Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrassaan kummallinen seksisuhde, pitäisikö lopettaa?

Vierailija
04.03.2015 |

Olen 26-vuotias sinkkunainen, ja olen muutaman kuukauden ollut seksisuhteessa erääseen mieheen. Tämä siksi, että kumpikaan meistä ei nyt ehdi/jaksa/halua etsiä parisuhdetta, ja seksi välillämme toimii. Emme juuri tunteneet toisiamme tätä ennen, eikä varsinaisesti ole ollut tarkoituskaan tutustua sen syvällisemmin. Mies on minua aika paljon vanhempi.

Viime aikoina on käynyt selväksi, että mies näkee suhteemme vähän erilaisena kuin oli tarkoitus. Hän pitää minuun yhteyttä joka ikinen päivä, useimmiten tekstareilla, ja kertoilee päivästään ja tekemisistään. Hän tuntuu pitävän siitä, että jaksan olla kiinnostunut hänen asioistaan ja minulle voi aina kertoa mitä vain. Tällainen olen aina ollut, ihmiset avautuvat minulle hyvin helposti. 

Tämä ei muuten haittaisi minua, mutta on eräs outo asia: miestä ei koskaan kiinnosta minun asiani. Hän ei koskaan, ikinä kysy mitä minulle kuuluu, vaikka olisimme vaihtaneet päivän aikana kymmeniä viestejä hänen kuulumisistaan. Jos mainitsen jostain tärkeistä menoistani, hän ei koskaan esitä lisäkysymyksiä tai kommentoi muutenkaan mitään. Ei hänellä kai ole siihen velvollisuuttakaan, mutta minua alkaa pikkuhiljaa todella ärsyttää se, että minun sopii kyllä olla kiinnostunut hänen asioistaan, mutta häntä ei selvästikään kiinnosta tietää mitään minun elämästäni. Se on oikeastaan aika loukkaavaa.

Mies on myös vihjaillut, että ehkä voisimme jossain vaiheessa tavata muutenkin kuin seksin merkeissä (tapaamme n. kerran viikossa siinä tarkoituksessa). Muuten voisin ehkä kuvitellakin, että tästä voisi ajan myötä kehittyä parisuhde, tai syvempi ystävyyssuhde, mutta minusta on anteeksiantamatonta, että aikuinen ihminen ei itse ymmärrä, että jotain vastavuoroisuutta pitäisi olla. Vaikea hänelle on asiasta sanoakaan, mutta tällaisena tilanne ei kyllä voi jatkua. Hän olettaa minun olevan kiinnostunut esim. sellaisista asioista, että tänään hän unohtikin työeväät kotiin, mutta jos itse kerron käyneeni vaikka työhaastattelussa tai jotain muuta tärkeää, niin hän ei edes kysy miten sujui. Olen hyvin hämmentynyt miehen käytöksestä!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinun on nyt aika oppia, että tässä maailmassa on hyvin erikoisia ihmisiä. Itsekin olen saanut tutustua esim. juuri tuollaisiin hyvin itsekkäisiin tapauksiin, jotka ottavat toisesta kaiken hyödyn iti antamatta itse mitään. Kaikilla ei vain oikeasti tunnu olevan omaatuntoa tai muuta ymmärrystä siitä, että mikä on sopivaa ja mikä ei. Jos ei ole ennen ollut sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä niin tilanne voi olla todella hämmentävä.

Vierailija
22/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ukko. En siltikään ymmärrä, miksi noita seksisuhteita ei kutsuta parisuhteiksi, kun ihan samoja asioita AP siltä seksisuhteeltakin haluaa; ymmärrystä, tukea, kuuntelua. Seksisuhde = parisuhde. Tässä tapauksessa huono parisuhde.

-Mies 29v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:47"]

Hirveä ukko. En siltikään ymmärrä, miksi noita seksisuhteita ei kutsuta parisuhteiksi, kun ihan samoja asioita AP siltä seksisuhteeltakin haluaa; ymmärrystä, tukea, kuuntelua. Seksisuhde = parisuhde. Tässä tapauksessa huono parisuhde.

-Mies 29v-

[/quote]

En minä välttämättä kaipaisi tältä suhteelta yhtään mitään yhteydenpitoa tai kommunikointia seksin lisäksi. Se oli alunperin tarkoituskin. En kuitenkaan ole ihmisenä sellainen, että voisin torjua ihmisen, joka haluaa minulle puhua. Mutta jos sille linjalle lähdetään, niin on mielestäni itsestäänselvää, että kommunikaation pitäisi toimia molempiin suuntiin. Joku ahdasmielisempi voisi kuvitella, että seksisuhteesta jäisi naiselle hyväksikäytetty olo, mutta minulle sellainen fiilis tulee enemmän siitä, kun mies odottaa minulta huomiota jota ei ole itse valmis kuitenkaan antamaan...

Ap

Vierailija
24/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huono seksikumppani. Etsi uusi. Sinulle varmaan samasta ikäryhmästä on tarjolla fiksumpiakin siihen asiaan. Älä vaan päästä tuollaista ihmistä isompaan osaan elämässäsi joka ei ole kiinnostunut muuta kuin omista tarpeista.

Vierailija
25/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hukkaa aikaasi ja nuoruuttasi tuollaiseen, kadut näitäkin kuukausia ihan varmasti myöhemmin. Miksi pidät yhteyttä edes mieheen? Seksinkö takia? Etkö saa sitä muualta? Tuohan on jo noloa käytöstä sinulta kun jaksat olla miehen olkapäänä ja reikänä saamatta mitään muita kuin jonkunlaista seksiä vastineeksi. Nyt nainen vähän jotakin itsekunnioitusta kehiin ja tuollaisen ukon heität männikköön. Eiköhän ukko löydä uuden panopuun nopeasti ja hän unohtaa sinut silloin.

Oletko esitellyt miestä kenellekään? Liikutteko yhdessä missään? Kuinka kauan ajattelit jatkaa tuota suhdepelleilyä?

Vierailija
26/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:25"]

Älä hukkaa aikaasi ja nuoruuttasi tuollaiseen, kadut näitäkin kuukausia ihan varmasti myöhemmin. Miksi pidät yhteyttä edes mieheen? Seksinkö takia? Etkö saa sitä muualta? Tuohan on jo noloa käytöstä sinulta kun jaksat olla miehen olkapäänä ja reikänä saamatta mitään muita kuin jonkunlaista seksiä vastineeksi. Nyt nainen vähän jotakin itsekunnioitusta kehiin ja tuollaisen ukon heität männikköön. Eiköhän ukko löydä uuden panopuun nopeasti ja hän unohtaa sinut silloin.

Oletko esitellyt miestä kenellekään? Liikutteko yhdessä missään? Kuinka kauan ajattelit jatkaa tuota suhdepelleilyä?

[/quote]

En tietenkään ole esitellyt miestä kenellekään, emmekä liiku missään yhdessä. Tämä oli alusta saakka seksisuhde! Eikä minulla ole mitään kieltoa esim. etsiä miesystävää samaan aikaan, en vain juuri nyt jaksa tai ehdikään sellaista. En siis siinä mielessä koe hukkaavani aikaa tämän miehen kanssa. En halua olla ilman seksiä, se on kylmä totuus. Ja tämä mies on loistava sängyssä! Olkapääksi joutuminen oli minulle todellinen yllätys, ei mistään tällaisesta ollut puhetta etukäteen. Eikä sekään tosiaan haittaisi, jos se ei olisi niin yksipuolista.

Ap

Vierailija
27/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa, mutta miksi kysyt täällä neuvoa pitäisikö sinun jättää mies jos et sitä edes ajattele tekeväsi? Ehkä sovittekin toisillenne hyvin, kaksi toisistaan täysin riippuvaista tyyppiä, jotka eivät muita saa.

Vierailija
28/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 23:02"]

Niin makaa kuin petaa, mutta miksi kysyt täällä neuvoa pitäisikö sinun jättää mies jos et sitä edes ajattele tekeväsi? Ehkä sovittekin toisillenne hyvin, kaksi toisistaan täysin riippuvaista tyyppiä, jotka eivät muita saa.

[/quote]

Kyllä minä harkitsen tämän "suhteen" lopettamista. En minä ole hänestä riippuvainen. Ei ole kyse edes siitä etten saisi ketään muuta. Olen seurustellut vakavasti muutamaan otteeseen, ja jonkinlaisella vaivannäöllä varmaan nytkin löytyisi mukiinmenevä uusi mies, mutta en halua seurustella tällä hetkellä. Edellisestä erosta on niin lyhyt aika, että haluan nauttia nyt omasta elämästäni :)

Ap

Vierailija
29/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt kaikissa pelkissä seksisuhteissani niin, että mies on saanut terapiapalvelut lisäksi. Miehillä on aika vähän elämässä ihmisiä, joihin luottavat ja sitten kun sellainen ihminen astuu elämään tai sänkyyn, heillä on niin hirveästi asiaa...Nyt uutta juttua 3 kk takana ja mies yhteydessä päivittäin, huoh:(

Vierailija
30/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelisäännöt piti olla selvät mutta mies ei niitä noudata. Paha juttu!
Jos olidin sinä lopettaisin suhteen ja sanoisin ettei herra muista mitä oli sovittu.

Vierailija
31/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 21:25"]

[/quote]

En tietenkään ole esitellyt miestä kenellekään, emmekä liiku missään yhdessä. Tämä oli alusta saakka seksisuhde! Eikä minulla ole mitään kieltoa esim. etsiä miesystävää samaan aikaan, en vain juuri nyt jaksa tai ehdikään sellaista. En siis siinä mielessä koe hukkaavani aikaa tämän miehen kanssa. En halua olla ilman seksiä, se on kylmä totuus. Ja tämä mies on loistava sängyssä! Olkapääksi joutuminen oli minulle todellinen yllätys, ei mistään tällaisesta ollut puhetta etukäteen. Eikä sekään tosiaan haittaisi, jos se ei olisi niin yksipuolista.

Ap
[/quote]
Tuossa käy pian niin jos mies haluaakin kuulla arkesi kuulumiset..olet pian parisuhteessa.

Vierailija
32/46 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlainen ystävä. En muista mikä sen diagnoosi on, mutta se ei yksinkertaisesti välitä muita ihmisistä ja heidän tunteistaan lainkaan. Meillä on yhteisiä harrastuksia, joiden parissa voi toimia tästä huolimatta. Hän vain tuhlaa aikaani kertomalla omista jokapäiväisistä asioistaan. Pyykinpesusta ym. turhasta. Pitäisiköhän lähettää hänelle lirjattu kirje, jossa kerron pesseeni tänään pyykkiä :)

Vierailija
33/46 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on mies, sano sille suoraan. Sitten se joko tajuaa, herää ja korjaa asian tai ei. Sittenpähän tiedät.

Vierailija
34/46 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän kertoo asioistaan kyselemättä niin etkö sinäkin voisi kyselemättä kertoa hänelle omista asioistasi?

Vierailija
35/46 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan missään tapauksessa puhu miehelle tästä asiasta. Miehet ovat hyviä lukemaan ajatuksia.

Vierailija
36/46 |
16.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne 4 kk. Nyt olen lopettamassa suhdetta, koska mies ei edes antanut seksiä vaan sopi tapaamisia mutta ajankohdan koittaessa perui.

Eli käytännön tasolla en menetä paljoa, mutta jotenkin miehen kerrottua elämästään koin myös muun tason yhteyttä häneen. Myötätuntoa. En romanttisia tunteita. Kun tämä loppuu, menetän myös ystävän/sielunveljen. Surettaa!

Vierailija
37/46 |
17.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä tässä nyt ongelma? Saat seksiä ja vastikkeena kuuntelet miehen horinoita.

Niin, aika tavallinen tilanne. Tässä on vaan kääntynyt sukupuolet vastakkaiseksi verrattuna normaaliin.

Vierailija
38/46 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlaisen miehen kanssa parisuhteessa. Tämä seikka syö kyllä naista enemmän kuin mikään muu huono piirre tässä miehessä (toki niitäkin on, siinä kuin itseässänikin) ja jopa yli niiden hyvien, joita myös on paljon. Todella ärsyttävää, jos koitan esim. kertoa jostain akuutista tilanteesta tai ongelmasta elämässäni, ja hänelle tulee mieleen joku hieman vastaava juttu jostain menneisyydestä, joka pitää kalkattaa heti ääneen. Okei joo, kiva tarina hermanni, mutta voidaanko nyt keskustella ensin tämä oma akuutti asiani ja sitten muistella sun menneisyyttä... Puhuu siis päälle omia asioitaan, keskeyttää, kertoilee laveasti omia juttujaan, eikä vastaavasti kysele vastavuoroisesti minulta. Eli tosissaan saan sitten kysymättä kertoa, jos jotain haluan tuoda tiettäväksi, kun itse olen tottunut vastavuoroiseen keskusteluun, jossa toinenkin kyselee kiinnostuneena, haluaa lisätietoja, kommentoi jne. Ollaan tästä asiasta puhuttu, hän on todennut että hän vain on sellainen eikä häntä voi muuttaa, ja olen vastannut etten haluaisikaan häntä ihmisenä muuttaa, mutta puhun ihan normaaleista käytöstavoista... En tiedä mihin olen päätymässä tämän jutun kanssa, voinee varmaan huomata että ärsyttää kyllä kovasti.

Vierailija
39/46 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi. MIstähän tuollaisen panosuhteen 59v ukkomies löytäisi?

Vierailija
40/46 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% selvä narsisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän