Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tuntuu olevan ärtynyt, kun joutuu "passaamaan" minua käydessäni kahvilla

Vierailija
10.11.2023 |

Äitini on 70-vuotias, ja itse kutsuu minua kahville heille. Käyn vain muutaman kerran vuodessa, ja heillä tosiaan käy paljon muitakin vieraita.

Olen huomannut, että äitini on jotenkin aivan ärtyneen oloinen, kun joutuu laittamaan kahvit pöytään minua varten. Itse hän kuitenkin istui kaikessa rauhassa palveltavana, kun kävimme hänen äitinsä luona tämän eläessä.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhat äidit ovat ongelmallisia.

Omani on kontrolloiva. Menin hänen luokseen ja jäin eteiseen juttelemaan. Hän kivahti: ota takki pois!

Minun kotonani hän käyttäytyy kuin omistaisi kotini ja minut. Olen nelikymppinen.

Vierailija
2/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän odottaa ehkä että passaisit ja palvelisit . Keskustelkaa asiasta . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa autolla reunasta kärsivää samanikäistä äitiäni kahvilla käydessä, hänelle se on kuitenkin hankalampaa iän vuoksikin nostella tarjottimia pöytään. Ei vaadi paljoa lisäponnistuksia auttaa kattamaan pöytä. 

Ja ei, omassa kodissani äiti saa olla kahvipöydässä ihan vaan passattavana. Eiköhän tuo ole aikoinaan passannut mua tarpeeksi sen 15 vuoden ajan, mitä kotona asuin :)

Vierailija
4/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa autolla reunasta kärsivää samanikäistä äitiäni kahvilla käydessä, hänelle se on kuitenkin hankalampaa iän vuoksikin nostella tarjottimia pöytään. Ei vaadi paljoa lisäponnistuksia auttaa kattamaan pöytä. 

Ja ei, omassa kodissani äiti saa olla kahvipöydässä ihan vaan passattavana. Eiköhän tuo ole aikoinaan passannut mua tarpeeksi sen 15 vuoden ajan, mitä kotona asuin :)

Kiitos autocorrect. Siis autella ja reumasta kärsivää, ei auto ja reuna..

Vierailija
5/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä menisin hänen kotiinsa passaamaan, kun hän kuitenkin iloisesti passaamaan esim. veljilleni kahvit pöytään huomattavasti useammin kuin minulle?

Ap

Vierailija
6/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä menisin hänen kotiinsa passaamaan, kun hän kuitenkin iloisesti passaamaan esim. veljilleni kahvit pöytään huomattavasti useammin kuin minulle?

Ap

*iloisesti passaa

Vierailija
7/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa ettei passaa. Entä jos ottaa mehun tai jonkun oman syömisen. Voithan säkin laittaa kahvia ja astiat. Riittääkö mukit?

Vierailija
8/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa ettei passaa. Entä jos ottaa mehun tai jonkun oman syömisen. Voithan säkin laittaa kahvia ja astiat. Riittääkö mukit?

En ymmärtänyt tästä mitään.

Vierailija
9/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi taivas. Ehkä sitten juon sen mehuni ihan vaan omassa kodissani, jos ei tuon vertaa viitsi. En ole mikään kynnysmatto. Kuten kirjoitin  kestitsee kyllä useita muita vieraita.

Ap

Vierailija
10/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet idiootti-äitisi kanssa tekemisissä? 

Vierailija
11/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei hän veljillesikin (tai miniöilleen...) ole ärtyisä heitä passatessaan? Jos et silloin ole paikalla?

Vierailija
12/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seuraavaksi sinne lattemuki kouraasa

minä jos menen äidille niin kyllä keitän kahvit joskus itse tai kannan kupit pöytään

Miksi ette osaa  tehdä yhdessä 

Vierailija
13/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät ettei hän veljillesikin (tai miniöilleen...) ole ärtyisä heitä passatessaan? Jos et silloin ole paikalla?

Olen joskus ollut samaan aikaan.

Ap

Vierailija
14/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että en tule kun olen vaivaksi.

Vierailija
15/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene seuraavaksi sinne lattemuki kouraasa

minä jos menen äidille niin kyllä keitän kahvit joskus itse tai kannan kupit pöytään

Miksi ette osaa  tehdä yhdessä 

En kyläile muitten kuin vanhempieni luona. Näen muita ihmisiä muissa merkeissä. Olen kuvitellut, että kylään mennessä ollaan vieraana, jolle edes keitetään kahvit ja laitetaan muki ja käntty pöytään.

Vierailija
16/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti ei päästänyt keittiöön pienenä eikä päästä nytkään, kun olen nelikymppinen.En osaa tehdä ruokaa.

Vierailija
17/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko ärtyminen välttämättä passaamisesta?

Vierailija
18/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että teillä ei oo kivaa yhdessä 

mikdi edes käyt kun et tykkää äidiltäsi? 

Vierailija
19/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin tähän vielä, että äitini on täysissä voimissaan. Oikeastaan hän on huomattavasti virkeämpi kuin minä masennukseni ja ahdistukseni kanssa.

Ap

Vierailija
20/63 |
10.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuon ikäisellä kädet eivät enää jaksa kantaa ja myös miehillä, ei pelkästään naisilla. Monet jo kärsivät kivuista, nivelrikosta ym. sairauksista, mutta ihmettelen ap, että et voi tehdä mitään vanhuksen hyväksi? Haluatko itse olla se, jolle tarjotaan kaikki eteen? Itse käyn vanhuksen luona ja tarjoaa minulle kahvit, ruoat ym. Niin toki palvelen häntä, ei minua haittaa lainkaan, kun sukulainen on jo 85-vuotias ja järki vielä toimii, mutta fysiikka ei toimi normaalisti ja se on toki ihan sallittua. Vien itse aina astiat pois ja olen tiskannut hänelle, laittanut ruokaa, vaikka ei olisi tarvinnut. Mutta haluan olla kohtelias vanhuksia kohtaan, kun he ovat jo suorittaneet suurimman osan omasta elämän tehtävästään. Toki ymmärrän myös, jos ap:n vanhus on ilkeä on tai  haluaa vain saada palveluksia, ettei puhu ystävällisesti toiselle ym. Jotain muuta kitkaa täytyy olla suhteessa ehkä? Emme voi tietää toisten suhteista täällä vauva.fi palstalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan