja tuntuvat miettivän sisustamiseen liittyviä asioita koko hereilläoloaikansa. Sisustus, huonekalut ja astiat vaihtuvat tiuhaan tahtiin, eikä asunnosta löydy paria vuotta vanhempaa tavaraa. Muutama tällainen löytyy lähipiiristä. He eivät voi ymmärtää, miten joku voi elää ihan tyytyväisenä jossain kasari- tai ysäritalossa, vaikka olisi varaa remontoida tai muuttaakin. Heille tyylikäs sisustus viestii menestystä.

Itse saan valtavasti nautintoa kalusteista. Myös kaunis sisustus on, no, kaunis. Mutta en ole hurahtanut niin että pakonomaisesti vaihtelisin.

Vierailija
1106/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itse sisustuksen parissa enkä voi sietää sitä että olohuoneen pöydälle sommitellaan 3-5 ”coffee table book” -kirjaa päällekkäin. Mielestäni mikään ei sano suorempaan että ”en lue ikinä mitään kirjoja, olen vähän yksinkertainen, mutta tässä on muutama kaunis kirja pinossa ja ehkä joku samanhenkinen erehtyy pitämään minua fiksuna ja sivistyneenä”. Yhdellä oli myös kotinsa eteisessä paraatipaikalla TYHJÄ Chanelin paperikassi, yöök.

Huomasin että jotkut sisustuskaupat myy näitä. Jaoteltuna sisustusesineet-otsikon alle. Siellä on pelkästään sellaisia kirjoja jotka näyttää hyvältä instassa, monessa valkoisella pohjalla iso logo tai tunnettu nimi. Ei muunlaisia. En voi käsittää...

Olen huomnnut saman. Ihan naurettavaa, varsinkin kun uutuuskirjoissa (koska vanhat kirjat ei varmaan käy tuollaiselle pakkosisustajalle……) olisi todella kauniita kirjoja (joita voi sitten ihan oikeasti lukeakin) esim. Miki Liukkosen Elämä: Esipuhe tai Ann Patchetin Hollantilainen talo.

-sama

Vierailija
1107/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on harrastus. En minäkään ymmärrä miksi joku harrastaa vaikka postimerkkien keräilyä, mutta varmaan siitä saa jotain nautintoa ja se hänelle suotakoon. Sisustusta harrastavat saavat nautintoa siitä kauniista sisustuksestaan. Toisten harrastusten tai sisustuksen arvostelu on tietenkin tyhmää, mutta sitähän tässäkin on koko ketju täynnä.

Vierailija
1108/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skandinaavinen VALKOINEN sisustus. Siis kuka hemmetti haluaa kämppänsä näyttävän sairaalan odotushuoneelta? Eihän me edes kuuluta Skandinaviaan kuin käsivarren osalta! 

Eihän se valkoisuus ole skandinaavista vaan hillitty väritys ja luonnollisen puun värit ja minimalisuus.

Suomi on ominut Skandinimen. Me ollaan Poisjoimaalaisia, Skandinavia kuuluu kyllä myös samaan sakkiin.

Suomi ei ole Skandinavian maa. Ollaan osa Pohjois-Eurooppaa.

- Ohis

Vierailija
1109/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa ja valkoista, seinien kaatamista niin, että koko kämppä on yhtä avointa koirankoppia Hesoissa. Avohyllyjä, keittiön välitason lasia, kun laaattoja on maailma täys!

Vierailija
1110/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko HOME vielä in kodeissa?🤣🤣👍👍

Vierailija
1111/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvat joissa on liian iso istumasyvyys tällaiselle keskivertopituiselle persjalkaiselle. Vaikka kuinka tunkisi tyynyjä selän taakse, ei saa hyvää asentoa ja kylässä ei kehtaa istua löhöasennossa jalat sohvalla. Eri asia niillä jotka ovat todella pitkiä ja pitkäjalkaisia. Tuntuu ettei enää koeistuta sohvia ennen ostopäätöstä. Hölmö muoti.

Sohva ostetaan itseä, ei vieraita varten.

Minulla on sama ongelma kun 180-senttisenä kyläilen 160-senttiä pitkän ystäväni luona, joka on ostanut sohvat ja tuolit omien mittojensa mukaan.

Vierailija
1112/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen itse sisustuksen parissa enkä voi sietää sitä että olohuoneen pöydälle sommitellaan 3-5 ”coffee table book” -kirjaa päällekkäin. Mielestäni mikään ei sano suorempaan että ”en lue ikinä mitään kirjoja, olen vähän yksinkertainen, mutta tässä on muutama kaunis kirja pinossa ja ehkä joku samanhenkinen erehtyy pitämään minua fiksuna ja sivistyneenä”. Yhdellä oli myös kotinsa eteisessä paraatipaikalla TYHJÄ Chanelin paperikassi, yöök.

Tuttavapiirissäni on joitakin näitä Chanel- "kirjojen" ja kassien ihmisiä. Kirjallisuus-käsite on heille ylipäätään lähinnä vieras asia, koti on 2010-luvulle jämähtänyt valkoinen blogikoti, jossa on Bougieta, kirjaintyynyjä tai pahimmillaan tähtityyny, lasia sekä köyhäinhopeaesineitä. Eteisessä roikkuu Vuiskan Neverfull ja paidassa kissankokoinen logo, ja nämäkin tuotteet ovat aina esillä. 

Boho-tyylistä ei jaksaisi oikeastaan enää edes sanoa, halpaa ja siltä näyttääkin, tulee mieleen eräs entinen Miss Eurooppa tyyleineen. Kaikkea liikaa ja rönsyjä niin että silmiin sattuu. 

Ihmettelen myös koteja, joissa ei ole kirjahyllyä, taidetta tai oikein mitään yksilölllistä esillä. Kaikki on peitetty/siivottu kaappeihin ja keittiön pöytäkin on kuin sairaala, ehkä se saippuapullo (mustana toki) on jätetty jonnekin nurkalle. Kaikilla se sama budjetti- tai kalliimpi skandinaavisen moderini koti, samat trendivalaisimet ja -esineet jne. Yleensä koti on uudehko puu- tai kivitalo, isoin ikkunoin, on takkaa ja korkeutta, mutta sisustus lepää muutaman suuren viherkasvin, design-valaisimen ja daybedin varassa. 

Vierailija
1113/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimme parhaillamme tukevatekoista löhösohvaa asuntoomme, mutta eipä tahdo mieleistä löytyä. Toimitusajat jopa kome kuukautta tai enemmän.

Vierailija
1114/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkkään en käsitä sisustustrendejä. Mun kämppä on laitettu semmoiseksi, mistä minä tykkään. Ei mitään valkoista, kaikki seinäpinnat on täynnä tauluja tai peilejä raskailla kehyksillä, seinät on maalattu vihreäksi, huonekalut ovat kokopuuta, joista mitään en ole hommannut uutena, kaikki hyllyt ja tasot ovat täynnä koristeita ja kasveja. En vain pidä siitä vaaleanhaalean harmaan & beigen skandinaavisesta minimalistisesta sisustustyylistä. Joku sisustussuunnittelija varmaan pyörtyisi, jos tänne tulisi. Tämä on minulle tehty minun kotini.

Vierailija
1115/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkkään en käsitä sisustustrendejä. Mun kämppä on laitettu semmoiseksi, mistä minä tykkään. Ei mitään valkoista, kaikki seinäpinnat on täynnä tauluja tai peilejä raskailla kehyksillä, seinät on maalattu vihreäksi, huonekalut ovat kokopuuta, joista mitään en ole hommannut uutena, kaikki hyllyt ja tasot ovat täynnä koristeita ja kasveja. En vain pidä siitä vaaleanhaalean harmaan & beigen skandinaavisesta minimalistisesta sisustustyylistä. Joku sisustussuunnittelija varmaan pyörtyisi, jos tänne tulisi. Tämä on minulle tehty minun kotini.

En pyörtyisi. Kotisi kuulostaa kivalta. T. Sisustussuunnittelija

Vierailija
1116/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, eiköhän kaikki sisusta kotinsa niin että itse tykkäävät ja jokainen on tehnyt itselleen oman kotinsa niinkuin sinäkin.

Vierailija
1117/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, eiköhän kaikki sisusta kotinsa niin että itse tykkäävät ja jokainen on tehnyt itselleen oman kotinsa niinkuin sinäkin.

Tykkääkö nää sisustustrendien mukaan kotinsa tyyliä muuttavat ihmiset aidosti jokaisesta uudesta trendikkäästä asiasta jota kotiinsa tunkevat? Hommataanko uudet tyylit muita vai itseä varten?

Vierailija
1118/1433 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boho. Ihan hirveä.

Nainen 30

Vierailija
1119/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkääkö nää sisustustrendien mukaan kotinsa tyyliä muuttavat ihmiset aidosti jokaisesta uudesta trendikkäästä asiasta jota kotiinsa tunkevat? Hommataanko uudet tyylit muita vai itseä varten?

Miksi kukaan hommaisi kotiinsa esineitä joita pitävät rumina tai joista eivät tykkää?

Siitähän se trendi just syntyy että moni ihminen tykkää samasta asiasta/esineestä ja hommaa itselleen samanlaisen.

Vierailija
1120/1433 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä näitä kesäkeittiöitä mökeille.suomen lyhyessä kesässä ne ovat kyllä ihan höpö höpö.itse en yleensäkään tykkää grillata mitään ruokaa. keittiö on mielestäni ruuanlaittoa varten