Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Miksi en laihdu??

Vierailija
06.03.2015 |

Olen nyt siis ollut jo 1,5 kk laihiksella ja ensimmäisen kolmen viikon aikana painoni putosi 3kg. Olen elänyt ja laihduttanut melkein kuin oppikirjoissa neuvotaan.
Olen jättänyt viljan,sokerit ja vähentänyt rasvan käyttöä sekä syönyt paljon proteiinia ja kasviksia. Päivittäisissä kalorimäärissä olen pyrkinyt 1400 kcal.
Olen joka päivä liikkunut vähintään 7km sauvakävelylenkin. Lisäksi olen käynyt 4 krt/vko salilla ja tehnyt siellä paljon toistoja pienillä painoilla.
Mutta silti, painoni on jumittanut alun pudotuksen jälkeen samoissa lukemissa, ennen kuukautisia se jopa nousi kilon... Mikä avuksi kun meinaa motivaatiokin loppua kun paino ei putoa? :/ Pudotettavaa kun olisi vielä 25kg.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:11"]Huhhuh, miten huolestuttavaa, että älyttömillä miinuskaloreilla yritetään laihduttaa. Ei ihmekään, että kroppa pistää stopin! ÄLÄ vähennä niitä kaloreita enää! Tämä nykyaikainen kitulaihduttaminen on ihan järkyttävää seurattavaa ja terveysvaikutukset sen mukaisia. Ammattilaisen valvonnassa onnistuu kyllä ihan hyvinkin, mutta ei itsenäisesti varsinkin, kun tietoa aiheesta ei näytä olevan nimeksikään. Pitkäjänteinen, hidas laihdutustahti on se kaikista terveellisin tapa tehdä asiat, ja kroppakin saattaa pysyä terveenä siinä sivussa.
[/quote]

Normaali laihdutusdieetti on noin 1200 kcal, esim. Jutan ohjelmassa. Miten ap:n dieetti olisi jotenkin älytön?
[/quote]

Ei todellakaan ole. 1200 kcal on käytännössä ehdoton alaraja mille tahansa dieetille, jonka jälkeen puhutaan jo erittäin vähäkalorisesta tai paastodieetistä. Mitä enemmän syöt, sitä parempi. Tietenkin niin, että laihtuminen edelleen jatkuu. Kalorit pitäisi siis maksimoida tavoitteensa sisällä, eikä kituuttaa niin vähällä kuin mahdollista.

Vierailija
62/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, jos et edes tiedä, mitkä tahot Jutan ohjelmia ovat olleet tekemässä, niin eipä tätä keskustelua kannata jatkaa:D En väitä, että Jutan ohjelmat olisivat täysin oikeassa (eihän niitä muuten tarvitsisi jatkuvasti muutella ihmisten kokemusten myötä), mutta paljon tietotaitoa siellä on taustalla. Kitudieettejä en suosittele kyllä kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:33"]

36, jos et edes tiedä, mitkä tahot Jutan ohjelmia ovat olleet tekemässä, niin eipä tätä keskustelua kannata jatkaa:D En väitä, että Jutan ohjelmat olisivat täysin oikeassa (eihän niitä muuten tarvitsisi jatkuvasti muutella ihmisten kokemusten myötä), mutta paljon tietotaitoa siellä on taustalla. Kitudieettejä en suosittele kyllä kenellekään.

[/quote]

Et siis pysty kertomaan, minkä alan ammattilainen :)

Vierailija
64/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "kitudieetit" olisivat vaarallisia, kun nykyään suositellaan paastoakin, jolloin vedetään max. 500 kcal päivässä?

Vierailija
65/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja huonot unet ainakin jumittavat painoa.

Vierailija
66/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:11"]Huhhuh, miten huolestuttavaa, että älyttömillä miinuskaloreilla yritetään laihduttaa. Ei ihmekään, että kroppa pistää stopin! ÄLÄ vähennä niitä kaloreita enää! Tämä nykyaikainen kitulaihduttaminen on ihan järkyttävää seurattavaa ja terveysvaikutukset sen mukaisia. Ammattilaisen valvonnassa onnistuu kyllä ihan hyvinkin, mutta ei itsenäisesti varsinkin, kun tietoa aiheesta ei näytä olevan nimeksikään. Pitkäjänteinen, hidas laihdutustahti on se kaikista terveellisin tapa tehdä asiat, ja kroppakin saattaa pysyä terveenä siinä sivussa. [/quote] Normaali laihdutusdieetti on noin 1200 kcal, esim. Jutan ohjelmassa. Miten ap:n dieetti olisi jotenkin älytön?

[/quote]

Luitko edes, mitä hän kertoi syövänsä?
[/quote]

Luin. Paljon kasviksia, proteiinia, karkit ja muut hötöt pois. Kyllä on vaarallinen dieetti!

Vierailija
67/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

39, pystyn kyllä kertomaan. Jutta ei tee ohjelmiaan yksin, vaan hänen tiimiinsä kuuluu monenlaista osaajaa: on ravitsemusterapeuttia, valmentajaa ja tietysti Jutta itse, jolla on omaakin kokemusta aiheesta. Itse lisäisin tuohon vielä lääkärin, mutta muuten tiimi on jo hyvin osaava.

Vierailija
68/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:24"] [quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:11"]Huhhuh, miten huolestuttavaa, että älyttömillä miinuskaloreilla yritetään laihduttaa. Ei ihmekään, että kroppa pistää stopin! ÄLÄ vähennä niitä kaloreita enää! Tämä nykyaikainen kitulaihduttaminen on ihan järkyttävää seurattavaa ja terveysvaikutukset sen mukaisia. Ammattilaisen valvonnassa onnistuu kyllä ihan hyvinkin, mutta ei itsenäisesti varsinkin, kun tietoa aiheesta ei näytä olevan nimeksikään. Pitkäjänteinen, hidas laihdutustahti on se kaikista terveellisin tapa tehdä asiat, ja kroppakin saattaa pysyä terveenä siinä sivussa. [/quote] Normaali laihdutusdieetti on noin 1200 kcal, esim. Jutan ohjelmassa. Miten ap:n dieetti olisi jotenkin älytön? [/quote] Luitko edes, mitä hän kertoi syövänsä? [/quote] Luin. Paljon kasviksia, proteiinia, karkit ja muut hötöt pois. Kyllä on vaarallinen dieetti!

[/quote]

Niin on.

Vierailija
69/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:40"]Miksi "kitudieetit" olisivat vaarallisia, kun nykyään suositellaan paastoakin, jolloin vedetään max. 500 kcal päivässä?
[/quote]

Kuka suosittelee? Lääkärit vai hömppä-"asiantuntijat"? Paastonkin voi tehdä hyvin ja oikein, mutta se EI saa olla pitkäkestoista ja siihen pitää valmistautua huolella! Ei ylipainoinen voi alkaa mitään paastoa vetämään. Huhhuh sentään, kyllä tulee lääkäreillä työtä riittämään, kun "tiedot" ovat tätä tasoa...

Vierailija
70/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:43"]

39, pystyn kyllä kertomaan. Jutta ei tee ohjelmiaan yksin, vaan hänen tiimiinsä kuuluu monenlaista osaajaa: on ravitsemusterapeuttia, valmentajaa ja tietysti Jutta itse, jolla on omaakin kokemusta aiheesta. Itse lisäisin tuohon vielä lääkärin, mutta muuten tiimi on jo hyvin osaava.

[/quote]

Miksi edes yrität, kun et osaa :)

Vierailija
71/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että syöt liian vähän. Lasketa peruskulutuksesi ja lisää siihen liikunnassa saatava kulutus, ja tästä sitten vähennät 500. Tulos on se kalorimäärä mitä sun pitäisi syödä laihtuaksesi.

Ja tuo liiallisen lihasmassan pelkääminen on vähän hassua, kun se, että sä naisena saat isot lihakset, on ihan älyttömän työn takana. Lupaan että ne ei tule vahingossa!

Vierailija
72/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka Paljon proteiinia? Ihminen saa tarpeeksi proteiinia ihan normi ruokavaliosta nämä kehonharrastajat lähinnä tarvitsevat lusäproteiinia. Jos et kuluta kaikkea saamaasi proteiinia se muuttuu rasvaksi vyötäröllesi.

Vierailija
73/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei HALOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ap:n dieetti on kestänyt kuusi viikkoa!

Siinä ajassa ei tule lihaksia grammaakaan ainakaan tuollaisella hipsutttetreenillä, eikä todellakaan mene mihinkään säästöliekille.

Ruokaa vähemmän ja korkeasykkeistä liikuntaa enemmän.

Vierailija
74/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

46, mikä sinua vituttaa? Oletko Jutan kilpailija, vai? Ota itse selvää ketä hänen tiimissään toimii, kun olet noin tietämätön. Luuletko tosiaan, että Jutta siellä yksin päivät pitkät tuhansien ihmisten aterioita ja treenejä suunnittelee? Voi huokaus näitä provosoijia, enempää en sinulle vastaile.

Vierailija
75/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:58"]Hei HALOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ap:n dieetti on kestänyt kuusi viikkoa!

Siinä ajassa ei tule lihaksia grammaakaan ainakaan tuollaisella hipsutttetreenillä, eikä todellakaan mene mihinkään säästöliekille.

Ruokaa vähemmän ja korkeasykkeistä liikuntaa enemmän.
[/quote]

Pitkä, reilusti ylipainoinen nainen, joka liikkuu päivittäin? Että pitäisi vielä tuosta (1400 kcal) laskea? Voi jeesus sentään jo, ihmiset, lukekaa niitä tutkimuksia aiheesta, onko tuollainen terveellistä! Ap, hanki joku ammattilainen kaveriksi kun ei näiltä taukeilta saa mitään järkeviä neuvoja. Tuli tuossa pari hyvää vinkkiä, mutta hukkuvat typeryyden sekaan...

Vierailija
76/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakammoiset eivät kyllä ikinä laihdu terveellisesti, nopeasti, saati pysyvästi mutta minkäs sille tekee kun on uskomukset tiukassa. Onnea vaan kitudieetille, toivottavasti ei mene kroppa lopullisesti sekaisin kuten monelle on käynyt.

Vierailija
77/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:00"]46, mikä sinua vituttaa? Oletko Jutan kilpailija, vai? Ota itse selvää ketä hänen tiimissään toimii, kun olet noin tietämätön. Luuletko tosiaan, että Jutta siellä yksin päivät pitkät tuhansien ihmisten aterioita ja treenejä suunnittelee? Voi huokaus näitä provosoijia, enempää en sinulle vastaile.
[/quote]

Yleensä, kun ei osata vastata kysymykseen, niin vastataan ensin ympäripyöreästi ("siellä on ravitsemusterapeuttia ja valmentajia") ja lopuksi todetaan, että ei vastaile enempää.

Vierailija
78/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:00"]

46, mikä sinua vituttaa? Oletko Jutan kilpailija, vai? Ota itse selvää ketä hänen tiimissään toimii, kun olet noin tietämätön. Luuletko tosiaan, että Jutta siellä yksin päivät pitkät tuhansien ihmisten aterioita ja treenejä suunnittelee? Voi huokaus näitä provosoijia, enempää en sinulle vastaile.

[/quote]

Ai, sä rupesit sitten mua haukkumaan, kun et osannut vastata :)

Vierailija
79/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt että miksi se oliiviöljy on parempi kuin rypsiöljy ??

Vierailija
80/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Voin minä kertoa sinulle nimiäkin, sinähän kysyit, minkä ALAN asiantuntijoita taustalla on ja siihen vastasin. Oletko itse kokeillut Jutan ohjelmia? Jos, niin mitä niistä, "laihduttajan" vai "lihastenkasvattajan"?