Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi pari vanhaa alle 100e talvitakkia, jossa vetoketjut hajalla

Vierailija
05.12.2021 |

Kannattaako käydä ompelimossa korjauttamassa?
Missä hinnoissa vetoketjun vaihdot mahtanee olla?
Mikäli yli 40e kpl, niin ei varmaan kannata..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sit luokkaa.

Mutta vaihda itse leikkaat vanhan hampaat pois ja ompelett uuden siihen pieneen kangasosaan joka vanfnhasta vetoketjusta jäi. Mutta takkivetoketju on kaupassa aika kallis.

Vierailija
2/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just maksoin 40 e 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa viedä ompelijalle korjattavaksi, hinnasta huolimatta.

Sääli heittää pois käyttökelpoisia tuotteita.

Vierailija
4/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuuri oman takkini firman vetokorjaushintoja. 120e. Onhan se ekologista korjauttaa, eikä heittää menee ja ostaa uutta.

Vierailija
5/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se helposti menee tuohon 40 euroon, riippuen vetoketjun pituudesta.

Tässä vinkki miten korjata itse, varsinkin jos olet vähänkin kätevä käsistäsi

https://kasityokekkerit.fi/2017/08/vetoketjun-vaihto-ja-korjaus-helpost…

Vierailija
6/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen korjaus, että jättää sen vanhan vetoketjun vaan paikoilleen ja ompelee siihen alle uuden, niin, että vanha näkyy, on hieno. Ei ehkä kaikkien mieleen, mutta minusta se vanha vetoketju käy aivan koristeesta ja lisäksi tuo käsityksen, että tässä on ekologinen ja käytännönihminen, joka välittää, kuinka meidän täällä käy.

Vierailija
7/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain vetäjä on rikki ja jos löytyy saman kokoinen (niissä on numerot) niin voit itse vaihtaa sen pelkän vetäjän. Pihdeillä auki vanha ja uusi tilalle. Ja pihdeillä litistää sitä osaa mikä "neuloo" ketjun hampaita yhteen. Voi kuulostaa vaikealta, mutta on yksinkertainen operaatio.

Vierailija
8/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vain vetäjä on rikki ja jos löytyy saman kokoinen (niissä on numerot) niin voit itse vaihtaa sen pelkän vetäjän. Pihdeillä auki vanha ja uusi tilalle. Ja pihdeillä litistää sitä osaa mikä "neuloo" ketjun hampaita yhteen. Voi kuulostaa vaikealta, mutta on yksinkertainen operaatio.

Vein takkini ompelijalle ja hän korjasi vetoketjuni tuolla tavalla. Hyvää palvelua!

Vierailija
9/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarketista sai vähän aikaa sitten toppatakkeja 25 euroa. Että sillä tavalla.

Vierailija
10/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Citymarketista sai vähän aikaa sitten toppatakkeja 25 euroa. Että sillä tavalla.

Eli jos sun Volvosta menee kytkin rikki, vaihdat sen Daciaan?

Vierailija
11/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhat toppatakit lämmittävät yhtä paljon kuin sahanpuru vintin täytteenä

Vierailija
12/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkenen epäillä että se Cittarin 25 euron toppatakki olisi olennaisesti parempi kuin mun joitakin vuosia vanha kotimainen untuvatakkini.

Vierailija
13/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla teettäminen ompelijalla voi maksaa yli tuon kipurajasi. Mutta ilman rikkoutumista, kuinka monta vuotta olisit käyttänyt vielä takkeja, onko silti edullisempaa kuin uusien takkien ostaminen?

Varsinkin jos takissa on nappilista vetoketjun peittämässä, voi myös ommella itse eikä ole niin nuukaa jos työnlaatu ei ole yhtä hyvä. Olen huono ompelija, mutta olen korjannut pari takin vetoketjua juuri noin kuin yllä, ompelemalla uuden vetoketjun vanhan päälle (sen sijaan että ratkoisin vanhan pois ja upottaisin sinne liepeeseen).

Vierailija
14/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vein takkini ompelijalle ja hän korjasi vetoketjuni tuolla tavalla. Hyvää palvelua!

40e kolmen minuutin työstä, vai saitko halvemmalla? Ensiavuksi voi riittää se, että puristaa sitä osaa vaikka paljain käsin. Otan itse aina poistoon menevistä vaatteista vetoketjun tai ainakin se yhden osan, jos on ehjä.

Jos ketjusta puuttuu hampaita tai on muuten rikki, uuden ompelu on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
15/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkenen epäillä että se Cittarin 25 euron toppatakki olisi olennaisesti parempi kuin mun joitakin vuosia vanha kotimainen untuvatakkini.

... jonka merkki on  kansallislintumme, ja alkuperäinen vetoketju on edelleen ehjä 20 vuoden käytön jälkeen? Minun takkini päälliskangas on repeytynyt monesta kohdasta, mutta kyllä se vielä kotihommissa menee. Vasta sitten luovun siitä, kun untuvia on enemmän kankaan  ulko- kuin sisäpuolella.

Vierailija
16/16 |
05.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... jonka merkki on  kansallislintumme, ja alkuperäinen vetoketju on edelleen ehjä 20 vuoden käytön jälkeen? Minun takkini päälliskangas on repeytynyt monesta kohdasta, mutta kyllä se vielä kotihommissa menee. Vasta sitten luovun siitä, kun untuvia on enemmän kankaan  ulko- kuin sisäpuolella.

Merkkiveikkaus meni kohdilleen. Takki tosin on vasta muutaman talven ikäinen. Edellinenkään ei mennyt rikki, mutta en itse enää ollut nuoruuteni mitoissa, joten vaihdoin takin kokoa isompaan. Edellinen takki palvelee uutta omistajaa, ja vetoketju oli ehjä ja alkuperäinen ainakin kun takin käsistäni päästin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi