Miten voi ihminen lihoa NÄIN paljon muutamassa vuodessa?
Järkyttävää! Ensimmäinen kuva vuodelta 2010 ja toinen miltä näytän nyt. Auttakaa, miten saan otettua itteäni niskasta kiinni että saisin laihdutettua? :(
Kommentit (215)
Kilo kuukaudessa = 12 kg vuodessa = 60 kg 5 vuodessa. Kyllähän sitä ehtii kertyä. Palstalla aina ajatellaan, että lihava on syönyt junanvaunun ja se on sitten siinä.
Kilojen kanssa minäkin painiskelen. Välillä olen saanut niitä vähemmälle, mutta aina kun tulee joku räkätauti tai polvi kipeäksi niin taas tulee takapakkia. Oikeasti pitäisi saada painoa pois, mutta ei se ole helppoa. Mun heikko kohta on suklaa ja juusto. Suklaasta olen pyristellyt eroon siirtymällä syömään tummaa ja pyrkimällä jättämään väliin herkkuostoksia periaatteella "tänään en osta". Eikä takapakeista pitäisi lannistua ja heittää puurtamista kesken. Tsemppiä ap:lle.
Pistät noi kaksi kuvaa johonkin, missä voit niitä korkkia. Teet mielenkiintoisen liikunta-ohjelman itsellesi. Mietit mitä kivoja juttuja voit muuta tehdä...hyviä,kirjoja. Kirjastossa käyminen, venyttely, harrastuksia....mitä olis mielenkiintoista..musiikki, käsityöt valokuvaus?
mitit mitä syöt, niin että saat kaikki tarvittavat ravintoaineet.
jätä ne näkyvät rasvat ja sokerin pois. Nautit elämästä kevyemmällä ruokamäärällä.
juo yrttitteetä ja rooibusta silloin kun illalla tekis mieli mässäillä. Syö porkkanoita silloin kun tekee mieli mässäillä. Nauti kylmästä vedestä juomaan
hoida itseäsi hyvin. Käy hierojalla. Panosta itseesi. Olet hieno tyyppi.
nauti siitä hyvänolontunnetta tunteesta. Stressi vaan lihottaa. Ota iisisti ja rennosti.
kävele raput ja lenkkeile ylämäkiä reippaasti kävellen.
voistko työmatkoja kävellä? Tai osan työmatkaa?
ota laihdutus mielenkiinnolla. Ole utelias mihin etenee. Ota tavoitteeksi hyvinvoiva sinä. Ei laiha sinä vaan hyvinvoiva sinä. Lihaksia voisit hankkia...siinä ekassa kuvassakin näkyy, että hirveästi et liikuntaa harrasta.
Tsemppiä. Hoida hyvin omaa mieltäsi.
Eikö ihmiset yhtään aikaisemmin huomaa että nyt rupee vaatteet kiristää sun muuta?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 18:57"] jos toi on v. 2010 kuva, niin onhan tässä jo viitisen vuotta mennyt. Kyllä sinä aikana pystyy keräämään vaik minkämoisen kertymän. Laihduttaminen pitää aloittaa HETI, koska mitä vanhemmaksi sen jätät, sen varmemmin läsä lähtee vääristä paikoista ja nahka jää roikkumaan. PIdä tuo uhkakuva mielessä, niin laihdutus alkaa tuntua oudon motivoivalta [/quote] Just mietin, että pitäskö tulostaa toi kuva jääkaapin oveen... Ap [/quote] KYLLÄ!
[/quote]
Tulosta mielummin tämä muistutukseksi siitä mitä on edessä, mikäli jatkat elintapojasi: http://cs412821.vk.me/v412821359/903d/Z79EiewO3q0.jpg
[/quote]
Heh. Tällainen kuva pitäisi liittää karkki/sipsipussien kylkeen vähän niin kuin joissain maissa tupakka-askeihin laitetaan kuvia sairaista keuhkoista yms.
No jaa, miksi ketään enää kuollessa kiinnostaisi miltä näyttää? Eikä ne röökipakkausten kuvatkaan tunnu ketään juuri kiinnostavan.
Nyt ulos liikkumaan! Kokeile rullaluistelu, pyöräilyä ja uintia! Ihan mahtavia liikuntamuotoja :) ja tosiaan mehut ja limut pois ja vettä tilalle. Herkut pois ja hedelmiä jakevyitä smoothieita tilalle. pyri käymään 5-7krt viikossa kävelyllä ja koita ottaa juoksuspurtteja :) syö säännöllisesti ja älä syö illalla klo 20 jälkeen! Aamupalaksi puuroa marjojem kera.
Kun kunto alkaa kohentua hommaa salikortti. kaikki on kiinni motivaatiosta ja omasta tahdosta :)
Tsemppiä ihan hirveesti! Sä pystyt siihen jos vain tahdot! :)
ihanaa kevättä sinulle <3
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 13:00"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:36"] [quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 12:18"] Ap, toivottavasti olet vielä linjoilla. Halusin vain sanoa, että tsemppiä! Jotenkin otti sydämestä kun sanoit, että ajattelit olevasi paksu tuolloin ennen. Tiedän tunteen. 15 kiloa sitten ajattelin samoin ja nyt vain haluan takaisin niihin mittoihin. On jotenkin helppo luovuttaa, kun hoikkanakin ajattelee olevansa paksu. Et ole nytkään ällöttävä tai huono, älä ajattele niin. Ota ihan rauhallisesti. :) [/quote] En ole koskaan ollut alipainoinen, tuossa ennen-kuvassakin olen normaalipainoinen, en alipainoinen niinkun täällä on sanottu. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut, mutta ennen se ei juurikaan näkynyt (ainakaan näin pahasti miten nyt näkyy). Niinhän se on, kun tuntuu että ei kelpaa laihempanakaan, on jotenkin helpompaa olla lihava ja syödä vaan. Mutta kun en haluais olla enää tämmönen. Kiitos tsempeistä! :) Ap [/quote] No paljonko painoit siinä ennen -kuvassa? [/quote] 51-52 kg. Ap [/quote] En usko. Menisit nyt puntarille. [/quote] Mitä et usko? Ei mulla ole mitään syytä valehdella. En omista puntaria enkä siihen suostu menemään. Ap [/quote] Olet nyt 100+ eli olisit lihonut yli 50kg. Ei ole uskottavaa. Hanki se vaaka tai lihot entisestään!
[/quote] Hyvinkin uskottavaa, koska ap:llä on isompi maha kuin mulla, mutta mulla on kyllä isommat reidet ja perse. t: 150kg
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 03:29"]Eikö ihmiset yhtään aikaisemmin huomaa että nyt rupee vaatteet kiristää sun muuta?
[/quote]
Kyllähän sen huomaa kun ei enää perus h&m vaatteetkaan mene enää päälle, farkut puristaa eikä oikein voi käyttää enää muita vaatteita kun leggingsejä/isoja huppareita.. Tuntuu vaan että kun on kerran menty jo metsään niin mennään sitten kunnolla. Kärsivällisyys ei riitä yhtään laihduttamaan kun se on niin hidasta :( Viikon-pari jaksaa kattoa mitä suuhunsa pistää kunnes homma lähtee taas käsistä ja kaikkea epäterveellistä tulee ahmittua kaksin käsin. En tajua miten ihmiset pystyy laihtumaan! :( ap
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 00:27"]Sun pitää ilmottautua siihen Jutan ohjelmaan :). Tsemppiä!
[/quote]
Varmaan pitäisi. Tuntuu että nekin "pullukat" siinä on hoikemmassa kunnossa kun ite :( ap
Käy kyllä sääliks :/ Masennus on kyllä perseestä.. Kyllä mä uskon, että sä pystyt muuttumaan! Alotat pikkuhiljaa ja pienillä muutoksilla. Ekaks vaikka ruokavalio. Sit pikkuhiljaa siihen liikuntaa lisäks. Älä alota liian nopeasti, muuten stressaannut ja voit masentua vielä enemmän. Mä toivotan sulle paljon tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 07:58"]Älä huoli. Monet miehet pitää pulskista tytöistä. Googlaa ssbbw.
[/quote]
Ei tässä mun mielestä puhuttu mitään miehistä?
Joko teet, tai et tee. Se on niin yksinkertaista.
http://wildtotalfitness.com/wp-content/uploads/2012/07/fitness-inspiration-11.jpg
Mä tein, ja teen edelleen. Päivääkään en kadu.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/61/3f/2a/613f2ab2f0048c64032596e030b335c0.jpg
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 07:58"]Älä huoli. Monet miehet pitää pulskista tytöistä. Googlaa ssbbw.
[/quote]
Yök! En haluu olla tollanen :'( ap
Ei tuosta enää palaudu takaisin vanhaan. En tiedä minkä ikäimen Ap on, mut silti, löysää ihoa jää älyttömän lihomisen jäljiltä niin paljon, että vaikka laihtuisikin niin silti näyttää mätisäkiltä. Nyt se mätisäkki on vaan vähäv täydempi kuin jos saa kilot karistettua. Liikunnasta tai sen puutteesta on ihan turha puhua, tuo nykyinen kunto on umpisurkean ja räikeästi ylimitoitetun ruokavalion tulos.
Tuollaista makkaravartaloa ei edes selitä mikään sairaus vaan nimenomaan käsistä lähtenyt mässäily. Jos olisi sairauden tms tuomaa turvotusta niin silloinhan iho olisi kiinteä eikä tuollainen Michelin-miehen mallinen.
Miten minun isohkossa ystäväpiirissä, jossa lähes kaikki ovat normaalipainoisia tai hoikkia, ei kukaan sairasta kilpirauhasen vajaatoimintaa? En halua provosoida, mutta miten tämä "yleisyys" ei jakaudu tasaisesti?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 08:31"]
Miten minun isohkossa ystäväpiirissä, jossa lähes kaikki ovat normaalipainoisia tai hoikkia, ei kukaan sairasta kilpirauhasen vajaatoimintaa? En halua provosoida, mutta miten tämä "yleisyys" ei jakaudu tasaisesti?
[/quote]
tämä siis tuohon kilpirauhasen vajaatoiminta väittelyyn....
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 17:06"] Ou nou.... nyt vaan kuule lenkkarit jalkaan ja ulos reipppailemaa. Ja juo paljon paöjon vettä. Liiku!! Itsellänikin nousi paino ja ilman mitään salikortteja tai suurempia elämän muutoksia paino tippui nopeasti ja pysyvästi. Liikkuminen tulee olemaan mistä nauttii..ja varsinkin kun alkaa nähdä muutoksia! Ja hei... sokeri vanhentaa ihoa joten jos tekee mieli hyvää syö hedelmiä.. kun on ollut viikon tai enemmän ilman sokeria tuntuu appelsiinitkin taivaallisen hyvälle! Kuin karkkia! [/quote] Ristiriitainen neuvo sulla. Sokeri vanhentaa, joten syö hedelmiä. Hedelmäthän on täynnä sokeria. [/quote] hedelmäsokeri on erillaista mitä sä karkkipussista vedät....
[/quote]
Vahingollisempaa, kuin tavallinen sokeri.
Alussa joku kehotti lisäämään ruokavalioon kasviksia, mutta ei paistettuja.
Miksi kasviksia ei saa paistaa?
Mun koko ruokavalioni pohja on pannulla paistetut kasvikset, sipuli, paprika, porkkana, valkosipuli ym, sekaan tomaattimurskaa, yrttejä jne. Olisi tosi kiinnostava tietää, miksi paistaminen estää laihtumisen.