Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
Se saunasta näkymä WC pöntölle on oksettavin ja yllättävän suosittu trendi. Sauna oli aikoinaan pyhä paikka...
Sisustusinhokkini: beige ja ruskea. Kaikenmaailman kukkakuviot ja pitsit. Liika värien käyttö. Keittiön pöydälle vielä sellainen muoviliina niin hyi olkoot.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kalliita jätti terasseja. Mihinkä niitä oikein tarvitsee.
Puutarhanhoidon välttelyyn ja trendipelleilyyn niitä tarvitsee. On niissä kieltämättä se plussa, että punkkeja ja mahdollisesti kotiloita esiintyy terassilla vähemmän kuin heinikko- tai nurmikkopihalla.
Iso ruma TV seinällä joka osoitta että asukas on aivopesty manipuloitu typerys. Sisustus ohjelmissa näkee niitä aina takan yläpuolella. Ihmiset ei tajua.
Miten voi olla esim. Usa, Canadassa suihku on ammeen kohdalla ja seinässä kiinni. Taitaa takapuolet haista pahalle sillä eihä niitä saa pestyä kunnolla. Ennnen ammeeseen menoa pitää kestä alapää, jalatkin ensin koska muuten se ammeen vesi on likainen. Em esipesu toimii parhaiten bidee hanan alla. Ammeessa oitää olla käsisuihku letku. Hassua säästämistä kun remontoidaan taloa niin eihän se voi olla kallista. Taloja ja asuntoja joissa on vain yksi ovi. Suomessakin menty siihen. Kylmä talvella. Eteisen puuttuminen asunnoista meilläkin. Vanhoissa krs taloissa on ja ok taloissa.
Suomalaisessa sisustus ohjelmissa samoja matkittuja ankeita värejä liikaa. Siniharmaa on hieno väri mutta jos sitä näkyy liikaa ei ole hyvä. Mustan liika käyttö ei ole hyvä. Musta valkoiset kuosit ja raidat,lattia rudut kauheat vaatteissa ja sisustuksessa, ettekö tiedä ketkä niitä käyttää?
Pölynkerääjäheinät. Miksi ihmeessä haluaisit moisia kotiisi?
Musta koti. Musta ulkoa ja sisältä. Kamala ja ahdistava, kuuma kesällä, pimeä talvella.
Vierailija kirjoitti:
Tätä miettinyt itsekin. Tulee joko kallista huoltaa tai kallista korjata. Muutenkin tuntuu vähän vieraalta, että jos siihen pihaan on varaa niin sen peittää sitten terassilla. Mutta meitä on moneksi.
Vierailija kirjoitti:
Terassi harvoin on kovin kallis, toki kalliimpi kuin kaksi muovituolia ja pöytä nurmikolla.
Minusta ainakin kivempi rullata grilli ulos terassilla kuin nurmikolla, pöytä ei vaapu ja kivempi ruokailla tasaisella, ei tarvitse vilttejä, jos haluaa istua, ei tarvitse ajaa nurmikkoa sitä varten, jos haluaa syödä ulkona, ei tarvitse pelätä punkkeja, etanoita ja muita ötököitä. On minusta vaan mukavampi ja helpompi käyttää. Itse pidän myös siitä miltä se näyttää.
Tykkään ns.aamiaiskaapista.Meillä on entisen asukkaan valitsema aamiaiskaappi, mutta silti vedenkeitin, kahvinkeitin ja paahdin ovat tasojen päällä. Säilytän aamiaiskaapissa yleiskonetta, blenderiä , vatkainta, sauvasekoitinta ja kapselikeitin (käytän harvoin ollessani yksin kotona). Aamiaiskaappi on näille koneille tosi hyvä, että koneet ovat siististi ja helposti otettavissa, kun niitä tarvitsee. Jotain blenderiä ja kapselikonetta saatan käyttää kaapin sisälläkin kun siellä on pistorasia.
Eli ainakin meillä aamiaiskaappi toimii tässä tarkoituksessa hyvin. Toki tuollaiseen olisi voinut valita ihan tavalliset ovetkin, eikä tuollaisia kalliita kaapin sisään meneviä ovia, mutta eipä itse valittu eikä maksettu 😄.
Vierailija kirjoitti:
Minimalismi. Meillä on vain tämä yksi - ja erittän rajallinen - elämä. Vaikea käsittää miksi joillakin on pakkomielteenä tehdä siitä mahdollisimman kurjaa.
Oli varmaan tuo minimalismin idea tältä kirjoittajalta mennyt ohi. Tarkoitus on tehdä kaikesta mahdollisimman helppoa, ettei elämä ole pelkkää tavaroiden ylläpitoa, vaan on aikaa elää sen sijaan, että etsii tavaroita rojun keskeltä ja pyyhkii pölyjä vitriinistä.
Mautonta on,
Päreet
Kaislat
70 l värit
Rottinki
Liialliset tyynyt
Purnukat, purkit
3 jalkaiset tuolit
Pienet asunnot
Pienet huoneet
Nyt on keksitty, että puupintojen käyttäminen materiaaleissa (seinät, katto, lattia, huonekalut jne.) onkin hyvä. Ei ole pitkään siitä, kun puupintoja inhottiin.
Täysin valkoinen, jostain massakaupasta ostettuja huonekaluja täynnä oleva olohuone, eli perus suomalainen koti.
Sitä, että se sisustus pitää uusia trendikkäämäksi joka 3-5 vuoden välein. Mitä hemmettiä? Älytöntä tuhlausta ja roskaamista, jota väkisinkin tulee vaikka kuinka kierrätetään. Jos pitää paikat siistinä ja ehjinä eikä vaihdeta jatkuvasti sisustusta, niin mulle se on tärkeintä ja osoittaa vain fiksuutta ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vieras78954 kirjoitti:
Mun inhokiksi uusissa trendeissä on noussut beige. Kun joka kolkka asunnosta pitää olla beigeä ja greigeä niin tulee mieleen onko asukkaatkin yhtä värittömiä?
Tämä vimma jatkuu yleensä myös lastenhuoneisiin sekä pahimmassa tapauksessa lastenvaatteisiin ja leluihin. Kaikki pitää olla neutraalia, hajutonta ja mautonta.Olen samaa mieltä. Beige on jotenkin sellainen samea sävy. Koomisinta on, kun kaikki harmaa vaihdetaan nyt beigeen. Ollaan niin "erilaisia ja sisustetaan oman maun mukaan" ja päätetään vaihtaakin kaikki beigeksi. Miten omaperäistä!
Mä olen aina tykännyt harmaasta ja nyt kun se ei enää ole trendikästä niin löytyy halvalla kotiin vaikka mitä. Aivan uudenveroinen hattara matto 200x300cm harmaana maksoi torista 130e. Sen verran stalkkasin myyjän somea, koska nimi oli tuttu ja hän oli vaihtanut sen maton beigeen lähes samanlaiseen.
Mikään asunto ei ole niin ankea, kuin sillä tietyn sävyisellä harmaalla sisustettu. Sellainen oikein tumma harmaa. Ostitko tumman harmaan maton? Onko sohva saman värinen? Entä verhot? Onko jotkut Vallilan synkänharmaat? Tällainen synkänharmaa väri on karsein sisustusväri mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä miettinyt itsekin. Tulee joko kallista huoltaa tai kallista korjata. Muutenkin tuntuu vähän vieraalta, että jos siihen pihaan on varaa niin sen peittää sitten terassilla. Mutta meitä on moneksi.
No mutta kun pitää olla paikka niille rumille polyrottinkikalusteille ja isoille parvekeruukuille.
Sana aamiaiskaappi on jotenkin raivostuttava. Tulee mieleen aamu-uninen tahmeatukkainen ihminen joka maiskuttelee kuivaa suutaan vaeltaessaan pöpperisenä kurkkaamaan sinne aamiaiskaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieras78954 kirjoitti:
Mun inhokiksi uusissa trendeissä on noussut beige. Kun joka kolkka asunnosta pitää olla beigeä ja greigeä niin tulee mieleen onko asukkaatkin yhtä värittömiä?
Tämä vimma jatkuu yleensä myös lastenhuoneisiin sekä pahimmassa tapauksessa lastenvaatteisiin ja leluihin. Kaikki pitää olla neutraalia, hajutonta ja mautonta.Olen samaa mieltä. Beige on jotenkin sellainen samea sävy. Koomisinta on, kun kaikki harmaa vaihdetaan nyt beigeen. Ollaan niin "erilaisia ja sisustetaan oman maun mukaan" ja päätetään vaihtaakin kaikki beigeksi. Miten omaperäistä!
Mä olen aina tykännyt harmaasta ja nyt kun se ei enää ole trendikästä niin löytyy halvalla kotiin vaikka mitä. Aivan uudenveroinen hattara matto 200x300cm harmaana maksoi torista 130e. Sen verran stalkkasin myyjän somea, koska nimi oli tuttu ja hän oli vaihtanut sen maton beigeen lähes samanlaiseen.
Mikään asunto ei ole niin ankea, kuin sillä tietyn sävyisellä harmaalla sisustettu. Sellainen oikein tumma harmaa. Ostitko tumman harmaan maton? Onko sohva saman värinen? Entä verhot? Onko jotkut Vallilan synkänharmaat? Tällainen synkänharmaa väri on karsein sisustusväri mitä tiedän.
Vallilan kuosit on usein tosi synkkiä kaikinpuolin. Joku ankea maisema murretuin värein ja paljon sitä vankilaharmaata.
Vierailija kirjoitti:
Toi vaatekaapit keittiössä-lookki on mielestäni seurausta tälle keittiö olkkarin seinällä-trendille, kun halutaan keittiö pois silmistä mutta ei jostain syystä haluta väliseiniä.
Se on myös seitkytluviun tyyli joka on nyt trendikäs.
Kohta tulee kasarin pastellikaakelit ja kaaret.
Tummanharmaat hyvin pelkistetyt keittiön pinnat ja siihen päälle halpa, tummanharmaa laminaatti. Tuntuu että muuta ei nykyään näy..minusta järkyttävää.
Sellainen koti, mikä näyttää hotellihuoneelta. En myöskään aloittajan tapaan ymmärrä keittiöitä, jotka ei näytä keittiöiltä. Myös "harmaan eri sävyt" pitkin asuntoa ei puhuttele.