Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Keittiö-olohuone -yhdistelmä , joka näyttää obduktiosalilta. Saarekkeelle vaan vainaja, niin homma voi alkaa.
Huonolaatuiset halpishuonekalut, joita joutuu uusimaan jatkuvasti.
Yleensäkin persoonaton sisustus - kaikki kodit näyttävät samanlaisilta, kuin asuntomyynti-ilmoitukseen stailatuilta.
Valkoinen/vaalea koti yhdistetään yleensä puhtauteen ja tietynlaiseen varakkuuteenkin ehkä nykypäivänä (uudet omakotitaloalueet). Ehkä kyse on kateudesta.
Mun mielestä monenlainen koti voi olla kaunis. Eniten inhokki on ehkä sellainen "värikäs kierrätyskoti". Mun on taloudellinen pakko hankkia suurin osa asioista käytettynä ja omaa makua ei pysty täysin toteuttaa.
En inhoa mitään värejä. Väritön ja minimalistinen koti voi olla todella kaunis siinä missä runsas retrokotikin. Ainut mistä en tykkää on voimakkaat kontrastit. Miksi ihmeessä ikkunanpokat pitää olla mustat, jos muuten seinät ja tavarat on vaaleita?
Ainiin onhan mulla inhokkikin: betonipinnat
Vierailija kirjoitti:
Vieras78954 kirjoitti:
Mun inhokiksi uusissa trendeissä on noussut beige. Kun joka kolkka asunnosta pitää olla beigeä ja greigeä niin tulee mieleen onko asukkaatkin yhtä värittömiä?
Tämä vimma jatkuu yleensä myös lastenhuoneisiin sekä pahimmassa tapauksessa lastenvaatteisiin ja leluihin. Kaikki pitää olla neutraalia, hajutonta ja mautonta.Olen samaa mieltä. Beige on jotenkin sellainen samea sävy. Koomisinta on, kun kaikki harmaa vaihdetaan nyt beigeen. Ollaan niin "erilaisia ja sisustetaan oman maun mukaan" ja päätetään vaihtaakin kaikki beigeksi. Miten omaperäistä!
Mä olen aina tykännyt harmaasta ja nyt kun se ei enää ole trendikästä niin löytyy halvalla kotiin vaikka mitä. Aivan uudenveroinen hattara matto 200x300cm harmaana maksoi torista 130e. Sen verran stalkkasin myyjän somea, koska nimi oli tuttu ja hän oli vaihtanut sen maton beigeen lähes samanlaiseen.
Tuskin kukaan vaihtaa beigeen ollakseen omaperäinen. Monet tykkää neutraaleilla väreillä sisustetusta kodista.
Vierailija kirjoitti:
Adira kirjoitti:
se pistää silmään telkkarin kotijutuissa ettei kenelläkään näy olevan lemmikkejä vaikka suomessa on yli puoili miljoonaa koiraa ja melkein yhtä paljon kissjaja sitten vielä muut lemmikit ja akvaariot. Its asun tavallisessa puutalossa ja paras juttu on koiranluukku taka-ovessa ja tarha talon ympärillä
En ymmärrä ihmisiä jotka sisustavat kotinsa niin ettei se ole eläimelle sopiva. Tarkoitan sitä, että on esim vaaleita värejä ja kynttilöitä siellä täällä ja joka nurkka täys tavaraa niin ettei koira voi häntää heilauttaa ilman että jotain kaatuu. Ei sisällä toki riehua tarvitse, mutta pitäisi kyllä olla tilaa eläimen kulkea ja olla makuupaikkoja ja virikkeitä.
Kyllä vaalea koti voi olla lemmikkikoti, itselläkin melko paljon vaaleaa mm. sohva ja koira löytyy.
Kämppä jossa ei näy mitään jälkiä siitä että siellä asuisi joku. Sisustus suoraan jonkun sisustuslehden sivuilta.
Se, että lieden päällä säilytetään jotain kukkavaasia.
VIhreä, punainen, keltainen, sininen sisustuksessa. Isot ikkunat joista näkyy naapurit kun talot liian lähekkäin, koko valkoinen koti, liikaa rojua, ei mattoja, ei olohuoneen sohvapöytää. Keittiössä oltava alalaatikot alakaappien sijasta eikä mitään avohyllyjä ja mikro, apk ja uuni integroituna .
Asunnot, joissa kaikuu - eli niin tyhjät huoneet että niistä saa sellaisen käsityksen että kyseisessä kämpässä asutaan vain väliaikaisesti, eikä ole siksi viitsitty panostaa kotiin. Etenkin jossain videoneuvotteluissa jos joku osallistuu tuollaisesta asunnosta niin se kuulostaa kuin olisi jossain tyhjässä kellaribunkkerissa tai ison öljysäiliön sisällä.
Se näyttää hassulle kun kaikki huonekalut työnnetään aivan seiniin kiinni huoneen eri puolille ja keskelle jää iso tyhjä tila. Mahdollisesti vielä ilman sohvapöytää. Ja vielä matto puuttuu.
Eikö valkea koti ole ollut jo ainakin kymmenen vuotta trendi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö valkea koti ole ollut jo ainakin kymmenen vuotta trendi?
On.
Vierailija kirjoitti:
Se näyttää hassulle kun kaikki huonekalut työnnetään aivan seiniin kiinni huoneen eri puolille ja keskelle jää iso tyhjä tila. Mahdollisesti vielä ilman sohvapöytää. Ja vielä matto puuttuu.[/quote
No sehän keskellä pleva saarekehan on kuin patolookian laitoksen preparointi huone, ruumis vaan puuttuu.
Kerralla sisustaminen typerillä ja käyttökelvottomilla lasi- ja keramiikkaesineillä. Täysin persoonatonta ja ei kerro mitään eletystä elämästä kuten esim. laadukkaat matkamuistot tai valokuvat.
Pöydät ja tuolit joita ei ole tarkoitettu käyttöön.
Työpiste joka tarkoittaa tuolia ja läppärin kokoista pöytää. Kuka voi puhua tehokkuudesta jos työskennellään 8h päivässä pelkällä läppärin näytöllä?
Tassuamme seinän vieressä. Kuka sen takaa pääsee puhdistamaan?
Poreamme. Palju. Aika harvassa käytössä nuo kuitenkin ovat.
Turhan tilan täyttäminen turhilla esineillä kuten tehottomat lattiavalaisimet.
Järvi/merinäköalan ihannointi. Täytyy olla todella mielenkiintoinen ja kaunis näkymä jotta se ei käy tylsäksi. Vesistö tuo mukanaan kylmyyden.
Isot ikkunat lattiaan asti. Vetoisia, kuumia kesällä, aurinko vioittaa huonekaluja. Näkyy kaikki ulos ja sisään. Älyttömin idea sitten tasakattojen.
Vierailija kirjoitti:
Kerralla sisustaminen typerillä ja käyttökelvottomilla lasi- ja keramiikkaesineillä. Täysin persoonatonta ja ei kerro mitään eletystä elämästä kuten esim. laadukkaat matkamuistot tai valokuvat.
Pöydät ja tuolit joita ei ole tarkoitettu käyttöön.
Työpiste joka tarkoittaa tuolia ja läppärin kokoista pöytää. Kuka voi puhua tehokkuudesta jos työskennellään 8h päivässä pelkällä läppärin näytöllä?
Tassuamme seinän vieressä. Kuka sen takaa pääsee puhdistamaan?
Poreamme. Palju. Aika harvassa käytössä nuo kuitenkin ovat.
Turhan tilan täyttäminen turhilla esineillä kuten tehottomat lattiavalaisimet.
Järvi/merinäköalan ihannointi. Täytyy olla todella mielenkiintoinen ja kaunis näkymä jotta se ei käy tylsäksi. Vesistö tuo mukanaan kylmyyden.
En ole koskaan törmännyt laadukkaisiin matkamuistoihin. Valokuviakaan en laittaisi montaa.
Mitä ne sellaiset on mitä ei ole tarkoitettu käyttöön?
Käytämme paljua ja poreammetta todella paljon ihan viikottain kotona ja mökillä.
Eipä ole parempaa kun näkymä kotoa vesistölle, kuin taulu. Ja jaksaa tuijotella tuntikausia ja rentouttaa. Paljon mielumin kuin joku vastapäinen talo.
Miten sisustetaan valtavan lattiaan asti olevan ikkunan edus? Niin. Siksi ne ovat älyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Isot ikkunat lattiaan asti. Vetoisia, kuumia kesällä, aurinko vioittaa huonekaluja. Näkyy kaikki ulos ja sisään. Älyttömin idea sitten tasakattojen.
Ja kaksikerroksisessa asunnossa toiseen kerrokseen ulottuva huone. Miksi sitä nyt sanotaan. Tyyliin bloggaaja Voileivän olkkari.
Valkoista. Miksi kaiken pitää olla valkoista nykyään? Näyttää halvalta.