Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruskoulun luokkani "kovistytöt" on kaikki jo äitejä

Vierailija
06.03.2015 |

Meidän luokalla oli neljän tytön porukka, josta kaikki aloittivat alkoholin käytön ja tupakanpolton jo 11-12-vuotiaina, lintsasivat koulusta, käyttäytyivät huonosti jne. Katselin fb:stä, että heillä on kaikilla jo lapsi/lapsia, ensimmäiset saatu varmaan alle parikymppisinä. Olen huomannut tämän olevan aika yleinen yhtälö. Mistähän johtuu, että niistä koviksista tulee usein vanhempia tosi nuorina?

N22

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on ollut meidänkin luokan henkilöillä. Veikkaan itse, että se "juurisyy" taustalla sekä koviskäyttäytymiseen että nuorena aloitettuihin seksisuhteisiin ja teiniraskauksiin on monilla ADHD ja impulssikontrollin häiriöt sekä epävakaat kotiolosuhteet. Niistä kumpuaa se koko "paketti".

Harkitsevaisemmat ihmiset eivät päädy ryyppääviksi ja nuorena sänkyyn meneviksi koviksiksi, vaan he opiskelevat ja harrastavat sekä miettivät tulevaisuutta pidemmälle ja suunnittelevat muuta tekemistä. Siinä kuviossa lapsia voidaan saada sitten lähempänä kolmeakymppiä tai reilustikin 30 ikävuoden jälkeen.

Vierailija
62/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:51"]

Sama on ollut meidänkin luokan henkilöillä. Veikkaan itse, että se "juurisyy" taustalla sekä koviskäyttäytymiseen että nuorena aloitettuihin seksisuhteisiin ja teiniraskauksiin on monilla ADHD ja impulssikontrollin häiriöt sekä epävakaat kotiolosuhteet. Niistä kumpuaa se koko "paketti".

Harkitsevaisemmat ihmiset eivät päädy ryyppääviksi ja nuorena sänkyyn meneviksi koviksiksi, vaan he opiskelevat ja harrastavat sekä miettivät tulevaisuutta pidemmälle ja suunnittelevat muuta tekemistä. Siinä kuviossa lapsia voidaan saada sitten lähempänä kolmeakymppiä tai reilustikin 30 ikävuoden jälkeen.

[/quote]

Ai ;) Minullakin oli teini-iässä aika villi meno, sittemmin vakiinnuin ja olen akateeminen. Lapsen sain 22-vuotiaana. Onko niin, että ne hissukat aloittavat seksisuhteet ja bilettämisen (saman, josta moralisoivat teinejä) vasta päälle parikymppisenä, tätä "elämistä"hän av:lla niin ihannoidaan? Ja sitten huudetaan suu vaahdossa lapsen nuorena saaneille, että he eivät ole eläneet? Hissukoila on tainnut itsellä nuoruus jäädä elämättä, toiset olivat teininä vaihtareina ulkomailla ja hankkivat kokemuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan lapseni 19 vuotiaana ja olin koulussa ujo ja syrjitty. Tunnen myös vastaavia tapauksia muitakin jotka ihan tavallisia, hyvästä hyvätuloisesta perheestä kuten minäkin ja saanut lapset nuorena. Tunnen toki myös huonosta perheistä tulevia koulukiusaajia jotka myös raskautuneet nuorena. Mitä voidaan siis päätellä...ei ole vaikutusta. Kaverini on muuten naimisissa, hankki ammatin nopeasti ja saa lapsen. On onnellisessa hyvässä parisuhteessa. Ei ole mikään teini mutta alle 25v.

Vierailija
64/137 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu yleensä elämänhallinnan puutteesta. Yläasteen "kovissakit" eivät muodostu yleensä mistään kovin fiksuista yksilöistä, tai ainakaan sellaisista joilla olisi kohtuullinen impulssikontrolli tai kyky ennakoida tulevaisuutta. Sen takia he siellä yläasteella polttelivat röökiä ja joivat viinaa ja sekstasivat vapaasti, koska ajattelivat että ovat haavoittumattomia. Yleensä vauva on sitten vahinko, minkä takia he synnyttävät nuorena. 

Vierailija
65/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kapea otanta asiaan. Varmasti niillä voi olla yhteyksiä. Varmasti huonoja vanhempia löytyy myös akateemisen koulutuksen hankkineista.

Vierailija
66/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:51"]

[/quote]

Ai ;) Minullakin oli teini-iässä aika villi meno, sittemmin vakiinnuin ja olen akateeminen. Lapsen sain 22-vuotiaana. Onko niin, että ne hissukat aloittavat seksisuhteet ja bilettämisen (saman, josta moralisoivat teinejä) vasta päälle parikymppisenä, tätä "elämistä"hän av:lla niin ihannoidaan? Ja sitten huudetaan suu vaahdossa lapsen nuorena saaneille, että he eivät ole eläneet? Hissukoila on tainnut itsellä nuoruus jäädä elämättä, toiset olivat teininä vaihtareina ulkomailla ja hankkivat kokemuksia. 

[/quote]

Olin hissukka" peruskoulussa ja sen takia varmaan 16-18 v meni aika surkeasti alkoholin kanssa. Olin vähän kiusattu peruskoulussa ja kaikki purkautui sitten kun pääsi niistä eroon. Lapsenkin sain aikaisin, vaikkakin ihan täysikäisenä.

Vierailija
67/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä tulee taas "horot vs. hissukat"-taistelu :)

Vierailija
68/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( mä olin hiljainen ujo ja kiusattu ja yritin sopeuttua joukkoon, sain ensimmäisen lapsen 20-vuotiaana... 

Vierailija
69/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin hissukka ja koulukiusattu ja sain lapsen 26-vuotiaana. Tiedän, en erityisen nuorena, mut suht nuorena akateemiseksi. Olisin voinut haluta aiemminkin, mut aloin seurustella vasta päälle parikymppisenä.

Sinänsä tunnistan kuvaamasi ilmiön, eli kyllä monilla meidänkin luokan koviksilla oli lapsi ennen mua.

Vierailija
70/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:29"]

Meidän luokalla oli neljän tytön porukka, josta kaikki aloittivat alkoholin käytön ja tupakanpolton jo 11-12-vuotiaina, lintsasivat koulusta, käyttäytyivät huonosti jne. Katselin fb:stä, että heillä on kaikilla jo lapsi/lapsia, ensimmäiset saatu varmaan alle parikymppisinä. Olen huomannut tämän olevan aika yleinen yhtälö. Mistähän johtuu, että niistä koviksista tulee usein vanhempia tosi nuorina?

N22

[/quote]

Idiootit elämäm koululaiset sikiävät nuorina kun pitää saada kaikki tuet yhteiskunnalta ja "sit he ovat niinku tosi itsenäisii, tiettex!"

Hukkapaloja slummissaan.

Vierailija
71/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:29"]

N22

[/quote] Saman huomannut. Lisäksi noiden lapset ovat yleensä vielä moniongelmaisia opettajien harmeja koulussa, kärsivät AD/HD:sta ja FASD -lapsia. Älyllisesti jälkeenjääneitä oppimisvaikeuksineen. Säälittää.

[/quote]

Oliskohan se ongelma enemmänkin siinä että nämä äidit ovat itse adhd:ta sairastavia tietämättään ja siksi elämä mennyt vähän huonosti. Periytyvyys on suuri. FAS on taas alkoholista tai huumeista johtuvaa eikä sillä ole mitään tekemistä äidin ikään. Kaikilla tuntemillani nuorilla äideillä on terveet lapset. Enintään keskittymishäiriötä mikä johtuu geeneistä.

Olet helvetin törkeä.

Vierailija
72/137 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Mies 29v" time="06.03.2015 klo 18:48"]Tavallaan ovat tyhmempiä ja tavallaan viisaampia...nuori äiti pääsee olemaan nuori vielä silloinkin, kun oma lapsi on jo aikuinen. Elämä on valintoja ja eri valinnoissa hyvät ja huonot puolensa. Kaikki eivät myöskään halua samanlaista urakehitystä.

-Mies 29v-
[/quote]

No juu eipä siinä juuri pääse muuta kuin sossupummin uraa kehittämään

Vierailija
73/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan lapseni

hiukan päälle 13-vuotiaana.

Poltin tupakkia ja

olin ujo ja hiljainen.

Minulla oli paljon kavereita ja

minua kiusattiin koulussa.

Nyt löydän itseni isoäitinä

Terv. M-29

Vierailija
74/137 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon vahvasti, että ilmiö korreloi juuri ap:n kuvaamalla tavalla matalaan koulutukseen, ja usein nämä samat ihmiset nyt vain sattuvat olemaan niitä röökiä vetäviä, koulun skippaavia ihmisiä. 

Mutta ei ehkä kuitenkaan kannata yleistä... Jos mietin oman tuttavapiirini nuorina lapset tehneitä, ei ehkä ole havaittavissa tätä linjausta ainakaan ihan täysin, tosin kyllä se ehkä tästä 19v-äitien listasta löytyy 

1.äiti 25v, lapsi 6v. Äiti parturi-kampaaja, polttaa röökiä kyllä. Nuoruudesta en tiedä, ei tunnettu silloin. Yksinhuoltaja (tosn nyt uudessa parisuhteessa, ja asuvat kaikki kolme saman katon alla.), äärimmäisen ihana ihminen jolle lapsi on aina ykkösasia.

2. tuleva äiti juuri ja juuri 19v. Jätti lähihoitajakoulun kesken. Erittäin vahvasti wt elämäm koululainen, rookaa ja biletyää (en tosin tiedä, tekeekö niitä nyt raskaana)

3.äiti 20v, lapsi reilu 1v. Äiti ihan tavallinen, lukion keskinkertaisesti suorittanut nuori nainen. Lapsi on hänen elämänsä tärkein asia, ja sen kyllä huomaa. Ei polta, juonut on vissiin kerran miutaman lasillisen lapsen syntymän jälkeen.

4.nainen 20v, keskenmeno yli vuosi sitten. Ja luojan kiitos hän ei lasta saanut..... Juuri wtn pahin muoto.

ja sitten on näitä vähän vanhempia äitejä, joita pidän ihan nuorina, koska ovat kavereitani (olen 20), mutta jotka kyllä ovat ihan aikuisia ja lisääntymisikäisiä.

juuri lapsen sai 25-v korkeakouluopiskelija, 27v ensihoitaja, raskaana on 23v-lääkisopiskelija...

Vierailija
75/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös tuollainen "kovis", mutta se oli lähinnä kuori epävarmuudelleni.
Sain lapsen 24-vuotiaana, jolloin takana 2 ammatillista koulutusta ja työntekoa. Kovinkaan monella ikäiselläni tutullani ei ole vielä lapsia ja ne joilla on, ovat hämmästyttävän usein kouluttamattomia yksinhuoltajia, jotka ovat saanet ensimmäisen lapsensa juuri täysi-ikäistyttyään.

Vierailija
76/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tämän innoittamana kyyläämässä pahimpia kiusaajiani kouluajoilta. Parikymppisiä olemme.

Muutaman naisen porukasta vain yhdellä näyttäisi olevan muksu, ei ihme että akka oli niin paksussa kunnossa kun kesällä näin hänet. Yhden arvelen menestyneen hyvin, hän pääsi arvostettuun lukioon ja siitä yliopistoon. Loput ovat jossain paskaduuneissa.

Vierailija
77/137 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko peruskurssin vuosikurssilta (n.120 hlö) vasta yhdellä on tietääkseni lapsi, tyyppi ei tehnyt peruskoulun jälkeen mitään. Itse kuuluin taas meidän luokan "koviksiin" (no en kyllä vetänyt röökiä tai lintsaillut koulusta) ja opiskelen tällä hetkellä yliopistossa... Ja olen 21v.

Vierailija
78/137 |
07.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sanoa että ikäluokkani on ensimmäisiä uuden syrjäytymisaallon kohdanneita nuoria aikuisia. itsekin olen havainnut tän, että alemman sosioekonomisen aseman perheistä tulleet yläasteen kovanaamat ovat parikymppisinä perheellisiä. lukiotutuistakin pari teki heti lapset, mutta heidän kohdallaan oli kyse uskontopiiristä. Jollekkin normilukiotytylle tais sattua vahinko. Pääasiassa siis omanikäluokkani ja +- 2v ikäluokan varhaiten sikisseet ovat vähiten kouluttautuneita, järjestään alemman sosekonomisen aseman omaavia, useat yh tai ei ainakaan seukkaa lapsen oikean isän kanssa. No vaatetyyli.. poikkeuksetta tatuointeja ja lävistyksiä. Alkoholitottumuksista en tiedä, bilekuvia jonkunverran mut myös lapsikuvia yleensä enempi. Monen olen nähny kuitenki röökaavan jopa odotusajalla. Nää tyypit vaikuttaa jotenkin tosi ilkeiltä kyynerpäätaktiikalla eteneviltä ihmisiltä ja kyllä minun ennakkoluuloihin ja kokemusmaailmaan istuu myös se et moni näistä tyypeistä on älyltä hieman köyhempiä että saisivat tehdä tuplatyön jos johonkin amk: tai yo haluisivat. Mutta nauttivat nyt sit elämästään kun sillä on tarkoitus, voivat ylpeillä aikuisuudellaan jne. :) en kommentoi onko järkevää tehdä lapset nuorina enkä kyseenalaista heidän onnistumistaan vanhempina. Sen vaan sanon et huono-osaisuus on helposti periytyvää jos sitä tietoisesti ei yritä estää. Se on fakta.

Vierailija
79/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luokalla kävi niin että ne hiljaisimmar sai ensimäisenä lapset..vm-81

Vierailija
80/137 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omasta nuoruudesta se kokemus, että nämä kovistytöt halusivat lapsia ettei tarvitse lähteä peruskoulun jälkeen opiskelemaan/töihin. Sitten oli myös uskovaisia tyttöjä, joille oli itsestään selvyys jo pienestä pitäen, että heti täysi-ikäisenä naimisiin ja lapsia tekemään.

Monesti nämä nuorena lapsen saaneet, ovat myös eläneet turvattoman lapsuuden. Kai he haluavat lapsen kautta kokea millaista on elää ns. normaalia perhe-elämää. Lapsi on myös yksi tapa sitoa mies itseensä.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi