Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
05.12.2021 |

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä? En tarkoita nyt varsinaisesti mitään värejä, koska niitä on aina helppo tuoda lisää tai poistaa, vaa jotain vähän pysyvämpiä.

Mä en ymmärrä tätä, että miksi keittiö ei saa näyttää keittiöltä, vaan pitää näyttää siltä, että olisi vaatekaapit keittiössä.

Meillä on aina keittiön tasot täysin tyhjät kahvinkeitintä lukuunottamatta, joten en tarvitse mitään aamiaiskaappeja tai vaatekaappeja keittiööni. Keittiö saa mun mielestä näyttää keittiöltä. Rakennamme nyt uutta taloa ja astianpesukoneen haluan integroituna, mutta muuten mun mielestä keittiö saa ihan näyttää keittiöltä. Mainittakoon vielä, että olen hyvin minimalistisen ja pelkistetyn tyylin ystävä kyllä noin muuten.

Kommentit (1433)

Vierailija
821/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilta-tuoleja löytyy myös useasti lavoilta. Semmonen oli kellopeliappelsiinissakin.

Me tarjottiin näitä 10€/kpl, hyväkuntoisia ja verhoilu alkuperäinen mutta siisti ja ehjä. Ei kenellekään kelvannut.

Vierailija
822/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaapa se että esimerkiksi Artekin huonekaluissa arvo säilyy ja jopa kasvaa iän myötä.

Alkupään tuotannosta olevan jakkaran arvo on rikkinäisenäkin paljon isompi mitä uusi vastaava maksaa kaupassa.

Itsellä on näitä kolme ja saatu täysin ilmaiseksi. Pois en kuitenkaan niitä myy koska pidän niistä ja ovat osa niin huonekaluteollisuuden- kuin taideteollisuudenkin historiaa. Se merkitsee mulle paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä sisustustrendejä ylipäätään! Siis miksi ihmeessä joku jossain päättää, että tämä matto on nyt kuuminta hottia ja sitten kaikki haluaa sen? Miksi ihmiset ei tee kodeistaan sellaisia, mistä itse oikeasti tykkää? Hulluinta on, kun tuttavani oli nähnyt kivat verhot kaupassa alessa, muttei viitsinyt niitä ostaa kun ne on menneet jo pois muodista! Jos niistä itse tykkää, haittaako se jos ne ei ole muodissa? En käsitä.

Kyllä.

Kallis, kylmä ja geneerinen koko idea, sisustustrendi.

Vierailija
824/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua ihmetyttää ku ihmiset jakavat kotinsa ja koko elämänsä someen. 🤭

Vierailija
825/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aamupalakaappi, koska meillä on ja inhoan sitä.

Vierailija
826/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olimme vetämässä sähköjä pois yhdestä purettavasta koulusta ja liikuntasalista löytyi kolmisensataa domus-tuolia.

Tuolit meni loppujen lopuksi kaatopaikalle. Itseä jäi harmittamaan tuolien kohtalo.

Vierailija
827/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellaiset keittiön kaappien ovet, jotka on asennettu kaapin pintaan näyttää epäsiisteiltä, koska ja ne alkaa roikkua ja menee helposti vinoon, kun taas kaapin runkoon sisennetyt ovet on paljon paremman näköiset, kun kaapin runko tukee ovea. Tätä en osannut itse edes ajatella aiemmin, jotkut keittiön kaapistot vain näytti paremmalta jostain syystä.

Tässä kuvat eron havainnollistamiseksi:

Pinnassa oleva ovi

http://brunswickdesign.com/wp-content/uploads/2017/10/White-Shaker-Cabi…

Sisennetty ovi

https://www.grundig.com/ktchnmag/wp-content/uploads/2018/03/Grundig_KTC…

Otetaankohan Suomen keittiöfirmoissa edes huomioon tätä, miten kaappien ovet asennetaan kaappeihin? Täällä näkee lähinnä tuota ensimmäistä mallia. Jälkimmäinen tosin vaatii sen, että kaapin runko ei ole mitään halpaa lastulevyä vaan huolella tehtyä puusepäntyötä.

Onko teillä tuollaisia jälkimmäisellä tavalla tehtyjä keittiön kaapistoja?

Vierailija
828/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on muotia viherkasvit, puun eri sävyt, beige, greige, teak senkit, rottinki, artek, lokki yms. Ei suinkaan mikään valkoisuus. Kaikki orjallisestibsomea seuraavat trendisisustajat kuvittelevat nyt olevansa todella persoonallisia luettelemalla miten heillä on ainakin viherkasveja ja puuta ja mummon kummin kaiman serkun vanha ryijy seinällä. Näin se on joka toisessa kämpässä. Pian taas muoti muuttuu, kunhan joku suosittu somemamma sen ekana keksii ja ryijyt ja rottingit lentävät varaston perälle.

Vierailija
829/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on muotia viherkasvit, puun eri sävyt, beige, greige, teak senkit, rottinki, artek, lokki yms. Ei suinkaan mikään valkoisuus. Kaikki orjallisestibsomea seuraavat trendisisustajat kuvittelevat nyt olevansa todella persoonallisia luettelemalla miten heillä on ainakin viherkasveja ja puuta ja mummon kummin kaiman serkun vanha ryijy seinällä. Näin se on joka toisessa kämpässä. Pian taas muoti muuttuu, kunhan joku suosittu somemamma sen ekana keksii ja ryijyt ja rottingit lentävät varaston perälle.

Itse olen varmaan semmoinen vaikuttaja sitten kun lokki, artek, teak-senkit, taideryijyt ja viherkasvit yms. on ollut osa elämääni jo 30 vuotta.

Vierailija
830/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macrame-riippuryijyt. Mitäänsanomattoman rumia.

Vierailija
831/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boho on ruminta ikinä

Vierailija
832/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Siepin ja Jutta mikäolikaan asunnot.

Vierailija
833/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sellaiset keittiön kaappien ovet, jotka on asennettu kaapin pintaan näyttää epäsiisteiltä, koska ja ne alkaa roikkua ja menee helposti vinoon, kun taas kaapin runkoon sisennetyt ovet on paljon paremman näköiset, kun kaapin runko tukee ovea. Tätä en osannut itse edes ajatella aiemmin, jotkut keittiön kaapistot vain näytti paremmalta jostain syystä.

Tässä kuvat eron havainnollistamiseksi:

Pinnassa oleva ovi

http://brunswickdesign.com/wp-content/uploads/2017/10/White-Shaker-Cabi…

Sisennetty ovi

https://www.grundig.com/ktchnmag/wp-content/uploads/2018/03/Grundig_KTC…

Otetaankohan Suomen keittiöfirmoissa edes huomioon tätä, miten kaappien ovet asennetaan kaappeihin? Täällä näkee lähinnä tuota ensimmäistä mallia. Jälkimmäinen tosin vaatii sen, että kaapin runko ei ole mitään halpaa lastulevyä vaan huolella tehtyä puusepäntyötä.

Onko teillä tuollaisia jälkimmäisellä tavalla tehtyjä keittiön kaapistoja?

Meillä on, puusepän tekemät. Ja samaa mieltä, tuo jälkimmäinen tyyli laadukkaan ja yksityiskohtaisemman näköinen.

Vierailija
834/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämpät täynnä viherkasveja ja niitä vanhoja tummia lipastoja ja senkkejä. Sitten muutama Artekin tavara ja maalatut seinät. yök.

Vierailija
835/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki on hieno valaisin mutta monella aivan vääränlaisessa ympäristössä.

Artekin huonekaluissa sama homma.

Ei siitä mautonta sisustusta pelasteta klassikoilla jos muu asunto on mallia Sotkan katalogi tai siepin bohoiluhirvitys, uusvanhasta maalaisromanttisesta kiinakrääsähässäkästä puhumattakaan.

Vierailija
836/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani sisustusarkkitehti ja suunnittelen paljon etenkin uudiskohteita, mutta myös remonttikohteita ja jonkin verran julkisia tiloja.

Värit eivät ole vain värejä joista tykätään tai ei tykätä. Väreissä kannattaa ottaa huomioon omien mieltymysten lisäksi myös se tila kokonaisuutena. Joskus se valkoinen keittiö on ehdottomasti paras valinta ja joskus vaikkapa oliivinvihreä keittiö on paras. Toisiin tiloihin sopii parhaiten värikäs ja voimakas tapetti ja toiseen hyvin neutraali.

Musta keittiö on haastava. Musta keittiö vaatii ympärilleen aivan valtavasti tilaa ja paljon valoa. Moni rakentaja valitsee sen mustan keittiön vain ollakseen trendikäs ja koska monella muullakin on.

Keittiö joissa valtaosa toiminnoista on ovien takana on todella epäkäytännöllinen.

Muistan lukeneeni joskus vuosia sitten, että makuuhuoneessa paras väri on sininen, koska se on rauhoittava väri. Kaikkein pahin väri makuuhuoneen seiniin on kirkas punainen, koska se aiheuttaa ihmisessä levottomuutta ja voi johtaa jopa painajaisten näkemiseen.

Vierailija
837/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä jo sanottu. Täysvalkoinen asunto ja sisustus. En ole trendien perässä juoksija, mutta kyllä täysvalkoisuus alkaa näyttää jo aika vanhanaikaiselta.

Vierailija
838/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matottomuutta ja verhottomuutta.

Vierailija
839/1433 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan olimme vetämässä sähköjä pois yhdestä purettavasta koulusta ja liikuntasalista löytyi kolmisensataa domus-tuolia.

Tuolit meni loppujen lopuksi kaatopaikalle. Itseä jäi harmittamaan tuolien kohtalo.

Ei saakeli, ihan pahaa tekee 😬

Vierailija
840/1433 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä kodinkoneitä myyvässä liikkeessä ja tosiaan on totta, että pakastimia ja jääkaappeja ei haluta enää integroituna. Mikähän lienee syy. Sen sijaan integroitujen mikrojen kysyntä kyllä kasvaa koko ajan.

Voisiko syynä olla se, että niiden integroitujen ovien saranat eivät kestä. Tiedän keittiön, jossa on vähän väliä saatu korjauttaa niitä. Ovet repsottaa ja eivät mene kunnolla kiinni. Omaan keittiöön en ottaisi niitä edes maksua vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi