Voiko olla samaan aikaan narsisti ja ujo sekä huonot sosiaaliset taidot?
Eli tavallaan piilonarsisti?
Kaikillahan on narsistia piirteitä, mutta tarkoitan tässä "oikeaa narsistia".
Kommentit (19)
Tuskin grandiositeettinen narsisti voi olla.
Jotain muuta sairautta, joka aiheuttaa samanlaisia oireita voi?
Esim. neuropsyk, muut pershäröt.. jne
Oikea ns. grandiositeettinen narsisti nimenomaan kerää hovin sunmuuta aina.
Ei sovi siihen kuvaus
Ehkä vain analysoit asioita liikaa
Vierailija kirjoitti:
Tuskin grandiositeettinen narsisti voi olla.
Jotain muuta sairautta, joka aiheuttaa samanlaisia oireita voi?
epäkypsä persoonallisuus
passiivis-aggressiivinen persoonallisuus
psykoneuroottinen persoonallisuus
Narsisteilla puuttuu itsereflektio joten tuskin olet.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vain analysoit asioita liikaa
En analysoi. Tämä tuli mieleeni ja ajattelin kysyä tätä kaiken asiantuntijoilta a eli palstalaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Narsisteilla puuttuu itsereflektio joten tuskin olet.
Miksi oletat kirjoittavani itsestäni? Ei ole kyse minusta vaan tämä tuli jostain mieleeni ja haluan tietää vastauksen tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin grandiositeettinen narsisti voi olla.
Jotain muuta sairautta, joka aiheuttaa samanlaisia oireita voi?
epäkypsä persoonallisuus
passiivis-aggressiivinen persoonallisuus
psykoneuroottinen persoonallisuus
Ehkä myös Tunne-elämältään epävakaa persoonallisuus
Voi olla. Haavoittuva narsisti piilottaa heikkouksiaan narsismilla.
No tottakai voi. Narsismi on persoonallisuushäiriö, ujous synnynnäistä ja huonot sosiaaliset taidot johtuu siitä, ettei pelkuri ole koskaan viitsinyt niitä harjoitella.
Ja tosiaankin tuli mieleen haavoittuva narsisti, joka heittäytyy marttyyriksi tyyliin "saako mummo olla mummo omilla ehdoillaan".
Narsismia on monenlaista, ujous on opittua sosiaalista pelkoa ja sosiaaliset taidot jäävät kehittymättä, jos niitä ei harjoita. Siis, kyllä.
Minkä ikäinen? Millainen historia?
Minkä tähden diagnosoit tuttavaasi?
Vierailija kirjoitti:
Minkä tähden diagnosoit tuttavaasi?
Viitsisitkö lukea koko ketjun ennen kommentointia?
Vierailija kirjoitti:
Minkä tähden diagnosoit tuttavaasi?
Eri. Missä näin on väitetty?
Vierailija kirjoitti:
No tottakai voi. Narsismi on persoonallisuushäiriö, ujous synnynnäistä ja huonot sosiaaliset taidot johtuu siitä, ettei pelkuri ole koskaan viitsinyt niitä harjoitella.
Ja tosiaankin tuli mieleen haavoittuva narsisti, joka heittäytyy marttyyriksi tyyliin "saako mummo olla mummo omilla ehdoillaan".
Diagnosoit mummoa?
tulee mieleen epävakaa persoonallisuushäiriö, usein paksunahkaisten narsistien uhreja.
Ehkä. Vai voisiko kyseessä olla joku muu diagnoosi?