Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat: varaa maksaa oma vanhuudenhoito

Vierailija
25.02.2015 |

Olen valmistamassa kansalaisaloitetta aiheesta. Eli tasapuolisuuden nimissä vapaaehtoisesti lapsettomien tulee aikanaan kustantaa haluamallaan tavalla hoitonsa vanhuksena. Yhteiskunnassa on tehtävä säästöjä, ja ajatusmalli kiteytyy tähän: Lapsettomille kertyy varallisuutta, kun ei ole elätettäviä. Toisekseen he eivät ole saattaneet maailmaan uusia veronmaksajia, jolloin heidän panostuksensa yhteiskuntaan on huomattavasti pienempi kuin esimerkiksi kolmelapsisen perheen. Perheellisten tuloilla on aikanaan elätetty lapsia ja kasvatettu uusia veronmaksajia yhteiskunnalle joten nämä ansaitsevat vanhuudenturvansa yhteiskunnalta vastineena panoksestaan. Muutamat poliitikot ovat jo pohtineet ääneen, pitäisikö nykyajankin varakkaiden vanhusten kustantaa itse laitoshoitonsa, joten tulorajaa on pohdittu. Muutama kansanedustaja on jo kiinnostunut tästä kaikille tasapuolisesta toimintamallista.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:16"]Mitä jos lapsista tulee sossupummeja eikä veronmaksajia?
[/quote]

No Suomessa on muitakin kuin wt-mammoja.
[/quote]

Voi niiden kunnollistenkin perheiden lapsista tulla sossupummeja :D

Vierailija
42/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:12"]Senkus teet, tarvittavia allekirjoituksia et tule saamaan. [/quote] Rakennemuutoksia ja säästöjä on tehtävä. Tähän on helppo saada nimiä kun Suomessa vielä on myös lapsiperheitä jotka ovat osansa tehneet. Ap

[/quote]

Yksi helppo tapa säästöihin olisi aloituksessa mainitun ohella myös lapsilisien lopettaminen. Ilmaisen hoidon vanhuksena voisi saada, jos on synnyttänyt (tai todistettavasti siittänyt) tarvittavan määrän, esimerkiksi viisi, uutta veronmaksajaa. Paitsi että ne seuraavan polven veronmaksajat toki huolehtivat omista vanhemmistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan, en tietenkään näiden jotka eivät saa, vaikka haluaisivatkin ja ovat tämän todistaneet.

Vierailija
44/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain. Minä teen aloitteen, joka pakottaa vanhemmat maksamaan itse todelliset kulut lapsistaan. Ei mitään löysäilyä ja loisimista! Synnytys, terveydenhoito, päiväkoti, koulutus jne. kaikki vanhempien maksettavaksi. On katsos saatava säästöjä ja tehtävä rakennemuutoksia!

Mites muuten tahattomasti lapsettomat? Joutuvatko he vielä vanhanakin kärsimään enemmän ja muistelemaan epäonneaan kun ovat maksumiehinä?

Vierailija
45/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään, ei voi sanoa että lapsettomille kertyy varallisuutta. Joillekin toki kertyykin, mutta monille ei. Sinkuilla menee keskimäärin taloudellisesti huonommin kuin pariskunnilla ja perheillä. Itse olen nelikymppinen sinkku, ja vaikka olen akateemisesti koulutettu, kaikki rahat menee pääkaupunkiseudulla asumiseen ja työn kannalta pakolliseen autoon, sekä ruokaan ja muuhun perusjuttuun. Ei säästöön jää.

Toinen juttu on että monet meistä ollaan nettomaksajia. Itse yllätyin katsoessani uutisia tässä joku päivä, kun siellä sanottiin että 70% suomalaisista saa muitakin tukia kuin lapsilisää. Lapsilisät huomioiden prosentti oli vielä isompi. Esimerkiksi minä en ole saanut opiskeluaikojen jälkeen koskaan mitään tukia, ja meitä keskituloisia vielä verotetaan todella paljon. Kyllä tässä ihan tarpeeksi tulee maksettua yhteiskunnan kassaan, että jonkinlaista hoitoa vanhana odottaisi. 

Isoin asia tietysti on se, että minusta Suomi täytyy pitää hyvinvointiyhteiskuntana, jossa ei aleta arvottamaan kuka ANSAITSEE perushoidon ja inhimillisen elämän. Sen pitää jatkossakin kuulua niin ikänsä työttömänä olleelle, lapsettomalle, mielenterveysongelmaiselle, kuin kaikille muillekin. Se että on ihminen ja maan kansalainen riittää siihen, että turvataan ihmisarvoinen elämä koko eliniän. Säästettävää kyllä löytyy paljon muualtakin kuin vanhusten tai sairaiden perushoidosta.

Vierailija
46/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 et tule saamaan kannatuksia.

Vierailija
47/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla velojen ei tarvitse maksaa lasten neuvolakuluja, koulutusta, päiväkoteja yms. Kannatan siis!

Vierailija
48/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja perheellisten kohdalla vanhukset muuttavat lastensa luo asumaan. 

Vierailija
49/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivonmukaan heille kertyy (kuten myös ainakin useimmille lapsellisille) varallisuutta + eläkettä jolla kustantavat itselleen virikkeitä, siivous-, ruoka- ja muita kodinhoitopalveluita, ei kela korvattavia lääkkeitä jne. Ehkä jotkut toivovat naitä omilta lapsiltaan, mutta... en itse laskisi sen varaan vaikka minulla lapsia onkin.

Vierailija
50/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:22"]Tee vain. Minä teen aloitteen, joka pakottaa vanhemmat maksamaan itse todelliset kulut lapsistaan. Ei mitään löysäilyä ja loisimista! Synnytys, terveydenhoito, päiväkoti, koulutus jne. kaikki vanhempien maksettavaksi. On katsos saatava säästöjä ja tehtävä rakennemuutoksia!

Mites muuten tahattomasti lapsettomat? Joutuvatko he vielä vanhanakin kärsimään enemmän ja muistelemaan epäonneaan kun ovat maksumiehinä?
[/quote]

Eivät tietenkään kun on lääketieteellinen syy lapsettomuuteen. Ap

Vierailija
51/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen, jolla on varaa jo nytkin sijoita eläkkeellä osan rahoistaan erilaisiin yksityisiin vanhustenhoitopalveluihin oman tarpeen mukaan, sen sijaan että makaisi paskoissaan jossain jumalanhylkäämällä kunnallisella terveyskeskusosastolla.  Ja sitten kun se lapseton kuolee, niin mihin se perintö menee? Lopulta joko valtiolle tai johonkin hyväntekeväisyysjärjestölle, välistä ehkä vedetään perintöveroa tai sitten ei, mutta lopulta se päätyy ALVien ym kautta valtion kassaan kumminkin. 

Naivi, yksisilmäinen ja itsekeskeinen idea, taantuuko lastenhankkimisen myötä itsekin lapseksi?

Vierailija
52/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:22"]Tee vain. Minä teen aloitteen, joka pakottaa vanhemmat maksamaan itse todelliset kulut lapsistaan. Ei mitään löysäilyä ja loisimista! Synnytys, terveydenhoito, päiväkoti, koulutus jne. kaikki vanhempien maksettavaksi. On katsos saatava säästöjä ja tehtävä rakennemuutoksia!

[/quote]

Oletko Sinä saanut koulutusta? Oletko Sinä syntynyt sairaalassa, käyttänyt lapsena neuvolapalveluita, ollut lapsena terveydenhuollon asiakkaana tai ollut päivähoidossa? Aivan. Vanhempasi ovat saaneet Sinusta lapsilisää, äitiysrahaa ja niin päin pois. Huono argumentti siis, koska lapsena Sinä olet käyttänyt näitä palveluita. Ap

Vierailija
53/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:27"]Samalla logiikalla velojen ei tarvitse maksaa lasten neuvolakuluja, koulutusta, päiväkoteja yms. Kannatan siis!
[/quote]

Ei, sillä Sinäkin olet lapsena käyttänyt näitä palveluja ja vanhempasi ovat saaneet lapsilisää, äitiysrahaa ja niin päin pois. Tämä koskee myös Sinua.

Vierailija
54/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:22"]Tee vain. Minä teen aloitteen, joka pakottaa vanhemmat maksamaan itse todelliset kulut lapsistaan. Ei mitään löysäilyä ja loisimista! Synnytys, terveydenhoito, päiväkoti, koulutus jne. kaikki vanhempien maksettavaksi. On katsos saatava säästöjä ja tehtävä rakennemuutoksia!

[/quote]

Eivät tietenkään kun on lääketieteellinen syy lapsettomuuteen. Ap
[/quote]

Kuulostaa reilulta!

Vierailija
55/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan.

Vierailija
56/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:22"]Tee vain. Minä teen aloitteen, joka pakottaa vanhemmat maksamaan itse todelliset kulut lapsistaan. Ei mitään löysäilyä ja loisimista! Synnytys, terveydenhoito, päiväkoti, koulutus jne. kaikki vanhempien maksettavaksi. On katsos saatava säästöjä ja tehtävä rakennemuutoksia! Mites muuten tahattomasti lapsettomat? Joutuvatko he vielä vanhanakin kärsimään enemmän ja muistelemaan epäonneaan kun ovat maksumiehinä? [/quote] Eivät tietenkään kun on lääketieteellinen syy lapsettomuuteen. Ap

[/quote]

Ei läheskään kaikilla ole. On _paljon_ pareja joista ei kummastakaan osapuolesta löydy mitään vikaa, mutta lapsia ei silti kuuluu. Mites he?

Vierailija
57/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko perehtynyt kansantalouteen? katso ensin paljonko jokaisella nyt syntyvällä lapsella on valtion velkaa. eli valtion velka jaettuna asukkaille. lapsettomat kuluttavat huomattavasti vähemmän verovaroja, kuin perheelliset. katso ja tarkkaile ensin lukuja, ennen kuin nolaat itsesi julkistamalla aloitteesi. Vapaaehtoisesti lapsettomien elämänvalintaan en ota kantaa, kuin en siihenkään hankitko yhden kolme ja kuusi lasta, jokainen tekee kuten haluaa eikä oikeaa tapaa elää ole, mutta talousasioissa faktat ovat faktoja.

Vierailija
58/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:22"]Tee vain. Minä teen aloitteen, joka pakottaa vanhemmat maksamaan itse todelliset kulut lapsistaan. Ei mitään löysäilyä ja loisimista! Synnytys, terveydenhoito, päiväkoti, koulutus jne. kaikki vanhempien maksettavaksi. On katsos saatava säästöjä ja tehtävä rakennemuutoksia! Mites muuten tahattomasti lapsettomat? Joutuvatko he vielä vanhanakin kärsimään enemmän ja muistelemaan epäonneaan kun ovat maksumiehinä? [/quote] Eivät tietenkään kun on lääketieteellinen syy lapsettomuuteen. Ap

[/quote]

Ei läheskään kaikilla ole. On _paljon_ pareja joista ei kummastakaan osapuolesta löydy mitään vikaa, mutta lapsia ei silti kuuluu. Mites he?
[/quote]

Eiköhän jonotus adoptioon kerro kaiken oleellisen. Kannatettava ajatus! Kunhan tahattomasti lapsettomien asiat ovat selvät...

Vierailija
59/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap:n lapset muuttavat ulkomaille ja maksavat veronsa sinne? Raahaatko ne väkisin tänne, vai menetkö hyyryläiseksi heidän kotiinsa?

Kuinka kohtelet alkoholisoituneita, sairaita, narkomaani- ja rikollislapsia? Kaipa vammaisetkin raatavat kaivoksessa?

Pitäiskö ensin kehittää sitä omaa jumalaista ajatusmalliaan, ennen kuin tuo sen tänne esittelyyn?

Vierailija
60/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lapset kuolee eikä ehdi maksamaan veroja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän