Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loisin miehen lompakolla, enkä ymmärrä tätä kateutta

Vierailija
01.03.2015 |

Niin, kun lukee joitain viestejä täältä ei voi kuin hämmästellä miten paljon vihaa ja kateutta toisten tapa elää voi aiheuttaa.

Minua ei kiinnostaako jos pariskunta jakaa kaikki kulut ja nainen käy töissä. Miksi teitä kiinnostaa jos mies maksaa ja nainen on kotona?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 03:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 03:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 03:18"]

[/quote]

Niin? Ne kadehtii jouluevankeliumin roolia... ja sitten ne kasvaa aikuiseksi muutaman vuoden kuluttua ja tajuaa miten lapsellista ja hölmöä se kadeilu oli. Mä kyllä edelleen haluan uskoa maailmaan jossa se hiukan rumempi, mutta huomattavasti uskottavammin enkeliä näytellyt tyttö saa sen roolin. Mä olen oikeastaan päättänyt uskoa näin. Ehkä sä olet päättänyt toisin, että ulkonäkö on se tärkein?

Pelkällä kauneudella onnen saaminen on pelkkää tuurikauppaa ja siitä tuskin kukaan on kateellinen. Vähän sama kuin Miss Suomi-kisoissa. Kuka niitä missejä kadehtii? Ei kukaan. Aidosti, ei kukaan. Se on raadollinen maailma, oot kaunis mutta jos jonkun mielestä ruma niin se sanotaan suoraan. Kukaan ei sano töissä sulle että "Ulla hei, saat potkut kun oot niin ruma". 

Koulutus säilyy ikuisesti, ammattitaito säilyy ikuisesti, kauneus ei, valitettavasti.

[/quote]

Joo, ne kasvaa aikuiseksi ja lopettaa sen enkelin roolin kadehtimisen ja siirtyy kadehtimaan jotain muuta. Aikuiset ihmiset ovat kateellisia, todella kateellisia. Hyvä esimerkki tästä on Suomi, joka on kateellisia ihmisiä täynnä. "Kel onni on, se onnen kätkeköön" näin muunmuassa.

Mun aloitus ei koskenut ulkonäköä ja koulutus ja ammattitaito ovat todella tärkeitä. Ja missejä kadehtii yks jos toinenkin, aivan varmasti. Missikisojen aikaan av-palsta täyttyy tyttöjen reisien koon arvioinnista ja keskuisteluista kuinka numero kakkosen pehva on liian iso. Kateelliset laulaa ja lyttää tyttöjä. 

Mutta anyways, tässä maailmassa olisi jokin pahasti vialla jos Ulla sais potkun rumuuden vuoksi. Olen samaa mieltä että koulutus ja ammattitaito säilyy, mutta kauneus ei.  Aloitukseni tarkoitus ei kuitenkaan ollut keskustella ulkonäöstä, annoin vain esimerkin kauniista tytöstä :)

[/quote]

Mokasi tän lainauksen jotenkin ja Ap siis tässä :)

[/quote]

Kateus on helpoin syntipukki. Tottahan se on. Suomalaiset on tutkimustenkin mukaan todella oikeudenmukaisuuteen pyrkivää kansaa, joten aika kurjaa yrittää selittää kaikkea kateudella.

Mä luulen että missejä arvostellaan juurikin siksi että se on heidän työnsä. Kuten Ullaa paheksuttaisiin koska ei tilinpäätös onnistu, missiä paheksutaan koska reisi on paksu. Koska sehän on heidän työtänsä. Ullan kirjanpitäjänä ja missin Miss Suomena. Onko se väärin? Itse en koe niin. Jos valitsee alakseen ulkonäöllä kilpailin, missin tai mallin uran, niin tuo on olennainen osa sitä. Se vaan on, niin työnantajan kuin yleisön puolesta.

Haluan vain sanoa että toivon aidosti ettet ajattele, että olet se pelkkä kuori. Jos olet sillä saanut mahdollisuuden elämään, jota ITSE pidät helppona/ideaalina, niin ota kaikki hyöty siitä irti ja kasvata itseäsi. Varmista oma ja lastesi tulevaisuus, toteuta unelmasi ja ole oma itsesi. Älä se mitä miehesi haluaa sinun olevan. 

Jos tuon teet, niin ainoastaan nostan hattuani sinulle. Minä normituloinen ja rumahko. :)

[/quote]

Olen samaa mieltä, jos ulkonäöllä lähtee tekemään töitä pitää se kritiikki kestää. Mutta ilkeitä ei tarvitse olla, tuskin Ullaakaan ilkeästi sätitään siitä että tilinpäätös ei mennyt nappiin tällä kertaa.

Mun mielesä oikeinmukaisuudella ei ole kovin paljon tekemistä kateuden kanssa. Voit olla hyvin oikeinmukainen työyhteisössä työtehtävissä, mutta kahvihuoneessa kateellisena puhu pahaa.

Mutta kiitos vinkeistä, kukaan ihminen ei ole vain kuori oli sitten sysiruma, kaunis tai jotain siltä väliltä :) 

Ap

Vierailija
2/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein samaa monta vuotta. Nyt olen ollut reilun viikon töissä ja todennut ettei työnteko ole minun juttuni. Aion irtisanoutua heti maanantaina ja jäädä taas kotirouvaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä mä tietäisin edes sun tavasta elää, ellet sitä netissä julistaisi?

Vierailija
4/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:23"]

No mistä mä tietäisin edes sun tavasta elää, ellet sitä netissä julistaisi?

[/quote]

Outo vastaus mun kysymykseen :)

Ap

Vierailija
5/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a.. Samaa mietin. Itse olen myös "loinen" eli miehen rahoilla elävä kotiäiti, on kyllä herättänyt närää kavereissa jostain syystä. Mun mielestä on hienoa että vuonna 2015 naiset voivat tehdä valinnan ovatko töissä vai ei, mulle työnteko ei maistunut, ehkä oli väärä ala.
Meidän avioliittokin on nyt onnellisempi kun pystyn viettämään aikaa ja matkustelemaan miehen kanssa ja mieheni on myös kotiäitiyden kannalla (jos nainen haluaa olla kotiäiti).

Vierailija
6/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:21"]

Minä tein samaa monta vuotta. Nyt olen ollut reilun viikon töissä ja todennut ettei työnteko ole minun juttuni. Aion irtisanoutua heti maanantaina ja jäädä taas kotirouvaksi.

[/quote]

Voithan sä koittaa vielä muutaman viikon, varmaan monen vuoden kotirouvailun jälkeen voi tuntua vaikeelta palata töihin. Mutta jos sun ei tarvi ja sä et viihdy, niin takaisin kotiin vaan :)

Ap

Vierailija
7/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Mutta ehkä ei kannata kauheesti julistaa että se oma tapa on ainoa oikea ja että tosi naiset on miehelleen alisteisia. :-)

Vierailija
8/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa ensinnä että miten olet varmistanut eläkepäiväsi, koska eläkettä ei kerry?

Ei mulla oikeastaan mitään tuomitsemisen tarvetta ole, kannustan vaan aina naisia turvaamaan ko. tilanteessa "selustansa", koska järjestelmä ei tässä ole täydellinen.

Vierailija
9/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väärää jos mies haluaa tarjota naiselle kodin ja rahallisen vapauden. Paljon parempi systeemi tuo kuin muiden verorahoilla loisiminen, mitä sadat tuhannet suomalaiset harrastaa.

Vierailija
10/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:17"]

Niin, kun lukee joitain viestejä täältä ei voi kuin hämmästellä miten paljon vihaa ja kateutta toisten tapa elää voi aiheuttaa.

Minua ei kiinnostaako jos pariskunta jakaa kaikki kulut ja nainen käy töissä. Miksi teitä kiinnostaa jos mies maksaa ja nainen on kotona?

[/quote]

Ja varsinkin kun lähes kaikki niistä toisten elämäntapaa arvostelevista viesteistä on yhden ja saman vihaisen ja kateellisen "miehen" kirjoittamia. 

Vierailija
11/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:28"]

Jokainen tavallaan. Mutta ehkä ei kannata kauheesti julistaa että se oma tapa on ainoa oikea ja että tosi naiset on miehelleen alisteisia. :-)

[/quote]

En julista, en todellakaan. Lähinnä juuri ihmettelin miksi nämä uraohjukset tai viimeisein tippaan kaikki laskut puolittavat naiset julistaa heidän tavan olevan se ainoa oikea. 

Niin kuin sanoit, jokainen tavallaan :)

Ap

Vierailija
12/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:29"]

Mua kiinnostaa ensinnä että miten olet varmistanut eläkepäiväsi, koska eläkettä ei kerry?

Ei mulla oikeastaan mitään tuomitsemisen tarvetta ole, kannustan vaan aina naisia turvaamaan ko. tilanteessa "selustansa", koska järjestelmä ei tässä ole täydellinen.

[/quote]

Tästä mun mielestä pitää olla kykeneväinen puhumaan sen oman puolison kanssa, eli miettiä yhdessä miten asia hoidetaan.

Ap

Vierailija
13/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin jos loisit miehesi lompakolla. Loiseläjän määrittely lienee kutakuinkin sellainen joka ottaa ja ottaa kunnes otettava loppuu, jonka jälkeen siirrytään seuraavaan isäntään (tai kuollaan).

Minä olen "tuonut leivän pöytään" toistakymmentä vuotta, ja mielestäni olisin kokenut sen lähinnä omaksi epäonnistumisekseni jos en olisi pystynyt tarjoamaan vaimolleni mukavat oltavat kotiäitinä hänen huolehtiessaan lapsistamme. Ei kyllä ole kertaakaan tullut mieleeni että vaimoni olisi ollut loinen. Enkä kyllä ymmärrä miksi sinäkään sitä olisit?

Vierailija
14/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se AP haittaa, sitä voi ihan hyvin olla rehellinen huora ja elää miehen rahoilla eikä yrittää selitellä asioita millään lasten parhailla yms!

Vierailija
15/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:29"]

[/quote]

Tästä mun mielestä pitää olla kykeneväinen puhumaan sen oman puolison kanssa, eli miettiä yhdessä miten asia hoidetaan.

Ap

[/quote]

No miten sinä, kykeneväisenä keskustelemaan asiasta puolisosi kanssa, olet hoitanut asian? Oletteko tehneet sinulle tilin johon kerätään rahaa eläkepäiviä varten? Onko sinulla eläkevakuutus johon rahat laitetaan puolisosi palkkatuloista?

Vai miten olette varmistaneet että eron tullessa sinullakin on eläkepäiville rahaa tulossa?

Vierailija
16/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon loisilla ei ole niitä lapsia. Mulla on yksi opiskelija loisinut. Lähti kyllä jatkamaan matkaa, kun sai hyväpalkkaisen työn. Itse olen hyväpalkkainen duunari. Ajattelen asian kuitenkin niin, että tämä ei varmaan ollut mikään etukäteen suunniteltu juttu. Nyt vaan sitten avautui senverran enemmän mahdollisuuksia, ettei mun homma tuntunut tarjoavan kehitysmahdollisuuksia. En ole katkera, vaikka en toki mitenkään riemuissakaan. Näin se elämä joskus kulkee.

Vierailija
17/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:17"]

[/quote]

Ja varsinkin kun lähes kaikki niistä toisten elämäntapaa arvostelevista viesteistä on yhden ja saman vihaisen ja kateellisen "miehen" kirjoittamia. 

[/quote]

Samaa mieltä. Olen tavannut useita hieman rassukoita ja vähävaraisempia miehiä jotka huorittelevat ja lutkittelevat naisia jotka ovat kotona. En yleistä, mutta oman kokemukseni perusteella pahimmat haukkujat ovat juurikin näitä miehiä. Vähän sama jos taviksen näköinen tyttö puhuu pahaa kauniista tytöstä, joka on saavuttanut ulkonäöllään jotain mitä tyttö mukamas halveksii, mutta salaa haluaa.

Ap

Vierailija
18/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:35"]

Ymmärrän hyvin jos loisit miehesi lompakolla. Loiseläjän määrittely lienee kutakuinkin sellainen joka ottaa ja ottaa kunnes otettava loppuu, jonka jälkeen siirrytään seuraavaan isäntään (tai kuollaan).

Minä olen "tuonut leivän pöytään" toistakymmentä vuotta, ja mielestäni olisin kokenut sen lähinnä omaksi epäonnistumisekseni jos en olisi pystynyt tarjoamaan vaimolleni mukavat oltavat kotiäitinä hänen huolehtiessaan lapsistamme. Ei kyllä ole kertaakaan tullut mieleeni että vaimoni olisi ollut loinen. Enkä kyllä ymmärrä miksi sinäkään sitä olisit?

[/quote]

Käytin termiä "loisia", koska sitä tällä palstalla usein näkyy. Sanomattakin selvää, että olen samaa mieltä kanssasi :) Kunhan tein otsikolle näkyvyyttä.

Vierailija
19/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 02:35"]

Ei se AP haittaa, sitä voi ihan hyvin olla rehellinen huora ja elää miehen rahoilla eikä yrittää selitellä asioita millään lasten parhailla yms!

[/quote]

Voitko vastata mun kysymykseen, että miksi sua häiritsee toisten tapa elää? Tai aiheuttaa tollasta vihaa?

Ap

Vierailija
20/34 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten jos mies loisii vaimonsa lompakolla? Suhtautuvatko kaikki ketjussa kirjoittaneet asiaan samalla tavalla kuin päinvastaisessa tapauksessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi