Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele rauhoittavaa jota saa ilman reseptiä

Vierailija
29.11.2021 |

Ei kohta pää kestä enää. Jatkuvasti sydän hakkaa, rintaa puristaa ja ahdistaa. jopa kaupassa käyminen aiheuttaa huimausta ja pelkotiloja. Lääkäristä ei apua, tyrkyttävät vain RRSI-lääkkeitä joita en todellakaan halua syödä eikä niille ole mitään tarvettakaan.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt hyvä ihminen ainakaan usko näitä kannabis juttuja! Itse olen aikoinaan polttanut paljonkin, ja se polttaminen laukaisi minulla moneen otteeseen todella pahan paniikkikohtauksen ja vainoharhaisuusoireita. Äläkä ainakaan osta miltään hämärätyypeiltä, kun et voi yhtään tietää millaista tavaraa saat. Jos kannabis olisi Suomessa laillista, niin olisi helppo ostaa ja valikoida korkean CBD:n ja matalan THC:n lajike, ja tietäisi että varmasti sellaista saa, niillä on rauhoittava vaikutus. Pimeillä markkinoilla kuitenkin suositaan korkean THC:n lajikkeita, koskaa niillä saa "hauskemmin" pään sekaisin. Ja ne on just niitä mitkä aiheuttaa herkille ihmisille paniikkikohtauksia ja paranoiaa. Itselleni puhkesi ihan vuosikausien paniikkihäiriö yhden väärän lajikkeen polttamisesta.

Itsekkin olen joskus polttanut paljon. Kasvatin kolme vuotta ja enimmillään paloi niin paljon että vain päivän ensimmäiset savut kolahti. Ikinä ei tullut mitään paniikkikohtauksia tai muitakaan haittoja. Oikeasti ainoa haitta oli tuomio kasvatuksesta, käytöstä ja hallussapidosta. 

Se on typerää ettei cbd öljyä saa suomessa vaikkei se päihdytä. Sillä olisi rauhoittava vaikutus. Voi jopa auttaa univaikeuksiin. Siksi sitä olisin ostanut. Luontaistuoteliikkeessä myyjä kertoi etteivät saa lupaa myydä sitä. Suomalainen virkahenkilö kun osaa vain kieltää.

Olen ostanut Ruohonjuuri-kaupasta cbd-öljyä. Ja netissä on monta suomalaista verkkokauppaa, jotka sitä myyvät.

Tuo cbd öljyn tilanne on todella epäselvä. Toisaalta sanotaan ettei sitä saa myydä. Sitten kuitenkin netin kautta voisi ostaa ihan suomalaisesta kaupasta. On kyllä mielestäni kallista. Puteli öljyä 5% 39 e, 10% 69 e ja vahvin 20% 99 euroa. Tekisi silti mieli testata jos siitä olisi apua.

Monet kokevat ettei CBD auta yksinään, vaan kaveriksi tarvitsee edes vähän THC:tä jostain.

Vierailija
82/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitamiinipore aamulla, 1 kuppi kahvia päivässä aamulla, illalla camomilla +jokin muu esim laventeli tee yhdessä, siis 2 kpl eri iltateetä kuppiin+hunajaa vähän. Sopivasti ulkoilua raikkaassa ilmassa jokapäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luontaistuote kaupoissa myytävät.mäkikuisma,valeriaana ja erilaiset melatoni jutut voi auttaa hieman nukkumisessa,näitä myydään myös isois apteekeissa. hyvä juttu on, ettei tule sekavaa oloo niinkuin oikeis unilääkkeissä,

netissä on rentoutumis musiikkia,relax ym. jota voi kuunnella. jos jännittynyt olo.

sauna,hieronnassa käynti,metsäkävely,kaverille soitto,auttaa myös. mieti paperille mitkä asiat stressaa ja mikä asia elämässä olis kivaa ja helpottaisi ja tätä kohti meneminen.

oikeissa ahdistus ja paniikki oireissa voi kyllä käydä mielenterveys asemal juttelemassa ja voi saada jonkun reseptin jos oireilu pahaa ja terapiaa.

Vierailija
84/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla ap, mutta vastauksesi tämän ketjun ehdotuksiin ovat aika niheitä. Ymmärrän, että olet ehkä hermona tilanteesi vuoksi mutta en lähtisi hoitamaan selviä henkisen puolen ongelmia rauhoittavilla.

Kofeiini on yksi pahimmista ahdistuksen aiheuttajista. Mutta jos haluat ihan välttämättä juoda sitä niin eihän se ole pois kuin itseltäsi.

Samoin liikunta. Se on oikeasti paras lääke, koska se poistaa kehosta stressihormoneja ja auttaa hapenotossa. Mutta jos se ei nyt sulle sovi niin sinähän siitä vain kärsit.

Summa summarum: ei sinua mikään pilleri tule auttamaan, ellet auta itseäsi. Täällä on hyviä, pitkiä kommentteja siitä, että ahdistukseen on aina joku perimmäinen syy johon sinun tulisi päästä käsiksi sen sijaan, että peität oireet lääkkeillä - olkoonkin käyttö hyvin satunnaista kuvauksesi mukaan.

T. Olin joskus tuossa tilanteessa

Vai että kofeiini on yksi pahimmista ahdistuksen aiheuttajista,kaikkea valhetta ne jotkut kehtaavat väittääkkin.

Olemme yksilöitä, itselläni kofeiini aiheuttaa myös mm. ahdistusta, vaikka käytin vähän. Nykyisin en käytä ollenkaan ja olo on huomattavasti parempi. Toiset taas voivat käyttää ihan huoletta. Esim. äitini voi juoda kahvia vaikka illalla, nukkuu yönsä kuin tukki, eikä tule mitään muitakaan oireita.

Vierailija
85/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt hyvä ihminen ainakaan usko näitä kannabis juttuja! Itse olen aikoinaan polttanut paljonkin, ja se polttaminen laukaisi minulla moneen otteeseen todella pahan paniikkikohtauksen ja vainoharhaisuusoireita. Äläkä ainakaan osta miltään hämärätyypeiltä, kun et voi yhtään tietää millaista tavaraa saat. Jos kannabis olisi Suomessa laillista, niin olisi helppo ostaa ja valikoida korkean CBD:n ja matalan THC:n lajike, ja tietäisi että varmasti sellaista saa, niillä on rauhoittava vaikutus. Pimeillä markkinoilla kuitenkin suositaan korkean THC:n lajikkeita, koskaa niillä saa "hauskemmin" pään sekaisin. Ja ne on just niitä mitkä aiheuttaa herkille ihmisille paniikkikohtauksia ja paranoiaa. Itselleni puhkesi ihan vuosikausien paniikkihäiriö yhden väärän lajikkeen polttamisesta.

Itsekkin olen joskus polttanut paljon. Kasvatin kolme vuotta ja enimmillään paloi niin paljon että vain päivän ensimmäiset savut kolahti. Ikinä ei tullut mitään paniikkikohtauksia tai muitakaan haittoja. Oikeasti ainoa haitta oli tuomio kasvatuksesta, käytöstä ja hallussapidosta. 

Se on typerää ettei cbd öljyä saa suomessa vaikkei se päihdytä. Sillä olisi rauhoittava vaikutus. Voi jopa auttaa univaikeuksiin. Siksi sitä olisin ostanut. Luontaistuoteliikkeessä myyjä kertoi etteivät saa lupaa myydä sitä. Suomalainen virkahenkilö kun osaa vain kieltää.

Olen ostanut Ruohonjuuri-kaupasta cbd-öljyä. Ja netissä on monta suomalaista verkkokauppaa, jotka sitä myyvät.

Tuo cbd öljyn tilanne on todella epäselvä. Toisaalta sanotaan ettei sitä saa myydä. Sitten kuitenkin netin kautta voisi ostaa ihan suomalaisesta kaupasta. On kyllä mielestäni kallista. Puteli öljyä 5% 39 e, 10% 69 e ja vahvin 20% 99 euroa. Tekisi silti mieli testata jos siitä olisi apua.

Monet kokevat ettei CBD auta yksinään, vaan kaveriksi tarvitsee edes vähän THC:tä jostain.

Sitä jos on mukana mitattavissa oleva määrä vaikka 0,000 jotain niin se lasketaan suomessa huumausaineeksi.

Vierailija
86/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla ap, mutta vastauksesi tämän ketjun ehdotuksiin ovat aika niheitä. Ymmärrän, että olet ehkä hermona tilanteesi vuoksi mutta en lähtisi hoitamaan selviä henkisen puolen ongelmia rauhoittavilla.

Kofeiini on yksi pahimmista ahdistuksen aiheuttajista. Mutta jos haluat ihan välttämättä juoda sitä niin eihän se ole pois kuin itseltäsi.

Samoin liikunta. Se on oikeasti paras lääke, koska se poistaa kehosta stressihormoneja ja auttaa hapenotossa. Mutta jos se ei nyt sulle sovi niin sinähän siitä vain kärsit.

Summa summarum: ei sinua mikään pilleri tule auttamaan, ellet auta itseäsi. Täällä on hyviä, pitkiä kommentteja siitä, että ahdistukseen on aina joku perimmäinen syy johon sinun tulisi päästä käsiksi sen sijaan, että peität oireet lääkkeillä - olkoonkin käyttö hyvin satunnaista kuvauksesi mukaan.

T. Olin joskus tuossa tilanteessa

Vai että kofeiini on yksi pahimmista ahdistuksen aiheuttajista,kaikkea valhetta ne jotkut kehtaavat väittääkkin.

Olemme yksilöitä, itselläni kofeiini aiheuttaa myös mm. ahdistusta, vaikka käytin vähän. Nykyisin en käytä ollenkaan ja olo on huomattavasti parempi. Toiset taas voivat käyttää ihan huoletta. Esim. äitini voi juoda kahvia vaikka illalla, nukkuu yönsä kuin tukki, eikä tule mitään muitakaan oireita.

Täällä myös yksi kofeiiniyliherkkä. Juon ainoastaan kofeiinitonta kahvia koska muuten saan paniikkihäiriökohtauksen

Vierailija
87/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ashwagandha toimi ainakin minulla, kannattaa antaa sille mahdollisuus. Käytän KSM66:ta, mutta uskon, että muistakin versioista on apua. Olen siis pitkään kärsinyt jatkuvasta ahdistuksesta, ja pahimpina kausina sain useita kertoja päivässä lamauttavan ahdistuskohtauksen. Nyt ahdistuspäiviä on selvästi vähemmän kuin ahdistuksettomia, ja ahdistus on paljon lievempää. Kuvailemasi oireet olivat erilaiset, mutta toivon, että tästä voisi silti olla jotain apua.

Tuon ashwagandhan lisäksi käytän epsomsuolaa jalkakylpynä (magnesiumin puutekin on joskus yhdistetty ahdistuneisuuteen), meditoin ja joogaan. Pyrin myös välttämään liiallista somessa oloa. Yksi asia, jota en ole vielä itse kokeillut, ovat jokapäiväiset jääsuihkut. Luin, että ne vaikuttavat hermostoon rauhoittavasti, eli jossain vaiheessa varmaan aloitan nekin. Aika monenlaisia keinoja siis, mutta en usko, että minkään näistä kokeilemisesta on mitään haittaakaan.

Vierailija
88/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2cl konjakki tai väkevä whisky.

Vierailija
89/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilvi, toimii tosi hyvin.

Laukaisee ahdistuksen pidemmäksi aikaa

Ei välttämättä,

pilvi on jalostettu liian vahvaksi.

70luvulla tuli pössyteltyä jalostamatonta ainetta mutta

nykypilveen en enää koskisi.

Oma poikani joutui pari kertaa psykoosiin ja nyt hänellä

on todettu "kukan" poltosta aiheutunut skitsofrenia.

Silti pössyttäisin edes joskus jos olisi lievästi rauhoittavaa

turvallista pilveä mutta sellaista ei enää ole.

Vierailija
90/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ashwagandha toimi ainakin minulla, kannattaa antaa sille mahdollisuus. Käytän KSM66:ta, mutta uskon, että muistakin versioista on apua. Olen siis pitkään kärsinyt jatkuvasta ahdistuksesta, ja pahimpina kausina sain useita kertoja päivässä lamauttavan ahdistuskohtauksen. Nyt ahdistuspäiviä on selvästi vähemmän kuin ahdistuksettomia, ja ahdistus on paljon lievempää. Kuvailemasi oireet olivat erilaiset, mutta toivon, että tästä voisi silti olla jotain apua.

Tuon ashwagandhan lisäksi käytän epsomsuolaa jalkakylpynä (magnesiumin puutekin on joskus yhdistetty ahdistuneisuuteen), meditoin ja joogaan. Pyrin myös välttämään liiallista somessa oloa. Yksi asia, jota en ole vielä itse kokeillut, ovat jokapäiväiset jääsuihkut. Luin, että ne vaikuttavat hermostoon rauhoittavasti, eli jossain vaiheessa varmaan aloitan nekin. Aika monenlaisia keinoja siis, mutta en usko, että minkään näistä kokeilemisesta on mitään haittaakaan.

Mullakin toimii hyvin tuo Harmonian KSM66-ashwagandha. Aloitin käytön tupla-annoksella, jota olen vähentänyt siihen normiannokseen eli kahteen kapseliin parin viikon kuluttua. Varsinkin illalla rentouttaa hyvin. Lisäksi olen käyttänyt l-teaniinia, jolla on myös keskittymiskykyä parantavia ominaisuuksia, ja iltaisin Puhdistamon ilta-magnesiumia, jos tuntuu, ettei uni oikein tule.

Vierailija
91/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastasi liikunta/lenkkeily-ehdotukseen että "kunto kestäisi mutta ei ole mielenkiintoa". Voi jumakekka, kun liikunta on yksi hoitokeinoista ahdistukseen ja jos on siinä määrin onnellisessa tilanteessa, ettei ole mitään fyysistä estettä liikunnalle, niin hölmöä olla liikkumatta reippaasti! Mulla itselläni on pitkää ja vaikea-asteista ahdistusproblematiikkaa ja pahimmillaan olen joutunut käyttämään rauhoittavia joten tiedän mistä puhun. Liikunta ON pitkän ja osin lyhyen tähtäimenkin lääke ahdistukseen. Ei toki ainoa lääke, mutta todella hyvä ja edullinen lääke. On haitallista ajatella, että "liikun sitten kun olen paremmassa kunnossa ja on mielenkiintoa liikkua". Ei, liikkua pitää myös (ja etenkin) silloin kun masentaa, ahdistaa, v-ttaa. Toki oman fyysisen terveyden mukaan mutta ap:n kohdalla tämä ei ollut ilmeisesti ongelma. 

Monesti ihmisillä on taipumus ajatella, että "tänään mua ahdistaa, en pysty liikkumaan". Itse olen oppinut että sen sijaan ajattelen, että "tänään mua ahdistaa ja aion vetää oikein  kovatehoisen HIIT-treenin" ja sitten teen sen treenin. Välillä (kivalla ilmalla) lenkki, kurjalla ilmalla ja kun on vaikea aloittaa treeniä teen lyhyen mutta tehokkaan HIITin, pari kertaa viikossa taas isoilla painoilla raskaan salitreenin, välillä kotona taas joogaa tai jumppaa ohjattuna netistä. En kysele itseltäni että huvittaako vai ei. Näin kun tekee niin oikeasti on vaikutusta ahdistukseen. 

Lisäksi suosittelen vaihtamaan kahvin ja teen kofeiinittomaan, samoin kolajuomat kofeiinitotmiksi jos niitä käyttää. Ja ahdistuksen kanssa kaikki päihteet on ehdoton EI. Vasta kun liikunta, päihteettömyys, terveellinen ruokavalio, vitamiinit, säännöllisestä elämänrytmistä ylläpitäminen jne on kunnossa, mutta ahdistus on liiallista edelleen, voi alkaa harkita rauhoittavia. 

Vierailija
92/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Energiakeskusmeditaatio, reiki, jooga, rukous (yhteys Jumalaan tuo rauhan) ja Reishi (Four Sigmatic brändiltä) tai KSM66.

Luontoyhteys eli metsässä kävely unohtui. Ahdistus on aina henkinen asia, eli panosta henkisiin aspekteihin elämässä. Ahdistus kertoo jostain, olet kadottanut sielullisen/ hengellisen tasapainon ja yhteyden. Luonnosta se löytyy helposti siis myös. Energiakeskusmeditaatio on sama kuin chakrameditaatio, tuo Possessa vaikuttanut kohuhypnotisoija Sami Minkkinen suosittelee sitä samaa. Monet tuollaiset ongelmat on luonteeltaan energeettisiä eli kun saat chakrat kuntoon, parantuminen alkaa henkisesti ja vaikuttaa fyysisesti myös.

Sulla on varmaan Tarot-kortit ojennuksessa ja kello herättää Astral TV:tä katsomaan.

Vierailija
93/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, ettei pameja (ainoa lääke mikä oikeasti auttaa) määrätä ahdistukseen ja paniikkihäiriöön, kun ihmiset selättävät ongelmansa "vitamiiniporeilla, joogalla, liikunnalla, laventeliöljyllä, kahvittomuudella" ja muulla hömpällä. Ai niin, eihän heillä ole ongelmaa selätettävänä.

Vierailija
94/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valeriaanaa ja kärsimyskukkauutetta.

Melatoniini auttaa uniongelmiin.

Vierailija
95/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilvi, toimii tosi hyvin.

Laukaisee ahdistuksen pidemmäksi aikaa

Ei välttämättä,

pilvi on jalostettu liian vahvaksi.

70luvulla tuli pössyteltyä jalostamatonta ainetta mutta

nykypilveen en enää koskisi.

Oma poikani joutui pari kertaa psykoosiin ja nyt hänellä

on todettu "kukan" poltosta aiheutunut skitsofrenia.

Silti pössyttäisin edes joskus jos olisi lievästi rauhoittavaa

turvallista pilveä mutta sellaista ei enää ole.

Eestissä on ja muissa maissa, missä pilvi laillista. Täällä, missä kaupasta huolehtivat rikollisjärjestöt vaan myydään näitä päänsekoituslajikkeita. Kannabiksesta löytyy tosiaan tuhansia eri lajikkeita ja aineen pitäminen laittomana on nostanut nämä erittäin haitalliset lajikkeet myyntiin. Sääli. Lisäksi porttiteoria tosiaan toimii, kun myynti on samoissa käsissä, mitkä levittävät ns. vahvat huumeet. Sanovat, että voi, voi, kukka on loppu, kokeile amfetamiinia. 

Vierailija
96/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stimulantit pois: alkoholi, kofeiini, nikotiini.

Opettele kunnollinen palleahengitys.

Riittävän fyysisesti väsyttävä liikunta, vaikkapa juoksulenkit.

Saunominen ja kylmät suihkut.

Hieronta ja rentouttava musiikki (voit hieroa myös itse itseäsi, netistä löytyy materiaaleja).

Varmista hyvä unen laatu virittäytymällä ajoissa raukeaan tilaan: vähennä valaistusta, sytytä vaikka tuikkuja, lopeta näytön tuijottelu ja tee esim. jotain ohjattuja rentoutusharjoituksia, mm. Youtubesta löytyy.

Vierailija
97/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä meidän rukous.

Vierailija
98/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannabis 

Vierailija
99/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi/orgasmi paras rauhoittava ikinä

Vierailija
100/119 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta ei yhtään kahvia

Näin on. Aloitus kuvaa osuvasti kofeiinin vaikutusta elimistöön. Monilla laukaisee ahdistuksen. Kofeiinia on myös colajuomissa ja suklaassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi