Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Jos nainen on sijoitettu muualle kuin keittiöön tai makkariin.
Täysin valkoharmaat kodit, ehkä hiukan beigeä ja joku musta tyyny. Näitä näkee todella paljon, melkein järjestään nuoret keskiluokkaiset perheet (naiset) sisustavat näin. Näyttää niin ankealta ja persoonattomalta, ei mitään omaa, ei mitään mikä kertoisi historiasta, voisi vaihtaa naapurin kanssa kämppää eikä kukaan varmaan edes huomaisi, että asukkaat ovat vaihtuneet!
Onneksi tämä trendi on menossa jo ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka kämppä itsetehty kirjoitti:
Olen katsellut vasta vähän aikaa uusia raksoja instassa ja yllätyin kuinka samanlaisia ne ovat!
Silmään kyllä tökkää, kun upean talon saunan lauteilta näkyy wc-pönttö, tai isojen ikkunoiden eteen rykästään selin upeaan maisemaan sohva. Tai pahimmassa tapauksessa se sohva työnnetään ikkunan eteen takaseinään kiinni. Ja sitten vielä kehutaan, kuinka valittiin isot ikkunat näkymän vuoksi.
Tai ulko ovelta sisään tultaessa on upean näköälan eteen olohuoneen ikkunan edessä mummon vanha verho..
Tai jokainen sohva on täytetty tyynyillä, niin ettei istumaan mahdu.
No jokainen sisustaa tavallaan, mutta ennen lopullista asunnon/talon piirustusten hyväksyttämistä olis näyttää ne jo rakentaneelle henkilölle, jolta voi tulla näkemyksiä mikä mitenkin toimii.
Meillä hyvä ystävä kyseenalaisti pari juttua, jotka muutettiin ja jälkeenpäin on oltu tosi tyytyväisiä. Toinen oli suihkuhuoneen ja saunan aluksi pienet viemäriritilät. Nyt ne on pitkulaiset koko matkan 2 suihkun kohdalla ja helppo nostaa ja siivota. Toinen oli keittiön muoto., jonka hän kokkina ehdotti sujuvammaksi.Minuakin kiinnostaa, miksi suomalaiset suosivat tuota saunan lauteilta näkymä pöntölle-ratkaisua uusissakin taloissaan. Joku pula-ajan jäänne? Päähänpinttymä? Rakko ei kestä kävellä huoneen läpi erilliseen vessaan?
Olisiko vesi- ja viemäriputkien sijoittelusta kyse? Saunan vieressä on pesuhuone, johon ne vedetään joka tapauksessa, niin pönttö siihen viereen tulee halvemmaksi, kuin putket vedettynä erikseen toiseen vessaan.
En minä ainakaan halua lähteä kesken löylyjen lompsimaan hikisenä tai märkänä ja saippuasena huoneiden läpi erilliseen vessaan, vielä vähemmän haluan joutua kuljettamaan taaperoa siinä eestaas. Totta helskutissa pesuhuoneessa pitää olla pönttö.
Pidätysongelma? Kannattaisi käydä lääkärissä, tuo varmaan vaan pahenee vanhemmiten:D
Meillä on ollut 4 lasta ja nyt 3 lastenlasta eikä koskaan ole kesken kaiken käyty vessassa eikä pissattu suihkussakaan ikinä. Tarvittaessa käyvät vessassa ennen pesulle/saunaan menoa ja pystyvät kyllä pidättämään sen 30-60min mikä saunoessa tai kylpiessä menee.
Meillä on jokaisessa talossa ollut vessa erillään saunan pesuhuoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut vasta vähän aikaa uusia raksoja instassa ja yllätyin kuinka samanlaisia ne ovat!
Silmään kyllä tökkää, kun upean talon saunan lauteilta näkyy wc-pönttö, tai isojen ikkunoiden eteen rykästään selin upeaan maisemaan sohva. Tai pahimmassa tapauksessa se sohva työnnetään ikkunan eteen takaseinään kiinni. Ja sitten vielä kehutaan, kuinka valittiin isot ikkunat näkymän vuoksi.
Tai ulko ovelta sisään tultaessa on upean näköälan eteen olohuoneen ikkunan edessä mummon vanha verho..
No jokainen sisustaa tavallaan, mutta ennen lopullista asunnon/talon piirustusten hyväksyttämistä olis näyttää ne jo rakentaneelle henkilölle, jolta voi tulla näkemyksiä mikä mitenkin toimii.
Meillä hyvä ystävä kyseenalaisti pari juttua, jotka muutettiin ja jälkeenpäin on oltu tosi tyytyväisiä. Toinen oli suihkuhuoneen ja saunan aluksi pienet viemäriritilät. Nyt ne on pitkulaiset koko matkan 2 suihkun kohdalla ja helppo nostaa ja siivota. Toinen oli keittiön muoto., jonka hän kokkina ehdotti sujuvammaksi.Minuakin kiinnostaa, miksi suomalaiset suosivat tuota saunan lauteilta näkymä pöntölle-ratkaisua uusissakin taloissaan. Joku pula-ajan jäänne? Päähänpinttymä? Rakko ei kestä kävellä huoneen läpi erilliseen vessaan?
Olisiko vesi- ja viemäriputkien sijoittelusta kyse? Saunan vieressä on pesuhuone, johon ne vedetään joka tapauksessa, niin pönttö siihen viereen tulee halvemmaksi, kuin putket vedettynä erikseen toiseen vessaan.
En minä ainakaan halua lähteä kesken löylyjen lompsimaan hikisenä tai märkänä ja saippuasena huoneiden läpi erilliseen vessaan, vielä vähemmän haluan joutua kuljettamaan taaperoa siinä eestaas. Totta helskutissa pesuhuoneessa pitää olla pönttö.
Pidätysongelma? Kannattaisi käydä lääkärissä, tuo varmaan vaan pahenee vanhemmiten:D
Meillä on ollut 4 lasta ja nyt 3 lastenlasta eikä koskaan ole kesken kaiken käyty vessassa eikä pissattu suihkussakaan ikinä. Tarvittaessa käyvät vessassa ennen pesulle/saunaan menoa ja pystyvät kyllä pidättämään sen 30-60min mikä saunoessa tai kylpiessä menee.
Mä kyllä ymmärrän sen että toinen wc-pönttö on pesuhuoneessa, se on ns. varavessa yleensä. Meillä ei oo pesuhuoneessa vaan siinä välissä on seinä sellainen huurrettu lasiovi. Mutta käytetään yleensä sitä toista erillistä joka on toisella puolella taloa. Mutta varavessa on oltava.
Erikoinen tuo aamiaskaappi. Tulee mieleen Airbnb kämpät, joissa aamupala kuuluu hintaan ja niistä usein löytyy pari normikaappia, josta löytyy kahvit, teet, murot, kupit ja kulhot. Mutta eikö nuo ihmiset kaipaa kahvia ja paahdettua leipää iltapäivälläkin?
Mun mielestä siinä on melkoinen ero, onko wc pesuhuoneessa esimerkiksi jonkinlaisella seinällä erotettuna vai onko lauteilta suorat näkymät pöntölle. En haluaisi lauteilta näkyvän edes suihkuja, mun mielestä ihmisillä pitää olla oikeus peseytyä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ymmärrän sen että toinen wc-pönttö on pesuhuoneessa, se on ns. varavessa yleensä. Meillä ei oo pesuhuoneessa vaan siinä välissä on seinä sellainen huurrettu lasiovi. Mutta käytetään yleensä sitä toista erillistä joka on toisella puolella taloa. Mutta varavessa on oltava.
Niin kyllä minä olen pitänyt sitä ihan budjettiratkaisuna. Varavessa on pakko olla, ja se ei ole mahtunut muualle tai olisi tullut kalliimmaksi rakentaa se sinne. Ja ilmeisesti joitakin ei vaan häiritse ja joillekin se on jopa pakollinen.. Itse tykkään että vessa on erillään (Meillä se on siinä suihkuhuoneen vieressä eli ei tarvi talon poikki kävellä märkänä), mutta myös joku seinäkkeellä erotettu ratkaisu voi olla ihan hyvä. Jos se pönttö törröttää keskellä suihkuhuonetta ja kastuu suihkuttaessa niin häiritsisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton. Eikai Siellä pöntöllä tarvitse paskoa kun joku on saunassa. Silloin voi käyttää sitä toista vessaa. Meillä on toinen pytty pesutiloissa ja tässä 15v asumisen aikana ei ole vielä koskaan tullut tilannetta, että olisi sitä pyttyä pitänyt käyttää silloin, kun joku on saunassa tai suihkussa.
No miksi sen pöntön pitää sitten olla siellä suihkussa?
Vierailija kirjoitti:
Täysin valkoharmaat kodit, ehkä hiukan beigeä ja joku musta tyyny. Näitä näkee todella paljon, melkein järjestään nuoret keskiluokkaiset perheet (naiset) sisustavat näin. Näyttää niin ankealta ja persoonattomalta, ei mitään omaa, ei mitään mikä kertoisi historiasta, voisi vaihtaa naapurin kanssa kämppää eikä kukaan varmaan edes huomaisi, että asukkaat ovat vaihtuneet!
Miten sitä historiaa voi olla, jos asunto on uusi? Vaikka olisi vanhakin talo, niin yleensä se perhe alkaa sinne sitten pikkuhiljaa asettua ja historia kyllä löytyy ajan kanssa. Ei kaikilla ole mitään mummon ja kummin vanhoja tavaroita. Ensin asutaan ehkä opiskelijakämpässä ja sitten muutetaan siihen seuraavaan kotiin ja sitten rakennetaan ja ostetaan se perhekoti ja yleensä vasta siihen aletaan panostamaan sitten kunnolla. Kyllähän lähes kaikkien kuusikymppisten kotona voi sen asumisen historian nähdä, koska sitä on vuosia luotu. Me rakennettiin talo vuonna 2019 ja miten näin uudessa kodissa voi mitään historiaa vielä nähdä. On meillä vanhoja astioita, jotka ovat suvun vanhoja. Tämä talo on uusi ja näyttää uudelta. Molempien isovanhemmat ovat vielä hengissä ja asuvat omissa taloissaan. Emme ole saaneet mitään perintökalusteita mistään.
Miksi on jotenkin väärin ja syntiä tykätä valkoisesta? Tuntuu, että nykyään on jotenkin pakotettava itsensä vihaamaan valkoista ja otettava väkisin kotiin jotain muuta, koska hyvä ettet joudu tappolistalle sen takia, että kodissa on valkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton. Eikai Siellä pöntöllä tarvitse paskoa kun joku on saunassa. Silloin voi käyttää sitä toista vessaa. Meillä on toinen pytty pesutiloissa ja tässä 15v asumisen aikana ei ole vielä koskaan tullut tilannetta, että olisi sitä pyttyä pitänyt käyttää silloin, kun joku on saunassa tai suihkussa.
No miksi sen pöntön pitää sitten olla siellä suihkussa?
Koska se on ihan hyvä paikka ns varavessalle.
Meillä on varavessa teknisessä tilassa. Ei siellä vieraiden tarvitse käydä. Ollut oikein kelpo ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä historiaa voi olla, jos asunto on uusi? Vaikka olisi vanhakin talo, niin yleensä se perhe alkaa sinne sitten pikkuhiljaa asettua ja historia kyllä löytyy ajan kanssa. Ei kaikilla ole mitään mummon ja kummin vanhoja tavaroita. Ensin asutaan ehkä opiskelijakämpässä ja sitten muutetaan siihen seuraavaan kotiin ja sitten rakennetaan ja ostetaan se perhekoti ja yleensä vasta siihen aletaan panostamaan sitten kunnolla. Kyllähän lähes kaikkien kuusikymppisten kotona voi sen asumisen historian nähdä, koska sitä on vuosia luotu. Me rakennettiin talo vuonna 2019 ja miten näin uudessa kodissa voi mitään historiaa vielä nähdä. On meillä vanhoja astioita, jotka ovat suvun vanhoja. Tämä talo on uusi ja näyttää uudelta. Molempien isovanhemmat ovat vielä hengissä ja asuvat omissa taloissaan. Emme ole saaneet mitään perintökalusteita mistään.
Miksi on jotenkin väärin ja syntiä tykätä valkoisesta? Tuntuu, että nykyään on jotenkin pakotettava itsensä vihaamaan valkoista ja otettava väkisin kotiin jotain muuta, koska hyvä ettet joudu tappolistalle sen takia, että kodissa on valkoista.
Menikö tunteisiin?
Järkevät neliöt kannattaa olla. Aivan turhaa rakentaa määräänsä isompaa taloa. Meillä on 147m2 ja neljälle hengelle on liikaa. Pakko myöntää, että telkkaria en kuuna päivänä laittaisi olohuoneeseen, vaan jatkossakin ehdottomasti erillinen tila televisiolle, mutta kaikki tarvittava mahtuisi meillä noin 120m2, jos haluaisi myös riittävästi väljyyttä, mutta jos kompaktisti haluaisi asua, niin 100m2 riittäisi hyvin.
Ennemmin iso tontti. En siis käsitä näitä "pitää olla tilaa hengittää ja iso talo" ja sitten rakennettaan muka hieno iso talo ja tontti on joku 800m2. Ennemmin asuisin rivitalossa, jos ei ole isoon tonttiin varaa tai mahdollisuutta.
En ole mikään puutarhanhoitaja itsekään ja ei jakseta pihatöitä. Meidän tontti on 1600m2 ja eihän tämäkään iso ole, mutta tässä ei ole pihan kanssa mitään sen kummempaa tekemistä ja sopii "laiskalle". Pihaa on kuitenkin sen verran, että lapsilla on tilaa pelata ja telmiä ja ei naapurit eivät hengitä ikkunan takana. On trampoliini, leikkimökki, keinut, hiekkalaatikko, palju yms ja jää tytöille vielä pelikenttää vähän esim jalkapallolle.
Vierailija kirjoitti:
Järkevät neliöt kannattaa olla. Aivan turhaa rakentaa määräänsä isompaa taloa. Meillä on 147m2 ja neljälle hengelle on liikaa. Pakko myöntää, että telkkaria en kuuna päivänä laittaisi olohuoneeseen, vaan jatkossakin ehdottomasti erillinen tila televisiolle, mutta kaikki tarvittava mahtuisi meillä noin 120m2, jos haluaisi myös riittävästi väljyyttä, mutta jos kompaktisti haluaisi asua, niin 100m2 riittäisi hyvin.
Ennemmin iso tontti. En siis käsitä näitä "pitää olla tilaa hengittää ja iso talo" ja sitten rakennettaan muka hieno iso talo ja tontti on joku 800m2. Ennemmin asuisin rivitalossa, jos ei ole isoon tonttiin varaa tai mahdollisuutta.
En ole mikään puutarhanhoitaja itsekään ja ei jakseta pihatöitä. Meidän tontti on 1600m2 ja eihän tämäkään iso ole, mutta tässä ei ole pihan kanssa mitään sen kummempaa tekemistä ja sopii "laiskalle". Pihaa on kuitenkin sen verran, että lapsilla on tilaa pelata ja telmiä ja ei naapurit eivät hengitä ikkunan takana. On trampoliini, leikkimökki, keinut, hiekkalaatikko, palju yms ja jää tytöille vielä pelikenttää vähän esim jalkapallolle.
Tontin rakenteestahan se on kiinni.
1. talossamme oli 1200m2, aika perinteinen pengerretty puutarha nurmikkoineen
2. 3000m2 kalliota, mustikkametsää ja terasseja uima-altaineen. Pari kukkapenkkiä. Ehdottomasti helpoin
3. 800m2 "englantilaistyylinen" puutarha. Satoja kukkia, kasvihuone, kasvimaa, hedelmiä ja marjapuskia. Työläin ja kaunein. Ihan riittävän kokoinen toteuttaa puutarhaunelmiani:) Parasta se että leikkipuisto on pensasaitamme takana ja siellä keinut, hiekkalaatikot, liukumäet yms tarpeelliset
Harmaa, harmaa, harmaa, musta ja valkoinen.
Ei MITÄÄN värisilmää, eikä uskallusta.
Tai
Ylivärikäs sekamelska.
Asunnossa tärkeintä ovat isot ikkunat.Kylpyhuoneessa pitää aina olla ikkuna. Samoin saunassa ja vaatehuoneessa.
Itse pidän avokeittiöstä, koska minulla ei ole palvelijaa, joka kokkaisi keittiössä piilossa.
French door jääkaappi on ihan must. Samoin keittiön yläkaapit. Aamiaiskaappi leveänä pitää kodin siistinä liioista töryistä.
Vaatteille pitää olla paljon tankotilaa, kahdessa kerroksessa. Sisäovet pariovia, tekevät avaramman vaikutelman.
Sähköpistokkeet pois lattian rajasta, käden korkeudelle. Sähköpistokkeita pitää olla tolkuton määrä, jos kerran jatkojohtoja ei saisi käyttää missään laitteessa. Ilmastointi on nykyään usein riittämätön.
Naapurin äänet eivät saa kuulua. Parveke saa olla suuri.
70 lukua ja niitä kirkuvia värejä.. Itse kun on elänyt 70 luvulla niin se on vanhaa, ei "retroa", kaikki värit sekaisin aiheuttaa migreenin. Mun kotona on rauhallinen tunnelma ja pitääkin olla.
Nykyään uusissa omakotitaloissa on melkein järjestään todella isoja ikkunoita, usein olohuoneessa ja esimerkiksi ruokailutilassa suorastaan ikkunaseinä. Tämä on minusta kiva trendi: Valoa riittää ja luonto vuodenaikoineen tulee ikään kuin osaksi kotia.
Se, mitä en voi käsittää, on tällaisten lasiseinäisten talojen rakentaminen tiheään asutulle omakotitaloalueelle, jossa tontit tuntuvat pienenevän vuosi vuodelta.
Olen käynyt useissa uusissa omakotitaloissa, joista esimerkiksi ruokailutilan valtavasta ikkunasta on näköala naapurin terassille 20 metrin päähän tai olohuoneen valtava ikkunat avaavat maiseman 50 metrin päähän naapurin autokatokseen.
Jos haluaa maisemaikkunan, niin pitäisi olla myös se maisema.
Huvittavaa, kun monet ilkkuvat sitä perus mustaharmaavalkoista sisustusta tai bohoa, kun on niin persoonaton ja massaa. Sitten se oma "mä kerään kaikkea outoa ja oon vähän tämmönen erilainen" sisustus eli kalloja ja kehystettyjä ötököitä sekä täytettyjä eläimiä. Voisi melkein sanoa tän olevan yhtä yleistä kuin boho, mutta ei uniikit "en kuulu joukkoon" lumihiutaleet sitä suostu näkemään.
Eihän sinne pesutilojen vessaan tarvitse mennä, jos joku saunoo. Voi käyttää silloin sitä toista vessaa.