Suosittele rauhoittavaa jota saa ilman reseptiä
Ei kohta pää kestä enää. Jatkuvasti sydän hakkaa, rintaa puristaa ja ahdistaa. jopa kaupassa käyminen aiheuttaa huimausta ja pelkotiloja. Lääkäristä ei apua, tyrkyttävät vain RRSI-lääkkeitä joita en todellakaan halua syödä eikä niille ole mitään tarvettakaan.
Kommentit (119)
Ite ainakin meen sekaisin ja nukahdan hyvin valerianalla. Ihan huumetta on kun ottaa valerianaa ja hyvän yön teetä. Kumma, että sitä hyvän yön teetä saa ihan ruokakaupasta, mutta kyllä pistää ainakin meikäläisen ihan sekaisin.
Älä nyt hyvä ihminen ainakaan usko näitä kannabis juttuja! Itse olen aikoinaan polttanut paljonkin, ja se polttaminen laukaisi minulla moneen otteeseen todella pahan paniikkikohtauksen ja vainoharhaisuusoireita. Äläkä ainakaan osta miltään hämärätyypeiltä, kun et voi yhtään tietää millaista tavaraa saat. Jos kannabis olisi Suomessa laillista, niin olisi helppo ostaa ja valikoida korkean CBD:n ja matalan THC:n lajike, ja tietäisi että varmasti sellaista saa, niillä on rauhoittava vaikutus. Pimeillä markkinoilla kuitenkin suositaan korkean THC:n lajikkeita, koskaa niillä saa "hauskemmin" pään sekaisin. Ja ne on just niitä mitkä aiheuttaa herkille ihmisille paniikkikohtauksia ja paranoiaa. Itselleni puhkesi ihan vuosikausien paniikkihäiriö yhden väärän lajikkeen polttamisesta.
Kannattaa jättää kahvi pois. Itselläni pitkään jatkui ahdistus ja paniikinomainen käytös, sai pitkään selvitellä mistä johtuu mutta kupista sen vastauksen sitten sain. Jätin kahvin kokonaan pois päivärytmistä niin sen jälkeen en ole kärsinyt ahdistuneisuudesta ollenkaan. Kaikille ei tuo kofeiini sovi.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt hyvä ihminen ainakaan usko näitä kannabis juttuja! Itse olen aikoinaan polttanut paljonkin, ja se polttaminen laukaisi minulla moneen otteeseen todella pahan paniikkikohtauksen ja vainoharhaisuusoireita. Äläkä ainakaan osta miltään hämärätyypeiltä, kun et voi yhtään tietää millaista tavaraa saat. Jos kannabis olisi Suomessa laillista, niin olisi helppo ostaa ja valikoida korkean CBD:n ja matalan THC:n lajike, ja tietäisi että varmasti sellaista saa, niillä on rauhoittava vaikutus. Pimeillä markkinoilla kuitenkin suositaan korkean THC:n lajikkeita, koskaa niillä saa "hauskemmin" pään sekaisin. Ja ne on just niitä mitkä aiheuttaa herkille ihmisille paniikkikohtauksia ja paranoiaa. Itselleni puhkesi ihan vuosikausien paniikkihäiriö yhden väärän lajikkeen polttamisesta.
Minä polttelenkin vain matalimpia THC-valmisteita, ihan oman sadon tuotteita niin tietää mitä tulee imaistua. Näillä ei ahdistusta tule vaikka käyttökokemusta jo 15 vuotta takanapäin. Vahvat lajikkeet sitten erikseen. Ei ole järkeä semmoisissa jotka pistää toimettomaks kotisohvalle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää kahvi pois. Itselläni pitkään jatkui ahdistus ja paniikinomainen käytös, sai pitkään selvitellä mistä johtuu mutta kupista sen vastauksen sitten sain. Jätin kahvin kokonaan pois päivärytmistä niin sen jälkeen en ole kärsinyt ahdistuneisuudesta ollenkaan. Kaikille ei tuo kofeiini sovi.
====
kahvi, musta tee ja kolajuomat pois nyt ensin. muutaman päivän saatat kärsiä vieroitusoireista.
Jätä vauva-palstailu vähemmälle. Hermostuttaa kenet tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen joskus polttanut paljon. Kasvatin kolme vuotta ja enimmillään paloi niin paljon että vain päivän ensimmäiset savut kolahti. Ikinä ei tullut mitään paniikkikohtauksia tai muitakaan haittoja. Oikeasti ainoa haitta oli tuomio kasvatuksesta, käytöstä ja hallussapidosta.
Se on typerää ettei cbd öljyä saa suomessa vaikkei se päihdytä. Sillä olisi rauhoittava vaikutus. Voi jopa auttaa univaikeuksiin. Siksi sitä olisin ostanut. Luontaistuoteliikkeessä myyjä kertoi etteivät saa lupaa myydä sitä. Suomalainen virkahenkilö kun osaa vain kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Kamomillatee
UnikonsiemenetEi näitä montaa ole, eikä hirmu tehokkaita
Lisäksi humalan kävyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä polttelenkin vain matalimpia THC-valmisteita, ihan oman sadon tuotteita niin tietää mitä tulee imaistua. Näillä ei ahdistusta tule vaikka käyttökokemusta jo 15 vuotta takanapäin. Vahvat lajikkeet sitten erikseen. Ei ole järkeä semmoisissa jotka pistää toimettomaks kotisohvalle.
Jos joku etsii apua akuuttiin ahdistukseen niin istutus ja sadon odottelu ei ehkä auta juuri nyt.
Ja mistä sitä tietää auttaako se vai pahentaa juuri kyseisen henkilön oloa?
Itse olen myös yliherkkä eikä toimi yhtään niinkuin pitäisi, saan järkyttävän kamalan olon. Olen kyllä kokeillut useammin mutta ei vaan toimi mulla kuten normaalisti muilla.
Kannabis EI auta, jos on valmiiksi ahdistunut ja paha olo kun polttaa. Se vain voimistaa sitä pahaa oloa. Polttaessa pitää olla valmiiksi rauhallinen ja seesteinen olo.
Muuta pois Suomesta johonkin maahan, missä on vähemmän ahdistava ilmapiiri.
5 eri maassa asuneena puhun kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis EI auta, jos on valmiiksi ahdistunut ja paha olo kun polttaa. Se vain voimistaa sitä pahaa oloa. Polttaessa pitää olla valmiiksi rauhallinen ja seesteinen olo.
Höpö höpö.
Sun autonominen hermosto käy ylikierroksilla ja sulla on jotain huolia ja pelkoja ehkä?
Opettele rauhoittamaan sun autonomista hermostoa. Se ei tapahdu hetkessä
Pois stimulantit (esim kofeiini) tai vähennä niitä merkittävästi jotka aktivoi hermostoa liikaa, muista terveellinen tasapainoinen ruokavalio jossa ei tapahdu verensokerin hyppelyä eikä se ole täynnä lisäaineita. On tutkimuksia joissa esim probiootit on laskeneet joidenkin ahdistustasoa ja lisää tyyneyttä. Magnesium rauhoittaa lihaksia.
Nämä ei ole mitään taikakeinoja jolla paha olo lähtee naps vaan vaan osa isoa palapeliä millä opettelet elämään ahdistuksen kanssa. Jos mukana on alkoholi se voi myös pahentaa krapuloissa ahdistusta
Googlaa vagus hermo. On erilaisia harjoituksia millä saat sun hermostoa rauhoitetettua
Lepää. Anna itsellesi luva levätä. Se rauhoittaa sun hermostoa.
Jooga rauhoittaa hermostoa, kuten myös syvähengittely, rentoutusharjoitukset. Joogassa yhdistyy liike ja syvähengitykset. Sun pitää opettaa sun hermostoa että olet turvassa, vaikka hoet itelles että kaikki on hyvin. Kun teet tota toistuvasti usein näitä harjoitteita sä opit sen
Joskus raskaampi fyysinen harjoite voi toimia paremmin kuin rentouttava päästääkseen jännityksen ulos.
Kiinnitä huomiota johonkin esim sun jalkoihin kuinka ne on maassa sillon kun mieli alkaa lentää ja keho ja pumppu reagoi. Hypistele jotain niin että tunnet sen käsissäsi niin että mietit pelkästään sitä mitä sun käsissä tuntuu. Yritä keskittää huomio siihen. Tai vaikkapa laita joku väkevä karkki suuhusi ja yritä keskittää huomio siihen. Itseään voi silittääkin jos on paha olla ja sanoa että kaikki on hyvin.
Pidä lepoa mediasta jossa kokoajan maalaillaan kauhukuvia ja tee jotain sen sijaan joka rauhoittaa.
Ahdistus ei tapa sinua ja jokainen kerta kun selviät johonkin siitä huolimatta opettaa sun keholle että oot turvassa. Jos taas pakenet ja vältät se paniikki vaan kasvaa. Paniikki on kamala tunne mutta se voi myös viestittää jostain mikä elämässä tai terveydessä vaatii korjausta
Itsekin joskus tunsin samoja tunteita ja niistä selvisin. Tunsin kuolevani paniikkiin julkisella paikalla ja nämä oli keinot millä pärjäsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi muuten pahentaa tuollaisia oireita, että sitä en suosittelisi.
SSRI-lääkkeissä on vähemmän sivuvaikutuksia kuin rauhoittavissa, eli jos tarve on pitkäaikainen, suosittelisin mieluummin niitä.
Reseptittä saa luotaistuotteita: mäkikuismaa tai valerianaa. Niistä voi olla tai olla olematta apua, kokeilemalla sen saa selville. Mäkikuismavalmisteet eivät sovi yhteen hormonaalisen ehkäisyn kanssa, se voi heikentää ehkäisyn tehoa ja rasittaa maksaa.
Ei toimi kumpikaan ehdottamistasi. Ja tuo, että SSRI-lääkkeissä olisi vähemmän sivuvaikutuksia on täyttä sontaa, anteeksi nyt vaan. Tarve ei ole pitkäaikainen enkä käytä hormonaalista ehkäisyä.
No, ehkä vain haen yksityiseltä Temestaa tai Diapameja, ne ainakin toimivat. Valitettavasti aikaa ei saa heti, täytyy siihen asti vaan kestää. Tai ostaa viinaa.
AP
Eli oikeasti sulla ON päihdehäiriö.
Muuten et olisi noin vakuuttunut siitä, että "tarve ei ole pitkäaikainen" vaikka samaan aikaan "kokemuksesta tiedät että sejase lääke ei toimi" ja -TÄYSIN tilastojen vastaisesti vähättelet yhden ja yliarvioit toisen lääkkeen sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sun autonominen hermosto käy ylikierroksilla ja sulla on jotain huolia ja pelkoja ehkä?
Pois stimulantit (esim kofeiini) tai vähennä niitä merkittävästi jotka aktivoi hermostoa liikaa, muista terveellinen tasapainoinen ruokavalio jossa ei tapahdu verensokerin hyppelyä eikä se ole täynnä lisäaineita. On tutkimuksia joissa esim probiootit on laskeneet joidenkin ahdistustasoa ja lisää tyyneyttä. Magnesium rauhoittaa lihaksia.
Nämä ei ole mitään taikakeinoja jolla paha olo lähtee naps vaan vaan osa isoa palapeliä millä opettelet elämään ahdistuksen kanssa. Jos mukana on alkoholi se voi myös pahentaa krapuloissa ahdistustaGooglaa vagus hermo. On erilaisia harjoituksia millä saat sun hermostoa rauhoitetettua
Jooga rauhoittaa hermostoa, kuten myös syvähengittely, rentoutusharjoitukset. Joogassa yhdistyy liike ja syvähengitykset. Sun pitää opettaa sun hermostoa että olet turvassa, vaikka hoet itelles että kaikki on hyvin. Kun teet tota toistuvasti usein näitä harjoitteita sä opit sen
Joskus raskaampi fyysinen harjoite voi toimia paremmin kuin rentouttava päästääkseen jännityksen ulos.
Kiinnitä huomiota johonkin esim sun jalkoihin kuinka ne on maassa sillon kun mieli alkaa lentää ja keho ja pumppu reagoi. Hypistele jotain niin että tunnet sen käsissäsi niin että mietit pelkästään sitä mitä sun käsissä tuntuu. Yritä keskittää huomio siihen. Tai vaikkapa laita joku väkevä karkki suuhusi ja yritä keskittää huomio siihen. Itseään voi silittääkin jos on paha olla ja sanoa että kaikki on hyvin.
Pidä lepoa mediasta jossa kokoajan maalaillaan kauhukuvia ja tee jotain sen sijaan joka rauhoittaa.
Ahdistus ei tapa sinua ja jokainen kerta kun selviät johonkin siitä huolimatta opettaa sun keholle että oot turvassa. Jos taas pakenet ja vältät se paniikki vaan kasvaa. Paniikki on kamala tunne mutta se voi myös viestittää jostain mikä elämässä tai terveydessä vaatii korjausta
Itsekin joskus tunsin samoja tunteita ja niistä selvisin. Tunsin kuolevani paniikkiin julkisella paikalla ja nämä oli keinot millä pärjäsin.
Olet täsmälleen kuin tuossa y h y y-parodiassa 🤣
Miten sitten pamien jälkeen kun oireet on edelleen päällä? Mihin sun reagointimallit asioihin häviää pameilla? Tietenkin oon kuullut että joillakin jo pamin taskussa pitäminen ja tieto mahdollisesta helpotuksesta voi auttaa. Pameihin itse en koskisi kuin äärihädässä harvoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi muuten pahentaa tuollaisia oireita, että sitä en suosittelisi.
SSRI-lääkkeissä on vähemmän sivuvaikutuksia kuin rauhoittavissa, eli jos tarve on pitkäaikainen, suosittelisin mieluummin niitä.
Reseptittä saa luotaistuotteita: mäkikuismaa tai valerianaa. Niistä voi olla tai olla olematta apua, kokeilemalla sen saa selville. Mäkikuismavalmisteet eivät sovi yhteen hormonaalisen ehkäisyn kanssa, se voi heikentää ehkäisyn tehoa ja rasittaa maksaa.
Ei toimi kumpikaan ehdottamistasi. Ja tuo, että SSRI-lääkkeissä olisi vähemmän sivuvaikutuksia on täyttä sontaa, anteeksi nyt vaan. Tarve ei ole pitkäaikainen enkä käytä hormonaalista ehkäisyä.
No, ehkä vain haen yksityiseltä Temestaa tai Diapameja, ne ainakin toimivat. Valitettavasti aikaa ei saa heti, täytyy siihen asti vaan kestää. Tai ostaa viinaa.
AP
Tarve ei ole pitkäaikainen? Mielenkiintoista, koska jos lääkäri määrää sulle SSRI-lääkkeitä, on täysin selvää, että käyttö katsotaan pidempiaikaiseksi.
https://www.terveyskirjasto.fi/lam00059
Hakeudu terapiaan hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ei ole mitään taikakeinoja jolla paha olo lähtee naps vaan vaan osa isoa palapeliä millä opettelet elämään ahdistuksen kanssa. Jos mukana on alkoholi se voi myös pahentaa krapuloissa ahdistustaGooglaa vagus hermo. On erilaisia harjoituksia millä saat sun hermostoa rauhoitetettua
Olet täsmälleen kuin tuossa y h y y-parodiassa 🤣
Vai että parodiassa jos kuvaan keinot joilla itse sain ahdistuksen hallintaan. Ja kuule olen monenlaiset lääkkeetkin aikanaan kokeillut joista ei kovin hyvää sanottavaa pitemmällä tähtäimellä ja niistäkin seuranneet ahdistukset. Elämäntapakeinot ON tehokkaita, mutta moni haluaa vain nopean helpotuksen joka ei tosin pitkällä tähtäimellä ratkaise yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvetta vaikka valita oireita johon auttaisivat,sitten olet valmis syömään rauhoittavia😂 juu eikä ole reseptivapaita sellasia Suomessa ainakaa.
Eipä ole SSRI lääkettä tullut vastaan joka noihin oireisiin auttaisi.
T:Paniikkihäiriöinen
https://www.harmonia.fi/Harmonia+KSM66
En ole tosin itse kokeillut.