Peruskoulun luokkani "kovistytöt" on kaikki jo äitejä
Meidän luokalla oli neljän tytön porukka, josta kaikki aloittivat alkoholin käytön ja tupakanpolton jo 11-12-vuotiaina, lintsasivat koulusta, käyttäytyivät huonosti jne. Katselin fb:stä, että heillä on kaikilla jo lapsi/lapsia, ensimmäiset saatu varmaan alle parikymppisinä. Olen huomannut tämän olevan aika yleinen yhtälö. Mistähän johtuu, että niistä koviksista tulee usein vanhempia tosi nuorina?
N22
Kommentit (137)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:04"]Sain ekan lapseni
hiukan päälle 13-vuotiaana.
Poltin tupakkia ja
olin ujo ja hiljainen.
Minulla oli paljon kavereita ja
minua kiusattiin koulussa.
Nyt löydän itseni isoäitinä
Terv. M-29
[/quote]
Miksi nauroin tälle XD
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:53"]
Ei kai nuorena lapsen saaminen ole välttämättä mikään huono asia. Tärkeintä näiden nuorien vanhempien kohdalla on mun mielestä, että on olemassa riittävät tukiverkostot. Isovanhempien tukea tarvitaan ja paljon.
[/quote]
Miksihän tätä on alapeukutettu? Eiköhän se ole ihan päivän selvää, että tukiverkostoja tarvitaan, kun useimmat aikuisiälläkin lapsen saaneet joutuu ottamaan muilta apua vastaan.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:31"]Sama. Tyhmät lisääntyy nuorina
[/quote]
Kuin myös ne joilla on lapsettomuus joka pahenee vanhemmiten vitun idiootti
Pitäisi syntyä enemmän lapsia oli just uutisissa. Ei muuta kun lapsen tekoon ja ehkäisyt huitsin nevadaan. Ihan pelottaa kuinka vähän syntyy ja tulee eläkeukkoja ja akkoja. Tosin etniset lisääntyy kiitettävästi. Lapsiperheille nk lapsentekorahaa esim. 2500,00 eu kolmannesta lapsesta alkaen.
Oma kokemukseni tukee myös ap:n kantaa :) ala- ja yläasteen kovistytöistä tuli teiniäitejä ja Facebookin avoimissa profiileissa seikkailee kaljapulloja, typeriä visailuja ja ilmaisten tuotteiden jakoja sekä vauva/lapsikuvia. Kaikki asuvat vielä samalla paikkakunnallakn. Lukion luokasta kukaan ei ole tietääkseni tullut vanhemmaksi, vaan suurin osa yliopistossa. Aika erilaista sakkia.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:48"]
Pitäisi syntyä enemmän lapsia oli just uutisissa. Ei muuta kun lapsen tekoon ja ehkäisyt huitsin nevadaan. Ihan pelottaa kuinka vähän syntyy ja tulee eläkeukkoja ja akkoja. Tosin etniset lisääntyy kiitettävästi. Lapsiperheille nk lapsentekorahaa esim. 2500,00 eu kolmannesta lapsesta alkaen.
[/quote]
Lastensuojelumenot on myös jatkuvassa kasvussa.
AI, onko vaihtoehdot hissukka ja kovis? Mä olin sosiaalinen, hyvä koulussa, en kuitenkaan nörtti, enkä hissukka. Mulla on aina ollut hyvä itsetunto. Koviksilla ja hissukoilla ei. Kävinkin koulut ja tein uraa. Lapset kolmenkympin tienoilla. Huonosti koulussa menestyneillä on lapsia nuorina, koska niistä saa sisältöä elämään silloin, kun sitä ei saa opiskelusta tai töistä. Myös huonoa itsetuntoa pyritään parantamaan lapsilla. Poikkeuksiakin on.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:47"]No minä olin todella hyvä koulussa, mutta myös varhaiskypsä. Poltin tupakkaa ja join viikonloppuisin yläasteella. Sain lapseni päälle parikymppisenä ja nyt kolmekymppisenä minulla on terveydenhoitajan ja KTM:n tutkinnot. Älkää viitsikö yleistää.
[/quote]
Olin varhaiskypsä = poltin tupakkaa ja ryyppäsin yläasteella. Okei :D
suurimmassa osin ehkäisy ei oo kenties ollut tai pettänyt huolimattomuuden takia.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:51"]
Sama on ollut meidänkin luokan henkilöillä. Veikkaan itse, että se "juurisyy" taustalla sekä koviskäyttäytymiseen että nuorena aloitettuihin seksisuhteisiin ja teiniraskauksiin on monilla ADHD ja impulssikontrollin häiriöt sekä epävakaat kotiolosuhteet. Niistä kumpuaa se koko "paketti".
Harkitsevaisemmat ihmiset eivät päädy ryyppääviksi ja nuorena sänkyyn meneviksi koviksiksi, vaan he opiskelevat ja harrastavat sekä miettivät tulevaisuutta pidemmälle ja suunnittelevat muuta tekemistä. Siinä kuviossa lapsia voidaan saada sitten lähempänä kolmeakymppiä tai reilustikin 30 ikävuoden jälkeen.
[/quote]
Ai ;) Minullakin oli teini-iässä aika villi meno, sittemmin vakiinnuin ja olen akateeminen. Lapsen sain 22-vuotiaana. Onko niin, että ne hissukat aloittavat seksisuhteet ja bilettämisen (saman, josta moralisoivat teinejä) vasta päälle parikymppisenä, tätä "elämistä"hän av:lla niin ihannoidaan? Ja sitten huudetaan suu vaahdossa lapsen nuorena saaneille, että he eivät ole eläneet? Hissukoila on tainnut itsellä nuoruus jäädä elämättä, toiset olivat teininä vaihtareina ulkomailla ja hankkivat kokemuksia.
[/quote]
Nyt sulla menee puurot ja vellit sekaisin. Ei todellakaan ne white trash -kovikset ole olleet missään vaihto-oppilaina. :D hehän pitävät vaihtoonlähtemistä tyhmänä, kun silloin ei ehtisi nuoleskella koko ajan poikaystävää ja dokailla baen kanssa!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:57"]Kylläpä on kapea otanta asiaan. Varmasti niillä voi olla yhteyksiä. Varmasti huonoja vanhempia löytyy myös akateemisen koulutuksen hankkineista.
[/quote]
Mikseivät he näy tilastoissa? Vastaus: Koska heitä on todella vähän. Siksi.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:22"]No kun puhutaan siitä sosioekonomisesta asemasta, omasta ja lapsuudenkodin (siis nämä wt-ilmaisut), niin kerrottakoon, että sekä isälläni että äidilläni oli ylempi korkeakoulututkinto ja erittäin hyvät virat ja tulotaso. Itse sain lapseni aika pian täytettyäni 20-vuotta. Tein myös kaksi ylempää korkeakoulututkintoa, toiselta näistä aloista aion myös tohtoriksi väitellä.
Mutta joo, jonkun mielestä mä ehkä olin jollain lailla kovis.
Niin ja mainittakoon vielä, että ollaan lasten isän kanssa edelleen onnellisesti yhdessä.
[/quote]
Etkä pidä itseäsi millään tavalla poikkeuksellisena ja luulet, että sinun tarinasi on hyvinkin tavallinen? Et ainakaan ole kovin älykäs siinä tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:22"]No kun puhutaan siitä sosioekonomisesta asemasta, omasta ja lapsuudenkodin (siis nämä wt-ilmaisut), niin kerrottakoon, että sekä isälläni että äidilläni oli ylempi korkeakoulututkinto ja erittäin hyvät virat ja tulotaso. Itse sain lapseni aika pian täytettyäni 20-vuotta. Tein myös kaksi ylempää korkeakoulututkintoa, toiselta näistä aloista aion myös tohtoriksi väitellä. Mutta joo, jonkun mielestä mä ehkä olin jollain lailla kovis. Niin ja mainittakoon vielä, että ollaan lasten isän kanssa edelleen onnellisesti yhdessä. [/quote] Etkä pidä itseäsi millään tavalla poikkeuksellisena ja luulet, että sinun tarinasi on hyvinkin tavallinen? Et ainakaan ole kovin älykäs siinä tapauksessa.
[/quote]
On ihan tutkittu juttu, että nuori vanhemmuus tai teinivanhemmuus on harvinaista akateemisista perheistä lähtöisillä tai korkeakouluopiskeijoilla. Esimerkiksi alle 24-vuotiailla korkeakouluopiskelijoilla on vain 2% omia lapsia.
No itse sain lapsen 21 vuotiaana. Olin semmonen melko menevä teini ja tuli aika nuorena kohellettua kaikkea. Mutta en koe että oltas mitään lähiö white trashia. Asutaan omakotitalossa, miehellä vaki duuni ja itse opiskelen
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:11"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:26"]
Samoin täällä! White trashit hankkineet lapsen teini-ikäisinä, vetävät edelleen röökiä kuin korsteenit. Ei käy kateeksi. Onneksi en pysynyt siinä porukassa :) -22v tyttö
[/quote]
Pakko takertua nimimerkkiin. 22 v tyttö? Olet ollut äänioikeutettu viimeiset 4 vuotta ja et kykene lukemaan itseäsi aikuiseksi?
[/quote]
Itse et näemmä kykene ymmärtämään eroa aikuisuuden ja täysi-ikäisyyden välillä :D
-toinen 22v tyttö
"It's funny how the girls that were whores in high school are now married with children and all of their facebook updates are Bible verses"