Olen 35v ja en usko että enää työllistyn
Oma ala ei työllistä. Kukaan ei kerro mitä alaa pitää alkaa lukea. Uravalmentaja ei osannut auttaa. Työvoimapalvelut ei auta.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Et osaa itse auttaa itseäsi? Miksi ulkoistat elämäsi? Eihän kukaan muu tunne sinua yhtä hyvin kuin sinä eikä tiedä mistä olet kiinnostunut, mitä osaat tai haluat tehdä.
35-vuotiaalla ei jumalauta ole varaa sanoa noin.
Minä täytin toissa päivänä 67 ja aion nyt lopettaa työnteon.
eI minua kiinnosta kuin taide ja se ei työllistä
Olet nuori. Ei ole mitään syytä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa itse auttaa itseäsi? Miksi ulkoistat elämäsi? Eihän kukaan muu tunne sinua yhtä hyvin kuin sinä eikä tiedä mistä olet kiinnostunut, mitä osaat tai haluat tehdä.
verkkokauppa pystyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta mikä velliperse. Työ ei ole harrastus vaan sillä elätetään itsensä.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta mikä velliperse. Työ ei ole harrastus vaan sillä elätetään itsensä.
T: Eri
Niin? Olen yrittänyt etsiä uutta alaa, mutta kukaan ei auta. Kävin 3kk uravalmentajalla
Itse 50 ja takana 20 vuotta työelämää, viskattiin duunista pois kuin rukkasen, en enää koskaan saa töitä olen nähnyt v...u mikä maa...
Vierailija kirjoitti:
Olet nuori. Ei ole mitään syytä nyt.
En ole vaan pian keski-ikäinen
Joo, hankalaa työllistyä nyt... outoja solvaavia kommentteja täällä. Opiskelujen kautta ei pääse töihin, työhakemuksilla ei pääse töihin, mitä vaan voisi tehdä. Pitää varmaan jatkaa hakemista, ja hakea myös työllistäviä koulutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, hankalaa työllistyä nyt... outoja solvaavia kommentteja täällä. Opiskelujen kautta ei pääse töihin, työhakemuksilla ei pääse töihin, mitä vaan voisi tehdä. Pitää varmaan jatkaa hakemista, ja hakea myös työllistäviä koulutuksia.
Jep. Siksi ahdistaakin. Ennen pääsin töihin, tein siivoushommia, varastohommia, pääsin myyjäksi. Nykyään ei mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
verkkokauppa pystyyn?
Yrittäjyys on Suomessa vähän riski, varsinkin joku taideyrittiminen.
Taide ei työllistä, mutta jos yrittää työttömänä myydä omaa taidettaan, ja jää siitä kiinni, menettää työttömyystuet, vaikka ei olisi mitään onnistunut myymäänkään.
Siksi opiskelin yli viisikymppisenä ammatin, jossa voisin työllistyä, mutta työt eivät tule kotiin eikä vapaa-ajalle. Tällaisessa työssä saan vapauden tehdä taidetta vapaa-ajallani.
Suosittelen AP:lle, että ota nyt ihan rauhallisesti. Miettimään, mikä työ olisi sellainen, jota voisit tehdä ihan vain siksi, että saat rahaa elämiseen, mutta jättäisi elämääsi tilaa mielekkäällekin tekemiselle. Taidetta voi sitten tehdä harrastuksena, ja myydäkin, jos ostajia löytyy.
Minä voin nyt 57 vuotiaana työttömänä sanoa hyvällä syyllä, että tuskin näen enää yhtään omaa palkkapäivää. Nyt menee arviolta vuosi vielä sairastaessa, tai pidempäänkin, jos olen sotealueen säästökohde.
Palstamammat taas langenneet trollaukseen. Hyvä, hyvä. :D
Jos taide ei elätä, on keksittävä jotakin muuta. Yritä päästä jostakin käytännön työstä alkuun, jotta voit elättää itsesi. Taidetta voit harrastaa siinä sivussa. Jonakin päivänä voit huomata, että sittenkin elätät itsesi taiteella. Ehdit vielä opiskella ammatin. Lue pitkiä listoja erilaisista ammateista ja valitse, mihin haluaisit opiskella. Poliisi, sutari, suutari, optikko, suntio, maatalouslomittaja, koneurakoitsija, liikunnanohjaaja, taksikuski, vammaisavustaja - onhan näitä
Vierailija kirjoitti:
Taide ei työllistä, mutta jos yrittää työttömänä myydä omaa taidettaan, ja jää siitä kiinni, menettää työttömyystuet, vaikka ei olisi mitään onnistunut myymäänkään.
Siksi opiskelin yli viisikymppisenä ammatin, jossa voisin työllistyä, mutta työt eivät tule kotiin eikä vapaa-ajalle. Tällaisessa työssä saan vapauden tehdä taidetta vapaa-ajallani.
Suosittelen AP:lle, että ota nyt ihan rauhallisesti. Miettimään, mikä työ olisi sellainen, jota voisit tehdä ihan vain siksi, että saat rahaa elämiseen, mutta jättäisi elämääsi tilaa mielekkäällekin tekemiselle. Taidetta voi sitten tehdä harrastuksena, ja myydäkin, jos ostajia löytyy.
No oishan niitä varmaan joitain, mutta juttelin jo tästä uravalmentajani kanssa, ne alat mitkä voisi edes vähän kiinnostaa niin niissä huono työllisyys. sanoin hänelle suoraan, että opiskelen vain alaa jossa sitten varma mahdollisuus työllistyä, ja hän ei tuntunut tajuavan tätä.
Joku kuitenkin aina sen vapaana olevan työpaikan saa.
Minä olen 59-vuotias ja hoitoalan pitkän linjan ammattilainen, melkein 30-vuoden työkokemus. Minä en tule työllistymään..
Vierailija kirjoitti:
Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Joku kuitenkin aina sen vapaana olevan työpaikan saa.
Niin joku joka on jo töissä tai kuukausi sitten lopetattanut työt,, tai sitten suhteilla