Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vierailurajoitukset synnytyslaitoksella

Vierailija
28.05.2022 |

Luin kiukkua siitä kun äiti ollut vuorokauden synnärillä ja isä ei päässyt vuodeosastolle kuin tunniksi.
Miksi nykyihmisille on niin vaikea ottaa muita huomioon, muiden sairaalarauhaa?
Itse olen synnyttänyt aikaan kun vasta nuorimman aikaan isä olisi päässyt synnytykseen, tosin keskimmäisen aikaan periaatteessa mutta ko. Sairaalan tilat eivät olleet siihen sopivia.
Silti lasten isä oli hyvä isä, hoiti ja kanteli lapsia kunnes kuoli 43 vuoden avioliiton kestettyä.
Sairaalassa olin viikon esikoisem synnyttyä, vauva keltaisuuden takia keskolassa, itsellä tulehdus. Oli hyvä levätä, osastolla oli vierailuajat jotain muutama tunti iltapäivällä, kuuden hengen huone oli silti rauhallinen kun perheet meni oleskelutiloihin, vauvathan olivat vauvalassa. Keskimmäisen aikaan olin 2 vrk , isän paikka oli esikoista hoitamassa.

Ei, en ymmärrä nuoria naisia, pitäisi olla ruusunkukkapeti, kätilöt on pahoja jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on on yhtä paljon isänsä, ei isä ole vieras. Ennen sairaalassa hoitajat auttoivat äitejä ja hoitivat vauvoja - nykyään äiti ei saa edes ruokaa jos ei itse kävele jostain etsimään tarjotinvaunua. Lakanat ja pyykit pitää hoitaa itse.

Vierailija
2/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa koronarajoitukset oli täysin ylimitoitettu ja liioiteltuja. Vuosisadan pahin kusetus nimeltään korona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne nuoret naiset sentään hoitavat lapsensa itse kun te vanhat kermapeput olette työntäneet vauvanne hoitajille. 

Vierailija
4/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sisarukset olemme syntyneet 70luvulla ja jokaisen kohdalla esikoisen jälkeen oli kotona hoitaja kun isä oli synnytyksissä. Minä ensimmäinen vierihoidettu enkä vauvalassa . Sinä ap tosiaan olet ollut sairaalassa vauvalan ja hoitajien palvelun aikaan,sait levätä. Minä synnytin 14v sitten ja isä oli kullanarvoinen osastolla minun apunani . En edes saanut nousta ennen lupaa ja kaikki hoidettiin itse heti jalkeille päästyä. Ei hlökunnalla ollut aikaa autella kun kaikkein heikoimpia. Muut taapersi itse ja hoiti vauvansa 24/7. Ymmärrä varsin hyvin että nykysysteemeillä moni äiti kaipaisi miestä enemmän luokseen osastolle.

Vierailija
5/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mä en ainakaan sektion ja verenhukan takia päässyt alyksi edes ylös sängystä, mutta silti piti saada jotenkin ruokaa, vaatteita, vaihtaa lakanat, hoitaa vauvaa yms yms. Isähän ne nuo asiat hoiti, kuka muukaan? Ei siellä synnärillä mitään henkilökuntaa tuollaiseen ole. En olisi pärjännyt ilman hänen apuaan ja kyllä hoitajatkin olettivat että lapsen isä auttaa ja hoitaa.

Vierailija
6/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me sisarukset olemme syntyneet 70luvulla ja jokaisen kohdalla kloesikoisen jälkeen oli kotona hoitaja kun isä oli synnytyksissä. Minä ensimmäinen vierihoidettu enkä vauvalassa . Sinä ap tosiaan olet ollut sairaalassa vauvalan ja hoitajien palvelun aikaan,sait levätä. Minä synnytin 14v sitten ja isä oli kullanarvoinen osastolla minun apunani . En edes saanut nousta ennen lupaa ja kaikki hoidettiin itse heti jalkeille päästyä. Ei hlökunnalla ollut aikaa autella kun kaikkein heikoimpia. Muut taapersi itse ja hoiti vauvansa 24/7. Ymmärrä varsin hyvin että nykysysteemeillä moni äiti kaipaisi miestä enemmän luokseen osastolle.

Kuitenkin varsin paljon syntyy isättömiä lapsia. Miksi?

Vierailija
7/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne nuoret naiset sentään hoitavat lapsensa itse kun te vanhat kermapeput olette työntäneet vauvanne hoitajille. 

Ei kun ne vietiin väkisin. Tuotiin vain syömään ja kiireesti pois.

Vierailija
8/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me sisarukset olemme syntyneet 70luvulla ja jokaisen kohdalla esikoisen jälkeen oli kotona hoitaja kun isä oli synnytyksissä. Minä ensimmäinen vierihoidettu enkä vauvalassa . Sinä ap tosiaan olet ollut sairaalassa vauvalan ja hoitajien palvelun aikaan,sait levätä. Minä synnytin 14v sitten ja isä oli kullanarvoinen osastolla minun apunani . En edes saanut nousta ennen lupaa ja kaikki hoidettiin itse heti jalkeille päästyä. Ei hlökunnalla ollut aikaa autella kun kaikkein heikoimpia. Muut taapersi itse ja hoiti vauvansa 24/7. Ymmärrä varsin hyvin että nykysysteemeillä moni äiti kaipaisi miestä enemmän luokseen osastolle.

70- luvulla synnytin sairaalassa jossa oli verhoilla synnyttäjät erotettu toisistaan. Ei siellä olisi isiä voinut olla. Samoin -80 luvun alussa oli synnytyshuone hyvin pieni, sänky ja kapeat tilat kahta puolta. Ei isiä.

Kuopuksen synnytin sairaalassa johon isät olisi päässeet mutta isän paikka oikeesti oli kotona lasten kanssa. Kodinhoitajat? Mitä ne on? Ei kai niitä saanut kuin ongelmaperheet.

Vierailija
9/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun ne vietiin väkisin. Tuotiin vain syömään ja kiireesti pois.

Ja vierailuajat olivat tarkat

Ei silloin koko päivää mekastaneet muiden synnyttäjien lapset, isät, mummut, kummit pitkin käytäviä vaan oli rauhaa levätä.

Vierailija
10/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes halua ajatella mitä olisi omalla kohdallani jäänyt tekemättä, jos isä ei olisi ollut läsnä. Hoiti lapsen ja minut koko osastolla olo ajan. Hoitajia ei näkynyt eikä kuulunut.

Vierailija
11/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomen yliopisto kertoo tulevasta Social Credit systeemistä:

17min kohdassa puhutaan Kiinasta, datasta ja tekoälystä ja kohdassa 20.35 kertoo että viimeistään 2040 luvulla meillä on käytössä jonkinlainen social credit systeemi kaikissa länsimaissa..

Kohdassa 21min koronapassista, päästöistä ja palkkiojärjestelmästä, sekä sähköisestä kaupankäynnistä, jotka ovat social credit ainesta.

Vierailija
12/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, mä en ainakaan sektion ja verenhukan takia päässyt alyksi edes ylös sängystä, mutta silti piti saada jotenkin ruokaa, vaatteita, vaihtaa lakanat, hoitaa vauvaa yms yms. Isähän ne nuo asiat hoiti, kuka muukaan? Ei siellä synnärillä mitään henkilökuntaa tuollaiseen ole. En olisi pärjännyt ilman hänen apuaan ja kyllä hoitajatkin olettivat että lapsen isä auttaa ja hoitaa.

Mä olin hätäsektiossa ja mun ei annettu edes hoitaa vauvaa eka viikon aikana. Ruoka tuotiin, lakanat vaihdettiin, vietiin vessaan jne.

Vierailija
13/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me sisarukset olemme syntyneet 70luvulla ja jokaisen kohdalla kloesikoisen jälkeen oli kotona hoitaja kun isä oli synnytyksissä. Minä ensimmäinen vierihoidettu enkä vauvalassa . Sinä ap tosiaan olet ollut sairaalassa vauvalan ja hoitajien palvelun aikaan,sait levätä. Minä synnytin 14v sitten ja isä oli kullanarvoinen osastolla minun apunani . En edes saanut nousta ennen lupaa ja kaikki hoidettiin itse heti jalkeille päästyä. Ei hlökunnalla ollut aikaa autella kun kaikkein heikoimpia. Muut taapersi itse ja hoiti vauvansa 24/7. Ymmärrä varsin hyvin että nykysysteemeillä moni äiti kaipaisi miestä enemmän luokseen osastolle.

Onko ne neitseellisestii siinneet? Kerro missä, pitää tehdä lehtijuttu, siellähän voi olla vaikka uusi messias syntynyt!!!

Vierailija
14/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes halua ajatella mitä olisi omalla kohdallani jäänyt tekemättä, jos isä ei olisi ollut läsnä. Hoiti lapsen ja minut koko osastolla olo ajan. Hoitajia ei näkynyt eikä kuulunut.

Kyllä siellä tulee hoidettua nekin joilla ei sitä isää ole mukana. Yksi lapsenlapsista syntyi pienenä keskosena, keskola oli toisessa sairaalass ja isä oli siellä. Miniä kyllä hoidettiin hyvin, tietysti isä kävi päivittäin sielläkin. Mutta meno oli hirveää, käytävät ja oleskelutilat täynnä meluavia ja juoksevia lapsia, miehiä, mummoja . Huh! Onneksi hänellä oli yhden hengen huone heikossa kunnossa.

Vierailija
15/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ne neitseellisestii siinneet? Kerro missä, pitää tehdä lehtijuttu, siellähän voi olla vaikka uusi messias syntynyt!!!

No tulreko ne elatusvelvolliset synnytyksiin mukaan jos vielä vaikka pari ehdokasta en en dnata?

Vierailija
16/16 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on on yhtä paljon isänsä, ei isä ole vieras. Ennen sairaalassa hoitajat auttoivat äitejä ja hoitivat vauvoja - nykyään äiti ei saa edes ruokaa jos ei itse kävele jostain etsimään tarjotinvaunua. Lakanat ja pyykit pitää hoitaa itse.

Kyllä minun lapsillani oli kaikilla sama isä vaikka ei mukana synnytyksissä ollut.