Mulla on sellanen tunne että ihan kuin kesä olisi jo ohi.
onko kellään toisella? Oon vielä kesälomallakin.
Kommentit (20)
Pidä siitä tunteesta kiinni. Me muut kyllä iloitsemme kesästä päivät pääskytyksen ja riemut rinnassa huokuen. Thomas: Kesä on lyhyt, Tero: vielä on kesää jäljellä.
Hold that thought.
Ja me muut, jatkakaamme kesänviettoa 🤩
Itsellä sama tunne että kesä on ohi juhannuksena. Johtuisiko tunne kesäpäivänseisauksesta joka ajoittuu yleensä juhannuksen aikaan ja yhtenä päivänä eli on vuoden pisin päivä ja sitten sen jälkeen päivät lyhenee ja yöt pitenee. Siis jo kesäkuun loppupuolella päivät lyhenee.
On sulla outo tunne. Normaali kesäsää Suomessa.
Nyt on isokesä, ei mitään hätää, ap.
Mulla ei vaanon just kivasti kesää jäljellä.
Minulla on joka kesä ollut tuollainen tunne. Ensimmäisen kerran oli vuonna 1996 tai 1997. Aina on kesä kuitenkin jatkunut, ja erityisesti viime vuosina on pitkälle syyskuuhun jatkunut. Tänä vuonna ja 2024 kesä alkoi oikeastaan jo toukokuussa lämmön suhteen, erityisesti tuolloin 2024. Joinakin vuosina myös, tais olla 2018.
Sama tunne. Vaikkei kesäkuukaan ole vielä mennyt. En tiedä, mistä mahtaa moinen olo johtua. Ei ole kyllä ikinä ennen ollut tällaista fiilistä jo kesäkuussa. Ehkä se johtuu siitä, ettei asiat ole taloudellisesti ihan kunnossa, eikä sen takia voi ostaa ja tehdä asioita rauhallisin mielin. Mansikoittenkin ostaminen juhannuksena meinasi perikatoon viedä. Piti muusta nipistää, koska menin ostamaan mansikoita.
Ihan sama minulla ja olen myös kesälomalla. Tulin eilen mökille kun hölmönä uskoin "helle tulee" otsikoita ja sääennusteita, nyt istun mökissä kolitsiasussa ilmalämpöpumpun lämmittäessä :) aamulla sentään oli kiva kun oli ihan tyyni ja olin hetken suppailemassa. Nyt tuulee kovasti suoraan rantaan ja on kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama tunne että kesä on ohi juhannuksena. Johtuisiko tunne kesäpäivänseisauksesta joka ajoittuu yleensä juhannuksen aikaan ja yhtenä päivänä eli on vuoden pisin päivä ja sitten sen jälkeen päivät lyhenee ja yöt pitenee. Siis jo kesäkuun loppupuolella päivät lyhenee.
Tuohon auttaa se, että menee aikaisemmin nukkumaan, niin ei ehdi nähdä, kun pimeys tulee yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Sama tunne. Vaikkei kesäkuukaan ole vielä mennyt. En tiedä, mistä mahtaa moinen olo johtua. Ei ole kyllä ikinä ennen ollut tällaista fiilistä jo kesäkuussa. Ehkä se johtuu siitä, ettei asiat ole taloudellisesti ihan kunnossa, eikä sen takia voi ostaa ja tehdä asioita rauhallisin mielin. Mansikoittenkin ostaminen juhannuksena meinasi perikatoon viedä. Piti muusta nipistää, koska menin ostamaan mansikoita.
Minulla on ollut tuo aloituksessa mainittu tunne jo kesästä 1996 tai 1997 lähtien, mutta aina on kesä jatkunut.
Ei ole kun vasta puolessa välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kun vasta puolessa välissä.
Ei vielä puolivälissäkään, kun niin monta kertaa viime vuosina kesä jatkunut pitkälle syyskuuhun. Puiden lehdetkin alkaa enempi kellastumaan vasta lokakuun alussa.
Juu, jouluruokia tässä jo mietin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, jouluruokia tässä jo mietin.
🤭
Juu, samaa olen ihmetellyt..kesä ei oikein ole edes alkanut ikinä ja nyt jo alkaa kohta olla loppupuolella. Ei tullut mitään semmoista alkukesän ihanaa innostusta kuin muina vuosina, vaan puolimasentavaa oloa.
Ikkuna auki mukavasti tuulee mutta ilma ei ole raikasta on aivan tunkkainen tuoksu
Mulla sama tunne.