Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan nainen nykyään käyttäisi enää siteitä tai tampponeita?

Vierailija
23.02.2015 |

Jotkut siteiden käyttäjät haistaa kilometrin päähän, että niillä on menkat. Tosi ällöä. Toisin kun siteet, kuukuppi on hygieeninen, ei haise, huomaamaton ja helppo käyttää kunhan oppii miten se taitellaan. Kukaan ei muu ei tiedä menkoista mitään, kun käyttää kuukuppia. Miksi kukaan enää nykyään käyttäisi siteitä tai tamppooneja?

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:38"]

Ei voi muuta todeta kuin, että on naisilla ongelmat.

[/quote]

Niinpä, ajatella. Jos miehillä olisi kuukautiset, vuotopäivät olisivat palkallista vapaata. Nykyaikaisia siteitähän lähdettiin vasta kehittämään maailmansodissa kehittyneen sidetarvetekniikan pohjalta, kun niitä piti johonkin vielä saada myydyksi. Sitä ennen piti vuotoa pyrkiä tukkimaan kuka mitenkin parhaiten taisi, mahdollisimma salaa.

Vierailija
62/164 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:47"]

Makuasia, ap. Eikä kuulu sinulle pätkääkään.

Mutta ihan huvin vuoksi: koska en tykkää kämätä veristä toosaani (työntää sinne kuppia ja kaivella sitä ulos). Minulla on erittäin runsaat kuukautiset pari päivää ja sitten toisaalta niukkaa vuotoa 3 päivää (eka ja 4-5 vuotopäivä). Jälkimmäisten vuoksi en tykkää käyttää tamponeitakaan, koska niiden poisvetäminen kuivasta emättimestä on inhaa!

[/quote]

Et pärjäisi pelkillä siteillä, jos sulla olisi oikeasti erittäin runsaat kuukautiset. Siteessä se veren määrä näyttää usein suuremmalta kuin onkaan.
[/quote]
Kyllä pärjää. Mulla on erittäin runsaat kuukautiset, mutta siteillä selviän. Pidän päivällä imukykyisintä ja suurinta yösidettä ja vaihdan sen tunnin välein. Yöllä niitä on kaksi ja nukun pienissä pätkissä. Ihan perseestähän se on, mutta kyllä siitä selviää. Kuppia en halua käyttää, koska mä en halua enempää räveltää veristä alapäätäni. Pesu siteen vaihdon yhteydessä riitttää mulle. Voi olla vieraantunutta, mutta mua ällöttää ajatus siitä kupista ja sen tyhjennyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta kuppi ällöttää niin eikön sitten märkä haiseva rätti?

Vierailija
64/164 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:47"]

Makuasia, ap. Eikä kuulu sinulle pätkääkään.

Mutta ihan huvin vuoksi: koska en tykkää kämätä veristä toosaani (työntää sinne kuppia ja kaivella sitä ulos). Minulla on erittäin runsaat kuukautiset pari päivää ja sitten toisaalta niukkaa vuotoa 3 päivää (eka ja 4-5 vuotopäivä). Jälkimmäisten vuoksi en tykkää käyttää tamponeitakaan, koska niiden poisvetäminen kuivasta emättimestä on inhaa!

[/quote]

Et pärjäisi pelkillä siteillä, jos sulla olisi oikeasti erittäin runsaat kuukautiset. Siteessä se veren määrä näyttää usein suuremmalta kuin onkaan.

[/quote]

Älä höpötä. Ne ovat hyvin runsaat, paksuimmat ja pisimmät siteet vaihdan vajaan tunnin välein. Mistään tampoonista ei ole mihinkään, niitä (paksuimpiakin) saisi vaihtaa puolen h välein.

Vierailija
65/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 07:43"]

Joo, veri on hyvä kasvualusta, mutta jäikö nyt kenties jolta kulta huomaamatta, että se kuppi PUHDISTETAAN verestä ennen sisäänlaittoa? Kupissa itsessään ei kasva mitään, toisin kuin höttöisessä tamponissa voisi kuvitella kasvavan. Ja mistä ihmeestä ne paskaiset kädet nyt vedettiin esiin? Ei liene liian hankalaa ymmärtää, että kädet pestään...

"Niin ja se kuukupin keittäminen kierron jälkeen oli ärsyttävää." Mun elämässä kupin keittäminen on kyllä ärsytysasteikon pienimmässä päässä, mutta asteikkonsa kullakin :D

[/quote]

Miksi joillekin kuukuppien käyttö on kuin uskonto? Et voi uskoa sitä, että joillakin on ollut ongelmia niiden käytön kanssa.

Minulla oli. Ei sitä kuppia joka huuhtelulla steriloida, joten hyvin voi jäädä sinne bakteereita huuhtelun jälkeen + sinne tuleva veri toimii bakteereille kasvualustana. Hapettomassa tilassa ns. anaerobibakteerit voivat kasvaa.

Ja joo, tamponit ovat monille myös ongelmallisia. Onneksi on myös siteitä.

Vierailija
66/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten kuukuppikin haisee! Kuukautisveressä itsessään on jo ominaistuoksu josta ei mitenkään pääse eroon, ja yhdistettynä kuukuppiin tuloksena on mielestäni aika selkeä tuoksahdus. Lisäksi kupin ohi housuihin/pikkuhousunsuojaan vuotanut veri haisee ihan samoin kuin siteeseen vuotanut. Myös kestopikkuhousunsuoja haisee.

Siteitä tai tamponeja käyttäessä veri imeytyy siteeseen, joka mielestäni jopa jonkin verran hillitsee hajua. Okei, tosi pitkään housuissa muhinut side kyllä haisee, mutta niin haisee pitkään sisällä ollut kuppikin! EI SIIS VOI sanoa, että "kuppi ei haise" - jopa kuppiuskovaisten foorumilla on ollut keskustelua kupin hajusta. (Tamponit eivät mielestäni haise ihan niin paljoa, mutta niitä käytän aika harvoin).

Vierailija
67/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkuisempaa niitten siteitten kanssa on. Kummaa, että joitakin niin inhottaa koskee menkkojen aikoihin etureikään, kun kyllä sinne sörkitään vapaaehtoisesti muutakin kuin kuppia... Ei oo mitenkään kupink kans veristä touhua, kumma jos etoo.

Vierailija
68/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 04:14"]

Mulla ainakin meni kuppia käyttäessä verta ympäriinsä ja kädet olivat ranteita myöten veressä. Siistiä ja hygieenistä sen käyttö ei ainakaan ole. Myös wc-pöntön pohjalle jäi vetämisen jälkeen verirannut, kun kupista pönttöön kaadettu veri ei huuhtoutunut jne. Muutenkin ongelmia kupin käytössä oli, vaikka käytin sitä vuoden päivät ja tein kaiken ns. oikein.Lisäksi kuppi vuoti säännöllisesti ohi, mutta epäilen tämä johtui siitä että valitsin anatomialleni vääränlaisen kupin. Uutta hutiostosta en ole vielä raaskinut kokeilla.

[/quote]

Miksi ihmeessä kupinkäytön pitäisi olla yhtään hygieenisempää kuin vesipesu saippuan kera (+desinfiointi kerran kuussa)? Ei teidän miehien penikset missään steriilipakkauksessa ole olleet!

[/quote]

Kyllä mun mieheni pitää henk.koht hygieniastaan huolta, kiitos huolenpidosta. Sinuna huolehtisin myös kuukupin puhtaudesta tunnollisesti, veri on mainio kasvualusta bakteereille ja huonosti hygienia kupin kanssa voi aiheuttaa jopa kohtutulehduksen.

Vierailija
69/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 07:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 04:14"]

Mulla ainakin meni kuppia käyttäessä verta ympäriinsä ja kädet olivat ranteita myöten veressä. Siistiä ja hygieenistä sen käyttö ei ainakaan ole. Myös wc-pöntön pohjalle jäi vetämisen jälkeen verirannut, kun kupista pönttöön kaadettu veri ei huuhtoutunut jne. Muutenkin ongelmia kupin käytössä oli, vaikka käytin sitä vuoden päivät ja tein kaiken ns. oikein.Lisäksi kuppi vuoti säännöllisesti ohi, mutta epäilen tämä johtui siitä että valitsin anatomialleni vääränlaisen kupin. Uutta hutiostosta en ole vielä raaskinut kokeilla.

[/quote]

Miksi ihmeessä kupinkäytön pitäisi olla yhtään hygieenisempää kuin vesipesu saippuan kera (+desinfiointi kerran kuussa)? Ei teidän miehien penikset missään steriilipakkauksessa ole olleet!

[/quote]

Kyllä mun mieheni pitää henk.koht hygieniastaan huolta, kiitos huolenpidosta. Sinuna huolehtisin myös kuukupin puhtaudesta tunnollisesti, veri on mainio kasvualusta bakteereille ja huonosti hygienia kupin kanssa voi aiheuttaa jopa kohtutulehduksen.

[/quote]

Kertokaa yksin joka on saanut kohtutulehduksen kupin käytöstä? Kuppi on silikonia ja hygieeninen. Ei sen pinnalla pääse niinkään pöpöt kasvaan kuin tamponin tai siteen? En ole kuullut että olisi kupista hurjia tulehduksia saanut tai semmista minkä voi saada tamponin käytöstä. Kuppi ei myöskään hiosta. Synnytyksen jälkeen tosin kuppia ei suositella heti käytettävän. Ja kun putsaa ja tyhjentää kupin väh. 2 x per vuorokausi ei riskiä ehdi syntyä. Todisteita väitteellesi.

Vierailija
70/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan mä käytän siteitä

Vierailija
71/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 22:30"]

Mulla kuparikierukka ja lääkäri kielsi tampoonien käytön, joten en uskalla kuukuppiakaan käyttää. Tietääkö joku voinko käyttää sellaista? Käytän siis pelkästästään haisusiteitä...

[/quote]

Kysyin tätä ehkäisyneuvolan hoitajalta kun itse harkitsin kuparikierukkaa, kuulemma voi käyttää. Kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
72/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aika moni oo saanut jonkun tulehduksen ennemmin siteitten tai tamponien käytöstä kuin kupin.

Vierailija
73/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin kuukuppia -> tuli tulehdus (minulla niille alttius) -> lääkäri kielsi käytön.

Siksi siteet ja joskus harvoin tampoonit.

Vierailija
74/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:13"]

Koitin kuukuppia -> tuli tulehdus (minulla niille alttius) -> lääkäri kielsi käytön.

Siksi siteet ja joskus harvoin tampoonit.

[/quote]

Kuukuppi oli lisäksi siitä hankala, että piti aina etsiä sellainen vessa, jossa hana. Kaupungilla, kaupoissa yms. oli hankalaa. Niin ja se kuukupin keittäminen kierron jälkeen oli ärsyttävää.

Vierailija
75/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 18:31"]

Jos kerta kuppi ällöttää niin eikön sitten märkä haiseva rätti?

[/quote]

Ei se haise yhtään miltään, kun niitä vaihtaa tunnin välein ja vaihdon yhteydessä käyttää suihkua.

Siteet haisevat vain, jos niihin kertyy hikea ja niitä mojutetaan puoli päivää vaihtamatta.

Eipä tarvitse olla kädet ranteita myöden veressä....

[/quote]

Tunnin välein vaihto ja suihkutus?! Voi hyvänen aika, eihän tuossa kerkeä muuta tekemäänkään kun sidettä vaihtamaan. Elämä on tuhat kertaa helpompaa kupin kanssa, ei tarvitse töissäkään miettiä mitään siteiden/tamponin vaihtamista saatika niitä mukana kuljetella. Nimim. Kupin tyhjennys 2 kertaa päivässä :)

Vierailija
76/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:52"]

Sotkuisempaa niitten siteitten kanssa on. Kummaa, että joitakin niin inhottaa koskee menkkojen aikoihin etureikään, kun kyllä sinne sörkitään vapaaehtoisesti muutakin kuin kuppia... Ei oo mitenkään kupink kans veristä touhua, kumma jos etoo.

[/quote]

Minuakin ihmetyttää, kuinka jotkut naiset kokevat kuukautisensa ja sukuelimensä niin ällöttävinä. Itselle ei tulisi mielenkään puhua mistään "värkistä".

Vierailija
77/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:10"]

Eiköhän aika moni oo saanut jonkun tulehduksen ennemmin siteitten tai tamponien käytöstä kuin kupin.

[/quote]

Ööö, ehkä siksi, että kuukuppien käyttäjiä on murto-osa siitä mitä siteiden tai tamponien. Totta kai se on terveysriski, jos paskaisilla sormilla näperretään alapäätä ja kuppi tungetaan sisään ilman kunnon puhdistusta. Kuten sanottu, veri on mitä mainioin kasvualusta bakteereille. Kertakäyttöisten tamponien kanssa ei ole samanlaista riskiä (eikä niiden kanssa tarvitse samalla lailla tunkea sormia sisäänsä), ne vaan pitää muistaa vaihtaa riittävän usein. Siteet on sitten jo ihan eri asia, siinä riski on todella vähäinen, ellei samaa sidettä käytä päivä tolkulla. Kyllähän sekin jotain kertoo, ettei jälkivuotoon saa käyttää kuin siteitä, mm. tulehdusriskin vuoksi.

Vierailija
78/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku vielä luulee, että kaikki naiset ovat sisuksistaan samanlaisia? Haluaisin käyttää kuppia, mutta en ole vielä koskaan saanut laitettua sitä sisääni. Muoviasettimellisen tamponin laittaminenkin kestää usein n. 10 min enkä ymmärrä, miten kuppi liukuisi paikalleen yhtään sen helpommin. Ja työpaikallani ei ole vessakopissa käsienpesuallasta (ei muuten käsisuihkuakaan).

Vierailija
79/164 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 23:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:52"]

[/quote]

Minuakin ihmetyttää, kuinka jotkut naiset kokevat kuukautisensa ja sukuelimensä niin ällöttävinä. Itselle ei tulisi mielenkään puhua mistään "värkistä".

[/quote]

Oletko hieman tosikko? :D

Kutsu sitä vaikka Ihanaksi Ilojen Puutarhaksi, mutta kyllä se sormien kaivelu verisessä ja minulla ainakin myös kuukautisten aikaan aristavassa alapäässä on epämiellyttävää. 

Vierailija
80/164 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viestini poistettiin? :P

t. hämmentynyt setä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä