Naisena ei saa olla aloitteellinen...
Tosi ikävää. Oikeasti kun jos mies on kiinnostunut se kyllä piirittää haluamaansa naista, joten naisen ainoaksi tehtäväksi on olla passiivinen ja joutua valitsemaan niistä jotka osoittaa kiinnostustaan...Tylsää :/ Mun kaikki aloitteentekemiset on ainakin menneet mönkään, miten muilla? Eri lopputulos ollut aina kun mies on ollut se joka vie asiaa eteenpäin.
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:15"]
Olen varma, että saavutat pitkällä aikavälillä paremman tuloksen, kun yrität iskeä niitä, jotka sinä koet kiinnostavaksi, kuin valitsemalla passiivisesti niistä, jotka tulevat iskemään sinua. Eivät hekään kaikki ole vakavissaan. Aktiivisuus on vain psyykkisesti ja sosiaalisesti vaativampi rooli. Siinä pitää laittaa itensä likoon, kärsiä toistuvia torjuntoja ja noustava niistä yrittämään uudelleen. Yleensä kymmeniä kertoja, varsinkin jos olet vähänkin erityisempi vaatimuksissasi, mutta yleensä se myös antaa enemmän. Sinua iskemään tulevat miehet ovat vain pieni ja monella tavalla valikoitunut joukko, josta löytyy ehkä ihan mukinmenevä kompromissi, mutta tuskin unelmien miestä.
[/quote]
Tästä jäi sellainen fiilis, että mielestäsi aloitteellinen ihminen saa aina unelmien kumppanin, mutta aloitteen tekijä ei ole koskaan unelmien kumppani sille, jolle aloite tehtiin. Eli ihmiset eivät voi päätyä koskaan yhteen unelmakumppaninsa kanssa toisin ja puolin.
Jos nainen tekee aloitteen, siinä on aina se riski, että mies ylpistyy ja alkaa pitää naista itsestäänselvyytenä. Mutta tämä toimii toki myös toisinpäin. Eli aloitteen tekijä on aina altavastaajana. Jos siis joku mies on naiselle niin kiinnostava, että hän on valmis ottamaan hyväksikäytetyksi tulemisen riskin, niin silloin aloite kannattaa.
-Mies 29v-
Yrittäkää nyt ymmärtää että ihmiset, niin miehet kuin naisetkin ovat yksilöitä. Turha täällä lähteä analysoimaan ja lokeroimaan ihmisiä hyvännäköisiin, keskivertoihin ja rumiin että tämän ja tämän tyyppinen ihminen käyttäytyy juuri tälleen ja haluaa että toinen käyttäytyy näin!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 12:15"]
Olen varma, että saavutat pitkällä aikavälillä paremman tuloksen, kun yrität iskeä niitä, jotka sinä koet kiinnostavaksi, kuin valitsemalla passiivisesti niistä, jotka tulevat iskemään sinua. Eivät hekään kaikki ole vakavissaan. Aktiivisuus on vain psyykkisesti ja sosiaalisesti vaativampi rooli. Siinä pitää laittaa itensä likoon, kärsiä toistuvia torjuntoja ja noustava niistä yrittämään uudelleen. Yleensä kymmeniä kertoja, varsinkin jos olet vähänkin erityisempi vaatimuksissasi, mutta yleensä se myös antaa enemmän. Sinua iskemään tulevat miehet ovat vain pieni ja monella tavalla valikoitunut joukko, josta löytyy ehkä ihan mukinmenevä kompromissi, mutta tuskin unelmien miestä.
[/quote]
Tästä jäi sellainen fiilis, että mielestäsi aloitteellinen ihminen saa aina unelmien kumppanin, mutta aloitteen tekijä ei ole koskaan unelmien kumppani sille, jolle aloite tehtiin. Eli ihmiset eivät voi päätyä koskaan yhteen unelmakumppaninsa kanssa toisin ja puolin.
[/quote]
No nimenomaan. Se on kuin lottopotin voittamista. Siksi onkin niin naurettavaa, että koko inhimillinen kulttuuri (laulut, elokuvat kirjat) on valjastettu pönkittämään joka jampan ja muijelin uskoa siihen, että täydellinen match on itseisarvo, jonka jokainen saa. Ei todellakaan. Se on sama kuin sanoisi, että jokaisella on oikeus voittaa jättipotti lotossa. Jokaisella on vain oikeus tavoitella sitä. Se on vähän eri asia. Sama parisuhteessa. Tosi monen, ehkä useimpien, on vain tyydyttävä johonkin. Ja juuri siltähän elämä näyttää, kun ympärilleen katselee :D
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:37"]
Yrittäkää nyt ymmärtää että ihmiset, niin miehet kuin naisetkin ovat yksilöitä. Turha täällä lähteä analysoimaan ja lokeroimaan ihmisiä hyvännäköisiin, keskivertoihin ja rumiin että tämän ja tämän tyyppinen ihminen käyttäytyy juuri tälleen ja haluaa että toinen käyttäytyy näin!
[/quote]
Miten niin? Tämä on kiinnostavaa keskustelua. Olen oppinut tästä paljon. Sulla ei tunnu olevan mitään annettavaa kenellekään, joten miksi et poistu muualle huutelemaan, että olkaa hiljaa asioista, joista mä en kestä keskustelua! Hus
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:33"]
Jos nainen tekee aloitteen, siinä on aina se riski, että mies ylpistyy ja alkaa pitää naista itsestäänselvyytenä. Mutta tämä toimii toki myös toisinpäin. Eli aloitteen tekijä on aina altavastaajana. Jos siis joku mies on naiselle niin kiinnostava, että hän on valmis ottamaan hyväksikäytetyksi tulemisen riskin, niin silloin aloite kannattaa.
-Mies 29v-
[/quote]
Jos noin käy, mä ainakin jatkan matkaa. Tai jatkoin matkaa kun noin kävikin. Ei tuommoinen ihminen kiinnosta. Suosittelen samaa muillekin. :D Elämä on täynnä riskejä, eikä oikeasti sopivia ihmisiä kasva puissa.
-aloitteellinen nainen
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:31"]Tästä jäi sellainen fiilis, että mielestäsi aloitteellinen ihminen saa aina unelmien kumppanin, mutta aloitteen tekijä ei ole koskaan unelmien kumppani sille, jolle aloite tehtiin. Eli ihmiset eivät voi päätyä koskaan yhteen unelmakumppaninsa kanssa toisin ja puolin.[/quote]
Ei kukaan saa aina mitään tai jää aina saamatta. Elämä on harmaan sävyjä, mahdollisuuksia, todennäköisyyksiä ja kompromisseja ja toisaalta yllätyksiä. Joku saa tuurilla kaiken, vaikka ei tee mitään, joku toinen menettää kaiken, vaikka yrittää parhaansa. Jotkut noista ensimmäisistä ovat silti tyytymättömiä, jotkut noista jälkimmäisistä ovat tyytyväisiä. Keskimäärin menestys kuitenkin korreloi varsin hyvin aloitteellisuuden, ahkeruuden ja pettymysten siedon kanssa ja paras tapa saada haluamansa on tehdä työtä sen saamiseksi eikä vain odottaa elämän onnenpotkua, jossa joku muu tekee likaisen työn omasta puolesta.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:47"]Minä olen tehnyt aloitteen kumpaankin poikaystävään, ei nykymiehet osaa.
t. 16v
[/quote]
Jotenkin hassun kuuloista kun 16-vuotias sanoo _nyky_miehet
Nainen haluaa aina pariutua tasoaan ylemmäs. Oli kyse sitten miehen ulkonäöstä tai sosioekonomisesta asemasta. Jäljelle jäävät naiset eivät kelpuuta edes tasoisiaan miehiä eivätkä itsekään kelpaa himoitsemilleen miehille muuta kuin hetken panopuiksi joten jäävät yksin
Miestä ei naisessa sosioekonominen asema kiinnosta pätkääkään. Kunhan on edes jotenkin viehättävä ulkoisesti niin kelpaa
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:10"]
Joo. Huomannut saman. Tilanne on epätoivoinen silloin, kun mies ei tee aloitteita, koska ei oikein uskalla, mutta jos naisena tekee, se panikoi tai loukkaantuu, koska hänen kuuluisi saada olla se, joka laatii säännöt. Eli tällaisessa tilanteessa kukaan ei tee mitään, joten mikään ei etene. Eikä se aina ole todellakaan siitä kiinni, että miestä ei kiinnostaisi. Se vain ei osaa toimia itse mutta ei halua olla vietävissäkään. Todella typerää. Onneksi kaikki miehet eivät ole tota lajia. Harmi vain, että omassa elämässäni ne normaalisti sosiaaliset miehet ovat olleet epäkiinnostavia ulkonäöltään ja habitukseltaan. Kun löytyisi se välimalli, jossa on sekä fyysistä vetovoimaa että normaalia sosiaalisuutta riittävä määrä.
[/quote]
Niinpä.
Kyllä musta tuntuu, että keskiverron näköisenä naisena ei voi kun hävitä tässä pelissä. Ne miehet, jotka kiinnostaa tekee aloitteet niille itseä kauniimmille naisille ja sitten mua tulevat iskemään vain ne miehet, joiden ulkonäkö ei miellytä oikeastaan yhtään. Sitten kuitenkin naisena ei "voi" olla aktiivinen itse ja päättää ketä haluaa deittailla, koska niistä miehistä saa vaan seksiseuraa koska ne esittää kiinnostunutta saadakseen. Olispa sitä kauniimpi niin olisi paljon enemmän valinnanvaraa....
[/quote]
Eli toisinsanoen sinua tulevat iskemään tasoisesi keskivertomiehet, mutta he eivät kiinnosta sinua, koska olet pinnallinen ja tähyät vain ylempänä olevia miehiä
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:45"]
Nainen haluaa aina pariutua tasoaan ylemmäs. Oli kyse sitten miehen ulkonäöstä tai sosioekonomisesta asemasta. Jäljelle jäävät naiset eivät kelpuuta edes tasoisiaan miehiä eivätkä itsekään kelpaa himoitsemilleen miehille muuta kuin hetken panopuiksi joten jäävät yksin
Miestä ei naisessa sosioekonominen asema kiinnosta pätkääkään. Kunhan on edes jotenkin viehättävä ulkoisesti niin kelpaa
[/quote]
Ei aina. Voi olla, että useimmiten, mutta ei aina. Onhan se syvältä, jos enemmistö on tuollaista, mutta on niitä muitakin. Onhan osa naisista lesbojakin. Sama pätee miehiin. Ihmisiä on monenlaisia. En kiistä, etteikö enemmistö olisi, mitä se on, mutta ei kaikki kuulu siihen enemmistöön.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:37"]Tosi ikävää. Oikeasti kun jos mies on kiinnostunut se kyllä piirittää haluamaansa naista, joten naisen ainoaksi tehtäväksi on olla passiivinen ja joutua valitsemaan niistä jotka osoittaa kiinnostustaan...Tylsää :/ Mun kaikki aloitteentekemiset on ainakin menneet mönkään, miten muilla? Eri lopputulos ollut aina kun mies on ollut se joka vie asiaa eteenpäin.
[/quote]
Naisen kannattaa olla aloitteellinen. Eri asia on se, että jos mies ei siitä innostu aktiiviseksi ja tunnu ihastuneelta, niin ei pidä jäädä roikkumaan. Kaksi ihan eri asiaa.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 13:45"]
[/quote]
Kyllä minua ainakin kiinnostaa naisen sosioekonominen asema. Paljon kiinnostavampaa jos se korsetissa ja sukkanahoissa edessä keikistelevä daami sattuu olemaan pörssiyhtiön hallituksen jäsen kuin jos olisi joku lähiöpaikan parturi-kampaaja.
Mies 42v
Kaikille jotka sanovat että kauniilla on enemmän valinnanvaraa: ei aina ole.
Olen objektiivisesti arvioituna kaunis, mutta epävarma ja minulla on huono itsetunto. En tunne itseäni kauniiksi vaikka näen että olen. Se johtuu paljolti siitä, että en ole koskaan kunnolla seurustellut (olen 24). Kerran olen tehnyt itse aloitteen ja siitä seurasikin tapailua mutta ei sen kummempaa. Minua on pyydetty tasan kaksi kertaa elämässäni treffeille ja toisella kerralla mies teki oharit. Sen lisäksi on ollut vain lääppimisyrityksiä baarissa ja netin kautta sovittuja yhden illan juttuja.
Jotkut ovat minulle sanoneet että noin kaunista naista ei uskalla lähestyä, mutta enpä usko, minua kauniimmatkin ovat parisuhteissa. Ehkä en vain ole puoleensavetävä tai helposti lähestyttävä. Voisin ehkä kerätä rohkeuteni ja lähestyä miestä jos tuntuisi että hän on kiinnostunut, mutta ei kukaan ole osoittanut mitään siihen suuntaan vuosiin. Tai jos onkin niin ovat olleet varattuja, ja ehkä vain tulkitsen epätoivossani ystävällisyyden kiinnostukseksi... Vaikea välttyä tunteelta että minulle vain valehdellaan kauneudestani ja olenkin oikeasti niin ruma kuin miltä itsestäni tuntuu.