Miksi äitiyspakkaus on aina vähän enemmän poikamainen kuin tyttömäinen?
Onko hyväksyttävämpää pukea tyttö vihreään tai ruskeaan, kuin poika vaaleanpunaiseen?
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:54"] Miksi kukaan ei puutu siihen että lila on yleisesti tyttöjen väri ja sitäkin tuolla käytetään? Ja onko makuupussissa ja lakanassa hailakasti persikkaa tai vaaleanpunaista? Eikö se haittaa kun ne eivät ole vaatteita? Musta siis pakkaus on just hyvä! [/quote] Ainoa tytölle enemmän kuin pojalle sopiva on tuon pakkauksen kylpypyyhe, siinähän on tuollainen "persikka/v.pun reunus. [/quote] Entä ruokalappu ja vaippa? Onko sun mielestä lila pojan väri? Ja eikö sitä samaa kylpypyyhkeen väriä ole makuupussissakin?
[/quote] Ruokalappu ja vaippa on mielestäni väriltään neutreja, mutta jos nyt kuvitellaan että ne on "tyttö värejä" niin aika huvittavaa että YHTÄÄN VAATETTA ei ole tytölle vain vaippa (piilossa), pyyhe jota sitäkään ei näe kuin kotiväki ja ruokalappu...no sen saattaa joku vieraskin joskus nähdä. Makuupussissa on tosiaan samaa "persikkaa" mutta se hukkuu niin tuonne joukkoon että enemmän on kuitenkin poikamainen väritykseltään.
No, onneksi tuli jo valittua rahat paketin sijaan :)
[/quote]
Näistä voi näköjään olla montaa mieltä :) Mun mielestä pussi enemmän tyttömäinen jos pitää jaotella
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:17"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:54"] Miksi kukaan ei puutu siihen että lila on yleisesti tyttöjen väri ja sitäkin tuolla käytetään? Ja onko makuupussissa ja lakanassa hailakasti persikkaa tai vaaleanpunaista? Eikö se haittaa kun ne eivät ole vaatteita? Musta siis pakkaus on just hyvä! [/quote] Ainoa tytölle enemmän kuin pojalle sopiva on tuon pakkauksen kylpypyyhe, siinähän on tuollainen "persikka/v.pun reunus. [/quote] Entä ruokalappu ja vaippa? Onko sun mielestä lila pojan väri? Ja eikö sitä samaa kylpypyyhkeen väriä ole makuupussissakin? [/quote] Ruokalappu ja vaippa on mielestäni väriltään neutreja, mutta jos nyt kuvitellaan että ne on "tyttö värejä" niin aika huvittavaa että YHTÄÄN VAATETTA ei ole tytölle vain vaippa (piilossa), pyyhe jota sitäkään ei näe kuin kotiväki ja ruokalappu...no sen saattaa joku vieraskin joskus nähdä. Makuupussissa on tosiaan samaa "persikkaa" mutta se hukkuu niin tuonne joukkoon että enemmän on kuitenkin poikamainen väritykseltään. No, onneksi tuli jo valittua rahat paketin sijaan :) [/quote] Näistä voi näköjään olla montaa mieltä :) Mun mielestä pussi enemmän tyttömäinen jos pitää jaotella
[/quote] Onhan paketissa ihan tytöllekin sopivia (eism nuo vihreä ja kelta sävyiset) mutta ne sopivat yhtähyvin myös pojalle. Mutta esim tuo ulkohaalari on kyllä selkeästi pojan.Itse olisin valinnut pakettiin KIRKAAMPIA värejä eikä tämmösiä "platkuja". Toi kuolalappu on hauska!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:17"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:54"] Miksi kukaan ei puutu siihen että lila on yleisesti tyttöjen väri ja sitäkin tuolla käytetään? Ja onko makuupussissa ja lakanassa hailakasti persikkaa tai vaaleanpunaista? Eikö se haittaa kun ne eivät ole vaatteita? Musta siis pakkaus on just hyvä! [/quote] Ainoa tytölle enemmän kuin pojalle sopiva on tuon pakkauksen kylpypyyhe, siinähän on tuollainen "persikka/v.pun reunus. [/quote] Entä ruokalappu ja vaippa? Onko sun mielestä lila pojan väri? Ja eikö sitä samaa kylpypyyhkeen väriä ole makuupussissakin? [/quote] Ruokalappu ja vaippa on mielestäni väriltään neutreja, mutta jos nyt kuvitellaan että ne on "tyttö värejä" niin aika huvittavaa että YHTÄÄN VAATETTA ei ole tytölle vain vaippa (piilossa), pyyhe jota sitäkään ei näe kuin kotiväki ja ruokalappu...no sen saattaa joku vieraskin joskus nähdä. Makuupussissa on tosiaan samaa "persikkaa" mutta se hukkuu niin tuonne joukkoon että enemmän on kuitenkin poikamainen väritykseltään. No, onneksi tuli jo valittua rahat paketin sijaan :) [/quote] Näistä voi näköjään olla montaa mieltä :) Mun mielestä pussi enemmän tyttömäinen jos pitää jaotella
[/quote] Onhan paketissa ihan tytöllekin sopivia (eism nuo vihreä ja kelta sävyiset) mutta ne sopivat yhtähyvin myös pojalle. Mutta esim tuo ulkohaalari on kyllä selkeästi pojan.Itse olisin valinnut pakettiin KIRKAAMPIA värejä eikä tämmösiä "platkuja". Toi kuolalappu on hauska!
[/quote]
Enhän muuta väittänytkään. Mielestäni kaikki sopii kaikille ja osa paremmin pojalle. Etenkin vaatteet. Sanoin vain että mielestäni siellä on myös paremmin tytöille sopivia, esim lilat jutut ja makuupussi.
Ämmät marisee ilmaisesta tavarasta????? Loisitte jo muutenkin miehen ja yhteiskunnan lompakolla Pyhän Vulvanne oikeutuksella. Naurettavaa.
Te valitatte, kun pakkauksessa on 3 kpl sinisiä vaatteita, ulkohaalari/puolipotkarit/potkupuku valko-sininen (pilvien kuvia). Kaikki muut ovat raikasta vihreää, limenvihreää, keltainen, oranssi, ruskea, luonnonvalkoista,harmaa, kuviollista... Miten ei mun silmiin tuo näytä pelkästään pojille tarkoitetuksi... Itse aikoinaan vierastin pojallani limenvihreää, miellän sen tyttöjen väriksi todellakin. Noh, kaikesta pitää valittaa, eihän voi muuta odottaa av:lla. Ilta-Sanomien kommenteissa yksi mies sanoikin, että oikein odottaa koska valitus alkaa tai oikeammin olisi mieluummin näkemättä tätä riitelyä väreistä. Suomessa on asiat hyvin, kun ei ilmainen pakkaus edes kelpaa, kun ei värit nyt olleet just MINUN, SIIS MINUN, MINUN mieleiset. Ottakaa siis rahat.
62 ilmaisi asiansa vähän liian rajusti, mutta oikeassa hän tavallaan on. Yleensä aina mikään mitä saa "ilmaiseksi", ei kelpaa. Minusta tuo äitiyspakkausken sävymaailma on aika neutraali, ei mitenkään poikamainen. Eikä noissa nyt voida alkaa kovin hifistelemään, muuten Kelalta loppuu rahat ja pakkauksia ei voisi antaa.
Kivittäkää....
Noi värit on mun mielestä enemmän poikien kun tyttöjen, ei voi mitään. Toki otan kiitollisena tuon avustuksen vastaan, mutta ihan totta. Ja vaikkei nyt takeruttaisi tuohon koko sukupuolijuttuun, niin kyllä mua vähän ihmetyttää miksi toi värimaailma tuntuu olevan vuodesta toiseen suht sama? Jos ei kerran ole olemassakaan mitään tyttöjen ja poikien värejä, niin miksi pakkauksissa ei jonain vuonna olisi jotain kivaa vaaleanpunaista?
Ja mun mielestä toi kestovaipan violetti on niin ihana, sitä saisi olla vaatteissakin enemmän! Ja siis mä oon ainakin mieltänyt aina violetin aika neutraalina värinä.
64 jatkaa: nauran tosiaan täällä näille kommenteille ja peukutuksille: "Apua, oli SINISTÄ ja VIHREETÄ, ne on POIKIEN VÄREJÄ!!! LAITTAKAA ENEMMIN PUNAISTA JA PINKKIÄ!!!" :D:D:D:D Kuka keksi poikien ja tyttöjen värit, ihan tyhmää jaottelua! Ja tuntuu että naiset itse oikein edistää sukupuoliroolittelua.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:50"]
Te valitatte, kun pakkauksessa on 3 kpl sinisiä vaatteita, ulkohaalari/puolipotkarit/potkupuku valko-sininen (pilvien kuvia). Kaikki muut ovat raikasta vihreää, limenvihreää, keltainen, oranssi, ruskea, luonnonvalkoista,harmaa, kuviollista... Miten ei mun silmiin tuo näytä pelkästään pojille tarkoitetuksi... Itse aikoinaan vierastin pojallani limenvihreää, miellän sen tyttöjen väriksi todellakin. Noh, kaikesta pitää valittaa, eihän voi muuta odottaa av:lla. Ilta-Sanomien kommenteissa yksi mies sanoikin, että oikein odottaa koska valitus alkaa tai oikeammin olisi mieluummin näkemättä tätä riitelyä väreistä. Suomessa on asiat hyvin, kun ei ilmainen pakkaus edes kelpaa, kun ei värit nyt olleet just MINUN, SIIS MINUN, MINUN mieleiset. Ottakaa siis rahat.
[/quote] En kyllä huomannut että KUKAAN olisi väittänyt ettei mikään vaate sovi tytölle. Moni vaan on sitä mieltä että osa sopii oikeastaan vain pojalle ja osa sitten on neutraaleja väritykseltään ja molemmille sopivia, kuten juuri nuo mainitsemasi keltainen (jota on kylläkin tosi vähän) ja vihreä. Pakkauksen kallein tuote eli ulkohaalari on selkeästi pojalle suunnattu, samoin makuupussi kun taas ainuttakaan tytölle suunattua vaatetta ei pakkauksesta löydy. Pakkaus kustannetaan VEROvaroista joten aika moni lienee "kustantanut" oman pakkauksensa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:50"]
[/quote] En kyllä huomannut että KUKAAN olisi väittänyt ettei mikään vaate sovi tytölle. Moni vaan on sitä mieltä että osa sopii oikeastaan vain pojalle ja osa sitten on neutraaleja väritykseltään ja molemmille sopivia, kuten juuri nuo mainitsemasi keltainen (jota on kylläkin tosi vähän) ja vihreä. Pakkauksen kallein tuote eli ulkohaalari on selkeästi pojalle suunnattu, samoin makuupussi kun taas ainuttakaan tytölle suunattua vaatetta ei pakkauksesta löydy. Pakkaus kustannetaan VEROvaroista joten aika moni lienee "kustantanut" oman pakkauksensa.
[/quote] Tarkoitin siis vain tytölle suunattua ,anteeksi virhe!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:34"]
Ihan mielenkiinnosta, milloin vaaleanpunaiset vaatteet on siirtyneet naisten vaatteiksi? :)
[/quote]
Toki vastaus löydetään! Joku sanoi 1920, mutta ennemmminkin vasta 30-40- luvulla. "Pääsyylliset" löytyvät USA:sta, jossa vaatteita ruvettiin ensimmäisenä massatuottamaan. Tätä ennen pinkkiä käytettiin paljon poikien vaatetuksessa ja tummanpunaista miesten, kun taas valkoinen ja vaaleansininen olivat suosiossa tytöillä. Toisaaltaa värijaottelu oli paljon nykyistä neutraalimpaa, sillä monille alle kouluikäisille lapsille ei välttämättä räätälöity erikseen vaatteita. Lapsilla olikin siis monilla kaavut, joita nykyisin pidettäisiin hameina. Tästä löytyy paljon kuvia, kun googlettaa lastenvaatteita 1800-luvun lopulta tai 1900-luvun alusta.
Vielä 1920-luvulla pinkkiä mainostettiin pojille ja vaaleansinistä tytöille (punaista pidettiin voimakkaana ja miehisenä, kun taas sinistä haaleana ja naisellisempana), mutta ensimmäinen ja toinen maailmansota muuttivat tätä ajattelua. Värijaottelun arkkitehtinä voidaan pitää nk. suuria ikäluokkia ja sotia. Laivaston myötä sininen mieltyi enemmän poikien väriksi, jolloin pinkki vaihtuikin tytöille (tämän värisiä kankaita oli jo paljon ja niitä värejä oli myös halpa valmistaa). Myös natsien/kommunistien ja punaisen yhteyden on ajateltu muuttaneen miesten mieltymystä punaiseen väriin.
[/quote]
Ah, joku tulikin jo vastaamaan tähän! :)
Mielenkiintoista on, että antiikin Kreikassa tyttävauvat puettiin vaaleanpunaiseen, raa'an lihan väriin, jotta petolinnut huomaisivat heidät paremmin. Halutut ja arvostetut poikalapset puettiin taivaansiniseen, jotta he olisivat turvassa.
Mutta hyvät ihmiset, ei enää nykyään ole mitään väliä, millä värillä lapsenne puette. Miksi sukupuolta pitäisi erityisesti korostaa varsinkin niin epäseksuaalisten palleroiden kuin vauvojen kohdalla? Ja ettekö halua opettaa lapsillenne, että ei sillä ole väliä mitä väriä pukee päälle ja miltä näyttää, vaan sillä, mitä on korvien välissä ja miten kohtelee kanssaihmisiä?
Voi herranjumala sentään, se haalari EI ole sininen!!!!!
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:54"]
Miksi kukaan ei puutu siihen että lila on yleisesti tyttöjen väri ja sitäkin tuolla käytetään? Ja onko makuupussissa ja lakanassa hailakasti persikkaa tai vaaleanpunaista? Eikö se haittaa kun ne eivät ole vaatteita? Musta siis pakkaus on just hyvä!
[/quote] Ainoa tytölle enemmän kuin pojalle sopiva on tuon pakkauksen kylpypyyhe, siinähän on tuollainen "persikka/v.pun reunus.
[/quote]
Saattaa muuten olla vaaleanruskea...
No voi hellanlettas. Ei siellä ole mitään "pojille suunnattuja" vaatteita, ettekö todella voi pukea tyttölapsia turkoosiin ja limenvihreään? Ja lilahan on yksi suosituimmista tytöille suunnatuista mainosväreistä (miettikää kaikkia vaaleanpuna-liloja leluja, hahmoja, mainoksia...)
Uusi äitiyspakkaus oli hieno! Kirkkaan keltainen oli superhieno! Hauska uudistus oli tehty talvihaalaariin :-) mii laik ♡
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:50"]
[/quote]
Ding dong...
Minulle on IHAN sama onko joku väri "pojan vai tytön" mutta itse en halua pukea vauvaa esim ruekeaan, tummanvihreään (oikeastaan tykkään harvasta vihreästä yleensäkin), t. oranssiin, kirkkaan pinkkiin. En myöskään pidä pastellisävyistä, enkä "likaisista" väreistä.
Jos itse saisin valita olisi paketissa mustaa, valkoista, kirkasta punaista ja keltaista, kaunista harmaata myös.
Yks hailee, minkävärisiä vaatteita kenelläkin on. Ostin vauvalleni (poika) vaaleanpunaisen yöpuvun ja kirkkaat fuksianpunaiset housut eikä tuo valittanut niitä käyttäessään. En itse hirveästi pidä noista vauvasävyisistä punaisista ja sinisistä, joten en ole niitä tuota yökkäriä lukuun ottamatta ostanut. Väriä tärkeämpää minusta vauvankin vaatteissa on se, että ei tule karmeaa kuvioiden sekamelskaa - printtivaate siis vain yksivärisen vaatteen kanssa mulle, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:10"]Onhan se helpompi pukea tyttö poikien väreihin kuin poika tyttöjen väreihin. Aikuiset naiset taitaa käyttää kaiken värisiä vaatteita kun taas aikuiset miehet eivät ehkä niinkään hempeitä tyttöjen värejä käytä?
[/quote]
Tätäkö se sukupuolineutraalius on?
[/quote] Miksi helvetissä on pakko ola sukupuolineutraali?? Perustele se nyt