Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tämä menee. Auto peruutti päälle parkkialueella ja peruuttaja myöntänyt syyllisyytensä?

Vierailija
02.06.2026 |

Tuli hiukan lommoa meidän autoon.

"Syyllinen" ottanut yhteyttä vakuutusyhtiöönsä.

Mitä minun pitää tehdä? Odottaa ko. yhtiön vahinkotarkastajaa? 

Pitääkö minun tehdä ilmoitus omaan vakuutusyhtiööni?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tähän saadaan hiukan jännitettä niin puolisoni vastustaa sitä että otan yhteyttä omaan vakuutusyhtiööni koska olen syytön. Hän ei ainostaan vastusta vaan esittää että olen typerys.

Oma kantani on että me syyttöminä ilomoitettaisiin myös tapauksesta omalle vakuutusyhtiölleni.

Onko kokemusta vastaavasta?

Vierailija
2/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisen lakisääteinen liikennevakuutus korvaa. Oma yhtiönne ei korvaa, eikä sinne tarvitse ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syyllisen" vakuutusyhtiö ilmoittaa sinulle korjaamon johon toimitat ajoneuvon korjausarvioita varten. 

Vierailija
4/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti

Vierailija
5/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kuulu omalle vakuutusyhtiölle mitenkään 

Vierailija
6/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tähän saadaan hiukan jännitettä niin puolisoni vastustaa sitä että otan yhteyttä omaan vakuutusyhtiööni koska olen syytön. Hän ei ainostaan vastusta vaan esittää että olen typerys.

Oma kantani on että me syyttöminä ilomoitettaisiin myös tapauksesta omalle vakuutusyhtiölleni.

Miehesi on oikeassa. Asia ei kuulu millään tavalla sinun vakuutusyhtiölle. 

Vierailija
7/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllisen lakisääteinen liikennevakuutus korvaa. Oma yhtiönne ei korvaa, eikä sinne tarvitse ilmoittaa.

Miten he saavat tietoonsa minun kantani kolarista ja että pidän vastapuolta korvausvelvollisena ja syyllisenä? 

ap

Vierailija
8/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten he saavat tietoonsa minun kantani kolarista ja että pidän vastapuolta korvausvelvollisena ja syyllisenä? 

ap

No ei ne tarvitse sun kantaa yhtään mihinkään jos toinen on syyllisyytensä myöntänyt 

Vierailija
9/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastapuolen vahinkotarkastaja alkaisi ajamaan asiaa kun eivät ole kuulleet minun kantaani asiaan? Ottaako vakuutusyhtiöt vaan toisen osapuolen informaation perusteella maksajan roolin?

ap

Vierailija
10/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syyllisen" vakuutusyhtiö ilmoittaa sinulle korjaamon johon toimitat ajoneuvon korjausarvioita varten. 

Ilmoittaa, mihin haluavat sinun menevän. Et ole velkaa kenellekään mitään, joten ajat omaan korjaamoosi, joka esittää vaateen syyllisen vakuutusyhtiölle puolestasi.

Ellei mitään papereita tehty, voi olla melko varma siitä, että maksat itse kaiken taskustasi tai kaskovakuutuksestasi.

Vierailija
11/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastapuolen vahinkotarkastaja alkaisi ajamaan asiaa kun eivät ole kuulleet minun kantaani asiaan? Ottaako vakuutusyhtiöt vaan toisen osapuolen informaation perusteella maksajan roolin?

ap

Olet ihme jankuttaja. Ei sun mielipidettä tarvita tässä mihinkään kun mitään riita-asiaa ei ole. Sen toisen vakuutusyhtiö hoitaa asian. 

Vierailija
12/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selvä odotellan vahinkotarkastajan ilmaantumista paikalle. Jos koskaan tuleekaan. Miten kauan heitä pitääkään odottaa. Luulisi että tullaan ilmoituksen jätöstä seuraavana päivänä kun kuitenkin autoa tarvitaan. Ei sitä huvikseeen ole hankittu.

ap

Vierailija
13/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä Suomi on unelias paikka. Ei ihme että taloudella menee huonosti.

ap

Vierailija
14/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko törkeä aloitus kun ottaa huomioon päivän uutiset.

Vierailija
15/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvä odotellan vahinkotarkastajan ilmaantumista paikalle. Jos koskaan tuleekaan. Miten kauan heitä pitääkään odottaa. Luulisi että tullaan ilmoituksen jätöstä seuraavana päivänä kun kuitenkin autoa tarvitaan. Ei sitä huvikseeen ole hankittu.

ap

Ei kukaan tarkastaja sun kotiin tule. Sä meet sinne korjaamolle. Ihan kuvien avulla nämä hoidetaan. 

Vierailija
16/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo seiso siinä auton vieressä oottamassa, se on tulossa jo

Vierailija
17/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Huoh, etkö sä voi vaan googlata miten kolariasioissa toimitaan? Nyt oot aika pihalla. 

Vierailija
18/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Täh? Ei sun luo kukaan tule, sulle soitetaan sieltä vakuutusyhtiöstä ja saat ohjeet, mitä yhteistyökorjaamoja voit käyttää ja viedä auton. Jos tarvitset sijaisauton niin mainitse siitä samalla. 

Onko autosi siis ajokelvoton ja hinattu kotipihaan?

Vierailija
19/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kukaan tarkastaja sun kotiin tule. Sä meet sinne korjaamolle. Ihan kuvien avulla nämä hoidetaan. 

Auto on kotona.

ap

Vierailija
20/22 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täh? Ei sun luo kukaan tule, sulle soitetaan sieltä vakuutusyhtiöstä ja saat ohjeet, mitä yhteistyökorjaamoja voit käyttää ja viedä auton. Jos tarvitset sijaisauton niin mainitse siitä samalla. 

Onko autosi siis ajokelvoton ja hinattu kotipihaan?

Ei ole ajokelvoton. Kosmeettista haittaa. Kuitenkin sen verran että kesälomareissulle ei voi lähteä. Voi ajaa korjaamolle ja on myös koko ajan välttämätöntä ajoa mikä pitää suorittaa ja suoritetaan kun kerran pakko. Näkee kyllä päällepäin että osumaa on saanut.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi