Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! Miksi en laihdu??

Vierailija
06.03.2015 |

Olen nyt siis ollut jo 1,5 kk laihiksella ja ensimmäisen kolmen viikon aikana painoni putosi 3kg. Olen elänyt ja laihduttanut melkein kuin oppikirjoissa neuvotaan.
Olen jättänyt viljan,sokerit ja vähentänyt rasvan käyttöä sekä syönyt paljon proteiinia ja kasviksia. Päivittäisissä kalorimäärissä olen pyrkinyt 1400 kcal.
Olen joka päivä liikkunut vähintään 7km sauvakävelylenkin. Lisäksi olen käynyt 4 krt/vko salilla ja tehnyt siellä paljon toistoja pienillä painoilla.
Mutta silti, painoni on jumittanut alun pudotuksen jälkeen samoissa lukemissa, ennen kuukautisia se jopa nousi kilon... Mikä avuksi kun meinaa motivaatiokin loppua kun paino ei putoa? :/ Pudotettavaa kun olisi vielä 25kg.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:26"]

Okeii aika paljon tekstiä tullut.. mutta en kyllä usko että näillä mun harjoitusmäärillä kuitenkaan vielä ylikuntoon tullaan. Ja olen juuri pyrkinyt vähentämään kovia rasvoja ja käyttänyt ruuanlaitossakin pehmeitä. Voi toki olla, että olen stressaantunut, kun on töitä tällä hetkellä aika paljon. Ja muutenkin hankala elämäntilanne. En tiedä sitten voiko stressi yksinään olla syy tähän tilanteeseeni. Jos nyt sitten pyrin lisäämään kaloreita vaikka 1600 ja katson miten käy! 

Ap

[/quote]

Mitä tarkoitat kovilla rasvoilla?

Kovetettuja kasvisrasvojako?

Vierailija
2/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:07"]

Rasvakammoiset eivät kyllä ikinä laihdu terveellisesti, nopeasti, saati pysyvästi mutta minkäs sille tekee kun on uskomukset tiukassa. Onnea vaan kitudieetille, toivottavasti ei mene kroppa lopullisesti sekaisin kuten monelle on käynyt.

[/quote]

Heräsihän se Rasva-Riittakin :)

5 kk -6.7 kg, rasvoja vähentämällä, BMI nyt 22.5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo...sinuna heivaisin sen vaaàn hiiteen.

Kerran kolmessa viikossa punnitus riittää. Ei tule kuin paha mieli kun paino ei olekaan pudonnut odotettua vauhtia.

Itse olen juttaillut sovelletusti jo jonkin aikaa ja kaikkia mahdollisia painonpudotusjuttuja aikoinani koittaneena voin sanoa, että tämä on ainoa joka toimii ja jossa ei ole pätkääkään nälkä ruokailujen välillä.

Mutta se kellottaminen ja ruokien esivalmistelu on kaiken a ja o. Ja tietysti motivoituminen siihen millä mennään.

Keitän esim makaronia 8 annosta kerralla, jauhelihan ruskistan samoin isoissa erissä. Ruokatunnilla heitän muovirasioista satsit lautaselle ja mikroon, päälle raejuustot ja salaatit ja tuulensuojaan. Töissä on aina kello hälytrtämässä kun on ruoka-aika. Välipaloina menee Ehrmanin rahkaa (pystyy syömään paljaaltaankin, toisin kuin Valion köttiä), pähkinöitä, banaani ym.

Isossa kannussa on aina vettä töissä ja kotona. Aina kun menen keittiöön, juon lasillisen. Huoneenlämpöinen vesi laskee tuplasti paremmin kuin raanakylmä.

Herkkupäivä/vapaasyöntipäivä on kerran viikossa, perjantaisin. Otin jo alusta asti sen asenteen että totaalilakkoon herkkujen suhteen en ala. Ei sovi mulle.

Eilen ostin kirppikseltä pitkästä aikaa elämässäni M koon housut ja jumalauta, ne mahtuu jalkaan!!! WUHUU!! Pudotettavaa on vielä viitisen kiloa ja hitaasti mutta varmasti ne on lähtenyt. Tiedän, että paluuta mättöruokaan ei ole jos meinaan pitää saavutetun painoni.

Mä allekirjoitan kyllä täysin seuraavan lauseen; "Yksikään herkku ei maistu niin hyvältä kuin laihuus tuntuu" :).

Vierailija
4/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:58"]Hei HALOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ap:n dieetti on kestänyt kuusi viikkoa! Siinä ajassa ei tule lihaksia grammaakaan ainakaan tuollaisella hipsutttetreenillä, eikä todellakaan mene mihinkään säästöliekille. Ruokaa vähemmän ja korkeasykkeistä liikuntaa enemmän. [/quote] Pitkä, reilusti ylipainoinen nainen, joka liikkuu päivittäin? Että pitäisi vielä tuosta (1400 kcal) laskea? Voi jeesus sentään jo, ihmiset, lukekaa niitä tutkimuksia aiheesta, onko tuollainen terveellistä! Ap, hanki joku ammattilainen kaveriksi kun ei näiltä taukeilta saa mitään järkeviä neuvoja. Tuli tuossa pari hyvää vinkkiä, mutta hukkuvat typeryyden sekaan...

[/quote]

Jeesus vain itsellesi. Noilla liikkumisilla ei ole käytännössä mitään merkitystä laihdutuksen kannalta.

Vierailija
5/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

64, taas silkkaa tietämättömyyttä. Liikunnassa ei ole niinkään kyse siitä, mitä tekee vaan siitä, MITEN tekee. Oma siskoni laihdutti raskauskilot sauvakävelemällä, mutta hän sauvailikin reippaasti eikä vain raahannut keppejä perässään. Painojakin voi nostella joko kunnolla tai jättää liikkeet puolitiehen - pienemmillä painoilla liikkeet tulee tehtyä usein huolellisemmin. Toki paras yhdistelmä olisi sopiva vastus ja oikea tekniikka, mutta aloittelijalle se saattaa olla liikaa. Tämä mentaliteetti, että vain älytön hikirääkki olisi kunnon liikuntaa, on vähän vääristynyt. Liikunnan pitää TUNTUA, oli se sitten aerobista tai lihaskuntoa. Itse liikuntamuodoista ei voi vielä paljon päätellä (paitsi jos se "liikunta" on golfia tms.).

Vierailija
6/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:40"]Miksi "kitudieetit" olisivat vaarallisia, kun nykyään suositellaan paastoakin, jolloin vedetään max. 500 kcal päivässä?
[/quote]

Kuka suosittelee? Lääkärit vai hömppä-"asiantuntijat"? Paastonkin voi tehdä hyvin ja oikein, mutta se EI saa olla pitkäkestoista ja siihen pitää valmistautua huolella! Ei ylipainoinen voi alkaa mitään paastoa vetämään. Huhhuh sentään, kyllä tulee lääkäreillä työtä riittämään, kun "tiedot" ovat tätä tasoa...
[/quote]

Lääkärit ja muut asiantuntijat. Et taida olla oikein kartalla nykysuosituksista. Googlaa pätkäpaasto, niin opit uutta.

Vierailija
8/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka sulla voi olla 25 kiloa laihdutettavaa jos maha on jo hoilka? Ootko edrs ylipainoinen?

Vierailija
9/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 09:40"]Miksi "kitudieetit" olisivat vaarallisia, kun nykyään suositellaan paastoakin, jolloin vedetään max. 500 kcal päivässä? [/quote] Kuka suosittelee? Lääkärit vai hömppä-"asiantuntijat"? Paastonkin voi tehdä hyvin ja oikein, mutta se EI saa olla pitkäkestoista ja siihen pitää valmistautua huolella! Ei ylipainoinen voi alkaa mitään paastoa vetämään. Huhhuh sentään, kyllä tulee lääkäreillä työtä riittämään, kun "tiedot" ovat tätä tasoa... [/quote] Lääkärit ja muut asiantuntijat. Et taida olla oikein kartalla nykysuosituksista. Googlaa pätkäpaasto, niin opit uutta.

[/quote]

Lääkäreillä on hyvin suppea koulutus ravinnosta, joten eivät ihan asiantuntijoita ole.

Vierailija
10/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 10:11"]

Ota semmonen tamkkauspäivä. Eli syöt reilusti hiilareita. Boostaat sitä ainrenvaihduntaa.

[/quote]

Joo!!! Syö hillomunkkii nii laihdut!!

Voi elämä näitä "neuvoja"...

[/quote]

No tuo neuvo oli kyllä parempi kuin esimerkiks se missä käskettiin vähentää ruokaa entisestään.

Vierailija
11/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 08:24"]

Kun olen juuri pyrkinyt siihen ettei lihasmassa kasvaisi. Tämän takia olenkin tehnyt pienillä painoilla harjoituksia. Ja vettäkin olen juonut vähintään 2,5 litraa päivässä. Mies kyllä sanoi että ainakin kasvot on kaventuneet. Mutta harmittaa vain kun paino jumittaa. Ap

[/quote]

Juu ei ne lihasmssat laihduttaessa kasva. Mutta yllättävä liikunnan lisääminen lisää valtavasti vettä lihaksiin, siitä tulee painonnousua laihduttaessa.

Vinkki: älä laihduta vaa'an kanssa, vaan käytä mittanauhaa. Mittaa vaikka vyötärönympärys samasta kohdasta kerran viikossa.

Vierailija
12/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

67, enpä luottaisi yhteenkään sellaiseen lääkäriin, joka suosittelisi ylipainoiselle paastoa. Normaalipainoisella, hyväkuntoisella ihmisellä voi oikein tehtynä toimiakin.

Vierailija
13/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YouTubeen secret eaters niin selviää syy miksi ei laihdu.

Vierailija
14/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteen kertyminen lihaksiin: heitä vaaka pois, mittanauhaa käytät reisien mittaamiseen, jos olet päärynävartaloinen. Omenavartaloiset laihduttajat mittaavat vyötäröään.

Useimmiten laihduttajien ongelm onse, että syövät enemmän kaloreita kuin kuvittelevat. Joku aiemmin jo linkkasi tämän tutkimuksen:

"The failure of some obese subjects to lose weight while eating a diet they report as low in calories is due to an energy intake substantially higher than reported and an overestimation of physical activity, not to an abnormality in thermogenesis."

Vierailija
15/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 12:48"]Miten muka sulla voi olla 25 kiloa laihdutettavaa jos maha on jo hoilka? Ootko edrs ylipainoinen?
[/quote]
Olen huomattavan ylipainonen, BMI on 31, jos sillä mitataan. Joten kyllä tätä laihdutettavaa on. En itsekkään tiedä miten voin painaa näin paljon, kun en niin lihavalta näytä, pyöreältä kylläkin. Mutta se on vain geeneistä kiinni, minulla rasva kerääntyy pehvaan ja jalkoihin. Myös lihasmassaa minulla on hieman entuudestaan kun olen salilla käynyt. Mutta ei se tee lihavuudesta yhtään sen "sallittavampaa" vaikka ei mahaa olisikaan. Ei selluliitti pakaratkaan kauniit ole.
Ap

Vierailija
16/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 13:26"]

Nesteen kertyminen lihaksiin: heitä vaaka pois, mittanauhaa käytät reisien mittaamiseen, jos olet päärynävartaloinen. Omenavartaloiset laihduttajat mittaavat vyötäröään.

Useimmiten laihduttajien ongelm onse, että syövät enemmän kaloreita kuin kuvittelevat. Joku aiemmin jo linkkasi tämän tutkimuksen:

"The failure of some obese subjects to lose weight while eating a diet they report as low in calories is due to an energy intake substantially higher than reported and an overestimation of physical activity, not to an abnormality in thermogenesis."

[/quote]

siis tässä tutkimu: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1454084

Vierailija
17/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskeskellut kaloreitani kalorilaskuri.fi sivustolla. Ainakin kyseisen sivuston mukaan kalorimääräni on ollutn. 1400 ckal/pvä.
Ap

Vierailija
18/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laihtua, pitää reenata K.O.V.A.A.

Vierailija
19/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sali ja siirry pelkkään airobiseen liikuntaan. Käy uimassa, kävele niin lujaa kun vain pääset et sykkeet välillä nousee kunnon lukemiin, tai hölkkää pieniä pätkiä. Sen mukaan kun jaksat. Mut asian ongelma on että liikut liian hiljaa.  ei ne kilometrit vaan se vauhti ;)

Vierailija
20/84 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up