Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velat: varaa maksaa oma vanhuudenhoito

Vierailija
25.02.2015 |

Olen valmistamassa kansalaisaloitetta aiheesta. Eli tasapuolisuuden nimissä vapaaehtoisesti lapsettomien tulee aikanaan kustantaa haluamallaan tavalla hoitonsa vanhuksena. Yhteiskunnassa on tehtävä säästöjä, ja ajatusmalli kiteytyy tähän: Lapsettomille kertyy varallisuutta, kun ei ole elätettäviä. Toisekseen he eivät ole saattaneet maailmaan uusia veronmaksajia, jolloin heidän panostuksensa yhteiskuntaan on huomattavasti pienempi kuin esimerkiksi kolmelapsisen perheen. Perheellisten tuloilla on aikanaan elätetty lapsia ja kasvatettu uusia veronmaksajia yhteiskunnalle joten nämä ansaitsevat vanhuudenturvansa yhteiskunnalta vastineena panoksestaan. Muutamat poliitikot ovat jo pohtineet ääneen, pitäisikö nykyajankin varakkaiden vanhusten kustantaa itse laitoshoitonsa, joten tulorajaa on pohdittu. Muutama kansanedustaja on jo kiinnostunut tästä kaikille tasapuolisesta toimintamallista.

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 20:37"]

. Lapset huolehtivat aktiviisesti vanhustensa oikeuksista ja hoidosta.

[/quote]

Saattaa se yksi lapsi ollakin. Se, joka on lapseton itse ja jolle lapselliset sisarukset ovat sysänneet vanhempansa hoidon. Kyllä sinulla on aikaa hoitaa äitiä, kun sinulla ei ole perhettä. Hassua, miten lapselliset niin usein unohtavat, että vanhat ja sairaat äiti ja isä ovat edelleenkin ne samat äiti ja isä. Ei perhe supistu siihen, että on itse isä tai äiti ja sitten ovat nämä meidän lapset (uusioperhekuvioista nyt puhumattakaan). Vanhempien vanhemmat kuuluvat työikäisten perheeseen myös ja perheenjäsenistä kuuluisi huolehtia. Mutta kas, se onkin se "vanhapiikatäti", joka niin usein ne vanhemmat hoitaa!

Minä olin - ja olen - naimisissa ja ilman lapsia, mutta niin vain vanhempieni hoito ja sairaalassa käyttäminen jäi minun harteilleni eikä veljeni perhe vuosikausiin käynyt katsomassa ei kuulemassa kuin ehkä kerran vuodessa, jos silloinkaan, vaikka välimatkaa ei ollut kuin reilun tunnin ajomatkan verran. Kun täytyi käydä mökillä ja kaikkea muuta tärkeää. No, nyt ovat molemmat vanhemmat poissa eikä kenenkään tarvitse enää pistää tikkua ristiin heidän takiaan.

Vierailija
22/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:56"]

Naisten tapa yrittää ratkaista ongelmia tuntuu kovin helposti olevan vastakkain asettelu, syyttely, omien ratkaisujen puolustelu jne. Ei kovin yllättävää että mm. vanhustyön ongelmia ei saada poistettua.

[/quote]

Olet itse mies? No, kerro nyt sinä sitten, miten ne saadaan poistettua, koska kerran olet mies! Heti nyt faktaa pöytään, hopihopi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 21:02"]Kyllä ei kaikki vanhukset tarvitse erityistä hoitoa, vaan ihan vaan apua päivittäisissä toimissaan ja ehkä jonkun muistuttamaan lääkkeistä. Näillä saattaa olla työttömiä lapsia joilla oikein hyvin olis aikaa hoitaa.

[/quote]

Miten määritellään vanhus?

Ei kaikki yli 90-vuotiaatkaan tarvitse ketään muistuttamaan lääkkeistä, ei edes jakamaan niitä lääkkeitä vaan haluavat huolehtia siitäkin itse.
[/quote]
Eiks tossa nyt kuitenkin ollu kyse niistä jotka siinä arjessa TARTTEE apua?
Ohis

Vierailija
24/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:59"]

Naisten tapa yrittää ratkaista ongelmia tuntuu kovin helposti olevan vastakkain asettelu, syyttely, omien ratkaisujen puolustelu jne. Ei kovin yllättävää että mm. vanhustyön ongelmia ei saada poistettua.

[/quote]

Olet itse mies? No, kerro nyt sinä sitten, miten ne saadaan poistettua, koska kerran olet mies! Heti nyt faktaa pöytään, hopihopi!

[/quote]

Koska en ole mies en ehkä kerro kuitenkaan ainakaan ihmiselle joka tekee oletuksia ja vastakkainasetteluja (tässä tapauksessa siis nainen/mies)

Tehokaampaa ajankäyttö on yrittääkin ratkaista niitä ongelmia töissä kuin täällä.

Vierailija
25/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat pärjää varmaan eläkepäivät sillä, jos niille annetaan sama raha mitä lapsellisten lapsilisiin, päivähoitomaksuihin, koulutukseen, terveydenhuoltoon, ylikansoituksen aiheuttamiin ongelmiin ym kuluu.

Vierailija
26/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:09"]Lapsettomat pärjää varmaan eläkepäivät sillä, jos niille annetaan sama raha mitä lapsellisten lapsilisiin, päivähoitomaksuihin, koulutukseen, terveydenhuoltoon, ylikansoituksen aiheuttamiin ongelmiin ym kuluu.
[/quote]
Jestas että muuten ois äkkiseltään varmaan rikas olo :D

Vierailija
27/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

Koska en ole mies en ehkä kerro kuitenkaan ainakaan ihmiselle joka tekee oletuksia ja vastakkainasetteluja (tässä tapauksessa siis nainen/mies)

Tehokaampaa ajankäyttö on yrittääkin ratkaista niitä ongelmia töissä kuin täällä.

[/quote]

No, jos olet nainen (vai kenties jokin muu sukupuoli?), niin ylivertaisena (se käy tekstistäsi ilmi, että sellaisena pidät itseäsi) naisena kerro, miten kyseisen asian ratkaiset? Jos et kerro, en ollenkaan ymmärrä, miksi sinun piti tulla ylimielisenä ja itseäsi ah niin paljon muita parempana pitävänä tulla tähän ketjuun kommentoimaan tuolla tavalla? Ei ole sitten ollenkaan rakentavaa tuo tuollainen! Tsot tsot, tyttö!

Enkä kysy, missä olet töissä, vaikka yrititkin saada minut juuri sitä kysymään. :D

Vierailija
28/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, jos olet nainen (vai kenties jokin muu sukupuoli?)....

[/quote]

Tekemällä lisää oletuksia... on turha vaivautua...

Vierailija
29/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hauskaa, että täällä on 6 sivua keskustelua mielipuolisesta aiheesta jonka on kirjoittanut vapaaehtoisesti lapsettomille katkeroitunut nainen:)

Vierailija
30/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:25"]

Jotenkin hauskaa, että täällä on 6 sivua keskustelua mielipuolisesta aiheesta jonka on kirjoittanut vapaaehtoisesti lapsettomille katkeroitunut nainen:)

[/quote]

Vanhustenhoidosta keskusteleminen tai siitä miten se tulisi jatkossa kustantaa ei sinänsä minusta ole mielipuolista mutta toki ketju jo otsikoinnista alkaen on varsin hauskaa luettavaa.

Vierailija
31/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:21"]

Tekemällä lisää oletuksia... on turha vaivautua...

[/quote]

Niin on. Sinä olet täysi turhake.

Vierailija
32/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 00:25"]

[/quote]

Vanhustenhoidosta keskusteleminen tai siitä miten se tulisi jatkossa kustantaa ei sinänsä minusta ole mielipuolista mutta toki ketju jo otsikoinnista alkaen on varsin hauskaa luettavaa.

[/quote]

Vanhustenhoidosta keskusteleminen toki on varmasti oikein hyvä ja ajankohtainen aihe, mutta jos keskustelijat haluaisivat että heidät otetaan vakavasti ja keskustelu olisi edes jollain tapaa mielekästä, kannattaisi kirjoittaa hieman järkevämmin kuin 11-vuotiaat jotta olisi edes jotain tasoa sisällössä. =D

Vierailija
33/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:36"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:18"]Olen aina ihmetellyt, miksi ajatellaan, että lasten tulisi maksaa sun eläkkeet ja hoidot? Miksi ei voida ajatella, että lapsellinen tai lapseton aikuinen maksaa omalla verokertymällään omansa? Itse ainakin olen maksanut omat kuluni yhteiskunnalle ja enemmän. [/quote] Perheellisen työvuosia menee kotona lasten kanssa, mikä vaikuttaa eläkkeeseen. Lisäksi elätettävät ovat toki vaikuttamassa varallisuuden karttumiseen joten lapseton ja perheellinen ovat eriarvoisessa asemassa nykytikanteessa, johon toivottavasti saadaan muutos. Ap [/quote] Se eriarvoisuus on kyllä ihan oma valinta. [/quote] Miten sun mielestäs yhteiskunta pyörii jos kaikki valitsisi olla lapsettomia? Hetkinen. Eipä taitais kauaa pyöriä xD Että olehan tyytyväinen että muut tekevät normaaleja valintoja. Eipä kestä kiittää :) [/quote] Ketä varten sen sitten pitäisi pyöriä, jos ei niitä lapsia ole?  [/quote] Niinpä, lakataan vaan olemasta :) Aika kyynistä, eikö susta?

[/quote]

Ihmiskunta lakkaa ennemmin tai myöhemmin kokonaan olemasta, tekipä niitä lapsia tähän maailmaan tai ei. Mikään ei ole ikuista.

Vierailija
34/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista lapsista ei koskaan tule veromaksajia tälle yhteiskunnalle. Jos lapsesta tulee sossupummi, rikollinen, juoppo tai mielenterveysongelmainen, niin enpä oikein näe, että nuo henkilöt maksavat kovin paljon veroja valtiolle. Ennemminkin aiheuttavat lisää kuluja tälle valtiolle.

Tälläkin hetkellä Suomessa on vaikka kuinka paljon sellaisia 0-17-vuotiaita lapsia, jotka eivät tule koskaan olemaan veronmaksajia Suomelle.

Vierailija
35/153 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tuonut yhden mamun veronmaksajaksi? Riittääkö se?!

Vierailija
36/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa. Niin ne muutkin loisii verorahoilla, ja niin aion tehdä minäkin vanhana.

Vierailija
37/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus teet, tarvittavia allekirjoituksia et tule saamaan.

Vierailija
38/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:12"]Senkus teet, tarvittavia allekirjoituksia et tule saamaan.
[/quote]

Rakennemuutoksia ja säästöjä on tehtävä. Tähän on helppo saada nimiä kun Suomessa vielä on myös lapsiperheitä jotka ovat osansa tehneet. Ap

Vierailija
39/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lapsista tulee sossupummeja eikä veronmaksajia?

Vierailija
40/153 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 17:16"]Mitä jos lapsista tulee sossupummeja eikä veronmaksajia?
[/quote]

No Suomessa on muitakin kuin wt-mammoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä