Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?
Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.
Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.
Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.
Kommentit (1433)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen teddykankainen nojatuoli, joka on nyt "kaikilla". Näyttää kuin tuoli olisi päällystetty nyljetyllä pehmolelulla.
Varmaan teddykankainen näyttääkin, mutta muutamassa kaupasssa olen nähnyt oikealla turkiksella päällystetyn ja ne oli kyllä upeat. Feikki on aina feikkiä. Sama se on eräät muut halpisjäljitelmät, esim simpukankuori- tai höyhenvalaisimesta. Tai tekonahkasohvat.
Myös hienoa tekoturkista tai laadukasta keinonahkaa on olemassa. Tuo teddykangas on asia erikseen, koska se on niin muovisen näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on musta keittiö ja tykkään kyllä. Toki mun on ihan pakko tunnustaa, että nyt laittaisin valkoisen, jos saisin valita uudestaan.
Edellisessä kodissa oli avokeittiö ja mä tykkäsin. Nyt on erillinen keittiö ja en tykkää. Koko talo näyttää hassulta, kun on vaan seiniä joka puolella. Neliöitä on onneksi paljon.
Onhan paljon muitakin kuin musta tai valkoinen.
Nämä ovat niin mielipideasioita, mutta itse en kovin helpolla luopuisi keittiön kuivauskaapista ja muutenkaan yläkaapeista, vaikka olenkin modernin ja selkeän sisustuksen ystävä. Olen naiseksi aika pitkä ja pidän siitä, että saan ottaa esim lasit yläkaapista eikä tarvitse kumartua ottamaan kaikkea alakaapeista/laatikoista. Ihmettelen myös, miten niin moni uuden keittiön laittaja ei kiinnitä huomiota ergonomiaan vaan mennään se ajatus edellä, että keittiön pitää olla mahdollisimman selkeä ja huomaamaton, mikä tarkoittaa esim sitä, että astianpesukonetta tai uunia ei nosteta ergonomisesti oikealle korkeudelle, koska se rikkoisi harmonian. Kukin toki tavallaan, tärkeintähän että itse viihtyy kodissaan, mutta keittiö on paikka, jonka suunnittelun itse aloittaisin toiminnot ja ergonomiaa edellä, ulkonäkö vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on musta keittiö ja tykkään kyllä. Toki mun on ihan pakko tunnustaa, että nyt laittaisin valkoisen, jos saisin valita uudestaan.
Edellisessä kodissa oli avokeittiö ja mä tykkäsin. Nyt on erillinen keittiö ja en tykkää. Koko talo näyttää hassulta, kun on vaan seiniä joka puolella. Neliöitä on onneksi paljon.
Onhan paljon muitakin kuin musta tai valkoinen.
Pidän väreistä, mutta olen vaaleuden ystävä enkä valitsisi keittiön väriksi koskaan muuta kuin valkoisen. Se on aina freesi eikä kyllästytä ajan kuluessa. Ilmettä saa myös muulla kuin värivalinnalla.
On jo varmaan sanottu, mutta niitä helkkarin heiniä tai mitä ruokoja lie joka maljakossa ja lampuissa jne.
En ymmärrä sitä että lässytetään jostain krääsästä, jota ihmiset kantavat kotiinsa. Kukin tekee olinpaikkansa makunsa mukaan, sisustelija on täysin turha tyyppi ammatteineen ja tyynyineen.
Musta, valkonen tai harmaa kliininen sisustus. Sisutustaulut (mietelauseita) kans yök.
Keittiö, jossa yläkaappien tilalla avohyllyjä, ja ne hyllyt täynnä kippoja ja kuppeja. Näyttää kivalta, joo, mutta sitä rasvapölyä on toooosi ihana pyyhkiä viikoittain pois.
Valkoinen sauna, tai saunan suihkun puoleinen seinä kokonaan lasia. Komeet kalkkitahrat..
Pyöreät tiskialtaat
Keittiössä ei kuivauskaappia. Miksi Oi miksi
Minimakuuhuoneet
Miniterassit jotka ovat melkein kiinni tiessä
Kiiltovalkoinen keittiössä
Ei ole sisustusta, mutta isot tyhjät nurmikentät puutarhassa. Hirveä työ leikata ja ei ole ilo edes silmälle.
Keittiöissä hyllyt kaappien sijaan!
Keittiön kaappien pitäisi olla kattoon asti. Inhoan sitä pölynkeräystasoa kaappien päällä!
Vierailija kirjoitti:
Keittiö, jossa yläkaappien tilalla avohyllyjä, ja ne hyllyt täynnä kippoja ja kuppeja. Näyttää kivalta, joo, mutta sitä rasvapölyä on toooosi ihana pyyhkiä viikoittain pois.
Tämä. Yksi tuttavapariskunta teetätti hiljattain ison keittiörempan, jossa kaikki yläkaapit purettiin pois ja liesituuletin myös. Tilalle tuli muutamia hyllyjä, joissa säilyttävät mm. viinilaseja ja muuta sopivaksi katsomaansa astiastoa. Kun ihmettelin, että eivätkö minkäänlaista liesituuletinta meinaa laittaa, niin totesivat, että voi avata ikkunan sitten, kun oikein jotain käristää. En ymmärrä. Joo ei ne huoneilmaan palauttavat liesituulettimet tokikaan kaikkea rasvaa vedä, mutta kyllä niihin suodattimiin jotain jää. Tää perhe vielä harrastaa ruuanlaittoa, mutta silti piti mennä trendi edellä.
Kaikki beigeä, greigeä vai mitä lie. Oli kyseessä lastenhuone, keittiö, olohuone tai makuuhuone.
Tulee olo että kyseisen sisustus suunnan omaavien persoona ja koko elämä on yhtä tylsää ja nuivaa kuin sisustuksensakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makrameet, tekstitaulut, värittömyys. Valkoista ja mustaa, ehkä vähän beigeä tai harmaata.
Tuollaisista kodeista tulee persoonaton ja mileikuvitukseton kuva. Usein tuollaisissa kodeissa asuu ihmisiä joilla ei ole omaa makua tai tyyliä. Pukeudutaankin vain viimeiseen muotiin, vaikka se ei omalle kropalle sopisi.
Tuollaisessa kodissa asuu ennemminkin ihminen joka tykkää että kotona näkymä on rauhaisa ja seesteinen.
Mä en ymmärrä tuota asennetta, että värit ei voi olla rauhallisia ja seesteisiä. Jos miettii vaikka luontoa, niin mun mielestä syksyinen ruskametsä on rauhoittava ympäristö, vaikka se on täynnä värejä, kun taas luminen järvimaisema on kyllä avara ja vaalea, mutta ei todellakaan rauhoittava tai kutsuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pönttö ei voi olla pesuhuoneessa? Eikai siellä tarvitse silloin istua, jos joku on saunassa. äly hoi.
Pönttö pesuhuoneessa on ihan käytännöllinen perheasunnoissa. Tulee lisää wcitä ilman lisäneliöitä, monesti pesuhuoneessa ikkuna, voi tuulettaa tehokkaammin hajut heti pois jne.
Yksi sisustustrendi mitä en ymmärrä on on yläkaappien korvaaminen hyllyillä keittiössä ja keittiön pöytätasot jotka eivät kestä vettä. Yhtä järkevää kuin valesokkelitalojen rakentaminen 70-80 luvulla: ulkonäkö ajaa käytännöllisyyden ohi, tarkoittaa nopeaa remppatarvetta. Ei kovin kestävää kehitystä ja eikö sen nyt pitäisi olla nykyään kaikessa se tärkein kriteeri?
Olen aina inhonnut vessanpyttyä saunan pesuhuoneessa mutta nyt tässä 3. pikkutalossamme sellainen on kompromissina neliöiden vähyydelle. Tosin iso pesuhuone on jaettu seinäkkeillä kahteen osaan - toisella puolella suihku ja amme ja toisella lavuaari tasoineen ja pytty yhdellä seinällä ja naulakko ja penkki vastapäätä. Saunasta jos tarkkaan kurkkii näkee pytyn, ammeesta ei. Periaatteessa tuossa voisi olla vaikka ovi välissä mutta nyt vain leveä aukko.
Soma kirjoitti:
Valkoinen sauna, tai saunan suihkun puoleinen seinä kokonaan lasia. Komeet kalkkitahrat..
Pyöreät tiskialtaat
Keittiössä ei kuivauskaappia. Miksi Oi miksi
Minimakuuhuoneet
Miniterassit jotka ovat melkein kiinni tiessä
Kiiltovalkoinen keittiössä
Ei ole sisustusta, mutta isot tyhjät nurmikentät puutarhassa. Hirveä työ leikata ja ei ole ilo edes silmälle.
Meillä on lasiseinä saunassa mutta ei siinä kyllä mitään kalkkitahroja ole? Lääppään veden heti pois laseista jos sitä roiskuu suihkusta ja pesen n kerran kk.
Makuuhuoneet teimme tarkoituksella pieniksi koska meille on tärkeämpää iso keittiö ja oleskelutilat. Makuuhuoneessa vain nukutaan.
Kiiltovalkoinen keittiö on ihana! Mikään keittiöistämme ei ole ollut niin siisti ja huoleton kuin edellisen talon kiiltovalkoinen! Vielä 13v jälkeen myydessä ostajat luuli sen olevan vasta uusittu.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat niin mielipideasioita, mutta itse en kovin helpolla luopuisi keittiön kuivauskaapista ja muutenkaan yläkaapeista, vaikka olenkin modernin ja selkeän sisustuksen ystävä. Olen naiseksi aika pitkä ja pidän siitä, että saan ottaa esim lasit yläkaapista eikä tarvitse kumartua ottamaan kaikkea alakaapeista/laatikoista. Ihmettelen myös, miten niin moni uuden keittiön laittaja ei kiinnitä huomiota ergonomiaan vaan mennään se ajatus edellä, että keittiön pitää olla mahdollisimman selkeä ja huomaamaton, mikä tarkoittaa esim sitä, että astianpesukonetta tai uunia ei nosteta ergonomisesti oikealle korkeudelle, koska se rikkoisi harmonian. Kukin toki tavallaan, tärkeintähän että itse viihtyy kodissaan, mutta keittiö on paikka, jonka suunnittelun itse aloittaisin toiminnot ja ergonomiaa edellä, ulkonäkö vasta sitten.
En tiedä, mutta tuskin ihmistä on tarkoitettu seisomaan selkäranka tönkkönä ilman taivutuksia ja kurotteluja. Itse en siis koe ongelmana mennä kyykkyyn, kun vilkaisen uunissa kypsyvän ruoan tai leipomuksen tilannetta, ei ole ongelma taivuttaa selkää kun otan uunista ruoan pois tai tyhjennän tiskikoneen alatasoa. Ei ole myöskään ongelma suoristaa käsiä ylös, kun kurotan jotain ylemmiltä hyllyiltä.
Selkävaivaiset erikseen, mutta terveellä selällä en ymmärrä, että tiskarin ja uunin pitäisi olla ergonomisella korkeudella. Varsinkin, kun siinä tiskikoneen äärellä vietetään max 10 min, ruoan uunista otto vie sekunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makrameet, tekstitaulut, värittömyys. Valkoista ja mustaa, ehkä vähän beigeä tai harmaata.
Tuollaisista kodeista tulee persoonaton ja mileikuvitukseton kuva. Usein tuollaisissa kodeissa asuu ihmisiä joilla ei ole omaa makua tai tyyliä. Pukeudutaankin vain viimeiseen muotiin, vaikka se ei omalle kropalle sopisi.
Tuollaisessa kodissa asuu ennemminkin ihminen joka tykkää että kotona näkymä on rauhaisa ja seesteinen.
Mä en ymmärrä tuota asennetta, että värit ei voi olla rauhallisia ja seesteisiä. Jos miettii vaikka luontoa, niin mun mielestä syksyinen ruskametsä on rauhoittava ympäristö, vaikka se on täynnä värejä, kun taas luminen järvimaisema on kyllä avara ja vaalea, mutta ei todellakaan rauhoittava tai kutsuva.
Tämä. Muu elämä voi räiskyä mutta kotona pitää olla rauhalliset sävyt.
Liian pienet huoneet ja liian vähän kaappeja. Ja esim. eteisessä avonaulakko kaappien sijaan.
Nainen joka ei meinaa pysyä keittiössä vaan yrittää siirtyä koristamaan kehollaan muita huoneita