Saisiko teidän miehenne lähteä toiselle paikkakunnalle firman pikkujouluihin, jos siellä ollaan myös hotellissa yötä?
Ja kotona on vaimo sekä 6-vuotias lapsi? Firma kuulemma kustantaa hotellin kaikille ketkä tulevat yli 100 kilometrin päästä. Sanoin miehelle, että voin hakea hänet juhlista, mutta hän haluaa jäädä sinne yöksi. Kysyin myös, että eikö kukaan muu aja sieltä takaisin niin ei kuulemma. Kieltäisittekö te tällaisen reissun?
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tää eukkojen äimistely, että on se nyt kauheeta rajoittaa aviomiehen elämää.
Oikeesti tilanne on se, että jokainen vaimo kiukuttelee, ärisee tai pitää mykkäkoulua, kun äijä tekee lähtöä juhliin. Ja ukkoparka livahtaa ovenraosta kuin koira häntä koipien välissä niin syyllistettynä että ei tosikaan.
Lopettakaa hurskastelu.Ei mun vaimoni ainakaan tee noin, mutta tiedän kyllä suhteita jossa noin tapahtuu. Nytkin kun pidin kotona saunaillan niin varasin vaimolle ja mukulalle hotellihuoneen niin saivat pitää myös hauskaa. Vaimo jos lähtee pikkujouluihin niin toivottelen mukavaa iltaa ja varmistan, että homma toimii sillä välin kotona.
Niinkuin vanhempana tiedät, ei hotelliyö lapsen kanssa ole verrannollinen saunailtaan kavereiden kanssa, mahdollisine jatkoineen 😉 Kiva ele kuitenkin, jos ei halua perhettään ulos hankeen ajaa. Mutta jos vaimon lähtiessä pikkujouluihin jäät itse vastavuoroisesti lapsen kanssa kotiin, eikä ”varmistan että homma toimii sillä välin kotona” tarkoita lapsenvahtia, niin kuulostaa tasapainoiselta parisuhteelta.
En kiellä aikuista ihmistä.
Tai no, kerran kielsin lähtemästä johonkin ryyppäjäisiin kun mulla oli laskettu aika ihan käsillä. Tai en suoraan kieltänyt mutta sanoin ettei ole hyvä idea.
Tiedätte kai mitä tommosilla reissuilla tapahtuu. Jengi pettää niin paljon kuin vaan kerkee, kun pääsevät pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan mieheni kanssa parhaita ystäviä, joten hän ei halua lähteä mihinkään juhliin tai reissuihin ilman minua. Enkä minäkään ilman häntä, ja ollaan oltu yhdessä jo yli 20 vuotta. Me ollaan tällaisia, hulluna toisiimme edelleen.
Huh, oksennus. Totuus on että ette voi lähteä yksin koska pettäisitte heti. Pelko haisee ton selittelyn takaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa kumppanin jota pitää aktiivisesti estää pettämästä kokoajan?
Jos kumppani pettää kun tilaisuus tulee, niin miksi pitää odottaa siihen asti? Jos pettäminen kuitenkin heti tapahtuu, kun oikeat asiat(hotelli,känni,pikkujoulut) osuvat kohdalle, niin eikö kannata erota jo ennakkoon?
Minkä palkinnon saa suhteesta jossa estää pettämistä vaikka kymmenen vuotta?
Niin. Ihan kuin siihen pettämiseen pikkujouluja tai hotellimajoitusta tarvittaisiin. Kyllähän sen panemisen voi hoitaa työpäivän aikana neukkarissa tai vessassakin jos tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Oma puolisoni on täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen joten on ihan ok. Kiva jos ilmoittaa minulle, mihin on menossa, etten esim tee turhaan ruokaa. Ei minulla ole asiaan sanomista.
Nää emännät jotka kokkailee.. sääliksi käy. Niin nähty mm. pikkujouluissa mitä ne ukot tekee. Se voi kerran toimia, tuo vanha sanonta että tie miehen sydämeen käy vatsan kautta. Mutta ei siellä pikku hiprakassa muistelle: ai kun se meiän irmeli tekee hyvää makaroonilaatikkoo.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätte kai mitä tommosilla reissuilla tapahtuu. Jengi pettää niin paljon kuin vaan kerkee, kun pääsevät pois kotoa.
Puhu vaan omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Pääsevät? Tuo kertoo kaiken. Jos koti on vankila, jossa on paha olla, niin tottakai kaikki sen ulkopuolella näyttää ja tuntuu paremmalta. Meillä on ovi aina auki molempiin suuntiin kummallekin.
Paljon nähnyt kirjoitti:
Vanha sanonta, A man is only as faithful as his options pitänee paikkansa. Jos siellä pikkujouluissa joku hemaiseva kollega hiprakassa haluaa miestäsi niin voi olla että tilaisuus tekee varkaan..
Tuolla logiikalla mies on uskollinen vain, jos häntä pitää suurin piirtein vankilassa. Enpä haluaisi sellaista elämää, missä en voi lähteä itse reissuun tai vaikka sukulaisiin, koska silloin en pystyisi vahtimaan miestäni. Ahdistava ajatuskin.
Sitä paitsi voisihan hän pettää vahdittunakin. Ihastua johonkin ihmiseen, johon pitää yhteyttä viesteillä tai videopuheluilla kun en ole kuulemassa. Tai hakea koko ajan jotain toista nettideiteistä ja Tinderistä. Tai pitää yhteyttä johonkin exäänsä ja haikailla menneitä; odottaa, että ex vapautuu uudesta puolisostaan. Tai harrastaa seksipuheluita/videopuheluita jonkun maksullisen tai maksuttoman kanssa.
Kyllä olisi raskasta, jos pitäisi pitää koko ajan vieressä ja vahtia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä käytäisiin vakava keskustelu siitä, että onko aivan pakko mennä tuollaisiin ryyppäjäisiin, etenkin nyt korona-aikana. Miksi on pakko jäädä yöksi? Miksi ei voi ottaa kimppataksia takaisin kotiin? Miksi ei voi ajaa itse ja olla juomatta itseään känniin? Onko meillä jotain menoa seuraavana päivänä, että mies ei voi sitten vain maata sohvalla krapulaa pois koko päivää?
Oikeastihan ap on provo - nimenomaan nyt korona-aikana kaikki pikkujoulut on peruttu. Mutta itse en ymmärrä, mitä vakavia keskusteluita tuohon tarvitaan - luulisi, että kaikille on itsestäänselvää, että ei sieltä voi ottaa kimppataksia, koska muut eivät lähde aikaisin, eivätkä välttämättä ollenkaan ennen aamua, ja itse ei voi ajaa, koska pikkujouluissa on ihan kiva ottaa drinkkejä, eikä siinä ole mitään pahaa. Sinänsä luulisi, että tuollaiset hevon kuusessa ja yli yön kestävät työpaikan pikkujoulut olisivat aika harvinaisia, koska harva ihminen haluaa käyttää työpaikan porukan kanssa noin ison osan viikonlopustaan. Joku yksi ilta nyt vielä menisi ja olisi ihan kivaa, mutta ihmisillä on kuitenkin perheet, omat harrastukset, oma elämänsä, jne. Työ ei ole koko elämä. Joten luulisi, että harva olisi motivoitunut viettämään käytännössä koko viikonloppua työpaikan ihmisten kanssa. Toki aiheesta voi silti keskustella.
Ainakin oma lähtökohtani tuohon on se, että etenkin jos ei päällekkäisyyksiä kumppanin menojen kanssa ole, tuollainen on ihan ok, jos henkilö itse haluaa mennä. Saa itse päättää, haluaako olla yötä vai tulla yöksi kotiin. Ja seuraavan päivän menonsa kukin tietää itse - jos haluaa, saa maata sohvalla, mutta jos jaksaa, saa lähteä jonnekin. Luulisi, ettei kukaan itselleen sovi mitään menoja seuraavaksi päiväksi, jos suunnittelee makaavansa darrassa sohvalla.
Voin myöntää suoraan, että tällainen reissu miehen työskennellessä naisvaltaisella alalla niin epäilyttäisi. Välillä mies kertoo avoimesti, että naiset yrittää, vaikka hän on varattu.
Toki, onneksi mies on niin läpinäkyvä, että jäisi käytöksellään parissa päivässä kiinni. Ei osaa onneksi oikein peitellä omia fiiliksiään.
...mutta laskisinko? Hän on aikuinen mies. Hän päättää itse. Mullakin on oma elämä niin parisuhde nyt vaan on sellainen, että pakko on toiseen luottaa. Jos päättää pettää, se on valinta, jonka mukaan toinen toimii - yksi kerrallaan on sovittu ja toinen lähtee, jos toinen pettää.
...mutta tottakai tervettä mustasukkaisuutta on ilmaista, että nyt kyllä tuntuu, et on vähän liian läheinen tuo ihailija.
Mun ex mies olis pettäny mennen tullen ja palatessa. Ikinä en kuitenkaan kieltänyt lähtemästä. Nykyinen saisi lähteä koska haluan luottaa vaikka arvet jätti ex. Mutta en voi kieltää lähtemästä.
Me olemme 40+-pariskunta ja menoa riitti nuorempana ennen sitoutumista rahoitusalalla kunnolla. Perinteiset Kalleen-yökerhoon-konttorin/muun kohteen sohvalle -illatsut olivat miehelle varsinkin tuttuja. Rahaa tuli ja asiakkaiden kanssa piti istua iltaa ihan pitkän kaavan mukaan.
Nykyisin kumpikin tulee kotiin puoliltaöin, emmekä lähde yön yli pikkujoulukeikoille.
Olen nähnyt niin paljon, mitä ns. kaikesta irrallaan oleva pikkujoulukäsite pitää sisällään, ja sen, miten the family man-esimiehet viinaa saatuaan lähestyvät ("en olisi uskonut"-tyypit), etten oikein jaksa enää uskoa hyvyyteen. Itse en ole pettänyt, ajattelenkin, että moraaliaan ei riko päissäänkään -jos se moraali on. Miestä on kollegat pussailleet ja tanssiin pyydelleet, muuta en tiedä.
Minulla on nuorempi miesystävä joka käy vielä suht paljon viihteellä, milloin milläkin reissulla ja ihan sekaporukassa :'D Ai kauhea jos se olisi joku ongelma, ei kyllä olis varmaan miestäkään. Ihan meillä on kummallakin vapaus mennä ja kokea, myös minulla. Itselläni on lapsia, joskus harvoin lähden porukalla esim mökille tms. Ja kyllä, sielläkin on miehiä ja oma ei ole mukana.
Vierailija kirjoitti:
Voin myöntää suoraan, että tällainen reissu miehen työskennellessä naisvaltaisella alalla niin epäilyttäisi. Välillä mies kertoo avoimesti, että naiset yrittää, vaikka hän on varattu.
Toki, onneksi mies on niin läpinäkyvä, että jäisi käytöksellään parissa päivässä kiinni. Ei osaa onneksi oikein peitellä omia fiiliksiään.
...mutta laskisinko? Hän on aikuinen mies. Hän päättää itse. Mullakin on oma elämä niin parisuhde nyt vaan on sellainen, että pakko on toiseen luottaa. Jos päättää pettää, se on valinta, jonka mukaan toinen toimii - yksi kerrallaan on sovittu ja toinen lähtee, jos toinen pettää....mutta tottakai tervettä mustasukkaisuutta on ilmaista, että nyt kyllä tuntuu, et on vähän liian läheinen tuo ihailija.
Siis jotkut naiset ovat kiinnostuneet hänestä? Ei kai tuo ole olennainen asia vaan se, onko mies itse kiinnostunut takaisinpäin?
Itselläni ei ole miestä, mutta olen niin mustasukkainen ja epäluuloinen, että en todellakaan tykkäisi jos mies menisi sinne. Miettisin koko ajan mitä siellä tekee ja kyselisin reissusta, kunhan takaisin tulee.
Mieheni ei saa koskaan kännissä seisomaan, joten sinänsä ok. Ei ole halunnut lähteä "virkistysiltoihin" yön yli.
Itse olen vanhemmiten tajunnut, että vain itseensä voi luottaa. Olin firman pikkujouluissa, ja vaimoaan plus lapsiaan hehkuttava, asiallinen ja korrekti esimieheni tuli illan päätteksi suutelemaan minua. Sama taksikin olisi ollut tarjolla. Jep jep.
Kannattaa? Jos sua syytetään taposta, niin "kannattaa" oikeastikin tappaa joku?
Jännä tapa ajatella väärästä teosta noin.. Itse yritän tehdä oikein, koska haluan tehdä oikein.
Missä oma moraali, etiikka ja omatunto?