Miten voi ihminen lihoa NÄIN paljon muutamassa vuodessa?
Järkyttävää! Ensimmäinen kuva vuodelta 2010 ja toinen miltä näytän nyt. Auttakaa, miten saan otettua itteäni niskasta kiinni että saisin laihdutettua? :(
Kommentit (215)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:18"]
Ap, toivottavasti olet vielä linjoilla. Halusin vain sanoa, että tsemppiä! Jotenkin otti sydämestä kun sanoit, että ajattelit olevasi paksu tuolloin ennen. Tiedän tunteen. 15 kiloa sitten ajattelin samoin ja nyt vain haluan takaisin niihin mittoihin. On jotenkin helppo luovuttaa, kun hoikkanakin ajattelee olevansa paksu. Et ole nytkään ällöttävä tai huono, älä ajattele niin. Ota ihan rauhallisesti. :)
[/quote]
En ole koskaan ollut alipainoinen, tuossa ennen-kuvassakin olen normaalipainoinen, en alipainoinen niinkun täällä on sanottu. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut, mutta ennen se ei juurikaan näkynyt (ainakaan näin pahasti miten nyt näkyy). Niinhän se on, kun tuntuu että ei kelpaa laihempanakaan, on jotenkin helpompaa olla lihava ja syödä vaan. Mutta kun en haluais olla enää tämmönen. Kiitos tsempeistä! :) Ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:18"]
Ap, toivottavasti olet vielä linjoilla. Halusin vain sanoa, että tsemppiä! Jotenkin otti sydämestä kun sanoit, että ajattelit olevasi paksu tuolloin ennen. Tiedän tunteen. 15 kiloa sitten ajattelin samoin ja nyt vain haluan takaisin niihin mittoihin. On jotenkin helppo luovuttaa, kun hoikkanakin ajattelee olevansa paksu. Et ole nytkään ällöttävä tai huono, älä ajattele niin. Ota ihan rauhallisesti. :)
[/quote]
En ole koskaan ollut alipainoinen, tuossa ennen-kuvassakin olen normaalipainoinen, en alipainoinen niinkun täällä on sanottu. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut, mutta ennen se ei juurikaan näkynyt (ainakaan näin pahasti miten nyt näkyy). Niinhän se on, kun tuntuu että ei kelpaa laihempanakaan, on jotenkin helpompaa olla lihava ja syödä vaan. Mutta kun en haluais olla enää tämmönen. Kiitos tsempeistä! :) Ap
[/quote] No paljonko painoit siinä ennen -kuvassa?
Tuntuu että tarvitsisit jonkun tsemppiporukan tai kaverin tuohon liikkumiseen ja laihtumisjuttuun. Ota selvää onko sinun paikkakunnalla mitään sellaista menossa, jotain kevääksi kuntoon -projektia tai vastaavaa.
Minäkin olisin mielelläni tsempparisi. Auttaisiko, jos postaisit tälle palstalle liikkumisesi ja syömisesi? Voisin lähteä kanssasi lenkille vaikka nyt. Lähdetäänkö? Minä täällä ja sinä siellä, puolen tunnin kävelylenkki.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:18"]
[/quote]
[/quote]
Mielestäni et näytäkään alipainoiselta siinä kuvassa. Ihan terveen näköinen. :) Se on tosiaan helppo vaan syödä kun ajattelee olevansa toivoton joka tapauksessa. Mutta nyt jos saat laihduttua, osaat varmaan arvostaa kroppaasi ihan eri tavalla.
Pidä välillä herkkupäiviä, jos rupeat laihduttamaan. Sitten ei tarvitse luopua kaikesta mätöstä. Itse koitan tässä hitaasti pudottaa painoa ja herkuttelen välillä. Tää on tuskastuttavan hidasta, mutta entiseenkään ei ole paluuta. Mä koitan samalla tehdä kaikenlaisia kiinnostavia asioita enemmän, että huomio pysyisi poissa tästä. Rupesin taas maalaamaan ja opettelen uusia käsityötekniikoita. Välillä ahdistaa ja paljon. Yritän olla kiinnittämättä kroppaan huomiota. En katso sitä edes, ettei toivottomuus iskisi useammin.
Jos et uskalla mennä vaa'alle, niin laihtumista voisi seurata mittanauhankin. Tai jos sekin tuntuu pahalta, mittaa vaikka narunpätkällä. Ei tarvitse sitten miettiä lukuja ollenkaan. Leikkaa langanpätkö, joka menee tietyn paikan ympäri justiinsa ja mittaile sillä.
Anteeksi nyt ap, mutta ihan taatusti olet tuolla pituudella siinä kuvassa enemmän kuin 100kg. Mä olen sua liki 10cm pidempi, ja silti yli 100, vaikkei mun maha ole läheskään yhtä iso/reidet yhtä paksut kuin sulla tuossa kuvassa. En halua masentaa, päinvastoin, mutta ei se silmien sulkeminen mitään auta! Ja mulla myös tulleet kilot lyhyessä ajassa, ja yhtä lailla kaipaan tsemppiä !
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:18"] Ap, toivottavasti olet vielä linjoilla. Halusin vain sanoa, että tsemppiä! Jotenkin otti sydämestä kun sanoit, että ajattelit olevasi paksu tuolloin ennen. Tiedän tunteen. 15 kiloa sitten ajattelin samoin ja nyt vain haluan takaisin niihin mittoihin. On jotenkin helppo luovuttaa, kun hoikkanakin ajattelee olevansa paksu. Et ole nytkään ällöttävä tai huono, älä ajattele niin. Ota ihan rauhallisesti. :) [/quote] En ole koskaan ollut alipainoinen, tuossa ennen-kuvassakin olen normaalipainoinen, en alipainoinen niinkun täällä on sanottu. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut, mutta ennen se ei juurikaan näkynyt (ainakaan näin pahasti miten nyt näkyy). Niinhän se on, kun tuntuu että ei kelpaa laihempanakaan, on jotenkin helpompaa olla lihava ja syödä vaan. Mutta kun en haluais olla enää tämmönen. Kiitos tsempeistä! :) Ap [/quote] No paljonko painoit siinä ennen -kuvassa?
[/quote]
51-52 kg. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:18"] Ap, toivottavasti olet vielä linjoilla. Halusin vain sanoa, että tsemppiä! Jotenkin otti sydämestä kun sanoit, että ajattelit olevasi paksu tuolloin ennen. Tiedän tunteen. 15 kiloa sitten ajattelin samoin ja nyt vain haluan takaisin niihin mittoihin. On jotenkin helppo luovuttaa, kun hoikkanakin ajattelee olevansa paksu. Et ole nytkään ällöttävä tai huono, älä ajattele niin. Ota ihan rauhallisesti. :) [/quote] En ole koskaan ollut alipainoinen, tuossa ennen-kuvassakin olen normaalipainoinen, en alipainoinen niinkun täällä on sanottu. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut, mutta ennen se ei juurikaan näkynyt (ainakaan näin pahasti miten nyt näkyy). Niinhän se on, kun tuntuu että ei kelpaa laihempanakaan, on jotenkin helpompaa olla lihava ja syödä vaan. Mutta kun en haluais olla enää tämmönen. Kiitos tsempeistä! :) Ap [/quote] No paljonko painoit siinä ennen -kuvassa?
[/quote]
51-52 kg. Ap
[/quote] En usko. Menisit nyt puntarille.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:51"]
Anteeksi nyt ap, mutta ihan taatusti olet tuolla pituudella siinä kuvassa enemmän kuin 100kg. Mä olen sua liki 10cm pidempi, ja silti yli 100, vaikkei mun maha ole läheskään yhtä iso/reidet yhtä paksut kuin sulla tuossa kuvassa. En halua masentaa, päinvastoin, mutta ei se silmien sulkeminen mitään auta! Ja mulla myös tulleet kilot lyhyessä ajassa, ja yhtä lailla kaipaan tsemppiä !
[/quote]
Tiedostan sen. En ole loukkaantunut yhdestäkään tämän ketjun kommenteista. Saa sanoa ihan suoraan, sen parempi koska se motivoi mua. En missään nimessä vähättele läskejäni. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:36"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:18"] Ap, toivottavasti olet vielä linjoilla. Halusin vain sanoa, että tsemppiä! Jotenkin otti sydämestä kun sanoit, että ajattelit olevasi paksu tuolloin ennen. Tiedän tunteen. 15 kiloa sitten ajattelin samoin ja nyt vain haluan takaisin niihin mittoihin. On jotenkin helppo luovuttaa, kun hoikkanakin ajattelee olevansa paksu. Et ole nytkään ällöttävä tai huono, älä ajattele niin. Ota ihan rauhallisesti. :) [/quote] En ole koskaan ollut alipainoinen, tuossa ennen-kuvassakin olen normaalipainoinen, en alipainoinen niinkun täällä on sanottu. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut, mutta ennen se ei juurikaan näkynyt (ainakaan näin pahasti miten nyt näkyy). Niinhän se on, kun tuntuu että ei kelpaa laihempanakaan, on jotenkin helpompaa olla lihava ja syödä vaan. Mutta kun en haluais olla enää tämmönen. Kiitos tsempeistä! :) Ap [/quote] No paljonko painoit siinä ennen -kuvassa? [/quote] 51-52 kg. Ap [/quote] En usko. Menisit nyt puntarille.
[/quote]
Mitä et usko? Ei mulla ole mitään syytä valehdella. En omista puntaria enkä siihen suostu menemään. Ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:57"]
[/quote]
51-52 kg. Ap
[/quote]
Et ole. Veikkaisin 65+. Sitä lähempänä joka tapauksessa.
t. toinen läski samassa tilanteessa
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:36"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:18"] Ap, toivottavasti olet vielä linjoilla. Halusin vain sanoa, että tsemppiä! Jotenkin otti sydämestä kun sanoit, että ajattelit olevasi paksu tuolloin ennen. Tiedän tunteen. 15 kiloa sitten ajattelin samoin ja nyt vain haluan takaisin niihin mittoihin. On jotenkin helppo luovuttaa, kun hoikkanakin ajattelee olevansa paksu. Et ole nytkään ällöttävä tai huono, älä ajattele niin. Ota ihan rauhallisesti. :) [/quote] En ole koskaan ollut alipainoinen, tuossa ennen-kuvassakin olen normaalipainoinen, en alipainoinen niinkun täällä on sanottu. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut, mutta ennen se ei juurikaan näkynyt (ainakaan näin pahasti miten nyt näkyy). Niinhän se on, kun tuntuu että ei kelpaa laihempanakaan, on jotenkin helpompaa olla lihava ja syödä vaan. Mutta kun en haluais olla enää tämmönen. Kiitos tsempeistä! :) Ap [/quote] No paljonko painoit siinä ennen -kuvassa? [/quote] 51-52 kg. Ap [/quote] En usko. Menisit nyt puntarille.
[/quote]
Mitä et usko? Ei mulla ole mitään syytä valehdella. En omista puntaria enkä siihen suostu menemään. Ap
[/quote] Olet nyt 100+ eli olisit lihonut yli 50kg. Ei ole uskottavaa. Hanki se vaaka tai lihot entisestään!
Tsiisus, oot tonnikeiju etkä grammaakaan alle 100kg.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:04"]
[/quote]
51-52 kg. Ap
[/quote]
[/quote]
En todellakaan ole kuvassa yli 65 kiloa! :D Muistan selvästi ton ajan, koska kuva on otettu lomamatkalla ja halusin laihduttaa sitä varten 50-kiloiseksi ja se jäi vähästä kiinni ja sen takia tunsin oloni "läskiksi" koko loman ajan kun harmitti etten päässyt tavoitepainooni. Aikalailla kuva siis voi vääristää kerta heittää yli 10 kilolla??? Ja otathan huomioon että olen aina ollut ns "laiha läski", en tiedä vaikuttaako se sitten että näytän isommalta? Ap
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:57"]
jos toi on v. 2010 kuva, niin onhan tässä jo viitisen vuotta mennyt. Kyllä sinä aikana pystyy keräämään vaik minkämoisen kertymän. Laihduttaminen pitää aloittaa HETI, koska mitä vanhemmaksi sen jätät, sen varmemmin läsä lähtee vääristä paikoista ja nahka jää roikkumaan. PIdä tuo uhkakuva mielessä, niin laihdutus alkaa tuntua oudon motivoivalta
[/quote]
Just mietin, että pitäskö tulostaa toi kuva jääkaapin oveen... Ap
[/quote]
KYLLÄ!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:00"]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrän. Ei puntari edes ole hyvä mitta. Vaatekoot, peili ja valikuvat ovat paljon parempi mitta :)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 08:55"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 08:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 08:31"]
Miten minun isohkossa ystäväpiirissä, jossa lähes kaikki ovat normaalipainoisia tai hoikkia, ei kukaan sairasta kilpirauhasen vajaatoimintaa? En halua provosoida, mutta miten tämä "yleisyys" ei jakaudu tasaisesti?
[/quote]
tämä siis tuohon kilpirauhasen vajaatoiminta väittelyyn....
[/quote]
Taitaa olla näitä muotisairauksia. Sitähän voi jatkaa kermamunkkien, karkkipussien ja suklaalevyjen mässyttämistä kun on tämmöinen paha ongelma joka lihottaa vaikkei söisi mitään tjsp.
[/quote]
Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireena on ruokahalun menetys, makeakaan ei välttämättä maistu lainkaan ja nälän tunne katoaa. Silti puntariin tulee lisää lukemia. Perusaineenvaihdunta voi laskea jopa 60 % ja sen lisäksi uupumus ja lihasheikkous tuhoaa kyvyn harrastaa liikuntaa. Siinä sulle miettimistä.
Oho. Aikamoinen muutos. Miten tuo on edes mahdollista? No ei muuta kuin laihduttamaan. :/
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:04"]
[/quote]
51-52 kg. Ap
[/quote]
[/quote]
En todellakaan ole kuvassa yli 65 kiloa! :D Muistan selvästi ton ajan, koska kuva on otettu lomamatkalla ja halusin laihduttaa sitä varten 50-kiloiseksi ja se jäi vähästä kiinni ja sen takia tunsin oloni "läskiksi" koko loman ajan kun harmitti etten päässyt tavoitepainooni. Aikalailla kuva siis voi vääristää kerta heittää yli 10 kilolla??? Ja otathan huomioon että olen aina ollut ns "laiha läski", en tiedä vaikuttaako se sitten että näytän isommalta? Ap
[/quote]
Olin myös vuonna 2010 vielä samaa kokoluokkaa :) painoa joku 54 kg ja ajattelin olevani hirveä läski kaikki kaverit oli laihempia :(. Ihan uskottavaa että painoit n.50kg. Nyt mulla painoa 66kg välissä kävi 74kg kohdalla, viisari. Olen ylipainoinen mutta selkävammani takia en saa oikeesti urheilla kuin lyhyitä ja kevyitä harjoituksia päivittäin ja paino tuppaa nousemaan pikkuhiljaa...
AP, vaikuttaa siltä että ongelmasi on elämänilon puuttuminen, ja sitä kautta syöminen on riistäytynyt käsistä... Jos saisit sisäistä ajatusmaailmaa kuntoon, ulkokuoren muokkaaminenkin onnistuisi paremmin.
Ei kannata ajatella että pitää laihduttaa 10 tai 20 tai 30 kiloa, vaan että TÄNÄÄN lähden kävelylle. Pienet tavoitteet on helpompi saavuttaa ja kuitenkin ne motivoivat henkisesti. Muistan vieläkin miten hyvä fiilis tuli kun onnistuin tavoitteessani treenata 5 kertaa viikossa! Halusin kuuluttaa koko maailmalle että minä onnistuin, vaikka kyseessähän on täysin mitätön juttu muiden kannalta.
Olisiko mitään tällaista tavoitetta tai motivaattoria joka saisi sinua liikkeelle ja syömään terveellisemmin heti, ei huomenna?
T. Fitnessblenderiä suositellut