Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Näitkö auringonpimennyksen?

Vierailija
20.03.2015 |

Voit myös kertoa, missä sitä katselit. Minä näin koko homman, kesken työpäivän sisätiloista. Hieno onnenpotku, olin ajatellut että missaan koko jutun kun en voi työpäivän aikana poistua työpisteeltäni. Mutta aurinko näkyikin juuri sopivasti ikkunasta :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin. Työpaikan ruokatunnilla oli järjestetty mahdollisuus katsoa.

Vierailija
2/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:16"]

Näin, asun keski-euroopassa ja kaupunkini observatoriolla jaettiin laseja joten hyvin näkyi :) olen liian nuori muistamaan aiempia pimennyksiä joten tämä oli hieno kokemus

[/quote]Montako prosenttia siellä peittyi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein roskia ja katsoin taivaalle ja piru että oli kirkas.olin unohtanut koko auringonpimennyksen :/

Vierailija
4/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin, mutta eihän tuo osittainen ole mitään täydelliseen verrattuna

Vierailija
5/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin, mutta ei se herättänyt mitään suurempia tunteita minussa. Olin koiran kanssa kävelyllä ja huomasin, että aurinko on sirppi. 

Vierailija
6/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Mies toi töistään jonkun hitsauslasin, jonka läpi katselin. Hieno oli, tosi hieno ja se hämäryys vaikka aurinko paistoi oli aika jännä..=)

Vierailija
7/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin, pimennyslasien läpi. Oulussa aurinko mollotti kirkkaalta taivaalta. Seurasin pimennystä n. klo 11:40-12:30 samalla kun olin koiran kanssa lenkillä.

Vierailija
8/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 20:16"]

Näin, asun keski-euroopassa ja kaupunkini observatoriolla jaettiin laseja joten hyvin näkyi :) olen liian nuori muistamaan aiempia pimennyksiä joten tämä oli hieno kokemus

[/quote]Montako prosenttia siellä peittyi?
[/quote]

En osaa tarkalleen sanoa, selvästi yli puolet, mutta ainakin karttojen mukaan vähemmän kuin Suomessa

Vierailija
9/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Hieno juttu että kerrankin Jyväskylässä paistaa aurinko kun jotain erikoista näkyy.

Vierailija
10/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oli kahvitauko parhaaseen katseluaikaan.

Vierailija
11/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja juuri Jyväskylässä. Oli upea, ja lounastauolla työpaikan pihalla katselin Tieteen Kuvalehden mukana tulleet lasit päässä.

Vierailija
12/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nukkarivuoro. Mut kuulema oli laimea :)

Vierailija
13/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, unohdin koko homman. Kun tulin kaupasta, oli maisema erikoisen hämärän sininen, siitä muistin. Vilkaisin aurinkolasit päässä aurinkoon päin pikaisesti ja jälkikuva näytti, että pimennys oli menossa jo ohi, kuu peitti ehkä kolmanneksen auringosta.

Hyvn muistan kyllä pimennyksen 1990, silloin linnutkin hiljenivät.

Vierailija
14/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt, kun en uskaltanut. Turussa paistoi kahdentoista pintaan aurinko ja hiukan keittiön ikkunasta sitä kurkin, mutta kun Matti Huutonen oli aamu-tv:ssä varoitellut, että sitä ei sitten katsota paljain silmin, niin vedin pääni pois ennen kuin silmäni kunnolla aurinkoon osuivat. :D

Vierailija
15/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2015 klo 19:54"]Kyllä, ja juuri Jyväskylässä. Oli upea, ja lounastauolla työpaikan pihalla katselin Tieteen Kuvalehden mukana tulleet lasit päässä.
[/quote] Samat lasit oli mullakin :) Onneksi löysin vielä Keljon Citymarketista kyseisen lehden, Prismasta olivat jo loppu. T:2

Vierailija
16/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ikkunasta katseltiin työkavereiden kanssa useamman röntgenfilmin läpi.

Vierailija
17/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

a) muistanut koko hommaa

b) olin leivontasalissa leipomassa ja siellä on vain ihanan pienet ikkunat katon rajassa ettei edes tullut huomattua mitään outoa :D

Vierailija
18/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olin kemian kirjoituksissa :D Salin ikkunat korkeella enkä kyllä muistanut koko asiaa siellä (tai muutenkaan olis paljain silmin uskaltanut kurkkia).

Vierailija
19/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/20 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin. Työpaikan pihalla istuin penkillä ja katsoin hitsausmaski päässä.