Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
921/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, kun monet ilkkuvat sitä perus mustaharmaavalkoista sisustusta tai bohoa, kun on niin persoonaton ja massaa. Sitten se oma "mä kerään kaikkea outoa ja oon vähän tämmönen erilainen" sisustus eli kalloja ja kehystettyjä ötököitä sekä täytettyjä eläimiä. Voisi melkein sanoa tän olevan yhtä yleistä kuin boho, mutta ei uniikit "en kuulu joukkoon" lumihiutaleet sitä suostu näkemään.

Tämä on kyllä totta. En ole kovin innokas sisustaja itse. Mun täytyy sanoa, että en ole käynyt eläissäni yhdessäkään ns sisustuslehtikodissa. Siis sellaisella valkoisessa, avarassa ja missä on kaikki viimeisen päälle. Beige, valkoinen, musta, harmaa, rimaseinä tms ei kyllä edusta mitään suomalaista sisustusta sen enempää, kuin retro, värikkyys, kirppistyyli tms.

Ihan tavallinen suomalainen koti on kaikkea muuta kuin hieman minimalistinen vaalea uudehko talo.

Somessa esillä on eniten näitä tietynlaisia koteja ja varmaan se luo illuusion, että kaikilla näyttää tuolta. Harvalla näyttää. Samalla se vähän kuin oikeuttaa mollaamaan näitä koteja ja ollen itse muka niin erilaisia ja persoonallisia, vaikka todellisuudessa on itse enemmän sitä massaa.

Vierailija
922/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boho-tyyli vähän pelottaa. Kuivat heinät ja palavat kynttilät eivät ole hyvä yhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
923/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lattiaan asti olevat valtavat ikkunat, keittiökalusteet piilotettu kaappeihin, valtava huonekorkeus, miten niitä lamppujakaan vaihtaa kun ei edes A- tikkailla ylety

helena lapinniemi

Vierailija
924/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se koti on ollut oman aikakautensa kuva. Kasaritalo, ysäritalo, rintamamiestalot jne. Sama on pätenyt sisustamiseenkin. Kyllähän sitä edelleen puhutaan esim "tyypillinen 70l sisustus" tai "sellaiset ysärisohvat" jne.

925/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pistää silmään  telkkarin kotijutuissa ettei kenelläkään näy olevan lemmikkejä vaikka suomessa on  yli puoili miljoonaa koiraa ja melkein yhtä paljon kissjaja sitten vielä muut lemmikit ja akvaariot. Its asun tavallisessa puutalossa ja paras juttu on koiranluukku taka-ovessa ja tarha  talon ympärillä

helena lapinniemi

Vierailija
926/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytaloissa tehokkaat liesituulettimet ja tehokas ilmanvaihto. Mikään rasvapöly tai käry ei leijaile yhtään mihinkään. Aivan lööperiä tuollainen. Teen talojen kuntokartoituksia työkseni ja tiedän mistä puhun.

Tupakettiöitä on ollut aina. Ennenhän rakennettiin nimenomaan suuri tupa. Erillinen keittiö on enemmänkin se muoti-ilmiö.

Vierailija
927/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun inhokiksi uusissa trendeissä on noussut beige. Kun joka kolkka asunnosta pitää olla beigeä ja greigeä niin tulee mieleen onko asukkaatkin yhtä värittömiä?

Tämä vimma jatkuu yleensä myös lastenhuoneisiin sekä pahimmassa tapauksessa lastenvaatteisiin ja leluihin. Kaikki pitää olla neutraalia, hajutonta ja mautonta.

Vierailija
928/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adira kirjoitti:

se pistää silmään  telkkarin kotijutuissa ettei kenelläkään näy olevan lemmikkejä vaikka suomessa on  yli puoili miljoonaa koiraa ja melkein yhtä paljon kissjaja sitten vielä muut lemmikit ja akvaariot. Its asun tavallisessa puutalossa ja paras juttu on koiranluukku taka-ovessa ja tarha  talon ympärillä

Esim Suomen kaunein koti ohjelmassa koteja siivotaan huolella ennen kuvausryhmän tuloa ja lemmikit ovat yleensä muualla. Esim remppa vai muutto suomi ohjelmassa taas kyllä tehtiin kissoille ruokailupaikkoja yms. On niitä eläimiä siis.

Vierailija
929/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras78954 kirjoitti:

Mun inhokiksi uusissa trendeissä on noussut beige. Kun joka kolkka asunnosta pitää olla beigeä ja greigeä niin tulee mieleen onko asukkaatkin yhtä värittömiä?

Tämä vimma jatkuu yleensä myös lastenhuoneisiin sekä pahimmassa tapauksessa lastenvaatteisiin ja leluihin. Kaikki pitää olla neutraalia, hajutonta ja mautonta.

Olen samaa mieltä. Beige on jotenkin sellainen samea sävy. Koomisinta on, kun kaikki harmaa vaihdetaan nyt beigeen. Ollaan niin "erilaisia ja sisustetaan oman maun mukaan" ja päätetään vaihtaakin kaikki beigeksi. Miten omaperäistä!

Mä olen aina tykännyt harmaasta ja nyt kun se ei enää ole trendikästä niin löytyy halvalla kotiin vaikka mitä. Aivan uudenveroinen hattara matto 200x300cm harmaana maksoi torista 130e. Sen verran stalkkasin myyjän somea, koska nimi oli tuttu ja hän oli vaihtanut sen maton beigeen lähes samanlaiseen.

Vierailija
930/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä samoilla linjoilla tuosta, että on jotenkin väärin tykätä valkoisesta. Miksi ihmeessä se valkoinen värinä olisi jotenkin huonompi kuin liila, oranssi tai vaikkapa sininen?

Vierailija
931/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adira kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä jotka sisustavat kotinsa niin ettei se ole eläimelle sopiva. Tarkoitan sitä, että on esim vaaleita värejä ja kynttilöitä siellä täällä ja joka nurkka täys tavaraa niin ettei koira voi häntää heilauttaa ilman että jotain kaatuu. Ei sisällä toki riehua tarvitse, mutta pitäisi kyllä olla tilaa eläimen kulkea ja olla makuupaikkoja ja virikkeitä.

Vierailija
932/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat hyvät tavarat otetaan tuolla vastaan mielellään, jos löytyy listalta:

https://autaukrainaa.fi/

Vierailija
933/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykytaloissa tehokkaat liesituulettimet ja tehokas ilmanvaihto. Mikään rasvapöly tai käry ei leijaile yhtään mihinkään. Aivan lööperiä tuollainen. Teen talojen kuntokartoituksia työkseni ja tiedän mistä puhun.

Tupakettiöitä on ollut aina. Ennenhän rakennettiin nimenomaan suuri tupa. Erillinen keittiö on enemmänkin se muoti-ilmiö.

Nimenomaan ennen oli suuri tupa, ei sellaista kääpiöoleskelutilaa kuin nykyisin.

Vierailija
934/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se koti on ollut oman aikakautensa kuva. Kasaritalo, ysäritalo, rintamamiestalot jne. Sama on pätenyt sisustamiseenkin. Kyllähän sitä edelleen puhutaan esim "tyypillinen 70l sisustus" tai "sellaiset ysärisohvat" jne.

Jep. Tummanruskea - voiko olla yhtään seitkytlukulaisempaa väriä? Ei voi, jos ei sitten oranssi tai myrkynvihreä. 😁

Vierailija
935/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään uusissa omakotitaloissa on melkein järjestään todella isoja ikkunoita, usein olohuoneessa ja esimerkiksi ruokailutilassa suorastaan ikkunaseinä. Tämä on minusta kiva trendi: Valoa riittää ja luonto vuodenaikoineen tulee ikään kuin osaksi kotia.

Se, mitä en voi käsittää, on tällaisten lasiseinäisten talojen rakentaminen tiheään asutulle omakotitaloalueelle, jossa tontit tuntuvat pienenevän vuosi vuodelta. 

Olen käynyt useissa uusissa omakotitaloissa, joista esimerkiksi ruokailutilan valtavasta ikkunasta on näköala naapurin terassille 20 metrin päähän tai olohuoneen valtava ikkunat avaavat maiseman 50 metrin päähän naapurin autokatokseen. 

Jos haluaa maisemaikkunan, niin pitäisi olla myös se maisema.

Just tätä olen ihmetellyt itsekin! Joka huoneessa lattiaan asti ulottuvat ikkunat niin, että käytännössä on pakko hankkia semmoiset kaihtimet jotka peittää vähintään puoli ikkunaa, ellei halua että kadulta ja naapurin pihasta ole ihan suora näkymä sisälle. Jotkut talot on suorastaan ihan kuin jotain terraarioita, halukkaat voi seurata kadulta perheen elämää täysin selvästi. Jopa vessassa saattaa olla iso ikkuna! Isot ikkunat on tosi ihanat, jos ne avautuu semmoiseen suuntaan josta on jotain nähtävää tai luontoa, siis muutakin kuin katu tai naapurin olohuone.

Vierailija
936/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään uusissa omakotitaloissa on melkein järjestään todella isoja ikkunoita, usein olohuoneessa ja esimerkiksi ruokailutilassa suorastaan ikkunaseinä. Tämä on minusta kiva trendi: Valoa riittää ja luonto vuodenaikoineen tulee ikään kuin osaksi kotia.

Se, mitä en voi käsittää, on tällaisten lasiseinäisten talojen rakentaminen tiheään asutulle omakotitaloalueelle, jossa tontit tuntuvat pienenevän vuosi vuodelta. 

Olen käynyt useissa uusissa omakotitaloissa, joista esimerkiksi ruokailutilan valtavasta ikkunasta on näköala naapurin terassille 20 metrin päähän tai olohuoneen valtava ikkunat avaavat maiseman 50 metrin päähän naapurin autokatokseen. 

Jos haluaa maisemaikkunan, niin pitäisi olla myös se maisema.

Yhden tutun uudehkon omakotitalon isoista ikkunoista on hyvä näkymä, suoraan naapurin olohuoneen isoista ikkunoista sisään. Melkein voi katsella naapurin isostatelkkarista ohjelmat siitä omalta sohvalta. On siinä kesäisin jotain pensaita välissä, mutta puolet vuodesta niissä ei ole lehtiä.

Vierailija
937/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adira kirjoitti:

Monissa remppaohjelmissa kyllä rakennetaan lemmikeitten ehdoilla, tehdään kurapistettä ja koiralle sopivaa pihaa, kissojen ruokailupaikkaa ym.

Vierailija
938/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän postauksessa aloituksessa sanotaan, että nyt ei haeta värejä vaan jotain pysyvämpiä ratkaisuja. Koko ketju on silti täynnä "beige, kukkakuosi, ruskea, harmaa, valkoinen" yms vastauksia.

Itse en tykkää rimaseinistä tai sormipaneelista.

Vierailija
939/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiösaareke, kaksi lavuaaria kylppärissä, korkeat huoneet ja ikkunat (miten peset ne?) Talon eteen tai ympärille rakennettu terassi, polyrottinkikalusteet, kesäkeittiö. Siinä muutamia elementtejä, jotka pitää nykyisin kaikilla olla.

Vierailija
940/1433 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalismi. Meillä on vain tämä yksi - ja erittän rajallinen - elämä. Vaikea käsittää miksi joillakin on pakkomielteenä tehdä siitä mahdollisimman kurjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi