Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui mun ja Citymarketin asiakkuussuhde!!

Vierailija
03.03.2015 |

Eilen tapahtui kolmas (3.) kerta tämän vuoden aikana että yrittivät laskuttaa liikaa.

Kaikki nämä liikalaskutukset ovat olleet ns. kimppatarjouksia, jossa hyllyn/korin reunassa on ollut kyltti 2kpl x€ ja sitten kuitenkin laskutettu erikseen huomattavasti kalliimpi hinta. Eka kerran ajattelin olevan puhdas vahinko, toinen kerta onneton sattuma mutta nyt tämä kolmas kerta kahden kuukauden aikana ei voi olla mielestäni muuta kuin asiakkaan tahallista kusettamisyritystä. Onneksi löytyy lähistöltä myös Prisma, jossa ei ikinä ole mulle käynyt vastaavaa. 

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:16"]Heh, itseä nauratti juuri Cittarissa kun Kismetit oli "tarjouksessa". Mies huudahtaa, että hei ostetaan Kismettiä kun se on nyt vaan 0,55e, johon minä kun ostan sitä usein kun on lempi suklaani "Ainahan se on 0,55e?" No ei ole tässä lukee normaali hinta 0,62e. Menin katsomaan ja tosiaan siinä tarjous lapussa luki, että normaali hinta 0,62e. Vieressä vaan olikin sitten se aivan normaali valkoinen hintalappu jossa "Kismet 0,55e" Jep jep olisivat nyt edes pistäneet sen tarjouslapun siihen päälle niin, että vanha hinta olisi piilossa :'D
[/quote]

Tässä oli kyse violetista lapusta, jossa ilmoitettiin että kismetin hinta on laskenut 62->55senttiin, lopullisesti. Ei siis ollut tarjous, vaan näitä lappuja joita on tullut sen myötä kun ruoan hinta on laskenut. Ihmiset vain kuvittelevat sen lapun olevan tarjous.

Vierailija
42/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:06"]

Kyllähän tuommoinen aina harmittaa. Menee infojonossa turhaa aikaa. Yhtälailla kaikki vois sujua niinkuin tanssi. Ja jos se joka kerta tapahtuu niin sietokyky alenee

[/quote]

joka lopuksi johtaa siihen ettei kyseisessä kaupassa enää uskalla käydä. Niin ainakin minulle kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:21"] Kuinka suuresta euro/senttimäärästä nyt on kyse että noin kiukkuseksi vetää? [/quote]   Minä, numero 11, olisin menettänyt hammasharjojen tapauksessa noin kolme euroa ja suklaalevyistä yli euron. Mutta kyse on siis periaatteesta. [/quote] Noi periaatteen ihmiset ovat kaikista vittumaisia jos sellainen sattuu olemaan sun edellä kassajonossa. Jankutetaan joistain senteistä ja jonot seisoo. Kerran heitin jankuttajalle vitosen setelin että pidä hyvänäs mut nyt eteenpäin saatana. Loppui se jankutus aika nolon näköisenä kun tajus itsekin ääliömäisyydensä.

[/quote]

Kauppa laskuttaa väärin ja se on asiakkaan vika??? Aika ylimielinen asenne.

Vierailija
44/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa maksaa ylihintaa tuotteista, maksakoon. Mä haluan maksaa just sen mitä mulle luvataan ja that´s it. Ei myöskään kiinnosta jäädä aina tarkistelemaan kuiteista, mikä on tällä kertaa mennyt pieleen. Ihan niin kuin jokaisessa suhteessa, myös kaupan ja asiakkaan välisessä asiakkuussuhteessa pitää luottamus olla puolin ja toisin kunnossa, niin homma toimii. So simple!

Vierailija
45/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noita muutaman euron vääryyksiä on joka kerta tai jos olisi joka kaupassa jatkuvasti niin kyllä siitä äkkkiä tulisi iso ongelma näillä mun tuloilla, ja veikkaan että näille vähättelijöille myös

Vierailija
46/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen purnannut samasta asiasta. Ei ole mitenkään harvinaista että Citymarketissa käynnin jälkeen huomaa että tarjoushinta ei ole toteutunut tai että on ottanut "vahingossa" väärän tuotteen. Citymarketissa on usein laitettu vierekkäin tarjoustuotetta ja vastaavaa tuotetta joka ei ole tarjouksessa ja sitten suuri tarjoushintakyltti näiden päällä. "Sattumalta" kyltissä oleva tuotteen nimi on vielä siten että se ei vastaa kirjammellisesti kumpaakaan esille asetettua tuotetta, eikä sittarin tarjouskylteissä ole koskaan enarinumeroa, josta tuotteen voisi yksilöidä satavarmasti.

Valitin edelläkerrotusta paikallisen sittariin asiakaspalautteeseen ja sain vastauksen että kaikki eivät halua ostaa tarjoustuotetta, joten kauppa haluaa palvella asiakkaitaan hyvin ja tarjota vaihdoehdon myös niille asiakkaille, jotka haluaa ostaa vastaavan kalliimman tuotteen.

Prismassa ei ole koskaan vastaavaa hämäystä. Tarjouskylteissä on aina enarikoodi ja jos kyseessä on tarjoustuote josta on menossa päiväys, niin kyltissä on aina "huomaa päiväys" maininta.

k-kaupassa on myös aika tavallista että tarjoushinta ei ole "ehtinyt päivittyä koneelle" tai että tarjouskyltti on "unohtunut" hyllyyn. Tarjouskyltissä on yleensä päiväys minkä aikaa se on voimassa ja sillä verukkeella hintaa ei palauteta, koska olisihan minun pitänyt huomata että kyltin tarjous loppui eilen. Koskaan vielä ei ole unohdusta sattunut niin päin, että se olisi koitunut minun edukseni.

On minulle toki pari kertaa tullu Prismassakin väärä hinta, mutta hinta on korjattu tai olen saanut palauttaa tuotteen.

Mielummin asioin s-osuuskaupassa, kuin k-huijarivetoisissa kaupoissa.

Vierailija
47/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:55"]

Kiitos selvennyksestä, ap! Todennäköisesti jonkun huolimattomuudesta kyse, ei tahallisesta varastamisesta. Eli jäänyt vanha hintakyltti, hinnat on ajamatta koneelle tms. Kannattaa laittaa keskusliikkeelle palaute, ei vain kauppaan. Hinnoittelu hoituu usein ylhäältä päin.

[/quote]

Tuo virheiden tekeminen k-kaupassa on niin säännönmukaista että se ei voi olla vahinko. Kyllä ne tekee sitä ihan tahallaan.

Vierailija
48/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:17"]

Meidän lähikaupassa eli K-Supermarketissa puuttuu yllättävän usein tarjoushinta kassalta. Viimeksi eilen kassasta tuli 4 euroa isompi kilohinta tavaralle. Tarkistin kuitin heti ja sain hyvityksen. Ja kello oli kuitenkin jo 13 kun kävin kaupassa, siellä sitä tarjoustuotetta ainakin sillä kassalla on iloisesti ilmeisesti myyty tuntikausia normaalihinnalla. Usein sieltä myös puuttuu lehti-ilmoituksessa oleva tarjous kokonaan, viimeksi esim lohi. Oli vain ihan normaalihintaista lohta, tarjouskalaa ei missään, kello oli 12. 

Olen jopa kauppiaan kanssa jutellut asiasta, mutta mitään ei tapahdu. Olenkin alkanut ajamaan pari x vkossa kauemmas isompaan markettiin.

[/quote]

Meidän K-supermarketissa on ihan samat ongelmat! Käymmeköhän samassa kaupassa, vai ovatko ne kaikki tuollaisia?

[/quote]

Kyllä se tuntuu olevan K-kaupossa sama linja kaikkialla. Valitettavasti. Siksi ennemmin S ja Lidl itsellä käytössä.

Vierailija
49/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:59"]

Olethan tietoinen, että myymälävarkaus on aina rikos ja poliisi pyydetään paikalle jokaisessa tapauksessa. Myös kaupan tekemä varkaus on myymälävarkaus, joten olisi kannattanut soittaa poliisille.

[/quote]

Toiset ovat vähän tasa-arvoisempia kuin toiset. Mitähän siitä tulisi kun kassan jäkeen soittaisi poliisit paikalle ja sanoisi että kauppa varasti minulta (väärin peritty hinta)? Veikkaan että poliisin mielestä homma on ok, kun kauppa korjaa velotuksen ja palauttaa liikaa perityn osan. Jos tilanne on toisin päin, eli vien kassan läpi jotain maksamatta, niin se ei riitä että lupaan maksaa sen mitä jäi puuttumaan. On tapauksia joissa asiakasta on sakotettu näpistämisestä kun kassa on vahingossa veloittanut monipakkauksesta vain yhden tuotteen hinnan. Asiakkaan olisi pitänyt huomata että kassa ei huomannut virhettä.

Vierailija
50/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:18"]Olen purnannut samasta asiasta. Ei ole mitenkään harvinaista että Citymarketissa käynnin jälkeen huomaa että tarjoushinta ei ole toteutunut tai että on ottanut "vahingossa" väärän tuotteen. Citymarketissa on usein laitettu vierekkäin tarjoustuotetta ja vastaavaa tuotetta joka ei ole tarjouksessa ja sitten suuri tarjoushintakyltti näiden päällä. "Sattumalta" kyltissä oleva tuotteen nimi on vielä siten että se ei vastaa kirjammellisesti kumpaakaan esille asetettua tuotetta, eikä sittarin tarjouskylteissä ole koskaan enarinumeroa, josta tuotteen voisi yksilöidä satavarmasti.

Valitin edelläkerrotusta paikallisen sittariin asiakaspalautteeseen ja sain vastauksen että kaikki eivät halua ostaa tarjoustuotetta, joten kauppa haluaa palvella asiakkaitaan hyvin ja tarjota vaihdoehdon myös niille asiakkaille, jotka haluaa ostaa vastaavan kalliimman tuotteen.

Prismassa ei ole koskaan vastaavaa hämäystä. Tarjouskylteissä on aina enarikoodi ja jos kyseessä on tarjoustuote josta on menossa päiväys, niin kyltissä on aina "huomaa päiväys" maininta.

k-kaupassa on myös aika tavallista että tarjoushinta ei ole "ehtinyt päivittyä koneelle" tai että tarjouskyltti on "unohtunut" hyllyyn. Tarjouskyltissä on yleensä päiväys minkä aikaa se on voimassa ja sillä verukkeella hintaa ei palauteta, koska olisihan minun pitänyt huomata että kyltin tarjous loppui eilen. Koskaan vielä ei ole unohdusta sattunut niin päin, että se olisi koitunut minun edukseni.

On minulle toki pari kertaa tullu Prismassakin väärä hinta, mutta hinta on korjattu tai olen saanut palauttaa tuotteen.

Mielummin asioin s-osuuskaupassa, kuin k-huijarivetoisissa kaupoissa.

[/quote]

Täyttä puppua tuo että tarjoushintaa ei palauteta koska sinun olisi pitänyt huomata päiväys. Itse olen ollut k-kaupan monissa pisteissä töissä ja JOKAISESSA hyvitetään asiakkaalle se hinta, joka hyllynreunassa on sillä hetkellä, vaikka sitten vanhaksi mennyt.
Tämän ketjun tarkoitus ei ehkä ollut keksiä tuollaisia valheita. :-)

Vierailija
51/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus Lidlissä veloitettu porkkanapussi kahteen kertaan. Eikä siellä ole edes mitään infoa mihin mennä valittamaan vaan pitää pysäyttää koko kassajono ja ärtyvät asiakkaat.

Vierailija
52/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut töissä niin ihan perus S-Marketissa kuin parissa erikoisliikkeessäkin, ja joka ikisessä kaupassa on joskus käynyt niin, että se hyllyssä lukeva hinta/tarjoushinta onkin eri kuin mitä kassakone viivakoodista lukee. Myyjänä en voi tätä asiaa tietää, ellei asiakas asiasta huomauta, sillä en mitenkään voi osata tuhansien tuotteiden hintaa ulkoa. Valitettava totuus, mutta näitä sattuu! Tällaisessa tilanteessa jos väärä hinta käy ilmi tulee toki pahoitella asiakkaalle ja hyvittää hintaerotus. Räyhäämään ei asiakkaan kuitenkaan kannata alkaa, koska Katri 23v tuskin on ihan omaa ilkeyttään laskuttanut siitä tarjoushernekeitosta 25 senttiä liikaa.

Tarjouserien kohdalla myös usein ilmoituksessa lukee että tuotetta rajoitetusti, tms. Kyllä ne mummot ja papat monesti jonottaa sitä tarjouslohta jo aamulla kaupan ovien ulkopuolella reippaasti ennen avajaisaikaa!

Vierailija
53/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se myyjä siitä saa että huijaa? Saman 11 e tuntipalkan ja haukut pomolta ja asiakkaalta kun taas oli hinta väärin. Myyjiä liian vähän, kiire, asioita ei kerkiä tarkistella ja joskus voi unohtua jotain. Hintavirheet ovat valitettavia eikä niitä saisi olla mutta älkää ajatelko ainakaan etä myyjät tietoisesti huikaisivat asiakkaita!!! Syyttäkää ennemmin johtoportaan rahanhimoa. Valehtelevat että haluavat palvella asiakkaita hyvin mutta se ei ole mahdollista kun työntekijöitä on liian vähän. Työntekijät saavat kaiken kuran niskaan, puurtavat pienellä palkalla kiireessä osa-aikaisina monet vasten tahtoaan. Kun palkka tulee saa oikeasti miettiä miten saada rahat riittämään seuraavaan lapsilisien maksupäivään asti.
..
Terkuin pienituloinen äiti joka haluaisi tehdä työnsä hyvin ja pitää asiakkaista oikeasti

Vierailija
54/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähicittarissa on harhaanjohtavia tarjouksia. Esim. maustekurkut tarjouksessa mutta ei melkein samannäköisessä paketissa suolakurkut, ja purkit on samassa kasassa sekaisin. Siitä tarjouksen vuoksi ostava ottaa helposti ei-tarjouspurkin.

Tai kahvi tarjouksessa, ja tarjouslappu onkin hyllyssä väärän  tarjouskahvia muistuttavan kahvin kohdalla joka ei ole tarjouksessa.

lisäksi hyllyssä on ainakin yhdellä tuotteella matalampi hinta kuin minkä kassa lyö. Kassa oikaisee pyynnöstä, pahoittelee ja lupaa että korjataan kassajärjestelmään. Neljännen kerran jälkeen kun ei vieläkään korjattu lopetin tuotteen ostamisen siitä kaupasta. Jos haluan sitä, kaikki ostoskerran ostokset haen toisesta kaupasta. Harmi kun tuo on lähikauppa.

Vierailija
55/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne myyjät tahallaan virheitä tee. Tykkään työstäni Cittarissa, työkaverit ja asiakkaat ovat kivoja. Virheitä sattuu eri syistä ja asiaa pyritään tietoisesti korjaamaan jatkuvasti. Luulen että sama juttu muissakin kaupoissa, virheitä sattuu niin kauan kun ihmiset tekee tätä työtä eikä robotit.

Vierailija
56/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:49"]

Hinnat laitetaan cittareissa ainakin keskitetysti jostain pääkallonpaikalta. Sitten kun siellä tekevät virheen niin sama virhe on kaikissa cittareissa. Ei saisi tietty niitä virheitä tulla.

[/quote]

Onkohan kukaan ikinä maksanut alihintaa?

[/quote]

Mä oon! Mulle on joskus tullut alempi hinta kuin mitä hintalapussa on. Tosin on sitten tullut myös noita samoja kuin muillakin, että joku tarjous on otettu väärin. Ja aina nimenomaan K-kaupassa, ei muissa.

Vierailija
57/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ihan oikeasti, että ne siellä oikein OPETTAA kassaihmisiä tekemään näitä ihmisiltä varastamisia?

Noita virheitä sattuu ihan joka paikassa. Pelkästään Lidlissä on aina tullut oikea hinta lappuun, on ollut prismassakin jossa on unohdettu laittaa -30% ja törkeästi laitettu kaksi mehua hintalappuun, vaikka ostin yhden.

Vierailija
58/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitä missään vaiheessa ole syyttänytkään että ko. vika olisi kassahenkilön tai jonkun muun yksittäisen myyjän. Kyllä se syy löytyy varmasti vähän ylempää. En usko että tavallinen rivimyyjä on se, joka ne tarjoukset sinne koneelle syöttää, voin toki olla väärässäkin, mutta kyllähän jossain vikaa on, kun alkaa olla tarjoustuotteiden kohdalla ennemmin sääntö kuin poikkeus että LIIKAlaskutusta asiakkaalta ainakin yritetään. -ap

Vierailija
59/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:16"]

Jos joku haluaa maksaa ylihintaa tuotteista, maksakoon. Mä haluan maksaa just sen mitä mulle luvataan ja that´s it. Ei myöskään kiinnosta jäädä aina tarkistelemaan kuiteista, mikä on tällä kertaa mennyt pieleen. Ihan niin kuin jokaisessa suhteessa, myös kaupan ja asiakkaan välisessä asiakkuussuhteessa pitää luottamus olla puolin ja toisin kunnossa, niin homma toimii. So simple!

[/quote]

Niin, homma pitää toimia eikä olla kuin turkkilaisessa basaarissa.

Vierailija
60/205 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin meinasin ostaa cittarista huikean halvalla vessapaperia tarjouksesta tavallista isomman paketin, kunnes huomasin että normaalikokoinen paketti oli halvempaa rullahinnaltaan :) se oli kiva tarjous, ostin normaalihintaisen eli halvemman paketin kuitenkin. Sama merkki oli kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi