Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrassaan kummallinen seksisuhde, pitäisikö lopettaa?

Vierailija
04.03.2015 |

Olen 26-vuotias sinkkunainen, ja olen muutaman kuukauden ollut seksisuhteessa erääseen mieheen. Tämä siksi, että kumpikaan meistä ei nyt ehdi/jaksa/halua etsiä parisuhdetta, ja seksi välillämme toimii. Emme juuri tunteneet toisiamme tätä ennen, eikä varsinaisesti ole ollut tarkoituskaan tutustua sen syvällisemmin. Mies on minua aika paljon vanhempi.

Viime aikoina on käynyt selväksi, että mies näkee suhteemme vähän erilaisena kuin oli tarkoitus. Hän pitää minuun yhteyttä joka ikinen päivä, useimmiten tekstareilla, ja kertoilee päivästään ja tekemisistään. Hän tuntuu pitävän siitä, että jaksan olla kiinnostunut hänen asioistaan ja minulle voi aina kertoa mitä vain. Tällainen olen aina ollut, ihmiset avautuvat minulle hyvin helposti. 

Tämä ei muuten haittaisi minua, mutta on eräs outo asia: miestä ei koskaan kiinnosta minun asiani. Hän ei koskaan, ikinä kysy mitä minulle kuuluu, vaikka olisimme vaihtaneet päivän aikana kymmeniä viestejä hänen kuulumisistaan. Jos mainitsen jostain tärkeistä menoistani, hän ei koskaan esitä lisäkysymyksiä tai kommentoi muutenkaan mitään. Ei hänellä kai ole siihen velvollisuuttakaan, mutta minua alkaa pikkuhiljaa todella ärsyttää se, että minun sopii kyllä olla kiinnostunut hänen asioistaan, mutta häntä ei selvästikään kiinnosta tietää mitään minun elämästäni. Se on oikeastaan aika loukkaavaa.

Mies on myös vihjaillut, että ehkä voisimme jossain vaiheessa tavata muutenkin kuin seksin merkeissä (tapaamme n. kerran viikossa siinä tarkoituksessa). Muuten voisin ehkä kuvitellakin, että tästä voisi ajan myötä kehittyä parisuhde, tai syvempi ystävyyssuhde, mutta minusta on anteeksiantamatonta, että aikuinen ihminen ei itse ymmärrä, että jotain vastavuoroisuutta pitäisi olla. Vaikea hänelle on asiasta sanoakaan, mutta tällaisena tilanne ei kyllä voi jatkua. Hän olettaa minun olevan kiinnostunut esim. sellaisista asioista, että tänään hän unohtikin työeväät kotiin, mutta jos itse kerron käyneeni vaikka työhaastattelussa tai jotain muuta tärkeää, niin hän ei edes kysy miten sujui. Olen hyvin hämmentynyt miehen käytöksestä!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaisi sinusta oikeasti jotain enemmän kuin kaverin/seksikumppanin, niin häntä kiinnostaisi sinunkin elämäsi ihan varmasti. Nyt kuulostaa siltä että sinua käytetään vähän hyväksi, kun mies haluaa purkaa ajatuksiaan. Huonoa käytöstä mieheltä jos ei osaa kuulumisiakaan kysyä, moukkamaista!

Vierailija
2/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on huono seksisuhde...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on niin itsekeskeinen, ettei tajua.

Vierailija
4/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehelle panopuu, tyttöystävän korvike. Muuuta kysyttävää? :)

Vierailija
5/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:13"]

Ehkä se on niin itsekeskeinen, ettei tajua.

[/quote]

Tätä pelkään. Seksisuhteena tämä olisi toiminut varmaan hyvin, mutta miehelle se ei selkeästikään riitäkään, kun joka päivä täytyy tehdä tikusta asiaa. Hän siis haluaisi alkaa tapaamaan muutenkin ja tutustua paremmin, mutta hän ei tajua, että minä tiedän hänestä jo todella paljon, ja hän ei minusta mitään! Jos hän kuvittelee saavansa minulta loputtomasti huomiota olematta itse ollenkaan kiinnostunut minusta ihmisenä, niin siinä hän kyllä erehtyy... 

Ap

Vierailija
6/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies tyyliin eronnut, ehkä vähän masentunut, kaipaa seksiä ja kaipaa kuuntelijaa?

Eli vähän kuin laastarikuvio hänelle tuo teidän juttunne, ainoa tietysti, että et kuvittele liikoja tuolta suhteelta?

Vierailija
7/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko sopinu säännöistä? Onko toi ees puhas seksisuhde, eli kertokaa toisillenne, mitä toivotte (muunkin seksin osalta).

Jotkut ihmiset ei vain kysy, mitä toiselle kuuluu, vaan olettaa toisen kertovan kysymättäkin, jos haluaa. Eikös tää miehes oo tässä tapauksessa juuri niin toiminu, eli kertoo kysymättä ite kuulumisiaan? Ehkä siis olettaa sun vastavuorosesti kertovan kuulumisiaan kysymättä. EI se välttäättä tarkota, ettei sitä kiinnosta, vaikke kysy. Vai eikö piittaa yhtään, jos kerrot kuulumisiasi? Ootko kertonu?

Me ihmiset vaan ollaan niin erilaisia :)

Vierailija
8/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:14"]

Olet miehelle panopuu, tyttöystävän korvike. Muuuta kysyttävää? :)

[/quote]

Sellainenhan minun oli periaatteessa tarkoituskin olla: meidän oli tarkoitus vain harrastaa seksiä. Mies se tässä on, joka on alkanut enemmän ja enemmän avautua minulle omista asioistaan. Ei tämä kehityssuunta olisi minusta mitenkään paha asia, jos kaikki keskustelumme eivät keskittyisi yksinomaan häneen. Minullakin on elämä, eikä hän halua tietää siitä mitään.

Ap

Vierailija
9/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:17"]

Ootteko sopinu säännöistä? Onko toi ees puhas seksisuhde, eli kertokaa toisillenne, mitä toivotte (muunkin seksin osalta).

Jotkut ihmiset ei vain kysy, mitä toiselle kuuluu, vaan olettaa toisen kertovan kysymättäkin, jos haluaa. Eikös tää miehes oo tässä tapauksessa juuri niin toiminu, eli kertoo kysymättä ite kuulumisiaan? Ehkä siis olettaa sun vastavuorosesti kertovan kuulumisiaan kysymättä. EI se välttäättä tarkota, ettei sitä kiinnosta, vaikke kysy. Vai eikö piittaa yhtään, jos kerrot kuulumisiasi? Ootko kertonu?

Me ihmiset vaan ollaan niin erilaisia :)

[/quote]

Jos kerron, niin häntä ei kiinnosta. Tiedän jo, että jos kertoisin hänelle, että on ollut raskas päivä (tai vaihtoehtoisesti vaikka tosi hyvä päivä), niin hän ei todellakaan kysyisi että miksi. 

Ap

Vierailija
10/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahtavan oloista käytöstä sinun osaltasi.

Vierailija
11/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eronneet miehet, joihin on ollut yhteyksissä netin kautta, on olleet tuollaisia. Haluavat puhua ja puhua, mutta eivät kuunnella. Eivät varmasti myös itse huomaa, että asia on noin. Ainakaan suhteeseen ei tuosta miehestä ole, ennen kuin selvittää asiansa. 7

Vierailija
12/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:20"]

[/quote]

Naisvihaajakin heräsi tähän keskusteluun.

Vierailija
13/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:16"]

Onko mies tyyliin eronnut, ehkä vähän masentunut, kaipaa seksiä ja kaipaa kuuntelijaa?

Eli vähän kuin laastarikuvio hänelle tuo teidän juttunne, ainoa tietysti, että et kuvittele liikoja tuolta suhteelta?

[/quote]

Ei hänellä pitäisi mitään masennusta tai laastarin tarvetta olla. Selkeästi häntä kuitenkin imartelee se, että jaksan kuunnella ja ymmärtää hänen juttujaan. Kyllä minä jaksankin, mutta en ikuisesti tätä menoa. Hän yrittää tässä syödä kirsikat kakusta mielestäni. Hän saa seksiä helposti silloin kun haluaa, ja minusta hän on löytänyt myös luotetun, jolle kertoa asioistaan. Mutta kun pitäisi olla vastavuoroinen ja olla kiinnostunut minusta, niin ei onnistukaan.

Ap

Vierailija
14/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:20"]

[/quote]

En jaksaisi edes kommentoida, mutta teenpä sen nyt lyhyesti silti. Kantani on, että 2000-luvulla aikuisella naisella on täysi oikeus harrastaa seksiä kenen kanssa haluaa. En ole parisuhteessa, enkä tähtää sellaiseen juuri nyt, enkä aio ryhtyä selibaattiinkaan. Asiahan ei kenenkään muun ongelma ole; muut voivat olla harrastamatta seksiä sinkkuina jos haluavat. Yksi ystävistänikin on paheksunut avoimesti "irtosuhteita" (jollaiseksi en pysyvämpää seksisuhdetta välttämättä edes luokittele), mutta hän onkin ollut saman miehen kanssa 19-vuotiaasta saakka. Helppo sieltä vakituisesta parisuhteesta on muita kritisoida!

Ap

Vierailija
15/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tässä nyt ongelma? Saat seksiä ja vastikkeena kuuntelet miehen horinoita.

Vierailija
16/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää sinua paitsi fyysiseen (mikä on ihan ok, koska kuitenkin seksissänne on vastavuoroisuutta), mutta myös vain omaan henkiseen helpotukseensa. Älä ainakaan parisuhteeseen rupea tuollaisen miehen kanssa. Olin pitkään tekemisissä samanlaisen miehen kanssa, vaikka tiesin kuitenkin alusta asti, että säätömme, tai mitä se ikinä olikaan, oli yksipuolista. Hän sanoi jopa suoraan, että minun asiani eivät häntä kiinnosta. Ongelmia tuli, koska hän ei ymmärtänyt minua ja käsitti asioita väärin, sillä hän ei tiennyt minusta mitään. Ongelmia oli myös silloin, kun minulla oli jokin rankka juttu meneillään ja minun olisi pitänyt taas kuunnella häntä, vaikka en ollut oma itseni, jolloin miehen mielestä olin epänormaali ihmisenä, koska olin allapäin. Kaikessa oli kyse jatkuvasti hänestä.

Vierailija
17/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voit olla kiitollinen, että näet miehen itsekkyyden nyt jo tässä vaiheessa. Ikävämpi olisi ensin rakastua ja sitoutua ja sitten vasta havahtua toisen itsekkyyteen.

Älä sivuuta tuota merkkiä.

Vierailija
18/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kommentoi miehen juttuja. Pidä seksisuhde seksisuhteena.

Vierailija
19/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:26"]

En ymmärrä mikä tässä nyt ongelma? Saat seksiä ja vastikkeena kuuntelet miehen horinoita.

[/quote]

Jos ap haluaa lähinnä seksiä, niin tilannehan on ok. Ei niihin miehen viesteihin aina tarvitse olla vastaamassa.

Vierailija
20/46 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:27"]

Mies käyttää sinua paitsi fyysiseen (mikä on ihan ok, koska kuitenkin seksissänne on vastavuoroisuutta), mutta myös vain omaan henkiseen helpotukseensa. Älä ainakaan parisuhteeseen rupea tuollaisen miehen kanssa. Olin pitkään tekemisissä samanlaisen miehen kanssa, vaikka tiesin kuitenkin alusta asti, että säätömme, tai mitä se ikinä olikaan, oli yksipuolista. Hän sanoi jopa suoraan, että minun asiani eivät häntä kiinnosta. Ongelmia tuli, koska hän ei ymmärtänyt minua ja käsitti asioita väärin, sillä hän ei tiennyt minusta mitään. Ongelmia oli myös silloin, kun minulla oli jokin rankka juttu meneillään ja minun olisi pitänyt taas kuunnella häntä, vaikka en ollut oma itseni, jolloin miehen mielestä olin epänormaali ihmisenä, koska olin allapäin. Kaikessa oli kyse jatkuvasti hänestä.

[/quote]

Olen kyllä ajatellut, että parisuhdetta tästä ei selvästikään voisi tulla. En mielestäni ole erityisen itsekäs ihminen, mutta oletan läheisteni haluavan ihan vapaaehtoisesti tietää mitä minun elämääni kuuluu. Tämän miehen osalta raivostuttaa juuri se itsekkyys. Ja kai olen antanut itseni toivoa, että tästä tulisi vähintään ystävyyssuhde, kun se kerran niin kovasti nipistää sydämestä joka kerta, kun yritän hiukan kääntää keskustelua itseeni, enkä saa mitään vastakaikua. Kuka nyt haluaisi tuntea itsensä merkityksettömäksi tai epäkiinnostavaksi... Sängyssä mies on kyllä erinomainen, ja huomioi minut loistavasti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi