Minua ei enää yhtään kiinnosta yrittää olla ”haluttava”!
Siis pantavaksi kelpaava. Ja itse asiasta minusta mikään ei ole säälittävämpää kuin yrittää saada seksuaalista huomiota, millään muulla tavalla ihminen ei voi itseään yhtä nolosti alistaa kuin siten.
Muita jotka samoilla linjoilla, vaikka yrityksen ja erehdyksen kautta kuten minä?
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
No enpä sitten ole ainoa vaikka niin olen luullut!
Tosin en koskaan ole tuntenut tarvetta olla "haluttava", siitä sai tarpeeksi kyllä tuosta 16-vuotiaasta ylöspäin kun sai olla väistelemässä setien tahmaisia kouria tämän tästä. Ei siinä paljon haluttavana välittänyt olla.
Itse en ole koskaan edes meikannut. En osaa. Pukeudun just niinkuin itsestäni hyvälle tuntuu ja oman makuni mukaan. En kenellekään toiselle, itselleni. Tykkään kyllä laadukkaista vaatteista, sellaisista jotka ovat meilestäni tyylikkäitä ja ajattomia. Hiuksiani värjään koska haluan pitää ne tummina ja ajan kuluessa tummuus on alkanut haalitua ruskeaksi. Sävyä syvennän kyllä. Muuten en tukkaani paljon huomiota kiinnitä. Se on pitkä ja pidän sen eri tavoilla kiinni koska se häiritsee roikkuessaan kasvoilla.
Tykkään näyttää erilaiselta, joukosta erottuvalta.
Tottahan toki olen seurustellut ja montakin kertaa. Kummasti sitä näin ei-haluttavakin sitä seuraa saa jos haluaa. Mihinkään paremmanpuutteeseen en ole koskaan tyytynyt, olen siinä mielessä kyllä valikoiva.
Nyt elän täysin sinkkuna ja elämä on ihanan vapaata ja rentoa ilman minkäänlaisia paineita "kelpaako" vai ei. Itselleni kelpaan ja riitän, itse pidän itsestäni paljon enkä haluaisi olla kukaan muu. Ystäväni pitävät minusta. Lähipiirilleni olen tärkeä. Siinä se onkin. Kun on hyvä olla minuna itsenäni on kaikki hyvin.
Oma sanomani naisille on että olkaa rohkeasti se kuka olette. Teidän arvoanne ei mitata sillä montako ukkoa kuolaa teidän peräänne. Eläkää omaa elämäänne ja kuunnelkaa sisintänne, mitä oikeasti haluatte ja mikä tuntuu hyvälle. Eläminen kuin jossain näytelmässä iankaikkista roolia esittämässä ja epätoivoisesti pyrkimässä siihen että se onnistuu mahdollisimman hyvin, on kovin kuluttavaa ja masentavaa. Te ja me olemme kaikki tyynni yhtä hyviä ja yhtä arvokkaita, opetellaan rakastamaan itseämme ja hyväksymään itsemme. Unohdetaan ulkoaohjautuvuus ja aletaan ohjata omaa elämäämme ja halujamme itse!
Jos sen parisuhteen haluaa, se oikea tulee kyllä ilman jahtaamista ja esille asettumista. Rento ote elämään, avoin mieli, hymy ja pilkettä silmäkulmaan! Ja sitten kun siihen oikeaan sitten törmää, muitten haluamiset ovatkin täysin yhdentekeviä. Ja jos niin käy että sitä onnea siinä muodossa elämään ei kävelisikään, voi muodostaa elämästään toisella tavalla onnellisen. Ei onni esiinny vain yhdessä muodossa, niitä on tuhansia.
Se että ei ala kauppatavaraksi ja arvioitavaksi kuin karjamarkkinoilla ei tarkoita sitä että vihaa miehiä. Se tarkoittaa vain sen vanhan luutuneen asenteen purkamista jossa nainen on alistetussa asemassa ja esiinnyttävä jonain mitä ei välttämättä edes tunne olevansa. Olen vakaasti sitä mieltä että molemmat sukupuolet voivat parhaiten tasavertaisessa suhteessa, ei kilpailuasemassa kuten se nyt on.
Sanoo sinkkunainen...
Olen samaa mieltä kanssasi. Ollut koko ikäni. Pidän kyllä seksistä suhteessa ollessani. Se ei ole minulle pakkomielle. Enkä syö herkkuja. Urheilen. Joku täällä vinoili kommentoiden.
No onpa hirveä ongelma. Ei suurinta osaa ihmisistä kiinnosta olla seksuaalisesti haluttavia, kun on muutakin tekemistä. Mene hoitoon, jos oikeasti ajattelet, että tuo on ongelma. "Hakeudun hoitoon, kun ei kiinnosta olla haluttava", mitä ajattelet, että tulee vastaukseksi. Tuleeko ekana, vai vikana jonoon ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä sanon että olet juuri nyt pantava kun et yritä. Jos miehenä avaa vaikka sen kuuluisan tinderin niin siellä se tyrkyttäminen ja yrittäminen näkyy siten että eipä monikaan nainen ole enää kiinnostava, meikkaaminen on tehnyt naisista feikkejä, sellainen ulkonäkö ei ole haluttava.
M33v
Ikävää. Toivottavasti et kuitenkaan ahdista laittautumattomia naisia sillä, että kuulutat kuinka pantavia he mielestäsi ovat. Voisi jättää edes ne rauhaan, jotka eivät huomiota halua.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää ensin mitä on tämä "haluttavuus". Itse tykkään harrastaa liikuntaa, syödä hyvin, harrastaa fiksuja asioita ja pukeutua kauniisiin vaatteisiin.
Youtubessa on videoita vanhoista asukokonaisuuksista menneiltä vuosisadoilta. Niitä kun katsoo tajuaa miten helppoa meillä täällä on, heidän alusvaatteensa ovat meidän päällysvaatteita lämpiminä aikoina.
Housuja ja lenkkareita, jopa legginsejä ja urheiluvaatteita on nykyään ihan ok käyttää, leikkauttaa lyhyt tukka ja kulkea ilman meikkiä, vaatteet voivat olla rentoja tai ihonmyötäisiä.
En oikein ymmärrä mitä tässä ajetaan nyt takaa. Sitäkö, että jos tyyli onkin naisellinen niin se on alistumisen merkki? Saako olla meikkiä ja rintaliivit, entä muu kosmetiikka tai laittautuminen?
Ei tässä ole lainkaan kyse siitä miltä nainen näyttää, vaan siitä miksi näyttää siltä kuin näyttää tai käyttäytyy kuin käyttäytyy: yrittääkö saada seksuaalista huomiota joltakulta vai ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa on halussa tulla pannuksi? Ymmärrän jos sitä tarvetta ei itsellä ole, mutta joillain toisilla on ja kovasti. Sitten esiintyy sen mukaan. Sama kun muut ruumiin toiminnot, ei ole muilta noloa käydä kakalla vaikka itsellä ei ole kakkahätä.
Puhut ikään kuin naisilla ei olisi haluja ollenkaan ja paneminen on vain antamista ja alistumista. Voisitko enempää pihalla olla?
Seksihaluja voi tyydyttää yksinkin ja apuvälineiden kanssa ilman että alistuu nöyryytetyksi muiden toimesta.
Ap
Oletko sinä tullut seksisuhteissasi nöyryytetyksi? Jos olet niin olen pahoillani, mutta ei se kaikille ole sellaista. Sooloseksi on toki kivaa ja harrastan sitä paljon, mutta usein kaipaa myös kumppania mukaan, se on ihan eri asia sitten.
Sooloseksi ei ole seksiä... Se on itse runkkaamista...
Niinpä. Muutenhan naisen neitsyys menisi siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa on halussa tulla pannuksi? Ymmärrän jos sitä tarvetta ei itsellä ole, mutta joillain toisilla on ja kovasti. Sitten esiintyy sen mukaan. Sama kun muut ruumiin toiminnot, ei ole muilta noloa käydä kakalla vaikka itsellä ei ole kakkahätä.
Puhut ikään kuin naisilla ei olisi haluja ollenkaan ja paneminen on vain antamista ja alistumista. Voisitko enempää pihalla olla?
Seksihaluja voi tyydyttää yksinkin ja apuvälineiden kanssa ilman että alistuu nöyryytetyksi muiden toimesta.
Ap
Nyt kyllä kuulostaa siltä, että sinun pitäisi hakea apua ammattilaiselta.
Ainakaan minua ei ole ikinä nöyryytetty, ei millään tavoin, ei seksissä eikä muutenkaan. Jos sinä olet joutunut nöyryytetyksi ja olet siitä katkera, niin hae apua. Muista myös, että muut eivät ajattele asioista samalla tavoin kuin sinä. N47
Miksi pitäisi hakea apua? Jotta haluaisin taas yrittää olla pantava? Miksi? Lapsilukuni on täynnä. Ap
Ei miksikään. Täällä taas miestenmiellyttäjät tulleet ketjuun.
Suomessa on täysin luonnollista, että jokainen voi pukeutua miten haluaa sukupuolestaan riippumatta. Se on hienoa. Ei ole todellakaan itsestäänselvää useimmissa kulttuureissa. Jos katsotte Suomessa kadulla kulkevia ihmisiä, en usko kovin monesta tulee mieleen heidän yrittävän olla haluttavia. Jos joku haluaa pukeutua näyttävästi niin ei siitäkään tarvitse loukkaantua tai yrittää keksiä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
No onpa hirveä ongelma. Ei suurinta osaa ihmisistä kiinnosta olla seksuaalisesti haluttavia, kun on muutakin tekemistä. Mene hoitoon, jos oikeasti ajattelet, että tuo on ongelma. "Hakeudun hoitoon, kun ei kiinnosta olla haluttava", mitä ajattelet, että tulee vastaukseksi. Tuleeko ekana, vai vikana jonoon ja miksi?
Kyllä se on ihan todellinen ongelma. Ehkäpä inua ei ole häiriköity kumppareissa, työvaatteissa, lenkkitamineissa jne. ja siksi et tiedä miten ahdistavaa elämää sellainen on. Joskus voi tuntua, että ei kauppaan uskalla mennä mikäli edellisellä kerralla on kaupan pihassa ahdisteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten alisteinen asema yhteiskunnassa paranisi välittömästi jos kaikki lähtisivät samoille linjoille!
ApMikä alisteinen asema? Naisillahan on päätösvalta lähes joka asiassa. Heitäppä uhriviitta ja värilasit pois niin näet totuuden
Naiset siis Suomessa esim. päättävät kuolla puolisonsa tappamana vai?
Ap
Miehet siis Suomessa esim. päättävät kuolla puolisonsa tappamana vai?
Ihan yhtä relevantti kysymys, kun puhutaan kuitenkin alle 0,001% todennäköisyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on täysin luonnollista, että jokainen voi pukeutua miten haluaa sukupuolestaan riippumatta. Se on hienoa. Ei ole todellakaan itsestäänselvää useimmissa kulttuureissa. Jos katsotte Suomessa kadulla kulkevia ihmisiä, en usko kovin monesta tulee mieleen heidän yrittävän olla haluttavia. Jos joku haluaa pukeutua näyttävästi niin ei siitäkään tarvitse loukkaantua tai yrittää keksiä ongelmaa.
Ei se ole todellista vapautta jos sen vuoksi ahdistellaan. Todellista vapautta on se, että kukaan ei kommentoi.
Heterosuhteissa naiset elävät tutkitusti orgasmivajeessa, alistuvat siis panopatjoiksi - sekin on nöyryyttävää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi naiset edes yrittävät olla haluttavia kun naisella on aina itseisarvonsa. Nainen ei voi niin ruma, tyhmä tai köyhä olla etteikö seuraa löytäisi. Miehelle totaaliyksinäisyyteen riittää että on tylsä.
Enkä tarkoita pelkästään seksiseuraa vaan ihan suhdetta ja perheen perustamista. Naiset ei ymmärrä miten etuoikeutettuja he ovat.
Tässä syy miksi itse tajusi jo nuorena ettei hakuttavuus ole minkään arvoista. En halua että suhde rakentuu sille että toinen haluaa minua vaan sille että hän pitää siitä kuka olen.
Hakuttavuus vie miesten huomion pois itse naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi naiset edes yrittävät olla haluttavia kun naisella on aina itseisarvonsa. Nainen ei voi niin ruma, tyhmä tai köyhä olla etteikö seuraa löytäisi. Miehelle totaaliyksinäisyyteen riittää että on tylsä.
Enkä tarkoita pelkästään seksiseuraa vaan ihan suhdetta ja perheen perustamista. Naiset ei ymmärrä miten etuoikeutettuja he ovat.
Tässä syy miksi itse tajusi jo nuorena ettei hakuttavuus ole minkään arvoista. En halua että suhde rakentuu sille että toinen haluaa minua vaan sille että hän pitää siitä kuka olen.
Hakuttavuus vie miesten huomion pois itse naisesta.
Hyvin sanottu ja tämä liittyy myös naisten alisteiseen asemaan yhteiskunnassa joka länsimaissa korjaantuisi ihan sillä, että naiset lakkaisivat tavoittelemasta seksuaalista huomiota. Olisinpa itsekin jo nuorena tajunnut tämän! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä sanon että olet juuri nyt pantava kun et yritä. Jos miehenä avaa vaikka sen kuuluisan tinderin niin siellä se tyrkyttäminen ja yrittäminen näkyy siten että eipä monikaan nainen ole enää kiinnostava, meikkaaminen on tehnyt naisista feikkejä, sellainen ulkonäkö ei ole haluttava.
M33vLiittyykö tämä siihen että joillakin miehillä saalistusvietti aktivoituu juurikin siitä kun huomaavat naisen jota ei voisi vähempää kiinnostaa olla haluttava miesten mielestä?
ApEi liity vaan sä näytät hyvältä just siinä mitä olet.
Mutta jos sä alat meikkaamaan että sun naama on valkoinen, omasta aidosta naamasta enää tietoakaan ja puet ittes johonkin erityisiin hepeneisiin, hommasta valokuvaajan ottamaan susta kuvia. Olet kuitenkin se tavallinen Tiina, niin kyllä mulle miehenä käy niin että mä en susta näe sitä tavallista Tiinaa, enkä oikein mitään muutakaan uskottavaa. Todella usein käy niin että sellainen hyvin laittautunut nainen tipahtaakin miehen näkökulmasta ihan sinne nolla tasolle, et ole aito oma itsesi, et ole haluttava... M33vTavallaan ymmärrän sinua, mutta silti en kuitenkaan. Olen lähes viisikymppinen nainen ja suhtaudun meikkaamiseen ja itsensä koristeluun muutenkin ilon kautta. Meikkaaminen, hiusten värjääminen, kampausten tekeminen, pukeutuminen ja kaikki ovat mukavia hyviä asioita, joissa muiden mielipiteet eivät ole oikeastaan kiinnostavia asioita. Ei ainakaan hyvin ahtaasti ajattelevien nuorten miesten mustavalkoiset ajatukset.
Ihan siinä missä M33 pukeutuu ja laittaa hiuksensa niin kuin haluaa, niin samaa tekevät muutkin. Jotkut enemmän, jotkut vähemmän, mutta jos haluaa, niin jokaisen laittautumisen alta löytyy kyllä se aito ihminen. Jos kuori ei kiinnosta, niin mikä ihme pakko se on jatkaa toisen miettimistä? Silloin pitää osata jatkaa matkaa ja keskittyä olennaiseen ilman muiden arvostelua. Itseään voi muuttaa, muita ei.
En mä laita hiuksia, oon leikannut ne lähes kokonaan pois, koska pitkissä näytin huonolta. Parta toki täytyy siistiä, suihku, puhtaat vaatteet päälle ja hampaiden pesu niin valmis mihin vain, vartti siinä menee... Tarkoitan sitä että aika moni nainen näyttää huomattavasti paremmalta sunnuntai aamuna yöpaidassaan kuin lauantai iltana baariin lähtiessä. Tai ihan siinä ensimmäisenä päälle puetussa asussa kuin siinä viidennessä tunnin laittautumisen jälkeen... Itseä varten saa laittaa, mutta miehiä se ei kiinnosta... M33v
Jotenkin tuntuu että persikkasi on erittäin haluttava, halusit sitä tai et. Varsinkin jos esittelet sitä tuhmana tyttönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko sinä tullut seksisuhteissasi nöyryytetyksi? Jos olet niin olen pahoillani, mutta ei se kaikille ole sellaista. Sooloseksi on toki kivaa ja harrastan sitä paljon, mutta usein kaipaa myös kumppania mukaan, se on ihan eri asia sitten.
Sooloseksi ei ole seksiä... Se on itse runkkaamista...
Niinpä. Muutenhan naisen neitsyys menisi siinä.
Nykyään suositellaankin, että nainen "rikkoo kalvonsa" itse.
Onhan tuo yks tekosyy muiden joukossa sille että saa maata sohvalla ja lihoa.
Ajattelen siis että hyvin pitkälle epätasa-arvo länsimaissa joissa lait eivät enää ole epätasa-arvoisia johtuu eniten siitä, että naiset yrittävät epätoivoisesti saada munaa.
Ap