Nyt loppui mun ja Citymarketin asiakkuussuhde!!
Eilen tapahtui kolmas (3.) kerta tämän vuoden aikana että yrittivät laskuttaa liikaa.
Kaikki nämä liikalaskutukset ovat olleet ns. kimppatarjouksia, jossa hyllyn/korin reunassa on ollut kyltti 2kpl x€ ja sitten kuitenkin laskutettu erikseen huomattavasti kalliimpi hinta. Eka kerran ajattelin olevan puhdas vahinko, toinen kerta onneton sattuma mutta nyt tämä kolmas kerta kahden kuukauden aikana ei voi olla mielestäni muuta kuin asiakkaan tahallista kusettamisyritystä. Onneksi löytyy lähistöltä myös Prisma, jossa ei ikinä ole mulle käynyt vastaavaa.
Kommentit (205)
Sorry, mä en tajunnut. Eli ostit yhden kpl ja siitä veloitettiin kahden hinta? Vai mistä ylilaskutus syntyi?
Tästä suklaatarjouksesta tuli mieleen että ehkä oli plussakorttitarjous ja myyjä unohti vetää korjattuun kuittiin sitten plussakortin. Nyrpeä tms ei koskaan saa olla mutta myyjää varmaan nolotti kun mokasi itse. Itse aina pyydän anteeksi kun sattuu virhe, oli se omani tai jonkun muun. Kyllähän niiden hintojen pitäisi olla oikein!
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:31"]
Sanotteko silloinkin periaatteesta kun joku tuote jää laskuttamatta?
[/quote]
Kohdalleni ei ole tällaista vielä osunut sittarissa. Tosin saa olla kallis tuote, jotta en olisi sitä jo etukäteen maksanut. Sen verran usein on kotonakin vasta huomannut, että on taas otettu liikaa.
Prismassa on joskus jäänyt veloittamatta ja huomautin asiasta.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:21"]
Kuinka suuresta euro/senttimäärästä nyt on kyse että noin kiukkuseksi vetää?
[/quote]
Kiukkuiseksi vetää toistuvat virheet. Luulin, että ongelma on vain meidän Cittarissa. Ilmeisesti laajempi ongelma. Miksiköhän eivät kiinnitä huomiota noin laajaan asiaan? Tuntuu, että se on silloin tarkoitushakuista.
Mulla on myös sattunut tota K-ryhmän kaupoissa ja toinen on Tarjoustalo. Mutta jännä ettei esim. S-ryhmässä tai Lidlissä ikinä. Onko niillä K-ryhmässä jotenkin typerä systeemi jossa alennukset ei tuu kassalle niin kuin pitäis.. Tuskin tahallista sentään mutta voisivat korjata systeeminsä kun vuosia ollut sama homma.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:39"]
Sorry, mä en tajunnut. Eli ostit yhden kpl ja siitä veloitettiin kahden hinta? Vai mistä ylilaskutus syntyi?
[/quote]
Eilen 2kpl Pepsodent hammasharjoja muovilaatikosta jossa lappu 2 kpl 3 €. Kassalla laskutettu 2,90/kpl, eli 5,80 yht.
Sitä edellisellä suihkusaippua 2 kpl 4 €, jälleen muovilaatikosta, jossa ei ollut muuta kuin kyseistä tuotetta, kassalla laskutus 3,90/kpl, eli 7,80 yht.
Se tämän vuoden ensimmäinen oli joku ruokapuolen juttu, mut en muista hintaa ja tarkkaa tuotetta. Mutta periaate sama.
-ap
Viimekerralla kahden väärinlaskutetun tarjoustuotteen takia jouduin käymään infossa. Silloin ostosten loppusumma oli 16 euroa. Mietinkin että paljonko niitä olisi ollut 80 euron laskussa. Vähän on turhauttavaa touhua ja antaa ehkä väärän signaalin asiakkaille.
Hinnat laitetaan cittareissa ainakin keskitetysti jostain pääkallonpaikalta. Sitten kun siellä tekevät virheen niin sama virhe on kaikissa cittareissa. Ei saisi tietty niitä virheitä tulla.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:29"]
Kyllä niitä virheitä valitettavasti sattui ettei tarjoukset tuu koneelta. Aika monesti myös sattuu että asiakas on ottanut väärän tuotteen. Esim lukee että "listerine zero 2kpl/x euroa". Asiakas sanoo että tarjous ei tullut ja kun soitan niin asiakkaalla onkin vaikka listerine total care-suuvettä. .. Asiakas sanoo aina että siinä oli lappu vieressä missä lukee se tarjous mutta kannattaisi lukea se teksti kuitenkin mitä tarjous koskee. .. Mutta kurjaa kun näitä sattuu ja vois ne tarjouksetkin olla joskus selkeämpiä. Ei tarkoituksena ole asiakasta huijata, kyllä ne tarjoukset ovat kuitenkin sen hintaisia että niitä kannattaa myydä tarjoushinnalla. Ei kukaan laita tarjousta ja ajattele että juksataan että saadaan muutama euro enemmän. Kyllä se tyytyväinen asiakas tulee kaupalle kannattavammaksi kun tyytymätön ja siihen pyritään.
[/quote]
Joskus ne lapsut ovat hankalasti ymmärrettäviä. Esim. isolla tarjous Classic jäätelöt. Pienellä lukee, että se koskee vain 85 gramman tuotteita. Joskus vielä ovelammin.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:49"]
Hinnat laitetaan cittareissa ainakin keskitetysti jostain pääkallonpaikalta. Sitten kun siellä tekevät virheen niin sama virhe on kaikissa cittareissa. Ei saisi tietty niitä virheitä tulla.
[/quote]
Onkohan kukaan ikinä maksanut alihintaa?
Minkäänlaisiin tarjoustuotteisiin ei siellä kannata koskea. Olkoon ostorajoituksilla tai ilman. Silloin mielensäpahoittaa vähiten.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:49"]
[/quote]
Onkohan kukaan ikinä maksanut alihintaa?
[/quote]
Niimpä.. En usko.
Kiitos selvennyksestä, ap! Todennäköisesti jonkun huolimattomuudesta kyse, ei tahallisesta varastamisesta. Eli jäänyt vanha hintakyltti, hinnat on ajamatta koneelle tms. Kannattaa laittaa keskusliikkeelle palaute, ei vain kauppaan. Hinnoittelu hoituu usein ylhäältä päin.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:14"]
Ok.onneksi itsellesi ei satu virheitä. Ihmisiä he sielläkin ovat :)
[/quote]
Kolme kertaa kahden kuukauden aikana tuntuu vaan vähän liian paljolta virheitä, kun muissa kaupoissa vastaavaa ei ole kohdalleni sattunut ikinä! Ja kas kummaa, miks ei kertaakaan ole sattunut niin että minua olisi laskutettu liian vähän?? Siinäpä onkin hyvä kysymys. No, onneks voi äänestää jaloillaan (ja pankkikortillaan). -ap
[/quote]
Sama kokemus käyttämässäni Prismassa ja lähi S-marketissa. Alennukset on syytä tsekata heti kassalla. Joka toinen kerta ne ovat huomioimatta. Sitten kassar soittelee osastovastaaville, että onx tää tuote tosiaan alennuksessa kun kassajärjestelmä ei tunnista. Ostan myös punasella 30% tarralla olevia jugurtteja säännöllisesti. EI kassat niitä noteeraa ellei itse vahdi.
Ei siis yksin Cittarien vika. Mieluumminkin kauppiaasta tai myymäläpäälliköstä johtuva kaupan kulttuurinen juttu.
Ainoastaan Lidlissä ei ole ollut koskaan kuitissa vikaa. Mutta koska käytän aina samaa Lidliä, voi siellä olla parempi työkulttuuri tai sitten minulla on ollut vain tuuria.
Olethan tietoinen, että myymälävarkaus on aina rikos ja poliisi pyydetään paikalle jokaisessa tapauksessa. Myös kaupan tekemä varkaus on myymälävarkaus, joten olisi kannattanut soittaa poliisille.
Olen kateellinen ap:n elämäntilanteelle. Minulla on paljon isompia murheita mitkä vetää mielen matalaksi mut on ilo huomata että on niitäkin joilla on asiat hyvin jos muutaman euron vääryys tuntuu maailmanlopulta :-)
Mulla on viime kevään jälkeen sattunut 4 hintavirhettä lidlissä. Kyse on ollut siitä ettei tarvii ok tullut koneelta tai sitten on vanha tarjouslappu jäänyt hyllyn reunaan.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 09:02"]Mulla on viime kevään jälkeen sattunut 4 hintavirhettä lidlissä. Kyse on ollut siitä ettei tarvii ok tullut koneelta tai sitten on vanha tarjouslappu jäänyt hyllyn reunaan.
[/quote]
Jaxuhali
Kyllähän tuommoinen aina harmittaa. Menee infojonossa turhaa aikaa. Yhtälailla kaikki vois sujua niinkuin tanssi. Ja jos se joka kerta tapahtuu niin sietokyky alenee
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 08:31"]
Sanotteko silloinkin periaatteesta kun joku tuote jää laskuttamatta?
[/quote]
Mä sanon, viimeks viime viikolla lähileipomosta hain tuotteita ja yks tuote oli jäänyt laskuttamatta. Sanoin että haluaisin kyllä tämänkin maksaa.. -ap